čím propláchnout motor ?

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
Pavel Jerman
Řidič
Řidič
Příspěvky: 160
Registrován: 10.03.2014 15:45

čím propláchnout motor ?

Příspěvek od Pavel Jerman »

Ahoj kluci, potřeboval bych poradit, chci dekarbonizovat motor nebo ho nějak vyplachnout vyčístit..mám nalítáno 242 xxx a pochybuju, že to někdo dělal předemnou, jedná se o passata 96kw .. sháním nějaký přípravek, co se na to nejlépe hodí a co máte odzkoušené, že funguje a je pro motor nejlepší volba.. díky za rady :drinks:

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: čím propláchnout motor ?

Příspěvek od Ipanema »

Myslíš to, co se naleje do oleje před jeho výměnou?
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Uživatelský avatar
Pavel Jerman
Řidič
Řidič
Příspěvky: 160
Registrován: 10.03.2014 15:45

Re: čím propláchnout motor ?

Příspěvek od Pavel Jerman »

To nemyslím, měnil jsem olej nedávno a nechce se mi dávat litr zase :D akorát mě to napadlo až teď.. existuje něco jako třeba když se vstriky čistí vifem ? Ze se nápoji rovnou na motor ?

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: čím propláchnout motor ?

Příspěvek od Graun »

Na doporučení servisáka (amavet) jsem použil proplach plus následně oil buster od Tecu.
http://www.tec-2000.eu/olej/tec2000-engine-flush.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Trochu to snížilo žravost oleje, ale na prasklý pístní kruh to nepomohlo Obrázek
Vylil jsem z toho pěkný humus, přitom se ten olej měnil tak 2000km zpět. Bohužel smrt pro motor je přejíždění výměn oleje - ten long life nesmysl.
VIF je dobrý na vstřikovače a ventily - jejich čistotu.

Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
Pavel Jerman
Řidič
Řidič
Příspěvky: 160
Registrován: 10.03.2014 15:45

Re: čím propláchnout motor ?

Příspěvek od Pavel Jerman »

O tom tecu 2000 jsem četl a vypadá slušně.. vifem jsem vstriky čistil o víkendu, ale hodnoty plus mínus stejný no :D

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: čím propláchnout motor ?

Příspěvek od Ipanema »

Tec je ale to, co jsem myslel. Ono je jedno jak se to jmenuje a kdo to vyrábí. Prostě se "něco" naleje do oleje a po čtvrt hodině vypustí. To ty ale nehledáš.
To se musí i u vstřiků a jiných - vše vypustit, aby to nekolovalo v motoru dál při jízdě.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: čím propláchnout motor ?

Příspěvek od Graun »

Tak aditiva typu VIF je dlouhodobější záležitost. Je třeba to používat delší dobu, aby člověk poznal účinky.
Ve SM 31/2015 je na to 60h test, ale pro benzín. Na motoru Mercedes :-)
Naftu dělali taky v čísle 3/2013
http://www.vif.cz/novinky/v-testu-aditi ... l-vif.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jinak ten TEC Ti rozpustí karbonové usazeniny, které pak vypustíš. Jak jsem psal, jde to sakra vidět. Do nového oleje dáš ten booster, který má za úkol zlepšit mazací vlastnosti oleje přidáním spec.aditiv - má konzistenci medu.

Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
Pavel Jerman
Řidič
Řidič
Příspěvky: 160
Registrován: 10.03.2014 15:45

Re: čím propláchnout motor ?

Příspěvek od Pavel Jerman »

Chápu, díky za informace kluci, vyzkouším to a dám vědět :)

Uživatelský avatar
Danny
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Moravskoslezský

Re: čím propláchnout motor ?

Příspěvek od Danny »

Kluci já bych se do ničeho, jako je chemické čištění motoru nepouštěl..Můžeš s tím udělat víc škody než užitku. Z praxe vím, že motor ve kterém se mění olej co 10-12 tis je uvnitř úplně čistý. A pokud jsi koupil něco, do čeho se lil ten posraný Long life, tak si zkrať třeba 2-3 výměny na 5 tis km a neřeš to... Oleje co splňují normu výrobce VW505.01 nebo VW507.00 už mají aditiva typu detergentu a disperzantů. Takže karbon rozpouští a zároveň zabraňují shlukování nečistot a tím případné ucpání filtrů a nebo tlakového ventilu.. Což již zmiňované čističe neobsahují a čistě jen rozpouští... I když vyliješ kompletní náplň, zbyde ti v motoru cca 2-3dcl oleje (popřípadě te srajdy na čištění) co nevyteče..A to ti degraduje ten olej co tam dáš... Nehledě na to, že například lít do PDčka něco jineho než tam patří (viskozní třída) jelikož se ty kouzelné domazávače prodávají ve viskozitě sirupu, není pro váčku to pravé ořechové když je uložená na šálcích (kluzných ložiskách).

Přeji hodně KM bez závad :good: Nechte si poradit, ušetříte peníze a uděláte autíčku dobrou službu..

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: čím propláchnout motor ?

Příspěvek od Shorty »

Graun píše:Tak aditiva typu VIF je dlouhodobější záležitost. Je třeba to používat delší dobu, aby člověk poznal účinky.
Ve SM 31/2015 je na to 60h test, ale pro benzín. Na motoru Mercedes :-)
Naftu dělali taky v čísle 3/2013
http://www.vif.cz/novinky/v-testu-aditi ... l-vif.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jinak ten TEC Ti rozpustí karbonové usazeniny, které pak vypustíš. Jak jsem psal, jde to sakra vidět. Do nového oleje dáš ten booster, který má za úkol zlepšit mazací vlastnosti oleje přidáním spec.aditiv - má konzistenci medu.
Sice se to moc nehodí do tématu, ale když už jsi to nakousnul...V tom článku o benzínovém aditivu VIF píšou o zasírání sání a sacích ventilů u TSIčka karbonem. Dá se tomu nějak předejít či to snadno odstranit? Když se tam u GDI motorů nedostane palivo, tak tomu asi nepomůže ani aditivum. Co nějaká ostrá jízda - dokáže to zahřát i sací prostory?
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Uživatelský avatar
Jiruna09
Závodník
Závodník
Příspěvky: 605
Registrován: 01.06.2016 15:29
Bydliště: okres Benešov

Re: čím propláchnout motor ?

Příspěvek od Jiruna09 »

Danny píše:...Z praxe vím, že motor ve kterém se mění olej co 10-12 tis je uvnitř úplně čistý. A pokud jsi koupil něco, do čeho se lil ten posraný Long life...
U nového motoru mám zatím interval 10tis (kvůli záběhu), ale pak jsem chtěl přejít na 15tis interval. Mám sice LL a LL tam liju, ale není 10-12tis zase příliš brzy?

Já bych do čističů/proplachů nešel. Byl jsem svědkem, kdy něco podobného dopřáli motoru v náklaďáku. Po pár dnech ho přitáhli na tyči. Když se na to přijel podívat odborník, řekl že nic horšího vymyslet nemohli.
Graun píše:Tak aditiva typu VIF je dlouhodobější záležitost. Je třeba to používat delší dobu, aby člověk poznal účinky.
VIF je potřeba dávat dlouhodobě, nejlépe stále. Osobně od začátku tankuji výhradně čistou naftu u EuroOilu + VIF v dávce o cca 20% vyšší (2x jsem z nouze bral Vervu kde VIF už je a v Rakousku Maxxmotion+VIF).

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: čím propláchnout motor ?

Příspěvek od Ipanema »

Danny píše:zkrať třeba 2-3 výměny na 5 tis km a neřeš to...
Nejlepší, co jde udělat, když chceš motoru pomoct nebo máš ojeté auto jako nový další majitel v pořadí. Nejde udělat nic lepšího.
Jiruna09 píše:není 10-12tis zase příliš brzy?
Na LongLife ano. Záleží jak se s tím jezdí. Na městský provoz je to bez kouzelného slůvka LongLife moc těch 12 tis. Tam už nic motoru nepomůže.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Uživatelský avatar
Jiruna09
Závodník
Závodník
Příspěvky: 605
Registrován: 01.06.2016 15:29
Bydliště: okres Benešov

Re: čím propláchnout motor ?

Příspěvek od Jiruna09 »

Shorty píše: Co nějaká ostrá jízda - dokáže to zahřát i sací prostory?
Slyšel jsem nedávno o tzv. italském servisu = občas prohnat při jízdě !dobře ohřátý! motor ve vysokých otáčkách (v červeném poli). Ale zase si myslím, že je dobré na tyto věci myslet od nového vozu, jelikož vliv na dlouhodobé usazeniny/napečeniny bude už asi minimální.
Naposledy upravil(a) Jiruna09 dne 23.11.2016 14:31, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: čím propláchnout motor ?

Příspěvek od Ipanema »

Zapečeniny se čistí jedině výměnou nebo v servisu ultrazvukem. Chtěl bych vidět takový uvolněný karbon někde v motoru lítat....

Italové znají servis? :P
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Uživatelský avatar
Jiruna09
Závodník
Závodník
Příspěvky: 605
Registrován: 01.06.2016 15:29
Bydliště: okres Benešov

Re: čím propláchnout motor ?

Příspěvek od Jiruna09 »

Pravda, pravda. Italský servis je už spíš taková babská rada...

Zpět k proplachu. Možná si umím představit nalít něco do oleje před výměnou, pak dát nový olej+filtr, chvíli pojezdit a znova nový olej+filtr. I tak je to ale zahrávání s ohněm. Vzniklé usazeniny jsou poměrně kompaktní a proplachem sice dostanete nějaké pryč, ale ty nejodolnější/nejstarší/nejhorší zůstanou a jsou proplachem narušené. Pak se uvolňují dlouhodoběji už do vyměněného oleje.

Pokud si chci lámat hlavu s karbonem, usazeninami a podobně, tak dříve než vůbec vzniknou. Prostě jejich vznik oddalovat/minimalizovat, ale pokud už v motoru jsou, řešil bych to raději opravou než proplachem.
Naposledy upravil(a) Jiruna09 dne 23.11.2016 19:22, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“