Dotaz - Olej v sání

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

seabees
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 11.10.2009 18:11

Re: Dotaz - Olej v sání

Příspěvek od seabees »

majrek001 píše:z Etky
já to chci taky, ale to je velkej soubor jako kráva ne?

Uživatelský avatar
Fredy85
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 30.01.2013 15:50
Bydliště: Praha

Re: Dotaz - Olej v sání

Příspěvek od Fredy85 »

Taky už mi poslední dobou leze na nervy mastnota na EGRu, loužičky pod autem atd. Odlučovač oleje a odpojení odvětrání víka od sání je super nápad. Jen si říkám, jestli přeci jen ta mastnota není k něčemu dobrá? Nepomáhá třeba mazat turbo? Chápu že se nedostane do ložiskové skříně, jako takové, ale přeci jen..?

Dál si říkám, proč tam to odvětrání vůbec je? Proč brát motoru olej? To je olej, po oběhu ve víku ventilů natolik znehodnocenej, že musí pryč? Kde se tam vlastně bere ta voda.???
VW Passat Variant 2.0 TDI-PD 140HP DSG HIGHLINE

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Dotaz - Olej v sání

Příspěvek od M@ty »

Voda se absorboje ze vzdušné vlhkosti. A že se jí tam přes zimu nahromadí! Když po zimě vypouštím odlučovač tak má kondenzát konzistenci másla co se dělá teba u benzín. motorů na víčku dolévání oleje ventildeklu. A prvních pár kapek teče úplně čistá voda! :zzz:

Teorii s mazáním lopatek dmychadlového (sacího) oběžného kola turba už jsem také četl. Když se nad tím zamyslím selským rozumem tak si myslím že ulpívání olej. mlhy na lopatkách a tím způsobené nevyvážení bude mít horší následek ve vysokých ot. než to že jsou lopatky suché. :tooth:
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
Fredy85
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 30.01.2013 15:50
Bydliště: Praha

Re: Dotaz - Olej v sání

Příspěvek od Fredy85 »

OK, díky za vysvětlení. No na tom nevyvážení něco bude. Mě spíš napadlo, že olej (po delším stání a v zimě) může zatuhnout v mezeře mezi lopatkami oběžného kola a stěnou kompresorové komory. Při rozběhu turba to pak může drhnout.

Ale už jsem se rozhodl, že odvětrání odstavím od sání. Zatím provizorně do flašky, pak něco vymyslím..
VW Passat Variant 2.0 TDI-PD 140HP DSG HIGHLINE

jokes
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 288
Registrován: 08.01.2014 08:39
Bydliště: Vysoké Mýto

Re: Dotaz - Olej v sání

Příspěvek od jokes »

Je to eko ptakovina . Na lopatkach se nic nemuze udrzet pri tech tockach. Motoru nic neberes , stejne by tu mlhu sezral a jeste zasira sani .Kor kdyz to egr krmi sazemi.
Pašík Kombik AVF chip 110kW 2003
Sportsvan 1,4/92kw ME 2016
Toyota Yaris 1,33/74kw 2009
Autosklo Jokeš
prodej a montáž autoskel
Vysoké Mýto
tel. 604310143

ČIŠTĚNÍ KLIMATIZACÍ OZÓNEM

Uživatelský avatar
dexonen
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Dotaz - Olej v sání

Příspěvek od dexonen »

na Ali jsem zkusil zadat oil tank a vyjelo toho docela dost za super ceny na ten bordel olej tak si zkuste něco vybrat :-)
zde je odkaz: http://pt.aliexpress.com/af/oil%252Btan ... eedQuery=n" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
dexonen
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Dotaz - Olej v sání

Příspěvek od dexonen »

Sice čína ale na ten bordel si myslím že to v pohdě stačí :good: tak koukám že s poštou se daj sehnat 20-30 dolarů :-( ale i tak furt levnější jak tady.

jokes
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 288
Registrován: 08.01.2014 08:39
Bydliště: Vysoké Mýto

Re: Dotaz - Olej v sání

Příspěvek od jokes »

Je potřeba zachovat průměr hadice odvetrani skříně aby nedocházelo k jejímu tlakovani.
Pašík Kombik AVF chip 110kW 2003
Sportsvan 1,4/92kw ME 2016
Toyota Yaris 1,33/74kw 2009
Autosklo Jokeš
prodej a montáž autoskel
Vysoké Mýto
tel. 604310143

ČIŠTĚNÍ KLIMATIZACÍ OZÓNEM

seabees
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 11.10.2009 18:11

Re: Dotaz - Olej v sání

Příspěvek od seabees »

tak u auta jsem se k tomu ještě nedokopal. Řeším teď opět setrvák. Je tam cca 3roky a už zase škube.
Ale k tomu odvětrání. Předělal jsem to na motorce a dal jsem tam transparentní hadici abych viděl co z toho jde. Nestačil jsem se divit kolik z toho plyve ven vody. Po zimě když jsem čistil sání a filtr tak jsem tam měl slušně napliváno toho bordelu.
Takže příští týden to pořeším i na autě.

Uživatelský avatar
Johnyhu
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 295
Registrován: 02.08.2015 20:03

Re: Dotaz - Olej v sání

Příspěvek od Johnyhu »

Hoši ale hlavně ne do petky radši to vyveďte ven ať si to čudí ale na petku bude tlakovat kolem měrky a víka pak ještě někde prdnou gufera na klice a bude vymalováno.
VW Passat B5 1996 1.9TDI 81Kw AFN

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Dotaz - Olej v sání

Příspěvek od M@ty »

Je to sice benzín 1.6 AKL ale jak si s hadicí mimo sání libuje. :lol: Na víku odlučovač defacto má takže jsem už druhý nepřidával...

Na Vepři pak je piksla odlučuvače která chytá kondenzát.
Přílohy
WP_20160510_011.jpg
WP_20160510_012.jpg
DSC04134.JPG
DSC04780.jpg
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Dotaz - Olej v sání

Příspěvek od majkl1 »

Malý poznatek. Přes léto jsem vyvedl odvětrání hadicí pod auto. Egr přestal být poblitý olejem, takže náramná spokojenost. Cena úpravy - nula, nula nic. Jenže teď, co začaly být mrazy, tak se hadice na konci začala ucpávat ledem z vody, která se odloučila z emulze. Nevšimnout si toho, tak by mohl nastat problém, takže prozatímně opět výdech zapojen na sání. Odlučovač s patřičným průměrem vstupu a výstupu jsem nikde nenašel.
Takže kdo to máte vyvedené ven pod auto (mě to končilo pod krytem motoru, protože když to končilo v motorovým prostoru, tak tu emulzi mi sahara rozfoukala po celým motoru, katu a svodech výfuku a smrad šel do kabiny) zkontrolujte si průchodnost.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
Johnyhu
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 295
Registrován: 02.08.2015 20:03

Re: Dotaz - Olej v sání

Příspěvek od Johnyhu »

Tak to by byl průser to může poškodit klidně i těsnění pod hlavou. Zkusil bych jí vyvést kolem turba já ji mám namířenou na tlakovou hadici z turba, ale zajímalo by mě jak ti to mohlo přimrznout vždyť je od oleje, nestál náhodou nějakou dobu?
VW Passat B5 1996 1.9TDI 81Kw AFN

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Dotaz - Olej v sání

Příspěvek od majkl1 »

Konec jsem měl protáhnutý skrz spodní kryt motoru (jako výfuk od webasta), takže část mohla být z vody a sněhu od silnice a část stýkala po stěně hadice. Ono při styku s povrchem hadice ta voda kondenzovala z emulze. Pak stačilo, aby auto stálo hoďku, dvě a hadice byla zamrzlá. Ne sice úplně, ale z 2/3 ano a i to by mohlo stačit. Teplo z motoru na to nestačilo. Při jízdě to sice rozmrzlo, ale pár minut po nastartování to drželo zmrzlé. :negative:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
Johnyhu
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 295
Registrován: 02.08.2015 20:03

Re: Dotaz - Olej v sání

Příspěvek od Johnyhu »

Tak to jí asi nechám krátkou tak jak jí mám. On ten smrad není cítit v kabině když nemáš spodní kryt motoru. I tak se to dá vyřešit. A to jsem uvažoval o prodloužení hadice. :D
VW Passat B5 1996 1.9TDI 81Kw AFN

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“