Výměna oleje v automatické převodovce 5st (Tiptronic)

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
serda.008
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 26.03.2009 22:39
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

Výměna oleje v automatické převodovce 5st (Tiptronic)

Příspěvek od serda.008 »

Ahoj všem ve spolek. Pustil jsem se do výměny oleje v automatické převodovce 5st tiptronic, tak se a Vámi podělím o zklušenosti.
WV Passat B5,5 2002 TDI 96kW aut. převod. tiptronic
tak konečně jsem se dnes dohrabal a dohnal kamaráda k tomu, aby jsme vyměnili olej v mé automatické převodovce 5st tiptronic. Již delší dobu převodovka škubala při záběru, prokluzovala, při přeřazování i kopala a občas se i přepnula do nouzového režimu (jede jen na jeden převod. stupeň a na display svítí všechny číslice i DNRP). Přečetl jsem tady na fóru spoustu informací o tom jak se to má dělat, jak se to nemá dělat, jak to kdo dělal i jak to kdo dělá...v neposlední řadě i kde a za kolik se to dělá v autorizovaných servisech...
Je na toto téma spousta názorů a tak jsem se chtěl podělit i s mou zkušeností jak jsme to provedli....možná si někdo bude ťukat na čelo, že jsme se do toho snad vůbec pouštěli ale po prostudování postupů jsme se do toho dali a výsledek je fakt úžasnej a převodovka řadí uplně jako nová:-):-)

- prvním krok - zjistit jaký olej je v převdovce a jaký a kolik se teda má koupit...to byl docela problém protože mě nabízeli spoustu vhodných olejů také origoš WV za cca 800kč/l ale já musel nakonec koupit dostupný olej za cca 320kč/l, podle tabulek z řady Castrol 75W90...koupil jsem 6litrů

- krok druhý - vypustit olej z převodovky, vyšroubovat výpušták na vaně a čekat...vyteklo asi 3,5 litru (zřejmě tam bylo málo oleje):-)další asi 2l zůstávají v hydrodynamickém měniči...

- krok třetí - demontovat vanu a olejový filtr, pozor na těsnění, vše důkladně očistit...a znova vše namontovat a se správným postupem utěsnit...

- krok pátý - nalití oleje - vyšroubovat kontrolní šroub ze spodu na vaně (veliký imbus), vyndat čidlo na levé nápravě (teď netuším jestli je to čidlo otáček nebo ne, odborníci asi doplní), olej jsme nalívali otvorem právě po vyndaném čidle...použili jsme k tomu nálevku s vhodnou hadičkou...olej jsme předem trochu nahřáli aby tam lépe tekl...:-) …no a potom jsme nalévali tak dlouho než začal vytékat kontrolním šroubem zase ven…
potom jsme auto nastartovali na parkovací rychlost, nechali zahřát na provozní teplotu a potom zase stejným postupem dolévali olej dokavaď zase nezačal vytékat kontrolním šroubem…pak je ho tam už dost a šroub se zašroubuje… oleje se tam vešlo 5 a ¼ litru
(v postupech se také někdy říká, že by se měla nejdříve převodovka propláchnout jedním novým olejem, potom teprve vyměnit filtr a nalít znovu další nový olej, my jsme to ovšem neproplachovali)

- krok šestý – namontovat zpět čidlo a vyrazit na zkušební jízdu

- krok sedmý – (dalším postupem by mělo, podle toho co se tu psalo, být vyšroubování kontrolního šroubu, nechat vytéct přebytečný olej šroub zašroubovat a pak ještě zase tak 2 dcl oleje dolít) toto jsme ale opět dle jiného postupu neudělali

- krok osmý – kontrolní jízda dopadla bezvadně, převodovka řadí jako nová i na manual

!!!JESTLI JSEM NA NĚCO ZAPOMNĚL TAK SE OMLOUVÁM, JSEM JEN “LAJK“ V TOMTO OBORU!!!
zkušenější mohou doplnit, díky

Cenově jsem se dostal na částku cca 2440kč
materiál tj. olej 6l 1920kč a olejový filtr do aut.převod. 520kč
samozřejmě jsem si já ani kamarád neúčtovali práci
(jinak na v Praze na Jarově to prý dělají na počkání za cca 4700,- kdo by si chtěl dojet na Moravu do KAPS, tak tam prý asi za cca 5400,-) v obojím jsou na druhou stranu ale odborníci

ještě dávám odkaz na trochu odborných Inko o této práci:
http://www.kaps.cz/index.php?page=opravy_pokyny" onclick="window.open(this.href);return false;

a citace zde na fóru:
“ automaty opravuju už deset let takže poradím jestli tam máš čtyřkvalt typ AG4 tak postup je následující vypustí se olej tak že se demontuje vana vyleje vše ,vymění se filtr vyčistí vana a magnet ve vaně,namontuje se vana z navývacího hrdla se sundá plastová zátka /někdy bývá ještě pojištěna červenou svorkou/ a zespod ve vaně se vyšroubuje imbus 5mm /kontrolní šroub hladiny/ a hrdlem se dolívá olej až začne vytékat tak se auto nastartuje a dolívá až zase olej začne vytékat poté se zašroubuje kontrolní šroub zacpe nalévací hrdlo a jede se auto projet a ohřát na provozní teplotu pak se zase odšroubuje kontrolní imbus /při nastartovaném motoru/ a nechá se vytéct nadbztečný olej zašroubuje se imbus a výrobce doporučuje ještě 2dcl dolít zpět /ale ani mi v opravne to nedeláme/.hlavně pozor na typ oleje patří tam speciální ne ATF 2 ani ATF3 ale žlutý olej vyrábí ho eso typ eso atf lt 71147 nebo originál olej ve VW při nalití červených olejů se převodovka špatně chladí a dostávají zabrat elektrické členy uvnitř převodovky ,jo a eso prodává olej pouze po 20l kanystrech na výměnu budeš potřebovat cca 5-6l oleje“

přidávám jen málo foto:
po demontáží vany s novým filtrem
po demontáží vany s novým filtrem
převod1.jpg (65.17 KiB) Zobrazeno 38663 x
po demontáží vany s novým filtrem
po demontáží vany s novým filtrem
převod2.jpg (65.18 KiB) Zobrazeno 38661 x
zpětná montáž vany
zpětná montáž vany
převod3.jpg (63.81 KiB) Zobrazeno 38661 x

Uživatelský avatar
PavelSv
Závodník
Závodník
Příspěvky: 535
Registrován: 22.01.2010 17:50
Bydliště: Deblín 30km od Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna oleje v automatické převodovce 5st (Tiptronic)

Příspěvek od PavelSv »

Je tam trochu chyb protože se musí hladina kontrolovat za určite teploty tu kontroluješ VAGEM a nelévá se speciálním přípravkem přes kontrolák :)

marcel110
Závodník
Závodník
Příspěvky: 534
Registrován: 30.05.2008 20:01

Re: Výměna oleje v automatické převodovce 5st (Tiptronic)

Příspěvek od marcel110 »

Pekne... Ja so olej vymenil a tiptronic sa z toho ...... :mrgreen: a to som nemal ziaden problem. Ale je pravda, ze nebol meneny asi celych 300.000 km.
Tak nech jazdi k spokojnosti.
Passat 2.5 TDi AFB,Octavia 1.9 TDi AGR,Audi 100 2.3 NF,Fabia 1.4 TDi BNV

Uživatelský avatar
serda.008
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 26.03.2009 22:39
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna oleje v automatické převodovce 5st (Tiptronic)

Příspěvek od serda.008 »

marcel110 píše:Pekne... Ja so olej vymenil a tiptronic sa z toho ...... :mrgreen: a to som nemal ziaden problem. Ale je pravda, ze nebol meneny asi celych 300.000 km.
Tak nech jazdi k spokojnosti.
díky

Uživatelský avatar
roti
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1855
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha, München
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna oleje v automatické převodovce 5st (Tiptronic)

Příspěvek od roti »

pekna prace! Ja bych si to asi sam nikdy neudelal a sveril to raci odbornikum. Na BMW jsem to nechal menit v KAPS ve Zline a vcetne filtru a tesneni vany to stalo 4500,- a to je dobra cena.
Kazdopadne doporucuji menil olej v aut. po 40.000km (kazdej rika, ze to je blbost) a bude bez starostne fungovat vecne.
S500 L
ex SIII 140kW, OIII RS TDI, GIV Highline 1.6 SR, SII Combi Elegance Black, 125kW, DSG + SII Limo White, Passat 2003 Highline, BMW 740i V8 4.4L, BMW 320dA, VW GIV Varoš,S764+KAT,EGR off,Eibach

Uživatelský avatar
serda.008
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 26.03.2009 22:39
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna oleje v automatické převodovce 5st (Tiptronic)

Příspěvek od serda.008 »

PavelSv píše:Je tam trochu chyb protože se musí hladina kontrolovat za určite teploty tu kontroluješ VAGEM a nelévá se speciálním přípravkem přes kontrolák :)
kde zjistím hladinu oleje ve VAGU?

Uživatelský avatar
PavelSv
Závodník
Závodník
Příspěvky: 535
Registrován: 22.01.2010 17:50
Bydliště: Deblín 30km od Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna oleje v automatické převodovce 5st (Tiptronic)

Příspěvek od PavelSv »

Ve vagu kontroluješ pouze teplotu oleje :)

Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Re: Výměna oleje v automatické převodovce 5st (Tiptronic)

Příspěvek od prassat »

Ahojte, můžu mít dotaz k tomu filtru. Ten se demontuje a montuje jak?

Díky za odpověď!
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm

Uživatelský avatar
serda.008
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 26.03.2009 22:39
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna oleje v automatické převodovce 5st (Tiptronic)

Příspěvek od serda.008 »

prassat píše:Ahojte, můžu mít dotaz k tomu filtru. Ten se demontuje a montuje jak?

Díky za odpověď!
Filtr tam jestli si dobře pamatuju drží na dvou šroubkách a je jen nasazen na hrdlo...stačí ho po odšroubování jen sundat tahem, potom zase nasadit a zašroubovat... je vidět na fotce a je uvnitř kovového obalu který nerozebereš, koupíš ho celý tak jak je vidět...

bundis
Závodník
Závodník
Příspěvky: 522
Registrován: 10.04.2008 19:41
Bydliště: Skuteč

Re: Výměna oleje v automatické převodovce 5st (Tiptronic)

Příspěvek od bundis »

Ahoj,čím víc to čtu,tím víc jsem z toho jelen. Co,že si tam nalil za olej 75W-90,to je převodový olej,ne? To snad do automatu nepatří. Myslím,že tam sice je,ale nalévá se šroubem u poloosy a je ho tam je cca 0,75l.Třeba se pletu,ale do automatu by měl patřit G052162. Já jen,aby si neměl nějaký problém.Podle mně je to hydraulika a už to jak jsi psal,že jsi ten olej ohříval,aby tam lépe tekl mi příjde divný. Ona ta převodovka asi pak funguje lépe,protože ten olej má větší viskozitu,ale myslím,že jí tím odděláš.Tak to ještě s někým konzultuj jestli jsi se nespletl.

bundis
Závodník
Závodník
Příspěvky: 522
Registrován: 10.04.2008 19:41
Bydliště: Skuteč

Re: Výměna oleje v automatické převodovce 5st (Tiptronic)

Příspěvek od bundis »

Ahoj,čím víc to čtu,tím víc jsem z toho jelen. Co,že si tam nalil za olej 75W-90,to je převodový olej,ne? To snad do automatu nepatří. Myslím,že tam sice je,ale nalévá se šroubem u poloosy a je ho tam je cca 0,75l.Třeba se pletu,ale do automatu by měl patřit G052162. Já jen,aby si neměl nějaký problém.Podle mně je to hydraulika a už to jak jsi psal,že jsi ten olej ohříval,aby tam lépe tekl mi příjde divný. Ona ta převodovka asi pak funguje lépe,protože ten olej má větší viskozitu,ale myslím,že jí tím odděláš.Tak to ještě s někým konzultuj jestli jsi se nespletl.

Uživatelský avatar
pepanos
Profík
Profík
Příspěvky: 937
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Výměna oleje v automatické převodovce 5st (Tiptronic)

Příspěvek od pepanos »

bundis píše:Ahoj,čím víc to čtu,tím víc jsem z toho jelen.
I kdyby to bylo špatně,tak te'd už je to stejně fuk,protože to tam nalil před rokem

bundis
Závodník
Závodník
Příspěvky: 522
Registrován: 10.04.2008 19:41
Bydliště: Skuteč

Re: Výměna oleje v automatické převodovce 5st (Tiptronic)

Příspěvek od bundis »

jj,už jsem si všimnul,myslel jsem,že to bylo aktuálnější téma,každopádně já jsem taky po výměně,dal jsem to to co tam má být a pohoda.

Uživatelský avatar
serda.008
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 26.03.2009 22:39
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna oleje v automatické převodovce 5st (Tiptronic)

Příspěvek od serda.008 »

jj, to bylo už před rokem, převodovka stále funguje jen je asi špatnej hydroměnič a tak klísají otáčky ale to už dělalo před výměnou oleje, proto jsem ho v první řadě měnil, taky už má něco najeto...ale psal jsem že to bylo z řady castrol,...na oleji bylo přímo napsáno do automatických převodovek.

Uživatelský avatar
Demolischnmen
Řidič
Řidič
Příspěvky: 174
Registrován: 09.03.2008 11:23

Re: Výměna oleje v automatické převodovce 5st (Tiptronic)

Příspěvek od Demolischnmen »

No a co jste tam teda nalily? ted jsem z toho jelen nejdriv 75W90 pak original VW-G-052162 ja ted nevim

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“