Stránka 1 z 2

Chcípání na volnoběh

Napsal: 04.01.2017 00:30
od ELIXIERE
Zdravím pašíci,
prosím,jestli by neporadil někdo zkušený,v čem může být zakopaný pes. Mám passata 5.5 combi r.v. 2001 1,9TDI PD 96kW 6rych. Bohužel mi dělá to,že často převážně na volnoběh kolísají otáčky,jako by vynechalo zapálení některého z válců a buď to dalším zapálením dotáhne a nebo to neudrží a chcípne. Je zajímavé to,že to dělá jen na volnoběh a nebo občas výjmečně zakucká tak max do 1300 ot. ale jakmile sešlápnu plyn a otáčky jdou nad 1500,tak motor nezaškobrtne ani jednou a táhne dobře. Vypadalo to na vstřiky,protože už mezi nima byly odchylky,tak se vyměnily za jiné,které byly údajně překontrolované. Ale nic se nezměnilo. Osobně mě napadá,že bude problém v palivovém čerpadlu,protože pokud je v nádrži půl a méně paliva,tak se v zadní části ze spodu auta při otočení klíčkem před nastartováním ozývá,jak se při sepnutí čerpadla tlačí i bubliny. Je tedy zvláštní,že pokud je nádrž plná,tak tlačící se bubliny slyšet nejde.
Nebo jsem si říkal,že by to ještě mohl být předehřev nafty,protože nejvíce to zlobí při teplotě okolo +5C. Samozřejmě to můžou dělat i jiné věci,jako např problém v elektroinstalaci,nebo váha vzduchu,čidlo teploty chladící kapaliny,atd...Ale nejvíce mi připadne,že to bude něco okolo toho paliváku. Takže jestli by se tu našel někdo,kdo by dokázal z toho co jsem napsal rozpoznat,co by to mohlo být a na co se zaměřit,tak budu moc vděčný. Už mě docela štve,že musím v každé druhé křižovatce startovat.

Re: Chcípání na volnoběh

Napsal: 05.01.2017 13:27
od majkl1
Když by vázla přísun paliva, tak bude blbnout při zátěži více, než na volnoběh.
Nemůže to být rozpadlou dvouhmotou?
Diagnostika něco říká?
Log skupiny 13 máš?

Re: Chcípání na volnoběh

Napsal: 05.01.2017 18:40
od Johnyhu
No něco podobnýho je schopná udělat váha.

Re: Chcípání na volnoběh

Napsal: 11.01.2017 11:38
od ELIXIERE
No o dvouhmotě bych asi docela pochyboval,sice nejsem mechanik,ale dvouhmota s přísunem paliva a spalováním nemá nic společného,pokud vím,tak má funkci tlumení přenášení otřesů a vibrací od motoru na převodovku. A i kdyby,tak bych nejspíš slyšel docela rachot při běhu mototu,kdyby byla rozlámaná,což neslyším...Nebo se pletu?
Jinak ta váha vzduchu mě také napadla...Tak bych se jen zeptal pro upřesnění,jestli je možné přes VAG na logu vyčíst,jak to s tou váhou vzduchu je? Jinak diagnostika neukazuje žádnou chybu.

Re: Chcípání na volnoběh

Napsal: 11.01.2017 11:41
od majkl1
Váha chcípání nezpůsobí ani když je úplně KO. ECU si pak dosazuje náhradní hodnotu a motor jede v podobném režimu jako je nouzák. :roll:

Re: Chcípání na volnoběh

Napsal: 11.01.2017 11:56
od ELIXIERE
a jak to je s těma tlačícíma se bublinama před startem v palivovém vedení od čerpadla? Je to normální? Nemůže to dělat právě to palivové čerpadlo,nebo předehřev? Nebo něco,co by způsobovalo přisávání vzduchu do paliva?

Re: Chcípání na volnoběh

Napsal: 11.01.2017 11:59
od majkl1
Jde o jaké chcípání na volnoběh jde. Pokud jen krátce po startu, pak jde s velkou pravděpodobností o zavzdušňování. Pokud během jízdy, pak už to bude spíše něčím jiným. :roll:

Re: Chcípání na volnoběh

Napsal: 11.01.2017 12:35
od ELIXIERE
Bohužel chcípání je stále,ať je motor teplý a nebo studený...i když někdy zlobí minimálně,že třeba jen lehce zakucká,ale nechcípne.A pak jsou chvíle,kdy chcípne skoro při každém vyřazení rychlosti do polohy neutrál. Nejhorší mi to připadne,když po delší jízdě vypnu motor,nechám auto třeba půl hoďky stát a pak nastartuji a jedu dál,v tu dobu to chcípe nejvíc...ale to může být jen chybná domněnka a náhoda...

Re: Chcípání na volnoběh

Napsal: 11.01.2017 13:04
od CentriFUGA
U mě to kdysi na toledu dělala ŠKRTÍCÍ KLAPKA, kolísaly otáčky až to kolikrát chcíplo ... ale při jízdě vše v naprostém pořádku ...

ještě mě napadl vadný EGR to dělat nemůže ?

Re: Chcípání na volnoběh

Napsal: 11.01.2017 20:44
od Johnyhu
Tohle mi jeden případ připomíná. Někde ti musí přisávat trochu vzduchu třeba přes chladič paliva u starejch Zetorů tohle dělali sklínky na kontrolu čistoty paliva, jakmile jsi měl motor na volnoběhu tak chcípnul nebo strašně kuckal ale jak jsi přidal nebo jsi jel pod plynem tak se zvedl podtlak v systému a přisával si pak už jenom palivo.

Re: Chcípání na volnoběh

Napsal: 11.01.2017 21:27
od CentriFUGA
Promiň, ale srovnávat ZETOR se sklínkou na kontrolu paliv a a karburátorem s passatem ? :-D

Re: Chcípání na volnoběh

Napsal: 12.01.2017 09:44
od Johnyhu
Vždyť passat se chová skoro stejně jako takovej traktor. Přisávání vzduchu přes nějakej spoj nebo přes chladič není zas tak nepravděpodobný aby jsem ho vyloučil úplně a navíc přisávání vzduchu se chová u všech nafťáků stejně. A jen pro informaci naftový Zetory(ty co měli sklínku) tak ty nemaj karburátor ale podávací podelný pístový a vstřikovací řadový řerpadlo. :smoke:


Každej si jednou musí přiznat že má doma takovej malej traktor. :pleasantry:

Re: Chcípání na volnoběh

Napsal: 12.01.2017 11:02
od majkl1
Jenže ty zapomínáš, že AVF nemá za jízdy v soustavě podtlak nýbrž přetlak, od toho je tam podávací čerpadlo, takže za jízdy přisávat vzduch (pokud není krpa přímo v nádrži) nemůže - narozdíl od rotačky a tvého Zetoru :pleasantry: To už by za ním musela zůstávat čára od nafty na zemi a toho by si všimnul :wink:

Re: Chcípání na volnoběh

Napsal: 13.01.2017 16:14
od Johnyhu
Aha takže to má podávačku tak to jo a předpokládám že má ještě pořád EGR i s katem se vším. Moje rada všeho se zbavit a pojede to normálně. :blush:

Re: Chcípání na volnoběh

Napsal: 19.01.2017 20:53
od ELIXIERE
Díky za postřehy,ta škrtící klapka mě také napadla...jinak jestli jsem viděl dobře,tak EGR je zaslepenej,tak v tom by problém být neměl...no odvezu to jednomu šikulovi a uvidíme,co na tom najde...snad nedopadnu tak,že budu postupně vyměňovat půl auta,abych našel v čem je zakopanej pes...