záhadný pokles výkonu

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Uživatelský avatar
fredh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 21.08.2010 20:03
Bydliště: Vysočina

záhadný pokles výkonu

Příspěvek od fredh »

Cau chlapi,

pozoruju u svýho passatu tdi 81kw záhadný výkonový výkyvy. Když po noci, kdy auto stojí před barákem, nastartuju a jedu do práce, tak auto jede jak z praku (možná je v něm od předchozího majitele čip). Po pár hodinách v práci, kdy auto stojí na slunci a já chci jet domů, tak nastartuju, rozjedu se a auto nemá výkon, jako kdyby bylo v nouzáku... Ale včera se mi stalo, že jsem stál na semaforu a při odjíždění od semaforu jsem přidával trochu plyn (v domění, že auto opět nebude mít výkon) a auto najednou jelo jak z praku - podotýkám, že jsem motor nezhasnul za celou jízdu. Po cca 500metrech auto ztratilo výkon s takovou razancí, až to se mnou cuklo (když padne do nouzáku kamarádova octa, tak je to jen takový slabý snížení výkonu). Myslím si, že je problém někde jinde, než jsou obvyklý příčiny padání do nouzáku. Jelikož u běžnýho padání do nouzáku se musí zhasnout motor, aby auto z nouzáku vyskočilo. Mě to auto z toho sníženýho výkonu vyskočí někdy s běžícím motorem na semaforu.

Kde je chyba? Čerpadlo? Vstřiky? Váha vzduchu? Nějaký teplotní čidlo, který omezuje výkon?

Já jsem z toho už jelen, nevím si vůbec rady, kde začít hledat...
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: záhadný pokles výkonu

Příspěvek od majrek001 »

diagnostika - udělat log za jízdy když to dělá kanálů 3 10 11 nejlépe na plný plyn, aby to bylo lépe vidět co se děje
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: záhadný pokles výkonu

Příspěvek od majkl1 »

Tohle může dělat váha a v paměti se to ani neobjeví. Pokud tam tedy váhu máš. Na vyloučení či potvrzení stačí dát diodu (ale mít zaslepený EGR). Tím bych asi začal. :roll:
Teplotní čidlo u rotačky ten výkon až tak razantně neovlivní. Zloušel jsem to kdysi ovládat odporem za jízdy.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
fredh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 21.08.2010 20:03
Bydliště: Vysočina

Re: záhadný pokles výkonu

Příspěvek od fredh »

Dik za rady chlapi. Log udělám a na váhu kouknu. Ještě mě napadl plynovej pedál, ale to se uvidí na tom logu...

Příští týden se na to snad dostanu, tak to sem pak postnu.
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi

kajsmetke
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 06.08.2018 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: záhadný pokles výkonu

Příspěvek od kajsmetke »

Môže to byť aj núdzový režim.. ja som mal prasknutú hadicu od turba ale nie veľmi, čiže nezaznamenalo to že sa niečo deje stále, len niekedy a vtedy to hodilo do núdzového .. potom sa pretrhla viac a v núdzovom to bolo už stále .. treba ale aj tak diagnostku určite, poprípade aspon popozerať zhora zdola či niečo nevidno, poprepájať konektory atd ..

Uživatelský avatar
fredh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 21.08.2010 20:03
Bydliště: Vysočina

Re: záhadný pokles výkonu

Příspěvek od fredh »

Omlouvám se, že to tak dlouho trvalo (auto je třetí v rodině a je to takovej dělník na občasný použití), ale problém je po 4 měsících vyřešen. Byl otočený ten zpětný ventil na palivovém filtru. Měnil jsem palivák a prodejce mě zmátl tím, že mi dal filtr na octávii, ikdyž na passatu byl předtím jiný. No a na octávii je jinej ten ventil i uchycení než na passatu, já chtěl ušetřit, tak jsem ten ventil trochu upravoval pájkou, až zmizela šipka co na něm byla. Moje chyba no... Po přidání průhledných hadiček na všechny konce na filtru, to pěnilo tam kde nemá a bylo to jasné. ke vstřikům šla napěněná nafta a ty to prostě občas nezvládly... A přestalo to tak hulit :)
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“