Sjednocujeme fanoušky VW od roku 1996. Přijeď oslavit dvacetiny klubu na celorepublikový sraz.

20 LET Klubu


Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Přechod z 5W-30 na 5W-40 u 1.9 TDi PD AVF
PříspěvekNapsal: 31.10.2016 08:47 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

20.02.2010

Příspěvky:

432

Bydliště:

Střední čechy

Mám Passata, r. v. 2002 1.9 TDi 96 kW AVF, tachometr asi 286000 km, reálně, dle informací, co se mi o vozidle podařilo dohledat cca 330000 km. Koupil jsem jej v roce 2010 na asi 170000 tachometrových km a od začátku tam dávám olej Castrol Edge 5W-30. Měním v intervalu cca 15000 km / 1 rok. Na interval většinou dolévám tak cca 0,5 - 1 l oleje (průběžně). Slyšel jsem ale z několika stran názory, že pro PD je vhodnější olej 5W-40. Zejména, pokud se mění stejně po 15000 km. Co si o tom myslí zdejší odborníci? Teď mám čerstvě po výměně, ale na jaře bych zvážil přechod na 5W-40. O peníze mi nejde, ta 5W-40 není o moc levnější. Jde mi hlavně o to, aby to bylo co nejlepší pro auto. Navíc si říkám, že vzhhledem ke větší hustotě 5W-40 bych třeba nemusel dolévat ani ten litr na 15000 km. Díky všem za postřehy.

_________________
VW Passat Variant 3B6, 1.9 TDI-PD 96 kW, r.v. 2002

_________________
IT


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Přechod z 5W-30 na 5W-40 u 1.9 TDi PD AVF
PříspěvekNapsal: 31.10.2016 14:29 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.12.2008

Příspěvky:

953

Bydliště:

Olomouc City

Nic tím nezkazíš,osobně liju už 4 rokem co rok Castrol 5W_40.Motor si jen přede

Odesláno z mého D6603 pomocí Tapatalk

_________________
Volkswagen Golf: je vyráběn od roku 1974 a oslavován jako ikona. Auto, po kterém byla pojmenována nejen třída vozidel, ale také celá generace automobilů - generace Golf.

_________________
Aktual-Vw Passat 1.9tdi"96kw"-Egr-OFF-...highline...Ex-Vw Golf III1.4"44kw"


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Přechod z 5W-30 na 5W-40 u 1.9 TDi PD AVF
PříspěvekNapsal: 31.10.2016 17:04 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9503

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Zkus si zjistit, co ono 30, 40, 60 apod. za pomlčkou znamená (vědět, co znamenají čísla před pomlčkou, také není k zahození). Získáš vlastní názor, který je k nezaplacení :wink:

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 2.0 16V Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Přechod z 5W-30 na 5W-40 u 1.9 TDi PD AVF
PříspěvekNapsal: 01.11.2016 08:20 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

20.02.2010

Příspěvky:

432

Bydliště:

Střední čechy

To tak nějak tuším, nicméně nejsem všeuměl, abych si dokázal vyhodnotit vše jen na základě syrových dat. To bych pak nemusel chodit k doktorovi například :-).

_________________
VW Passat Variant 3B6, 1.9 TDI-PD 96 kW, r.v. 2002

_________________
IT


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Přechod z 5W-30 na 5W-40 u 1.9 TDi PD AVF
PříspěvekNapsal: 01.11.2016 13:32 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9503

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Tak zjednodušeně. Základ je norma. Pokud jí olej splňuje, nemůžeš šlápnout vedle. Pak záleží jak rychle uděláš nájezd daný na výměnu oleje. Jestli jednou za rok nebo víckrát. Taky kde jezdíš - teploty a to nejenom zimní, ale i letní. Tvrzení, že je tenhle řidší a jiný zase hustší, jsou babské povídačky, pokud jsou založeny jen na označení.
Rozdíl mezi třicítkou a čtyříctkou je, jakou má schopnost si zachovat viskozitu při "letních" teplotách. Takže pokud jdeš měnit teď, je to relativně jedno, jaký tam dáš. Zimy už taky nejsou, co bejvaly, takže kupovat podstatně dražší "zimní" oleje (označení před "W" - čím nižší, tím lepší startovatelnost v mrazu a chod za studena, protože olej si umí zachovat potřebnou viskozitu) je podle mě přepych.
Můj osobní postoj je, že dokud je PD v kondici, dávám 5W-40 (obzvlášť v létě). Když už by začal olej prosakovat guferama a já neměl love na přetěsnění, tak bych dával 10W-40, ale vždy s patřičnou normou.
"Třicítka" by naopak mohla v létě za vyšších teplot být už moc řídká, mohl by se trhat film a to zrovna vačce moc nesvědčí.
Takhle to aspoň chápu já.

Shrnuto podtrhnuto, přechodem na čtyřicítku nic nezkazíš - pokud olej splní normu. :wink:

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 2.0 16V Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group