B5 AFN porad v nouzaku

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
fredh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 21.08.2010 20:03
Bydliště: Vysočina

B5 AFN porad v nouzaku

Příspěvek od fredh »

Cau, muzete mi prosim poradit, po cem jit, kdyz je auto porad v nouzaku? Vcera jelo jeste normalne, melo vykon a zniceho nic padlo do nouzaku - po cca 3 letech. Vypnul jsem motor, znova nastartoval a v nouzaku je porad uz od nastartovani. Bohuzel jsem v zahranici a nemam u sebe diagnostiku. Po cem jit? Podtlaky jsem zbezne zkontroloval, zkusim regulaci jestli se mele, mam v kastliku diodu na oblbnuti vahy, ale dal me nenapada, co by bylo v haji. Auto nehuli - nejaka hadice od sani to asi nebude.

Napada nekoho neco?
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: B5 AFN porad v nouzaku

Příspěvek od majkl1 »

Nejprve zkus tu diodu.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
fredh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 21.08.2010 20:03
Bydliště: Vysočina

Re: B5 AFN porad v nouzaku

Příspěvek od fredh »

je to v ... nemuzu ty diody najit. Asi jsem je uz nekdy vyndal z auta... Nejakej jinej napad?
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi

Jarda S.
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1743
Registrován: 31.03.2010 20:12
Bydliště: Netolice

Re: B5 AFN porad v nouzaku

Příspěvek od Jarda S. »

jo mrtvá váha se chová jako nouzák, jiná možnost oblbnutí než diodou nejni
Passat AVF 2004
GIII variant tdi bosch 764 => 100kw - KPower
felda 1.3 LPG

Uživatelský avatar
fredh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 21.08.2010 20:03
Bydliště: Vysočina

Re: B5 AFN porad v nouzaku

Příspěvek od fredh »

Objednal jsem je na ebayi, tak snad v sobotu dorazi a muze je zkusit...

Kdyz by to vaha nebyla, co jinyho zkusit?
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: B5 AFN porad v nouzaku

Příspěvek od majkl1 »

Od turba ti to do nouze nespadne ihned, ale až po cca 5 vteřinách tlakové diference, takže při prvním rozjezdu jedna, dvě, tři, čtyři a pak teprve možná nouzák. Pokud ti to nejede hned po nastartování, je to váhou. Použitelnou diodu vykucháš dneska snad i z kuchyňského hrnku :twisted:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
fredh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 21.08.2010 20:03
Bydliště: Vysočina

Re: B5 AFN porad v nouzaku

Příspěvek od fredh »

Takze dal jsem diodu BAV21 a auto huli jak cert... cernej dym a vykon taky neni kdovijakej... Jeste jsem zpozoroval, ze tahlo turba po nastartovani nevyjede nahoru...

Mam na aute jen zaslepenej egr ventil, jinak zadnou upravu. Katik tam taky je.

Kde je teda chyba? Jeste cekam az prijde druha dioda BAV20, treba to bude jeste spatnou diodou...
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: B5 AFN porad v nouzaku

Příspěvek od majkl1 »

1) Táhlo musí po startu nekompromisně vyjet nahoru (to by ale nemělo kvůli tomu na volnoběh hulit)
2) Egr máš zaslepený jak? Jen zacpanou hadičku podtlaku nebo plech? Pokud plech a podtlak normálně zapojen- někdy se stane, že pokud se dá na výfukovou část, tak se časem propálí a pak to s diodou bude dělat neplechu.
Bez logu to asi bude věštění z koule :roll:
Ale dle všeho ti nechodí regulace - turbo jede na minimum (táhlo dole) a s diodou to pak bude hulit. Ale i tak by to v takovém případu muselo padat do nouzáku. Teď to jezdí v nouzáku?
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
fredh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 21.08.2010 20:03
Bydliště: Vysočina

Re: B5 AFN porad v nouzaku

Příspěvek od fredh »

majkl1 píše:1) Táhlo musí po startu nekompromisně vyjet nahoru (to by ale nemělo kvůli tomu na volnoběh hulit)
2) Egr máš zaslepený jak? Jen zacpanou hadičku podtlaku nebo plech? Pokud plech a podtlak normálně zapojen- někdy se stane, že pokud se dá na výfukovou část, tak se časem propálí a pak to s diodou bude dělat neplechu.
Bez logu to asi bude věštění z koule :roll:
Ale dle všeho ti nechodí regulace - turbo jede na minimum (táhlo dole) a s diodou to pak bude hulit. Ale i tak by to v takovém případu muselo padat do nouzáku. Teď to jezdí v nouzáku?
EGR je zaslepenej plechem, hadicka je porad na svym miste. Plech mam, ale az nahore u toho spoje se sacima svodama a egrem, prave aby se nepropalil. Je to nerez a je tam 6-7 let. Muzu ho zkontrolovat.

Jinak kdyz za tahlo vezmu rukou tak jezdi nahoru a dolu.

Auto od nastartovani proste nejede. Kazdej to asi zname, jedes, mas vykon a najednou z niceho nic mas 1/3 vykonu - padne do nouzaku. Tak ja tu jednu tretinu mam od nastartovani. To auto jakztakz jede do 2000ot. a pak muzes mit plyn na podlaze a nedeje se nic...

Diagnostiku bohuzel sebou nemam a az za tyden jedu zpet do Cech, 500km.
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi

Uživatelský avatar
fredh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 21.08.2010 20:03
Bydliště: Vysočina

Re: B5 AFN porad v nouzaku

Příspěvek od fredh »

Nemohla by to bejt spatna banka na turbu? Jak se projevuje?
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: B5 AFN porad v nouzaku

Příspěvek od majkl1 »

Špatnou membránu poznáš tak, že když budeš z ní pusou nasávat vzduch, tak budeš cítit, že stále přisáváš nějaký zvenku. Pak je buď prdlá membrána nebo netěsnost v obalu té baňky.
Mě je stále divný, že máš nouzák hned od startu. To, jak to popisuješ to sedí spíše na vadnou váhu. :roll: Pak ale nevím, proč ti to s diodou nejede. :blush:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
fredh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 21.08.2010 20:03
Bydliště: Vysočina

Re: B5 AFN porad v nouzaku

Příspěvek od fredh »

Kouknu na to. Zkusim tu membranu, druhou diodu a kdyz to ani pak nepomuze, tak to hodim ze skaly...
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: B5 AFN porad v nouzaku

Příspěvek od majkl1 »

Napadá mě méně pravděpodobná varianta - že máš dvě věci špatné. Jak váhu, tak regulaci turba. To by pak házelo nouzák hned od startu (ECU si dosadí fixních 550mg vzduchu) a nečekalo by se na nouzák kvůli regulaci turba. A když dáš diodu, tak sice to tam valí naftu, ale turbo nedá vzduch, proto to hulí jako čert a přesto nejede. :roll:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
fredh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 21.08.2010 20:03
Bydliště: Vysočina

Re: B5 AFN porad v nouzaku

Příspěvek od fredh »

To me taky napadlo, ze budou dve veci spatne. Zkusil jsem tu membranu a tahlo vytahnu nahoru, pokud to pusou nasavam, nicmene to jde docela ztuha. Zaslepka na egr je ok, tu jsem dnes zkontroloval... A kdyz pridam plyn, tak se ani hadice od turba nenatlaci... Nemohla by to bejt jeste ta plastova banka co drzi podtlak? Ze by prdla?

Je mozny, ze se ta regulace z niceho nic podelala? Pred 100000km jsem to turbo mel rozebrany, vycistil jsem ho, slozil a bez problemu jezdil. A jednou, dvakrat do mesice je auto na dalnici v nemecku a tam ho prohanim, rozhodne nejezdim jak louda...
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: B5 AFN porad v nouzaku

Příspěvek od majkl1 »

Nastartuj a oddělej hadičku od membrány. Je v ní podtlak? (přisaje se ti k k prstu?). Pokud v ní není podtlak, pak buď N75 nebo máš někde díru v systému.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“