Problém s tlakem

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Problém s tlakem

Příspěvek od majkl1 »

Tak dnes mě poprvé pašík zklamal.
Měnil jsem olej (originál), přitom jsem vyndal EGR a zalepil díry pod membránou, aby mi z nich olej necamral po motoru. EGR jsem vrátil a nechal odpojený podtlak (jezdím s tím už tak rok).
Nastartuju a vše OK. Jenže při rozjezdu hned divnej zvuk a za mnou hulán a auto moc nejelo. Samozřejmě jsem pořádně nezacvakl hadici sání na EGR. Takže tu jsem zacvakl, hulán přestal, ale auto je v nouzáku. Vag hlásil nedosaženou mez. Vše jsem zkontroloval. V akčních členech táhlo jezdí nahoru a dolů jako o život, regulace chodí zlehka. Co je divné, že i když je táhlo regulace nahoře, tak v bloku hodnot je vidět, že turbo prostě netlačí. Čidlo tlaku na sání na volnoběh ukazuje běžný atm, tlak, takže to se zdá v cajku. Přes váhu také teče málo vzduchu, takže opravdu turbo netlačí a to i přes natočené lopatky na max. tlak.
Dalším špekem je, že po bymazání chyby už znova nenaskočí a přesto auto jede hned od nastartování v nouzáku.
Koukal jsem na hřídelku v turbu a je pořádku, hladká bez opotřebení a bez vůle. Vnitřek turba kolem vrtulky je nepodřený, takže vrtulka chodí tam, kde má.
Zkrátka celé se to chová tak, jako by se uvnitř v turbu (během výměny oleje) rozpadl celý mechanismus natáčení lopatek.
Jenže i na poslech je na volnoběh znát, že turbo něco fouká. Když oddělám podtlak od membrány, táhlo sjede dolů a zvuk motoru se zlehka změní (není slyšet jemné pískání turba). Když podtlak přidělám, táhlo vyjede nahoru a je slyšet, že turbo tlačí.
Ale při jízdě už při pokusu přeřadit z jedničky na dvojku (lehká noha), spadne do nouze (paměť závad přitom čistá). Nekouří, zvuk má motor vpořádku, jen prostě netáhne. Olej motor bere minimálně (od výměny do výměny ani nedolévám, je stále nad min.)
Každý, komu jsem to dnes ukazoval, jen kroutil hlavou, že to nedává smysl.
Nějaký nápad?
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

janco111
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 43
Registrován: 12.11.2007 21:42

Re: Problém s tlakem

Příspěvek od janco111 »

skús na mieste cez vag zakladne nastavenie kanál 11 ked bude zapínať a vypínat turbo aké bude mať hodnoty a drž plyn tak na 1400-1500 otáčkach či sa bude alebo nebude meniť tlak

Odoslané z Nexus 7 2013 pomocou Tapatalku

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Problém s tlakem

Příspěvek od majkl1 »

janco111 píše:skús na mieste cez vag zakladne nastavenie kanál 11 ked bude zapínať a vypínat turbo aké bude mať hodnoty a drž plyn tak na 1400-1500 otáčkach či sa bude alebo nebude meniť tlak

Odoslané z Nexus 7 2013 pomocou Tapatalku
Dobrý typ. Zkusím.
Tady je aspoň vidět, že se to fakt chová, jako když by bylo táhlo dole (přitom je nahoře)
Přílohy
Snímek obrazovky pořízený 2018-03-11 18-04-11.png
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

janco111
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 43
Registrován: 12.11.2007 21:42

Re: Problém s tlakem

Příspěvek od janco111 »

ešte keď chceš kukni na tyčku z baňky čo ide do turba či sa náhodou neodpojila aj keď malo pravdepodobne... to by musela vypadnúť segerka

Odoslané z Nexus 7 2013 pomocou Tapatalku

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Problém s tlakem

Příspěvek od majkl1 »

Na tu jsem koukal a drží
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Problém s tlakem

Příspěvek od majkl1 »

janco111 píše:skús na mieste cez vag zakladne nastavenie kanál 11 ked bude zapínať a vypínat turbo aké bude mať hodnoty a drž plyn tak na 1400-1500 otáčkach či sa bude alebo nebude meniť tlak

Odoslané z Nexus 7 2013 pomocou Tapatalku
Tak odzkoušené a zdá, že takhle regulace funguje.(mimochodem dobrá funkce, o které jsem nevěděl :good: ) Plyn se nepřidává, to si dělá ECU sama, když jsem zvedl otáčky já, test se přerušil. Když se změnil takt N75 byla i změna tlaku v sání.

Další poznatek, když je nouzák zapsán v paměti, tak auto jede desetkrát lépe, než když se nezapíše. To nejede pomalu ani porovině na trojku.
S nouzákem se dá normálně jet. Kdežto, bez něj nevyjedu skoro ani z vesnice (na jedničku).
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Problém s tlakem

Příspěvek od FandaTDI »

Nalogoval bych to padnutí do nouzáku, zkoukl (ev. i taky nalogoval v takhle "záhadným" případě) různý čidla, apod. . Event. zkoukl i adaptace, atd. Máš origo sw? Já se svým starým dobrým AFN ještě jo a teď mě zas vyškolila startovací dávka ... Vim, že startér točí na hranici těch 200ot. a co vim, tak startovací dávka neovlivní spodní hranici otáček (a u těchhle jednotek flash...) a navíc jsem měl za to, že už jí mam zvedlou, takže už smířenej s výměnou startéru, ale přece jsem ještě mrkl na tu dávku a světe div se (po víc jak půl roce takhle "unavenýho" startéru, kterej už před lety v mrazech "kňoural", resp. jeho volnoběžka, ale nějak se z toho "vzpamatoval", asi to globální oteplování :-D ), zvedl jsem dávku (taky zrádná adaptace, při standartní 32768 kolem 30mg při cca 30°C a při max.33268 "paradoxně jen" kolem 24mg a je znát, že to pustí naftu i dřív, takže starty o dost lepší - teplý i studený) ...
Btw. taky záleží čím a v jakým módu to načítáš, protože stav "nouzák bez chyby" je fakt divnej ;-)

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Problém s tlakem

Příspěvek od majkl1 »

Vše uděláno, zkontrolováno. Příčina nenalezena.
Nouzák tam padne, ale až po chvíli, musím držet plný plyn. Jenže než tam ten nouzák padne, tak to jede ještě mnohem hůř, než s nouzákem. Bez nouzáku to sotva jede po rovince, s nouzákem si jedu "jako pán". Vše v originál stavu - až na odpojený EGR (už přes rok) a na vyvedený výdech kliky do podběhu.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Problém s tlakem

Příspěvek od majkl1 »

Takže závada odstraněná. I když nevím, co si o tom mám myslet. Odstranil jsem, spíš už ze zoufalství, záslepky na EGRu z těch dvou otvorů pod membránou. A auto už zase šlape, jak hodinky. Už defakto nejelo vůbec. Po rovince sotva na dvojku. Nekouřilo, nedusilo se, ECU prostě nedávala naftu. A to byl EGR přitom odpojený od podtlaku. Prostě to nechápu. :fool:

A ještě další postřeh. Když jsem měl notebook napojený na napájení přes frekvenční měnič z autozásuvky, tak nebylo možné k němu připojit kabel. Ani ve windows ani v linuxu. Vůbec to neregistrovalo připojení do USB portu. Jakmile jsem oddělal noťas od napájení nebo ho napájel přes prodlužku z baráku, tak nebyl problém.
Nemám jiné vysvětlení, než že musí být noťas galvanicky oddělený od sítě auta. Už jsem měl kdysi jeden spotřebič, který musel mít taky speciální připojení, aby to makalo a bylo to napájené ze sítě auta.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
playboy
Závodník
Závodník
Příspěvky: 547
Registrován: 31.08.2012 12:29
Bydliště: okolo Prahy

Re: Problém s tlakem

Příspěvek od playboy »

Teď čtu tvůj problém... Pokud myslíš, že jsi měl zalepené ty dírky v těle egru - ty jakoby co se zdají k ničemu, cca 5mm? průměr... to samé jsem udělal před x lety na omeze 2,5TD a stejně jak u tebe, prostě to nejelo... Nemohl jsem na to za boha přijít. Pak jsem tmel vydloubal a jelo to normálně :mrgreen: Doteď to taky nedokážu vysvětlit...
Transporter T5 2,5TDI 96kw++ + SW Profituning Praha- 267PS/576Nm
BMW 535d + SW Profituning - 399ps/841Nm

https://www.facebook.com/garagepowercz/
https://www.facebook.com/garagelightingcz/

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Problém s tlakem

Příspěvek od majkl1 »

Přesně ty díry.
Už jsem na to přišel. Ono časem se osa v Egru vyběhá a pak kolem ní utíká tlak ze sání. A aby nenarušoval chod membrány, tak tam jsou právě kvůli tomu ty díry. No a když jsem měl podtlak odpojený, tak při zvětšení tlaku v sání (stačí cca o 0,3baru více, než je atm. tlak) se ten tlak protlačil kolem osičky a protože neměl kudy utéci, tak nadzvedával membránu. Tudíž při jakékoli zátěži se egr maximálně otevíral. Přes váhu tak eklo málo vzduchu a ECU tak i zkrouhla naftu. :drinks:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Problém s tlakem

Příspěvek od majrek001 »

myslel jsem, že máš zaslepený egr ventil i záslepkama na trubce pak by zaslepení dírek nic nedělalo a ucpání hadičky na ovládání
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Problém s tlakem

Příspěvek od majkl1 »

majrek001 píše:myslel jsem, že máš zaslepený egr ventil i záslepkama na trubce pak by zaslepení dírek nic nedělalo a ucpání hadičky na ovládání
To je přece omyl :P
Záslepka odstaví Egr ventil od výfukových plynů, ale nikoli od tlaku v sání. :wink:
Uvědom si, že Egr je pak otevírán tlakem v sání, nikoli podtlakem z N18
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Problém s tlakem

Příspěvek od majrek001 »

ano to chápu, ale pokud by byla záslepka na trubce a zaslepený dírky, tak i kdyby to otevřelo egr, tak to nemá kam odcházet jelikož je na trubce je záslepka, ale ty asi si zaslepil dírky, ale trubku od egr ke svodům ne tedy jak se talkem otevřel ventil tak utíkal tlak do výfuku.


švára má zaslepený oba konce na trubce od egr ventilu a zaslepené dírky a hadičku podtlaku a nedělá to vůbec nic auto jede jak má a já se chystám taky zaslepit dírky jde mi z toho olejová pára :( (asi už prasklá membrána)

k N18 když se do hadice něco nenacpe tak to přisává do podtlaku
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Problém s tlakem

Příspěvek od FandaTDI »

Tak hlavně, že vyřešeno, ale stejně mi nějak uniká smysl zaslepování těch "odvětrávacích" direk, jestli to správně chápu (trvalo mi i než jsem pochopil, jak myslíš "otvíranej tlakem v sání", ale při netěsnosti osičky už mi to dochází...), samozřejmě podle poměru objemů (před/za membránou) tomu podtlaku trošku "ztížíš práci", ale líp by imho měla fungovat úprava/přivření přes adaptace...
A přitom to jsou "jen jednoduchý" EGRy, ty s chlazením (ev.i jeho obtokem) už bejvaj lahůdka, natožpak nejnovější nízkotlaký LPEGR, to je teprv ku*vítko jak má být... :mrgreen:
edit: majrek: jo při prasklý membráně už to dává větší smysl :-) Ale snad od euro4 už si ty jednotky jen tak úplný zaslepení líbit nenechaj...

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“