Ahoj,
mám chvíli koupenej starší, asi 11 let starej passat 1,9tdi, PD, 74kw. pro zajímavost jsem sundal kryt motoru a koukám jak je ERG od oleje. Bratranec mechanik říkal, že to je od turba, že asi žere olej a bude chtít zřejmě časem repasi. Tak se jen tak ptám tady, víc hlav víc ví...říkal at sleduju, kolik mizí oleje...případně bych tu repasi musel udělat.
díky za tipy, potřehy. přikládám foto
Honza
ERG od oleje
Moderátoři: standokan, rapid.direct
-
- Nový člen
- Příspěvky: 32
- Registrován: 06.11.2015 07:42
- M@ty
- VWexpert
- Příspěvky: 3331
- Registrován: 30.05.2012 13:00
- Bydliště: Karlovarsko
Re: ERG od oleje
Nemusí se to tlačit jen z turba. Hodně oleje jde odvětráním bloku : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 8D&start=0
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... Dova%C4%8D
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... Dova%C4%8D
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
-
- Řidič
- Příspěvky: 102
- Registrován: 01.02.2012 21:15
- Bydliště: Dačice Jihokraj :-D
Re: ERG od oleje
Nejvíc pravděpodobný bude asi to že to leze od turba. Já mám jinej problém. Jelikož budu nechávat měnit motor tak mám všechny komponenty sundané. A pustil jsem se do čištění. EGR byl klasicky plnej sraček asi poloviční průměr, nechápu jak mohla chodit škrtící klapka .-) ale to je jedno. Propral jsem ho nějakým čističem motorů z kauflandu a potom ředidlem + mechanicky jemným smirkem a šroubovákem. Vše jsem oškrábal vyčistil a že to profouknu kompresorem, dělal jsem to v praáci a tlačí asi 6 atmosfér. Fouknu do těch dvou bočních dírek a zvedal se pístek od egru, fouknu přímo do egru a následně znova do těch dírek a pístek se přestal zvedat. Je přímo ve ventilu nějaká membrána kterou jsem mohl odfouknout že teď ventil nefunguje? Jinak tam dám stejně záslepky a odpojím podtlak ale jde mi o to aby to teď něco nezačalo dělat, unik oleje těma dvěma dírkama atd. A jeden poznatek je že klapka má teď do boku decentní vůli po vyčištění. Dál bych se chtěl zeptat když vyměním ovládání klapky tak jestli se to musí nějak nastavovat? A jestli mám koupit nový těsnící gumičky na hadice sání? Díky
Kubi Passat Variant r.v.97 1.9TDi AFN/Passat AVF 96kw PD
- Johnyhu
- Jezdec
- Příspěvky: 295
- Registrován: 02.08.2015 20:03
- M@ty
- VWexpert
- Příspěvky: 3331
- Registrován: 30.05.2012 13:00
- Bydliště: Karlovarsko
Re: ERG od oleje
Mezi EGR a sání bych dal nový "O" kroužek a těsnění hadic pak dle stavu. Já je preventivně všechny vyměnil. Pokud byl EGR hodně zarostlý tak by nebylo na škodu vyčistit i sání. Pak bys potřeboval ještě plechové těsnění mezi sání a makovici.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
-
- Profík
- Příspěvky: 973
- Registrován: 12.01.2008 21:08
- Bydliště: Přerov
Re: ERG od oleje
Při výměně oleje ostříkat čističem brzd a neřešit