Sjednocujeme fanoušky VW od roku 1996. Přijeď oslavit dvacetiny klubu na celorepublikový sraz.

20 LET Klubu


Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: passat b5.5 -1.9 tdi (4motion)
PříspěvekNapsal: 05.01.2016 18:20 
Offline
Závodník
Závodník

Hodnost:

Závodník

Registrován:

05.01.2016

Příspěvky:

2

Zdravím, snad se příliš neopakuji ale téma které by zodpovědělo můj dotaz tak jak si představuji jsem ani po dlouhém hledání nenašel....
Rád bych si koupil Passata b5 1.9tdi a to po Faceliftu (5.5).... bohužel po něm už se do nich nedávaly mnou preferované motory a to 66kw nebo 81kw. Proto se rozhoduji mezi 74kw a 96kw a to ještě nejlépe 4motion. Otázka tedy zní, existuje nějaký přehledný seznam motorů použitých v Passatech b5.5 1.9tdi, kde by se dalo zjistit, který motor je pd nebo naopak není? Nejlépe i jak jsou na tom různé motory co se týče spolehlivosti a životnosti... Děkuji


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: passat b5.5 -1.9 tdi (4motion)
PříspěvekNapsal: 05.01.2016 19:07 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.05.2012

Příspěvky:

3095

Bydliště:

Karlovarsko

Je to jednoduché - B5 (3B) 1.9 66kW AHH,AHU a 1.9 81kW AVG,AFN (jsou i syncro/4motion) jsou "rotačky" a vše 5q převodovky . Vstřikování čerpadlo - tryska mají motory 85kW ATJ (6q), AJM (5q). Čtyřkola 4motion je s motorem ATJ.

U faceliftu B5,5 (3BG) jsou čtyřválce 1.9 už jen PD a to AVB 74kW (5q) a 96kW AVF (6q) a AWX (5q). Čtyřkola 4motion je s motorem AVF (6q).

Spolehlivost 1.9 u facelitu je stejná. Motory jsou skoro totožné. Liší se turbo, sání, vstřiky. Preferoval bych AVF/AWX kvůli výkonu a kolikrát i nižší spotřebě. Ale hlavní je stav vozu a agregátů. Od poloviny r.02 se montuje novější provedení př. spodní vzpěry s 16mm čepem oproti starší verzi 21mm a změnou u PD je i novější provedení nap. kladky rozvod. řemene bez hydronapínáku. Bylo vypuštěno i vodní chlazení paliva a chlazení je pasivní náporové pod podlahou. Od r. 03 se osazují malinko náchylnější vstřiky a s druhým faceliftem (blinkr v zrcátku) šla (dle mého názoru) dolů kvalita protikorozní ochrany a auta víc hnijí. Ale zásadní u takto starého auta je stejně hlavně to jak se k němu kdo choval, jaký dostávalo servis a co vše je špatné. Stav tachometru je jen číslo které s tím nemá nic moc společného.

U starší B5 bych pásl po 81kW verzi (i s pohonem syncro) ale najít pěkný zachovalý kousek to je jak hledání jednorožce. Jinak první PD 85kW AJM neměly podávací čerpadlo v nádrži, takže občas pozlobí padající nafta. Jinak pokud bys našel opravdu zachovalý kousek tak bych se toho nebál. Sevisní náklady jsou u PD vyšší a zároveň i riziko dražších oprav. Motory s rotačním čerpadlem budou malinko "blbuvzdornější" a méně náchylné na kvalitu nafty.

_________________
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion
VW Golf IV AKL


Naposledy upravil M@ty dne 06.01.2016 20:03, celkově upraveno 2

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: passat b5.5 -1.9 tdi (4motion)
PříspěvekNapsal: 05.01.2016 19:56 
Offline
Závodník
Závodník

Hodnost:

Závodník

Registrován:

05.01.2016

Příspěvky:

2

Děkuji, přesně tohle jsem potřeboval. Jen co se týče toho náhonu 4motion.... u téhle varianty a vlastně i u klasické, pokukuji hlavně po 96kw motoru (ikdyž už jsem slyšel názor že 74kw by měla být spolehlivější)... Jak jsou na tom tyhle kousky co se týče spolehlivosti atd? Jde mi o to pořídit si co jak nejvíce spolehlivé auto na denní jěždění.... vím že 4x4 je možná zbytečný přepych ale i tak bych si ho rád dopřál pokud to nebude na úkor kvality a spolehlivosti.... Provozní naklady oproti klasické 96kw variantě budou nejspíše taky vyžší... Ročně by mělo jít o nájezd cca 30.000km... Passat mi byl z více zdrojů doporučen jako spolehlivý držák hlavně ve variantě s "rotačkou" pofacelift se mi ale přece jen líbí více a navíc by byl i o něco mladší...


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: passat b5.5 -1.9 tdi (4motion)
PříspěvekNapsal: 05.01.2016 23:51 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.07.2009

Příspěvky:

74

nevim proc by zrovna 74kw měla bejt spolehlivejsi ? akorat to bude lenochod navic je to stejnej motor jako 96kw akorat že je trochu ochuzenej na vykonu mensi turbo a vstriky jinak konstrukce motoru stejna , a k tomu pohonu je to super když vís že téměř všude projedeš , ale málokdy ten potencial pohonu využiješ na plno .

Ja abych si ho užil tak na chalupe jezdim aspon do strane po stary ceste na louce kdyz je mokro protože sem si to koupil hlavne kvuli snehu a jak na schval už třetí zimu pomalu žadnej snih :D :D
jinak když se s tim na snehu naučiš je s tim sranda


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: passat b5.5 -1.9 tdi (4motion)
PříspěvekNapsal: 06.01.2016 07:50 
Offline
VWexpert
VWexpert
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

24.03.2013

Příspěvky:

1728

Bydliště:

Česká Lípa

Já za sebe bych ti pomohl s rozdělením takto.:
Buď chceš super spolehlivej a odolnej držák co pojede za 5 nafty a v tom případě je jasná rotacka 66kW ale ne v passatu, ale v Octavií 1 facelift. Jsou na ní i levnější díly.
Nebo chceš opravdu passata a tam sehnat zachovalou roracku je velký problém, jak psal M@ty. Jel jsem jak se 74kW passatem tak mám 96kW. Ty motory jsou takřka stejné, spolehlivost je stejná, jenom 96kW je dost výrazně silnější a skoro bych se nebál říct, že na normální ježdění úspornější, zvlášť s 6q, takže tam je volba jasná.
Co se týče 4kolky, tam je to o tom jestli ji vyuzijes. U passatu je nevýhoda stále 4kolky, takže musíš počítat s větší spotřebou určité o půl litru + navíc údržba. Toto se vyplatí pokud bydlis na horách, apod. Na normální ježdění bych hledal spíš auto s haldexem, kde se zadek připojí při prohrabnuti predku... Má to třeba ta octavka 1.
No a pokud stále zůstává u passata a 96kW, tak to chce verzi s 6q a výrobu 2002 a výš, protože už tam není ten zmiňovaný hydronapoinak na rozvodech, takže ušetřis nějaké peníze při servisu, protože ty rozvody jsou u ojetiny první investice.
Hlavně opatrně s výběrem, ono i ty passaty už mají dost najeto, jsou to levný auta tak si to kupují lidí, kteří sidi servis atd....

Ještě jednu vec máty zapomněl a to že při faceliftu 2004 se začal dávat i motor 2.0TDi 103 kW, ale ten bych nevolil kvůli tomu, že v jiných autech nadělal dost paseky :-)

_________________
http://www.rkkirch.webnode.cz

Škoda Superb II combi, 2010, 2,0TDi 125 kW, DSG, elegance+ - topic
Škoda Octavia II facelift, 2010, 1,9 Tdi 77kW, elegance

VW Passat-PRODÁNO- topic
VW Touran-PRODÁNO - topic


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: passat b5.5 -1.9 tdi (4motion)
PříspěvekNapsal: 06.01.2016 15:47 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.05.2012

Příspěvky:

3095

Bydliště:

Karlovarsko

Tak 2.0TDI BGW, BHW 100kW jsem nezmínil schválně. Bavíme se tu o bezproblémovém motoru. :lol: Tady je všechno špatně. Sice vychází z 1.9 ale když má jít o spolehlivost, tak bych ho rovnou vyloučil. Navíc měl DPF a to je další zdroj problémů.

K pohonu syncro/4motion jen doplním - jde o stálý pohon obou náprav přes samosvorný mezinápravový diferenciál Torsen. Výhodou jsou opravdu dobré jízdní vlastnosti nejen na sněhu či vodě díky lepší trakci a zadnímu nezávislému zavěšení oproti zkrutné příčce u předoplazu, nevýhodou pak zmíněná vyšší spotřeba a ceny náhradních dílů na zadní nápravu (téměř vše pouze originál). Abych to ale zas tak nedramatizoval tak auto s Haldex spojkou (Golf, Kokta, Sup2, Passat 3C výše) má strašáka v čerpadle (a ŘJ čerpadla) Haldexu (zvlášť pokud se nemění olej a filtr) a navíc se nejedná o plnohodnotnou čtyřkolku ale spíš o pohon 2+2. Zadní kola se připojují až při prokluzu předních kol a systém třeba nepředchází smyku při brždění motorem jako systém pohonu s Torsenem. Navíc se na autě stejně "točí" další dvě poloosy a zadní diferenciál, takže i tak zde je ztráta a tím pádem bude vyšší i spotřeba oproti předoplazu. :wink: Údržba našeho pohonu je omezená výměnou oleje v převodovce (u manuálu je společná náplň s Torsenem) a zadním diferenciálu. U starších aut může být problém s ložisky či gufery ke kardanu, ale to se dá zjistit před koupí a i tak je to odstranitelný problém.

Jinak doplním kolegu nade mnou - ono je v reálu vážně jedno zda bude vůz z r.01 nebo 03. Sice u staršího je o litr dražší rozvodová sada (má i kratší výměnný interval), ale zase dostal do vínku "modifikovanou" př. nápravu která je pochopitelně zase dražší než ta starší. A pohádka že jeden čep tu spolehlivost posunul dál je fakt jen pro malé děti. Dokonce novější generace A4/A6 má tento čep výměnný. Takže bych se zaměřil jen a jen na stav auta. Ono totiž sehnat dnes zachovalý kus bude opravdu oříšek. A raději obětuj např. výbavu než abys pak vykrvácel u drahé opravy.Mimochodem svého Vepře jsem sháněl cca 3 měsíce po celém Reichu než mi něco padlo do oka. A výbavu jsem oželel - tedy spíš dodělával. :mrgreen:

_________________
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion
VW Golf IV AKL


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: passat b5.5 -1.9 tdi (4motion)
PříspěvekNapsal: 06.01.2016 20:41 
Offline
VWagenista
VWagenista

Hodnost:

VWagenista

Registrován:

03.03.2015

Příspěvky:

96

Já mám 1.9 ATJ 85kw, r.v 2000 a nemohu si Pasika vynachválit.Mam najeto 270tis, dnes jsem delal rozvody a dal i preventivne panve vacky, zdvihatka a další jiné věci (veskere kladky a napinaky i ostatních remenu).Stav vacky prvotridní i po těchto km, hydronapinak na rozvodech neresim, za ty leta to financne nezruinuje ani nevyjde nejak draho.Minuly rok dostal pasik novou a prvni predni napravu (ramena atd), svou první dvojhmotu se spojkou, nove tlumice a pruziny, kotouce, desky a zase si bud jezdit dalších 270tis.Karoserie absolutne bez koroze, dodnes bez jakýchkoliv zavad.Vse delam preventivne.I po tech 15letech jsem z toho auta porad nadsen.

_________________
Passat B5 Variant 1.9, 85kw, ATJ


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: passat b5.5 -1.9 tdi (4motion)
PříspěvekNapsal: 11.11.2016 21:20 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

14.03.2009

Příspěvky:

18

Bydliště:

Děčín

Zdarec chlapi,
nechce se mi zbytečně zakládat nové téma, tak snad mě neukamenujete. Mám k Vám několik dotazů ohledně pašíka rv.04 1.9 TDi 96kw 4motion s motorem AVF (6q). Najeto 142000km. Při výměně oleje v servisu jsem se ptal na údržbu čtyřkolky. Tak mi bylo sděleno, že tam mám syncro haldex 2 a ten je bezúdržbový. Ale tady sem se dočetl, že by to měla být stálá čtyřkolka s Torsen (snad je to správně). Tak sem z toho volajaký zmatený, co v tom autě tedy mám....a jak je to s údržbou náplně, po kolika km měnit pokud je třeba (rada co tam dám atd..)...a jak vyzkoušet, zda je čtyřkolka funkční??

Další dotaz je ohledně převodovky??...mění se tam olej....pokud ano po kolika km a jaký typ.

Rozvody sem dělal ve 120000km....jaký je další interval??

A poslední dotázek. Nemáte tip na někoho z okolí Děčína, kdo by mi udělal řádně diagnostiku??

Díkes za odpověďi a přeji hezký večer.

_________________
Passat 1.9 TDI 4x4 rv.2004


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: passat b5.5 -1.9 tdi (4motion)
PříspěvekNapsal: 12.11.2016 10:33 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9503

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Žádný haldex, ale mechanický torsen.
Olej doporučuji vyměnit (včetně zadního difu), přece jen mu je už 12 let.
Rozvody po 90tis. s hydraulickým napínákem a 120tis. s mech. kladkou, což bys měl mít ty.

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 2.0 16V Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: passat b5.5 -1.9 tdi (4motion)
PříspěvekNapsal: 13.11.2016 10:14 
Online
Jezdec
Jezdec

Hodnost:

Jezdec

Registrován:

23.05.2016

Příspěvky:

33

Já měl za to, že torsen je u V6? U klasických 1.9 a 2.0 TDi je Haldex nebo se pletu ...

odesláno z XRN2


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: passat b5.5 -1.9 tdi (4motion)
PříspěvekNapsal: 13.11.2016 10:16 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9503

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Již stokrát zde probrané téma. Motor podél = torsen, motor napříč = haldex :rom2:

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 2.0 16V Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: passat b5.5 -1.9 tdi (4motion)
PříspěvekNapsal: 13.11.2016 16:29 
Online
Jezdec
Jezdec

Hodnost:

Jezdec

Registrován:

23.05.2016

Příspěvky:

33

To vím a právě mi nešlo do hlavy, že 4 válce 1.9 a 2.0 mají motor napříč. Tak proč se píše o torsenu? Když je tam haldex. Samozřejmě bych se tak blbě neptal

odesláno z XRN2


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: passat b5.5 -1.9 tdi (4motion)
PříspěvekNapsal: 13.11.2016 16:31 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9503

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

adavid píše:
To vím a právě 4 válce 1.9 a 2.0 mají motor napříč. Tak proč se píše o torsenu? Když je tam haldex. Samozřejmě bych se tak blbě neptal

odesláno z XRN2

V tom případě hluboká omluva. :obm:

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 2.0 16V Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: passat b5.5 -1.9 tdi (4motion)
PříspěvekNapsal: 13.11.2016 21:35 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

09.01.2011

Příspěvky:

839

adavid píše:
To vím a právě mi nešlo do hlavy, že 4 válce 1.9 a 2.0 mají motor napříč. Tak proč se píše o torsenu? Když je tam haldex. Samozřejmě bych se tak blbě neptal

odesláno z XRN2

Viděl si někdy jak je v passatu uloženej motor??B6 už má haldex ale b5 a b5.5 ma torsen.toť vše


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: passat b5.5 -1.9 tdi (4motion)
PříspěvekNapsal: 13.11.2016 22:58 
Online
Jezdec
Jezdec

Hodnost:

Jezdec

Registrován:

23.05.2016

Příspěvky:

33

Ježíš, máte pravdu. Až teď jsem se podíval na fotky. No, to mě zmátlo. Automaticky jsem měl za to, že jsou 1.9 uložené stejně jako 2.0


odesláno z XRN2


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group