Motor netáhne po výměně turba

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
drlin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 26.01.2010 18:20

Motor netáhne po výměně turba

Příspěvek od drlin »

Zdarec.
Mám pašíka B5 s motorem TDI 85kW. Vyměnil jsem staré hvízdající turbo, které tlačilo olej spoustu oleje do sání za nové - repasované. Výměna bez problémů, kontrola všech hadic a podtlakových hadiček, vyměněn olej, filtry a kontrola tlaku oleje, propláchnut intercooler a celé sání. Vše OK. Ale mám problém, že nyní turbo tlačí až od 2000 - 2200 ot. Do té doby motor líný. Udělal jsem log. Můžete mi někdo poradit, v čem by mohl být problém? Je regulace podtlatku na turbu nastavena ve firmě provádějící repas nebo to musím ještě nastavit sám? Díky
Přikládám list od turba a log.
Přidávám, že padá do nouzového režimu, ve VAGu chyba 17964 - regulace plnícího tlaku - mez regulace nedosažena
LOG-01-003-010-011.zip
(2.14 KiB) Staženo 99 x
IMG_3020.JPG

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Motor netáhne po výměně turba

Příspěvek od majkl1 »

Tam je fakt něco špatně.
Za prvé - když děláš log, dávej plnej plyn, tys víc jak 60% nedal.
Za druhé, nastartuj motor, otevři haupnu, oddělej hadičku podtlaku od membrány nad turbem a střídavě jí nasazuj a sundávej. Koukej, jak chodí táhlo. Při nasazení musí vyjet cca 8mm nahoru.
Podle logu to na první pohled vypadá, že nevyjíždí zcela nahoru. Důvodů může být povícero.
Případně to podobně vypadá, když někdo dá příliš vysoké podložky pod rolny kroužku uvnitř turba a pod lopatkama pak utíká příliš mnoho tlaku. Ale pokud turbo generálkovala firma, tak ta podložky nedává.
Začni tímhle. :roll:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

drlin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 26.01.2010 18:20

Re: Motor netáhne po výměně turba

Příspěvek od drlin »

Díky za reakci.
Dnes jsem ještě profoukl váhu vzduchu, ale výsledek stejný. Koukal jsem na táhlo, které teda po připojeni podtlaku vyjíždí, ale velmi pomalu a 8mm to určite není. Dá se to nějak nastavit v domácích podmínkách? Co magnetický ventil, ten to dělat nemůže?

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Motor netáhne po výměně turba

Příspěvek od majkl1 »

Otázkou je, zda ti někde neutíká podtlak.
Nepředpokládám, že by nastavení předpnutí táhla udělali ve firmě blbě (i když vyloučit se nedá dneska nic) :roll:
Ještě otázečka - turbo jsi koupil i s membránou?
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

drlin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 26.01.2010 18:20

Re: Motor netáhne po výměně turba

Příspěvek od drlin »

Měřil jsem posun toho táhla a posune se jen asi 3-4mm. Problém bude asi v tom podtlaku. Zkusil jsem test akčních členů a zkoušel jsem magnetický N75 ventil, co je u baňky. Má cvakat? Přepínat? U mě není skoro slyšet, jen opravdu tichounce bzučí.
Turbo jsem kupoval komplet, tedy i nová regulace podtlaku a předpokládám, že tím pádem i membrána. Psali mi, že regulace na turbu je již nastavená a není třeba do něj zasahovat.

drlin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 26.01.2010 18:20

Re: Motor netáhne po výměně turba

Příspěvek od drlin »

Problém vyřešen, utíkal podtlak prasklou hadičkou podtlaku. Ale tato byla na opačně straně motoru, než je turbo. Slabým podtlakem nevyjížděl jezdec regulace turba v plném rozsahu a turbo netáhlo.
Tímto děkuji VWmaniakovi za rady!!

Lucifer
Řidič
Řidič
Příspěvky: 160
Registrován: 05.03.2009 17:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor netáhne po výměně turba

Příspěvek od Lucifer »

Snad nevadí, když se připojím k tomuto vláknu. Mám problém a to že se mi někdy stává že auto netáhne. Když zařadím trojku tak kolem 2000ot. někdy cítím jakoby auto se dusilo nebo tak. Když sešlápnu v ten okamžik plyn hodně tak auto kolem 2800ot spadne do nouzového režimu. Ale když chvilku počkám kolem těch 2000ot tak normálně auto pak reaguje jak má. Turbo mám po repasi a test při jízdě ukazoval správné hodnoty. Mám i nový EGR. Je mi jasné že bez logu je to jen střílení od boku. Nevíte někdo co by to mohlo ještě být? V servise zkoušely i jestli neutíká vzduch hadičkami. tlak nikde neucházel..
díky za každou radu

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Motor netáhne po výměně turba

Příspěvek od majkl1 »

Každý nouzák se zaznamená do paměti závad. Tak koukni, co tam máš napsáno.
Turbo po repasu ještě neznamená, že máš doživotně klid od nouzáku. Stačí chvíli jezdit "na důchodce" a můžeš ho rozebírat znovu :roll:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Lucifer
Řidič
Řidič
Příspěvky: 160
Registrován: 05.03.2009 17:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor netáhne po výměně turba

Příspěvek od Lucifer »

Tak dokud není motor zahřátý, tak točím max do třech tisíc max. potom tak ty 3500cca. Musím někoho sehnat s pc ať se podívám na výpis závad. Pak to bude jasnější. A ještě se zeptám. Když auto nastartuji, tak pěkně voní tou klasickou vůní spálené nafty. Ale po chvilce, to už je takovej smrad. Nevíte co by to mohlo být? Je to takový divný dotaz, ale zajímá mě to..
A kolik teda ještě jestli mohu vědět točíte vy ostatní auta do otáček?

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Motor netáhne po výměně turba

Příspěvek od majkl1 »

Ten "smrad" je práce katalyzátoru :wink:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

drlin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 26.01.2010 18:20

Re: Motor netáhne po výměně turba

Příspěvek od drlin »

Tak turbo vyměněno, táhne perfektně, ale olej v sání je stále! Ubývá mi tak 0.75L na 1000km. Je možné, aby se tam dostávalo takové množství odfukem z víka?! Předpokládám, že přes turbo by to mělo být v pohodě, i když... :)
Naposledy upravil(a) drlin dne 12.02.2017 18:04, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Motor netáhne po výměně turba

Příspěvek od majkl1 »

Možné to je. Ale netlakuje ti to moc ke klice? Když odděláš víčko na nalévání oleje, jak hodně to funí ven? Když ho jen tak položíš zpět, udrží se tam nebo ho to odfoukne?
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
Johnyhu
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 295
Registrován: 02.08.2015 20:03

Re: Motor netáhne po výměně turba

Příspěvek od Johnyhu »

To on tam ten olej bude furt s tím nic nenaděláš a co kouř jakou má barvu? Já bych spíš řekl že ti olej utíká.
VW Passat B5 1996 1.9TDI 81Kw AFN

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“