Přechod z 5W-30 na 5W-40 u 1.9 TDi PD AVF

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Uživatelský avatar
the_miracle
Závodník
Závodník
Příspěvky: 661
Registrován: 20.02.2010 10:03
Bydliště: Střední čechy

Přechod z 5W-30 na 5W-40 u 1.9 TDi PD AVF

Příspěvek od the_miracle »

Mám Passata, r. v. 2002 1.9 TDi 96 kW AVF, tachometr asi 286000 km, reálně, dle informací, co se mi o vozidle podařilo dohledat cca 330000 km. Koupil jsem jej v roce 2010 na asi 170000 tachometrových km a od začátku tam dávám olej Castrol Edge 5W-30. Měním v intervalu cca 15000 km / 1 rok. Na interval většinou dolévám tak cca 0,5 - 1 l oleje (průběžně). Slyšel jsem ale z několika stran názory, že pro PD je vhodnější olej 5W-40. Zejména, pokud se mění stejně po 15000 km. Co si o tom myslí zdejší odborníci? Teď mám čerstvě po výměně, ale na jaře bych zvážil přechod na 5W-40. O peníze mi nejde, ta 5W-40 není o moc levnější. Jde mi hlavně o to, aby to bylo co nejlepší pro auto. Navíc si říkám, že vzhhledem ke větší hustotě 5W-40 bych třeba nemusel dolévat ani ten litr na 15000 km. Díky všem za postřehy.
VW Passat Variant 3B6, 1.9 TDI-PD 96 kW, r.v. 2002
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014

Uživatelský avatar
M@rty
Profík
Profík
Příspěvky: 1058
Registrován: 29.12.2008 14:32
Bydliště: Olomouc City
Kontaktovat uživatele:

Re: Přechod z 5W-30 na 5W-40 u 1.9 TDi PD AVF

Příspěvek od M@rty »

Nic tím nezkazíš,osobně liju už 4 rokem co rok Castrol 5W_40.Motor si jen přede

Odesláno z mého D6603 pomocí Tapatalk
Volkswagen Golf: je vyráběn od roku 1974 a oslavován jako ikona. Auto, po kterém byla pojmenována nejen třída vozidel, ale také celá generace automobilů - generace Golf.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Přechod z 5W-30 na 5W-40 u 1.9 TDi PD AVF

Příspěvek od majkl1 »

Zkus si zjistit, co ono 30, 40, 60 apod. za pomlčkou znamená (vědět, co znamenají čísla před pomlčkou, také není k zahození). Získáš vlastní názor, který je k nezaplacení :wink:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
the_miracle
Závodník
Závodník
Příspěvky: 661
Registrován: 20.02.2010 10:03
Bydliště: Střední čechy

Re: Přechod z 5W-30 na 5W-40 u 1.9 TDi PD AVF

Příspěvek od the_miracle »

To tak nějak tuším, nicméně nejsem všeuměl, abych si dokázal vyhodnotit vše jen na základě syrových dat. To bych pak nemusel chodit k doktorovi například :-).
VW Passat Variant 3B6, 1.9 TDI-PD 96 kW, r.v. 2002
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Přechod z 5W-30 na 5W-40 u 1.9 TDi PD AVF

Příspěvek od majkl1 »

Tak zjednodušeně. Základ je norma. Pokud jí olej splňuje, nemůžeš šlápnout vedle. Pak záleží jak rychle uděláš nájezd daný na výměnu oleje. Jestli jednou za rok nebo víckrát. Taky kde jezdíš - teploty a to nejenom zimní, ale i letní. Tvrzení, že je tenhle řidší a jiný zase hustší, jsou babské povídačky, pokud jsou založeny jen na označení.
Rozdíl mezi třicítkou a čtyříctkou je, jakou má schopnost si zachovat viskozitu při "letních" teplotách. Takže pokud jdeš měnit teď, je to relativně jedno, jaký tam dáš. Zimy už taky nejsou, co bejvaly, takže kupovat podstatně dražší "zimní" oleje (označení před "W" - čím nižší, tím lepší startovatelnost v mrazu a chod za studena, protože olej si umí zachovat potřebnou viskozitu) je podle mě přepych.
Můj osobní postoj je, že dokud je PD v kondici, dávám 5W-40 (obzvlášť v létě). Když už by začal olej prosakovat guferama a já neměl love na přetěsnění, tak bych dával 10W-40, ale vždy s patřičnou normou.
"Třicítka" by naopak mohla v létě za vyšších teplot být už moc řídká, mohl by se trhat film a to zrovna vačce moc nesvědčí.
Takhle to aspoň chápu já.

Shrnuto podtrhnuto, přechodem na čtyřicítku nic nezkazíš - pokud olej splní normu. :wink:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“