B5 AFN porad v nouzaku

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
fredh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 21.08.2010 20:03
Bydliště: Vysočina

Re: B5 AFN porad v nouzaku

Příspěvek od fredh »

podtlak tam je, nijak oslnivej, ale je. Jeste zkontroluju v jednotce, jestli neprdla hadicka k cidlu tlaku, pak uz fakt nevim.

Diru sem hledal na podtlakach i hadicich ale nic nenasel...
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: B5 AFN porad v nouzaku

Příspěvek od majkl1 »

Podtlak musí být natolik silný, aby vyjelo táhlo nahoru, když hadičku přiděláš. Pokud ne, je malý nebo je regulace zadřená. Ale pokud jí zvedneš pusou, tak nějak extra zadřená nebude. Pružina je tam dost silná, takže prsty to jde dost ztuha i když si pomůžeš pusou.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
fredh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 21.08.2010 20:03
Bydliště: Vysočina

Re: B5 AFN porad v nouzaku

Příspěvek od fredh »

majkl1 píše:Podtlak musí být natolik silný, aby vyjelo táhlo nahoru, když hadičku přiděláš. Pokud ne, je malý nebo je regulace zadřená. Ale pokud jí zvedneš pusou, tak nějak extra zadřená nebude. Pružina je tam dost silná, takže prsty to jde dost ztuha i když si pomůžeš pusou.

Nevyjede, neni tam skoro nic... zadnej podtlak... pusou ji zvednu v pohode
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi

Uživatelský avatar
fredh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 21.08.2010 20:03
Bydliště: Vysočina

Re: B5 AFN porad v nouzaku

Příspěvek od fredh »

Dostal jsem se k n75 a kdyz sundam hadicku a dam prst na vyvod kterej jde k bance turba (ten vetsi prumer vyvodu), tak zadnej podtlak tam neni. Zkusim ho zitra prohodit s tim druhym ventilem. Pujde to? nebo je to uplne jinej ventil s jinou funkci? Mel by ovladat egr ne? A ten je stejne vyrazenej...
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: B5 AFN porad v nouzaku

Příspěvek od majkl1 »

Jelikož slabou vývěvu bys asi poznal na brzdách (posilovač by moc neposiloval), tak ti podle mě bude podtlak utíkat někde za rozbočkou pro EGR a turbo a mebránou, případně je v řitce N75.
Často se prodřou ty tenké plastové hadičky někde, kde se dotýkají jiné hadičky nebo držáku. Už několikrát jsem řešil malou dirku v místě, kde vede tato tenká hadička u přepážky před baterkou. Vidět to bylo až když se s ní pohlo, protože díra byla samozřejmě pod sponkou a ještě k tomu otočená tak, aby nebyla vidět. Šlo by to najít i malým natlakováním a poslechem, ale na to asi nemáš podmínky.
Vadný N75 se dá nouzově zaměnit za ventil, co ovládá EGR.

Můžeš zkusit i podtlak někde cestou k N75. Tuším, že je nějaký spoj u filtrboxu.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
fredh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 21.08.2010 20:03
Bydliště: Vysočina

Re: B5 AFN porad v nouzaku

Příspěvek od fredh »

No je pravda, ze nekdy jsou ty brzdy slabota, ale jen nekdy. Nekdy to brzdi lip, nekdy hur, s takovym tupym nabehem, ale to uz mam dlouho...
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: B5 AFN porad v nouzaku

Příspěvek od majkl1 »

Tak pokud máš díru někde v systému, tak to určitě nebude brzdit zcela 100%. Záleží na tom, jak velká a kde ta díra eventuálně je. Když je až za těma tenkýma plastovýma hadičkama, tak v posilovači nějaký podtlak je, ale bude se déle obnovovat po rychlém opakovaném sešlápnutí pedálu.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
fredh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 21.08.2010 20:03
Bydliště: Vysočina

Re: B5 AFN porad v nouzaku

Příspěvek od fredh »

Koukal jsem na spoje u posilovace, ale nic extra netesnyho nebo prdlyho jsem nevidel. Objednal jsem jeste komplet novy podtlaky, tak zkusim jeste ty podtlaky vymenit a zamenit i ty ventily.

Pristi tyden ve stredu jedu konecne do Cech, takze, jestli to nezprovoznim o vikendu, tak budu muset jet s tim, jak to je...
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: B5 AFN porad v nouzaku

Příspěvek od majkl1 »

Hlavně taky zkontroluj i ty plastový tenký hadičky, o kterých jsem už psal. :wink:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
fredh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 21.08.2010 20:03
Bydliště: Vysočina

Re: B5 AFN porad v nouzaku

Příspěvek od fredh »

Myslis ty, na ktery se napojujou ty gumovy na podtlaky?
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: B5 AFN porad v nouzaku

Příspěvek od majkl1 »

Jo přesně ty. Když se o něco třou (druhá hadička, úchyt apod.), tak se prodřou snadněji, než ty gumové. Už několikrát se mi stalo, že byla prodřená. Za kontrolu nic nedáš.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
fredh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 21.08.2010 20:03
Bydliště: Vysočina

Re: B5 AFN porad v nouzaku

Příspěvek od fredh »

ok
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi

NOVON
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 33
Registrován: 18.04.2013 19:13
Bydliště: Kopr

Re: B5 AFN porad v nouzaku

Příspěvek od NOVON »

Tam jsou nejake plastove trubicky?Ja tam mam vsude hadicky...asi to uz nekdo predelal.Jinak egr mam zaslepeny a vyhazel jsem vsechny zbytecne hadicky ovladani egru a nechal jen ovladani regulace.Černy ovladaci ventil egru N18 je jen pripojeny elektricky,aby diag nehlasila chybu.
VW Passat Variant B5, 1.9 TDI 81 kW AFN

Uživatelský avatar
fredh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 21.08.2010 20:03
Bydliště: Vysočina

Re: B5 AFN porad v nouzaku

Příspěvek od fredh »

Tak konecne jsem se dohrabal do Cech a vymenil podtlakovy hadicky a auto jede jak ma. Musela bejt nejaka nebo vice tech hadicek pod opletenim po smrti. Ale 500km bez poradnyho zatahu turba, to byla smrt...
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi

Uživatelský avatar
fredh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 21.08.2010 20:03
Bydliště: Vysočina

Re: B5 AFN porad v nouzaku

Příspěvek od fredh »

A jen doplním ještě jeden postřeh. Koupil jsem silikonový hadičky bez opletení a auto jede výrazně líp než předtím. Myslím že starší podtlakovky, když ještě byly ok, tak asi měly menší vnitřní průměr a neprošlo jima tolik podtlaku jako teď. Pocitově to auto má tak o 20 koní víc.
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“