Stránka 1 z 1

snímač otáček vačky Passat B5 1.9 TDI PD

Napsal: 19.04.2016 14:36
od Ripper
Zdravím odborníky. Můj Pašák mi na palubáku píše o 2 litry větší spotřebu, než je realita. VAG hlásí pouze tuto jedinou závadu:
19466 - rele pro cerpadlo chlazeni paliva (J445) - preruseni /zkrat na kostru.
Relé chlazení paliva v autě nemám, nebo si to aspoň myslím. Žádný chladič paliva jsem nikde nenašel.
VIS mi po zadání čísla chyby hlásí že je závada na snímači otáček vačky. Toto by mohlo napovídat té vysoké spotřebě na palubáku. Auto jede normálně, spočítaná spotřeba je taky OK. Předvstřik jsem seřídil na nulu. Tak se ptám, jestli mám jít po tom čidle otáček. Už jsem koukal kde je a zjistil jsem, že by neměl být problém s výměnou. Kabel ale prochází u rozvodů poměrně malou dírkou. Ptám se, jestli to jde vyměnit bez problémů, aniž by se rozebíralo půl motoru.
Jde o auto VW Passat 1,9 TDI PD, motor AVF, r.v. 2002.
Díky všem za reakce :)

Re: snímač otáček vačky Passat B5 1.9 TDI PD

Napsal: 19.04.2016 15:08
od yessmen
viz. dieselpower forum:

""""První motory pd tzn. 115koní. měli v passatech chlazení paliva řešeno výměnikem na palivovém filtru a ten výměník chladila voda ze vlastního okruhu s malým chladičem v pravém předním podběhu a vlastním elektrickým čerpadlem co spínalo relé. a to je to relé které ti hlásí závadu. novější motory to měli už řešené bez tohohle vlastního oběhu vody. nedávali jste náhodou do novějšího modelu jednotku z b5??"""

S vačkou to opravdu nic nemá. Tzn. patrně to máš odpojené, přerušené atp.

Re: snímač otáček vačky Passat B5 1.9 TDI PD

Napsal: 19.04.2016 15:09
od M@ty
K tomu chlazení paliva - pokud máš výměník na paliv. filtru a od altíku kolem deklu rozvod. řemenu do prostoru před PP kolo ti vede potrubí, tak vodní chlazení paliva máš popř. si měl.

To čidlo vačky jsem neměnil. Pouze jsem ho očistil když se měnil rozvoďák. Ale pokud by bylo v háji tak by neměřila synchronizace vačka/klika. Jakou hodnotu ti to ukazuje?

Re: snímač otáček vačky Passat B5 1.9 TDI PD

Napsal: 19.04.2016 15:28
od Ripper
yessmen píše:viz. dieselpower forum:

""""První motory pd tzn. 115koní. měli v passatech chlazení paliva řešeno výměnikem na palivovém filtru a ten výměník chladila voda ze vlastního okruhu s malým chladičem v pravém předním podběhu a vlastním elektrickým čerpadlem co spínalo relé. a to je to relé které ti hlásí závadu. novější motory to měli už řešené bez tohohle vlastního oběhu vody. nedávali jste náhodou do novějšího modelu jednotku z b5??"""

S vačkou to opravdu nic nemá. Tzn. patrně to máš odpojené, přerušené atp.
Ten výměník na paliv filtru nemám. S tou ŘJ mě to taky napadlo. Dnes jsme přehráli soft na upravený u hlásí to tu chybu pořád. Ona tam naskočí hned po vymazání VAGem, aniž by se motor hnul. Auto mám pár dnů a hlásí to tu hybu od začátku. Co s tím dělal předchozí majitel nevím. Tohle je přesný výpis z VAGu :
Adresa 01 -------------------------------------------------------
Řídící jednotka: 038 906 019 EP
Díl: G010SG 1442
Kódování: 00002
Dílna #: WSC 25208
WVWZZZ3BZ1P293832 VWZ7Z0B5649010
1 závad nalezeno.
19466 - rele pro cerpadlo chlazeni paliva (J445) - preruseni /zkrat na kostru
P3010 - 35-10 - - - Sporadická
Readiness: N/A

Re: snímač otáček vačky Passat B5 1.9 TDI PD

Napsal: 19.04.2016 15:40
od Ripper
M@ty píše:K tomu chlazení paliva - pokud máš výměník na paliv. filtru a od altíku kolem deklu rozvod. řemenu do prostoru před PP kolo ti vede potrubí, tak vodní chlazení paliva máš popř. si měl.

To čidlo vačky jsem neměnil. Pouze jsem ho očistil když se měnil rozvoďák. Ale pokud by bylo v háji tak by neměřila synchronizace vačka/klika. Jakou hodnotu ti to ukazuje?
Jaký hodnoty máš na mysli. Po seřízení, kanál 4, pozice 4 to ukazovalo 0,0. Proto mi to celý připadá divný a radši to konzultuju, než vyhodím prachy za čidlo

Re: snímač otáček vačky Passat B5 1.9 TDI PD

Napsal: 19.04.2016 19:02
od majkl1
A v otáčkách se ti hodnota mění? Ono by to mělo krapet kolísat. Třeba 0 - 0,6 - 0. Pokud tam je permanentně nula, tak si jí to asi dosazuje, když nemá info ze snímače. :roll:

Re: snímač otáček vačky Passat B5 1.9 TDI PD

Napsal: 19.04.2016 21:35
od Ripper
majkl1 píše:A v otáčkách se ti hodnota mění? Ono by to mělo krapet kolísat. Třeba 0 - 0,6 - 0. Pokud tam je permanentně nula, tak si jí to asi dosazuje, když nemá info ze snímače. :roll:
Ano jsem přesvědčen, že se to měnilo tak jak popisuješ. Kolísalo to okolo nuly, když jsem přidal plyn.

Re: snímač otáček vačky Passat B5 1.9 TDI PD

Napsal: 21.05.2020 12:57
od fb_brian
Mám ten samý problém měl by tu někdo z vás řešení jak se ho zbavit ?