Sjednocujeme fanoušky VW od roku 1996. Přijeď oslavit dvacetiny klubu na celorepublikový sraz.

20 LET Klubu


Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: černý kouř a více žere naftu
PříspěvekNapsal: 08.06.2015 19:52 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.01.2010

Příspěvky:

8

Zdravím všechny.
Mám pašíka r.v. 2000 motor 85kW ATJ, nalítáno cca 340tis, po chipu, před 15ti tisíci repasované turbo, nedávno vyměněná tlaková hadice sání- prasklá, motor neklepe a necuká, starty v pohodě, na VAGíně synchronizace vačky OK.

Problém mám takový, že při sešlápnutí plynu černě zakouří z výfuku- je to více něž bylo dříve- a po ustálení výkonu zase nečadí. Navíc stoupla spotřeba nafty. Další netěsnost na sacím potrubí se mi nejeví.. Nevíte mi někdo poradit, co s tím?
Vykazují vstřiky abnormální hodnoty?

válec 1 válec 2 válec3 válec 4
-0.61 0.26 0.09 0.19

Na grafu je vidět, že v jisté chvíli je aktuální tlak výrazně menší než požadovaný a opět v zátěži dojde k vyrovnáni do norm. hodnot. Je možné, že je ještě někde problém nebo je graf ok? Díky za odpovědi

http://uloz.to/xZcEzF87/log-bmp

Dodatek: přiložen soubor .csv.... díky za upozornění :)

http://uloz.to/xbE5wkjJ/log-01-003-010-011-csv


Naposledy upravil drlin dne 27.06.2015 14:15, celkově upraveno 2

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: prosím o radu s logem
PříspěvekNapsal: 27.06.2015 14:15 
Offline
VWexpert
VWexpert

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

08.07.2013

Příspěvky:

33

dej na uložto celý log (soubor *.csv) - tady z toho obrázku moc poznat nejde, protože tam nemáš otáčky,časové značky a.t.d.

_________________
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR OFF---


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: černý kouř a více žere naftu
PříspěvekNapsal: 29.06.2015 08:13 
Offline
VWexpert
VWexpert

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

08.07.2013

Příspěvky:

33

- ten log je celkem o ničem. Zkus to nalogovat znova - podmínkou je zahřátý motor a logovat skupiny 1,3,11 - to aby bylo vidět kolik tam při jakých hodnotách teče nafty.A logovat tak, že zastavíš, spustíš logování a jedeš a nejlépe do nějakého táhlého kopečka nebo po rovině (dlouhé) ale vytočit to za 3 nebo 4 minimálně do 4000 ot/min (plyn - podlaha) a logování zastavit až po zastavení auta. Z takového logu už pak lze něco vyčíst.
A ještě dva dotazy - EGR máš OFF nebo je funkční ?
- kdo dělal chip - garage nebo někdo renomovaný ?
Jinak to hulení při rozjezdu ( když máš funkční EGR) může způsobovat jak značně "jetej" EGR, tak díra na sáni někde za turbem.

_________________
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR OFF---


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: černý kouř a více žere naftu
PříspěvekNapsal: 29.06.2015 22:41 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.01.2010

Příspěvky:

8

EGR mám mechanicky zaslepený, takže vyřazen. Co se týče toho chipu, tak to dělal člověk, který tomu rozumí a byl dělaný před cca 5ti lety. Šetrný chip, žádna brutalita :)
Ten log udělám ještě jednou, jak říkáš. Jak to budu mít, tak to sem hodím. Dík


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: černý kouř a více žere naftu
PříspěvekNapsal: 30.06.2015 21:26 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.01.2010

Příspěvky:

8

Takže nový log na pozici 1,3,11...

http://uloz.to/xo574HJM/log-01-001-003-011-csv


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: černý kouř a více žere naftu
PříspěvekNapsal: 03.07.2015 12:48 
Offline
VWexpert
VWexpert

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

08.07.2013

Příspěvky:

33

- nový log by vypadal vcelku normálně, až na nějaké podstatné chyby.
Asi ta největší (krom pomalejšího nástupu tlaku turba na začátku) je vidět v tlaku, který měří senzor tlaku. Ten totiž nepřesáhne hodnotu 2305,2 mBar i když váha je dávno na svém maximu (1249,5 mg). Takže je čidlo tlaku buď po smrti, nebo tam někdo strčil čidlo, které tam nepatří , nebo při chipu ten chlapík (co tomu tak rozumí) šáhl do map senzorů. Takhle ti totiž turbo jede (tlačí) na maximum o kterém ani ty, ani řídící jednotka neví, protože snímač tlaku se zastaví na maximální hodnotě 2305mb, a ŘJ to nikdy nemůže shodit do nouzáku. Takže je to sice dobrý, že to nepadne do nouze, ale může to pohřbít postupně turbo.....
Koukni se na sání - co tam máš za čidlo (přesný číselný typ), jestli tam někdo nestrčil něco, co tam nepatří, případně ho zkus vyměnit (zapůjčit si nové - jestli máš tu možnost) a nalogovat to s ním.

_________________
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR OFF---


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: černý kouř a více žere naftu
PříspěvekNapsal: 06.07.2015 11:14 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.01.2010

Příspěvky:

8

Čidlo tlaku sání je dle ETKY to, co tam má být. Ale je zvláštní, že VAG nehlásí chybu čidla, když píšeš, že může být po smti. Pro jistotu jsem jej vytáhl a vyčistil... žádná změna. Ještě než ho koupím a vyměním, bohužel neznám v okolí nikoho s B5kou, abych jen vyzkoušel, tak nechám zkontrolovat ten "chip".


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: černý kouř a více žere naftu
PříspěvekNapsal: 06.07.2015 11:40 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.07.2008

Příspěvky:

1342

Bydliště:

Olomouc

Kdo ti ten chip dělal? Podle toho co popisuješ to vypadá na blbě udělanej chip.

_________________
EX - VW Passat B5.5 (TDI 96 Kw, 2001), Škoda Fabia I (SDI 47 Kw, 2001), Renault Scenic II (dCi 96 Kw, 2008), Honda CRV (i-DTEC 110 Kw, 2011), VW Golf VI (TDI 103 Kw, 2012) AKTUAL - VW Touran (TDI 125KW, 2007), Yamaha TDM 850 (57 Kw, 1995)


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: černý kouř a více žere naftu
PříspěvekNapsal: 06.07.2015 14:49 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.01.2010

Příspěvky:

8

No to právě nevím. Mechanik měl člověka, který to dělá a tak jsem to tam dal. Jenže to bylo už před cca před 4mi roky! Dosud jsem žádný takový problém neřešil. Pokud byl černý kouř z výfuku, tak to "funělo" pod kapotou a problém byl vždy v prasklé hadici sání. Vyměnil jsem a bylo to ok. Dobrý výkon, nekouřilo to a spotřeba zlatých 5.5l/100km.
Tento týden jdu přímo k chlapíkovi, který děla chipy a diagnostiku a je všemi doporučován. Řikal, že se na to podívá a že mi řekne, jak byl ten chip udělán. Takže dám potom vědět.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: černý kouř a více žere naftu
PříspěvekNapsal: 09.07.2015 10:52 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.01.2010

Příspěvky:

8

Takže opět zdravím. Byl jsem na kontrolu chipu, člověkem, který se chiptunningem zabývá 15let, děla si vlastní mapy a provádí úpravy všech vozů. Taktéž děla pro spoustu zahraničních firem. On mi řekl, že původní chip není nijak "brutální", ale jen trošku zvláštně provedený. Ukázal pro srovnání mapy pro úpravu paliva a turba. Na původním provedena úprava pouze na přidáním paliva, turbo bylo nedotčené a palivo bylo přidáno paradoxně již v nízkých otáčkách. Tedy větší spotřeba již od osmiset otáček, kdy je motor prakticky na volnoběhu. Přehrál mi své mapy s tím, že si mám auto otestovat a pokud mi budou vlastnosti vyhovovat, tak mi svůj chip ponechá.
Jeho nastavené hodnoty jsou diverzifikovány na jak na palivo, tak turbo a další...
Takže zpět k mému problému :) Když jsem k němu přijel, řekl mi, že mi nepříjemně píská turbo a to i při couvání a že si myslí, že bude problém i v turbu, pravděpodobně, že málo tlačí. Turbo, jak jsem již zmiňoval, je po čerstvém repase. Tedy před cca 20tis. Navíc mi motor do nouzáku nepadá.
Jde nějakým způsobem turbo otestovat? Jaké mají byt hodnoty tlaku sání? Chyba v podtl. regulaci turba?
Z výfuku se stále kouří černě, i když asi méně, když teď do výfuku nepůjde tolik špatně spálené nafty a výfuková část turba se časem vyčistí.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: černý kouř a více žere naftu
PříspěvekNapsal: 09.07.2015 11:01 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.07.2008

Příspěvky:

1342

Bydliště:

Olomouc

Pokud se chipem zabývá tak dlouho, tak by si měl před úpravou zjistit, jak na tom, v tvém případě turbo reálně je.
Tedy napíchnout si to, projet, udělat si log a zkontrolovat všechny hodnoty. Od kolika otáček a kolik turbo tlačí, jak
je na tom váha vzduchu, zkontrolovat hodnoty vstřiků a podobně. A až podle toho volit úpravu. To že ti někdo řekne
že ti divně píská je diagnostika jak z logru od kafe. Přitom hodnoty jdou celkem jednoduše zjistit.

Osobně bych se spíš přiklonil tam nahrát původní mapy, tedy odstranit chip, a zkusit jestli auto kouří nebo ne.
Jak ti tady jistě spousta lidí poradí, zkus zajet za TDIFunem (sever moravy) nebo MotorPower (Praha). To jsou
kluci, kteří opravdu ví co dělají. Dokáží nasimulovat situace (mají brzdu) a úpravu zvolit přesně na míru auta,
ne podle toho, jestli se ti bude nebo nebude líbit.

_________________
EX - VW Passat B5.5 (TDI 96 Kw, 2001), Škoda Fabia I (SDI 47 Kw, 2001), Renault Scenic II (dCi 96 Kw, 2008), Honda CRV (i-DTEC 110 Kw, 2011), VW Golf VI (TDI 103 Kw, 2012) AKTUAL - VW Touran (TDI 125KW, 2007), Yamaha TDM 850 (57 Kw, 1995)


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: černý kouř a více žere naftu
PříspěvekNapsal: 09.07.2015 14:21 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.01.2010

Příspěvky:

8

Jak jsem psal, nebyl jsem ještě na diagnostice, ale jen prověřit, jestli ten chip neni abnormální. Diagnostiku turba budu dělat za týden. Dik


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group