Nižší spotřeba na volnoběh, vyšší za jízdy, jiný smrad-logy

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Uživatelský avatar
the_miracle
Závodník
Závodník
Příspěvky: 662
Registrován: 20.02.2010 10:03
Bydliště: Střední čechy

Nižší spotřeba na volnoběh, vyšší za jízdy, jiný smrad-logy

Příspěvek od the_miracle »

Měl bych dotaz. Poslední dobou mi připadá, že má Passat nepatrně slabší zátah. Navíc bych řekl, že o něco stoupla spotřeba za jízdy, naopak na volnoběh je spotřeba dle palubního PC nižší než byla (vždy byla u zahřátého motoru 0,6-0,7 l/hod., teď je 0,5-0,6 l/hod. a někdy tam skočí i 0,4 l/hod.). Taky zápach výfukových plynů je jiný, řekl bych takový výraznější. To samozřejmě poznám jen na volnoběh nebo třeba při couvání, za jízdy nevím. Vyměnil jsem vzduchový filtr a podtlaky, vyčistil váhu vzduchu, která je nejspíš původní (měla by skoro 300000 km). Myslíte si, že ji mám vyměnit, nebo to může dělat něco jiného?

Tady je log po všech výše uvedených úpravách.
log_po_cisteni.gif
Moc díky.
Naposledy upravil(a) the_miracle dne 03.08.2015 07:07, celkem upraveno 1 x.
VW Passat Variant 3B6, 1.9 TDI-PD 96 kW, r.v. 2002
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014

george40
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 08.07.2013 12:04

Re: Vadná váha vzduchu?

Příspěvek od george40 »

koukl bych se na EGR ventil - sundat ho, vyčistit a vyzkoušet jestli těsní podtlaková membrána a není unavená kuželka, která může podpouštět spaliny pořád... hlavně se nelekni, až to rozebereš - bývá to pěkně zasraný. Podle míry zanešení by to možná chtělo i sundat a vyčistit sací parohy. Jinak váha vypadá celkem dobře - je malinko slabší, ale to může způsobovat právě ten EGR. Jinak EGR doporučuji zaslepit podložkou z plechu (stačí u EGRu) - turbo začne zabírat dřív (dřív se nafoukne sání) cca od 1400-1500 ot/min, a auto bude živější.
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR OFF---

Uživatelský avatar
the_miracle
Závodník
Závodník
Příspěvky: 662
Registrován: 20.02.2010 10:03
Bydliště: Střední čechy

Re: Vadná váha vzduchu?

Příspěvek od the_miracle »

Ok, zkusím ho vyčistit. Asi není co na tom pokazit, jak jsem tak četl. Prostě demontovat a propláchnout a zpátky. Asi to pak jde dočistit i teplou vodou, že? Jen nechat vyschnout.
Tu membránu a kuželku poznám jak?

Díky
VW Passat Variant 3B6, 1.9 TDI-PD 96 kW, r.v. 2002
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Vadná váha vzduchu?

Příspěvek od M@ty »

Tak jednoduše bych to alespoň na chvíli zaslepil. Jak vedení z paroží tak podtlak.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
the_miracle
Závodník
Závodník
Příspěvky: 662
Registrován: 20.02.2010 10:03
Bydliště: Střední čechy

Re: Vadná váha vzduchu?

Příspěvek od the_miracle »

Jenže, co jsem koukal, tak já bych asi musel oblbovat jednotku. Modely 2003 už to prý umí poznat. Vyčistíma uvidím. Spíš jsem chtěl vědět, jestli se ten EGR může v té chemii máchat celý. Elektronika tam žádná není, tak by to asi mělo být v poho. Dík :-).
VW Passat Variant 3B6, 1.9 TDI-PD 96 kW, r.v. 2002
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014

Uživatelský avatar
the_miracle
Závodník
Závodník
Příspěvky: 662
Registrován: 20.02.2010 10:03
Bydliště: Střední čechy

Re: Vadná váha vzduchu?

Příspěvek od the_miracle »

Uměl by mi někdo vysvětlit, proč ty hodnoty váhy na volnoběh vyskočili po 16. vteřině z hodnot mezi 200-250 nekam ke 400?
volnoběh.jpg
VW Passat Variant 3B6, 1.9 TDI-PD 96 kW, r.v. 2002
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Vadná váha vzduchu?

Příspěvek od majkl1 »

Protože ECU zavřela EGR ventil.
Jinak v těch hícech, co byly, je zcela normální, že TDI má trošku menší svaly :wink:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
the_miracle
Závodník
Závodník
Příspěvky: 662
Registrován: 20.02.2010 10:03
Bydliště: Střední čechy

Re: Vadná váha vzduchu?

Příspěvek od the_miracle »

Hele, možná fakt blbnu. Ten výkon mi nepřipadá o moc horší, spíš je to jen domněnka. A ta spotřeba za jízdy je taky možná jen pocit. Jediný objektivní poznatek je ta nižší spotřeba na volnoběh a ten jiný zápach, ale i to může být zkreslené tím, že člověk vyjíždí z parkování s otevřenými okny, tak to víc cítí. Kouř rozhodně není do černa. Běžná šeď, pokud je vůbec vidět. Každopádně ten EGR asi vyčistím a uvidí se, jestli to něco přinese. Jinak tedy ten první log nevypadá špatně?

Díky.
VW Passat Variant 3B6, 1.9 TDI-PD 96 kW, r.v. 2002
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014

Uživatelský avatar
the_miracle
Závodník
Závodník
Příspěvky: 662
Registrován: 20.02.2010 10:03
Bydliště: Střední čechy

Re: Vadná váha vzduchu?

Příspěvek od the_miracle »

Tak jsem zkusil ještě nalogovat ty vstřiky, ale jestli to něco vypovídá, fakt nevím. jelo to na volnoběh, pak jsem tomu trochu přidal.

http://s12.postimg.org/4rmi6phsd/spotreba_vstrik.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Passat Variant 3B6, 1.9 TDI-PD 96 kW, r.v. 2002
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014

Uživatelský avatar
the_miracle
Závodník
Závodník
Příspěvky: 662
Registrován: 20.02.2010 10:03
Bydliště: Střední čechy

Re: Nižší spotřeba na volnoběh, vyšší za jízdy, jiný smrad-logy

Příspěvek od the_miracle »

Tak ještě log s půjčenou vahou, ale nevypadá to, že by byl nějaký zásadní rozdíl...

Obrázek
VW Passat Variant 3B6, 1.9 TDI-PD 96 kW, r.v. 2002
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“