Stránka 1 z 1

Přechod z 5W-30 na 5W-40 u 1.9 TDi PD AVF

Napsal: 31.10.2016 07:47
od the_miracle
Mám Passata, r. v. 2002 1.9 TDi 96 kW AVF, tachometr asi 286000 km, reálně, dle informací, co se mi o vozidle podařilo dohledat cca 330000 km. Koupil jsem jej v roce 2010 na asi 170000 tachometrových km a od začátku tam dávám olej Castrol Edge 5W-30. Měním v intervalu cca 15000 km / 1 rok. Na interval většinou dolévám tak cca 0,5 - 1 l oleje (průběžně). Slyšel jsem ale z několika stran názory, že pro PD je vhodnější olej 5W-40. Zejména, pokud se mění stejně po 15000 km. Co si o tom myslí zdejší odborníci? Teď mám čerstvě po výměně, ale na jaře bych zvážil přechod na 5W-40. O peníze mi nejde, ta 5W-40 není o moc levnější. Jde mi hlavně o to, aby to bylo co nejlepší pro auto. Navíc si říkám, že vzhhledem ke větší hustotě 5W-40 bych třeba nemusel dolévat ani ten litr na 15000 km. Díky všem za postřehy.

Re: Přechod z 5W-30 na 5W-40 u 1.9 TDi PD AVF

Napsal: 31.10.2016 13:29
od M@rty
Nic tím nezkazíš,osobně liju už 4 rokem co rok Castrol 5W_40.Motor si jen přede

Odesláno z mého D6603 pomocí Tapatalk

Re: Přechod z 5W-30 na 5W-40 u 1.9 TDi PD AVF

Napsal: 31.10.2016 16:04
od majkl1
Zkus si zjistit, co ono 30, 40, 60 apod. za pomlčkou znamená (vědět, co znamenají čísla před pomlčkou, také není k zahození). Získáš vlastní názor, který je k nezaplacení :wink:

Re: Přechod z 5W-30 na 5W-40 u 1.9 TDi PD AVF

Napsal: 01.11.2016 07:20
od the_miracle
To tak nějak tuším, nicméně nejsem všeuměl, abych si dokázal vyhodnotit vše jen na základě syrových dat. To bych pak nemusel chodit k doktorovi například :-).

Re: Přechod z 5W-30 na 5W-40 u 1.9 TDi PD AVF

Napsal: 01.11.2016 12:32
od majkl1
Tak zjednodušeně. Základ je norma. Pokud jí olej splňuje, nemůžeš šlápnout vedle. Pak záleží jak rychle uděláš nájezd daný na výměnu oleje. Jestli jednou za rok nebo víckrát. Taky kde jezdíš - teploty a to nejenom zimní, ale i letní. Tvrzení, že je tenhle řidší a jiný zase hustší, jsou babské povídačky, pokud jsou založeny jen na označení.
Rozdíl mezi třicítkou a čtyříctkou je, jakou má schopnost si zachovat viskozitu při "letních" teplotách. Takže pokud jdeš měnit teď, je to relativně jedno, jaký tam dáš. Zimy už taky nejsou, co bejvaly, takže kupovat podstatně dražší "zimní" oleje (označení před "W" - čím nižší, tím lepší startovatelnost v mrazu a chod za studena, protože olej si umí zachovat potřebnou viskozitu) je podle mě přepych.
Můj osobní postoj je, že dokud je PD v kondici, dávám 5W-40 (obzvlášť v létě). Když už by začal olej prosakovat guferama a já neměl love na přetěsnění, tak bych dával 10W-40, ale vždy s patřičnou normou.
"Třicítka" by naopak mohla v létě za vyšších teplot být už moc řídká, mohl by se trhat film a to zrovna vačce moc nesvědčí.
Takhle to aspoň chápu já.

Shrnuto podtrhnuto, přechodem na čtyřicítku nic nezkazíš - pokud olej splní normu. :wink: