ERG od oleje

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
vlkoš
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 32
Registrován: 06.11.2015 07:42

ERG od oleje

Příspěvek od vlkoš »

Ahoj,
mám chvíli koupenej starší, asi 11 let starej passat 1,9tdi, PD, 74kw. pro zajímavost jsem sundal kryt motoru a koukám jak je ERG od oleje. Bratranec mechanik říkal, že to je od turba, že asi žere olej a bude chtít zřejmě časem repasi. Tak se jen tak ptám tady, víc hlav víc ví...říkal at sleduju, kolik mizí oleje...případně bych tu repasi musel udělat.
díky za tipy, potřehy. přikládám foto
Honza
Přílohy
WP_20160208_15_51_16_Pro.jpg
Passat B5.5 1,9Tdi 74kW
270tis km

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: ERG od oleje

Příspěvek od M@ty »

Nemusí se to tlačit jen z turba. Hodně oleje jde odvětráním bloku : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 8D&start=0

http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... Dova%C4%8D
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Kubi230
Řidič
Řidič
Příspěvky: 102
Registrován: 01.02.2012 21:15
Bydliště: Dačice Jihokraj :-D

Re: ERG od oleje

Příspěvek od Kubi230 »

Nejvíc pravděpodobný bude asi to že to leze od turba. Já mám jinej problém. Jelikož budu nechávat měnit motor tak mám všechny komponenty sundané. A pustil jsem se do čištění. EGR byl klasicky plnej sraček asi poloviční průměr, nechápu jak mohla chodit škrtící klapka .-) ale to je jedno. Propral jsem ho nějakým čističem motorů z kauflandu a potom ředidlem + mechanicky jemným smirkem a šroubovákem. Vše jsem oškrábal vyčistil a že to profouknu kompresorem, dělal jsem to v praáci a tlačí asi 6 atmosfér. Fouknu do těch dvou bočních dírek a zvedal se pístek od egru, fouknu přímo do egru a následně znova do těch dírek a pístek se přestal zvedat. Je přímo ve ventilu nějaká membrána kterou jsem mohl odfouknout že teď ventil nefunguje? Jinak tam dám stejně záslepky a odpojím podtlak ale jde mi o to aby to teď něco nezačalo dělat, unik oleje těma dvěma dírkama atd. A jeden poznatek je že klapka má teď do boku decentní vůli po vyčištění. Dál bych se chtěl zeptat když vyměním ovládání klapky tak jestli se to musí nějak nastavovat? A jestli mám koupit nový těsnící gumičky na hadice sání? Díky
Kubi Passat Variant r.v.97 1.9TDi AFN/Passat AVF 96kw PD

Uživatelský avatar
Johnyhu
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 295
Registrován: 02.08.2015 20:03

Re: ERG od oleje

Příspěvek od Johnyhu »

Zaslep to a kašli na to.
VW Passat B5 1996 1.9TDI 81Kw AFN

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: ERG od oleje

Příspěvek od M@ty »

Mezi EGR a sání bych dal nový "O" kroužek a těsnění hadic pak dle stavu. Já je preventivně všechny vyměnil. Pokud byl EGR hodně zarostlý tak by nebylo na škodu vyčistit i sání. Pak bys potřeboval ještě plechové těsnění mezi sání a makovici.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

kelly01
Profík
Profík
Příspěvky: 973
Registrován: 12.01.2008 21:08
Bydliště: Přerov

Re: ERG od oleje

Příspěvek od kelly01 »

Při výměně oleje ostříkat čističem brzd a neřešit :D

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“