Stránka 1 z 1

Ahoj potreboval bych poradit mam pasika v kombajnu 1,9TDI 66KW spatne studene starty

Napsal: 10.10.2015 20:07
od Fery55
muze mi prosim nekdo poradit passat 1,9 TDI 66KW spatne studene starty pokud se zahreje je vse ok

Re: Ahoj potreboval bych poradit mam pasika v kombajnu 1,9TDI 66KW spatne studene starty

Napsal: 11.10.2015 01:19
od majrek001
zkusil bych zvýšit startovací dávku

Re: Ahoj potreboval bych poradit mam pasika v kombajnu 1,9TDI 66KW spatne studene starty

Napsal: 11.10.2015 12:55
od Fery55
ok dekuji zkusim

Re: Ahoj potreboval bych poradit mam pasika v kombajnu 1,9TDI 66KW spatne studene starty

Napsal: 13.10.2015 21:48
od Fery55
od kolika do kolika ma spinat turbo 66KW dekuji

Re: Ahoj potreboval bych poradit mam pasika v kombajnu 1,9TDI 66KW spatne studene starty

Napsal: 29.10.2015 23:41
od vlckys
U mě to byl stejný problém a příčinou bylo opotřebení tvarového spoje na rozvodovém kole, které je na klikové hřídeli. Vlivem vymačkání materiálu došlo k pootočení o pul zubu na rozvodech. V podstatě jediná snadno pozorovatelná příčina byli ty studené starty a potom pokud jsem stihnul další start do několika hodin, než motor úplně vychladl startoval dobře.
Na tachometru mám cca čtvrt milionu, stejný motor jako máš ty, ale tímhle jsem se náhodou dozvěděl, že reálně má dvakrát tolik.

Re: Ahoj potreboval bych poradit mam pasika v kombajnu 1,9TDI 66KW spatne studene starty

Napsal: 02.11.2015 15:24
od vlckys
vlckys píše:U mě to byl stejný problém a příčinou bylo opotřebení tvarového spoje na rozvodovém kole, které je na klikové hřídeli. Vlivem vymačkání materiálu došlo k pootočení o pul zubu na rozvodech. V podstatě jediná snadno pozorovatelná příčina byli ty studené starty a potom pokud jsem stihnul další start do několika hodin, než motor úplně vychladl startoval dobře.
Na tachometru mám cca čtvrt milionu, stejný motor jako máš ty, ale tímhle jsem se náhodou dozvěděl, že reálně má dvakrát tolik.
Ještě přidám pár podrobností,

1) Rozhoduje je, jestli máš se studenými starty problém vždycky, nebo jen když je chladněji. Pokud si nejsi stoprocentně jistý, vytáhni konektor od teploty motoru- nekonečný odpor= největší možná zima, a uvidíš jestli to něco změní. (pokud by svítila kontrolka a na žhavákách by se neobjevilo napětí je chyba někde v okruhu.)

2) Jediná věc co mě napadá, jak by se to mohlo vizuálně projevit je, že se mi při chodu motoru klepala samotná řemenice, ale ta moje byla zkřivená sama o sobě, zuby rozvodového kola byli nerovnoměrně vytlačené do řemenice, takže nemůžu s jistotou tvrdit, že to bylo způsobené rozvodovým kolem, ale myslím si že ano.

3) Poškozené je vidět okem. Na jedné straně styčné plochy je vytlačený dolík který způsobí posunutí rozvodů.
Horší zpráva je, že to znamená rozebrat masku, vysunout chladičovou stěnu, sundat řemenici a to kolo pod ní je to co hledáš.
Novou jsem koupil cca za pětikilo.
A když už ty rozvody jsou rozdělaný taky není na škodu je vyměnit. :o

Re: Ahoj potreboval bych poradit mam pasika v kombajnu 1,9TDI 66KW spatne studene starty

Napsal: 02.11.2015 16:59
od majkl1
Vymačkaný klínek na řemenici kliky se dá odhalit na diagnostice - v hodně se měnícím předvstřiku: skupina 4, 4-té pole. (Ale totéž může mít i jiné příčiny - špatný řídící vstřik, vzduch v okruhu)
Každopádně bych začal kontrolou předvstřiku. Pokud by bylo vadné i čidlo teploty nafty, tak by to také mohlo dělat problémy. To poznáš zase na studeném motoru - skupina 7 - všechny tři pole by měly plus mínus ukazovat okolní venkovní hodnotu.
Další možností mohou být již horší tlaky ve válcích, ale to už by ten motor toho musel mít dost za sebou. :roll:
Taky pomalé otáčky startéru mají vliv na studený start.

Malá startovací dávka má na svědomí spíše horší teplé starty.

Re: Ahoj potreboval bych poradit mam pasika v kombajnu 1,9TDI 66KW spatne studene starty

Napsal: 02.11.2015 20:14
od amavet
konecne rozumny posledni prispevek s kterym souhlaim . spatny start , zvys startovaci davku ... celou dobu slape normal a naraz by se mela zvysit bez odhaleni problemu :roll: