Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Únik chladící kapaliny
PříspěvekNapsal: 11.09.2018 16:28 
Offline
VWagenista
VWagenista

Hodnost:

VWagenista

Registrován:

14.03.2017

Příspěvky:

9

Ahoj všichni,
vlastním passata B5 v 1.9 TDI-PD 85 kW. Minulý rok jsem se potýkal se ztrátou chladící kapaliny, kdy jsem doléval cca půl litru vody na 1000km. Při velké zátěži se voda doslova lila z expanzky ven. Přišlo se na těsnění pod hlavou a rovnou byl proveden i test hlavy, kde se zjistilo, že je v pořádku. Po cca 10000 km se problém začal opakovat, akorát teď je spotřeba vody trochu jiná. Zkusil jsem vyměnit expanzku (koupil jsem sice novou v kelly za 300Kč, ale nechtěl jsem kupovat originál za 1000 kč, pokud nevím, jestli je to opravdu v ní). Problém ustal a cca 1000 km neubyla ani kapka vody, dokonce při zátěži klesla hladinka opravdu nepatrně a poté se zase vrátila. Po již zmíněných dalších 1000 km se začala voda opět ztrácet, až se přišlo na netěsnost hadice za motorem, protože mi na trase 5km vytekla úplně všechna voda. Myslel jsem, že byl problém vyřešen, ale opak je pravdou. Následně jsem podnikl s přítelkyní cestu do chorvatska, kde jsem při stálé jízdě po dálnici 130km/h s tempomatem musel dolévat každých 300km cca 0,5-1litr vody. Při přejíždění alp ve slovinsku a následném předjíždění v kopci se ztratilo po 40km přes 3 litry vody najednou. V té chvílí se z expanzky kouřilo a po dolévání neustále mizela až se zastavila po zmíněných třech litrech. Na víčku expanzky se nacházela černá špína a ve vodě plavaly nejspíše spaliny. Při cestě zpátky bych mohl také zmínit, že jsem musel dolít cca 0,5l oleje (najeto cca 2500km). Auto mi olej žere normálně, většinou dolévám litr na 8000km. Víčko od oleje je čisté a víčko od expanzky jsem taktéž zkoušel měnit. Hadice v zátěži lze zmáčknout, ale po otevření víčka expanzky si dost odfoukne a hladina vyleze o cca 5 cm. Co myslíte že by to mohlo být? Mám zaručeno, že můj mechanik dával kvalitní těsnění a důkladně byl i proveden test hlavy. Nejdou mi do hlavy ty "spaliny".. Po úniku nikde ani kapka, teplota motoru ok, při zátěži 90 stupňů, při jízdě z kopce 70 stupňů. Žádný bílý kouř, normální spotřeba. Ještě jsem nezkoušel natlakovat hadice a také mám verzi ještě s předhřívačem paliva, který způsoboval dle zkušeností dosti problémů, tak zda bych ho neměl zkusit vyřadit. Nebo ta levná expanzka také odešla? Děkuji za případné rady.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Únik chladící kapaliny
PříspěvekNapsal: 11.09.2018 20:08 
Offline
VWagenista
VWagenista

Hodnost:

VWagenista

Registrován:

14.03.2017

Příspěvky:

9

Takto to vypadá v "nové" expanzce


Přílohy:
IMG_20180911_183139.jpg
IMG_20180911_183139.jpg (83.04 KiB) Zobrazeno 178 krát

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Únik chladící kapaliny
PříspěvekNapsal: 12.09.2018 11:18 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

21.06.2010

Příspěvky:

404

Bydliště:

Karviná

Jestli mas ve vode spaliny tak to nove tesneni zase fouklo nebo prdla hlava.

Od jinud se to do vody moc dostat nemuze.

_________________
Passat B5 variant 1,9Tdi 81Kw AFN, r.v. 1999, EGR off, Rear 3cm UP, AHD...
Obrázek


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Únik chladící kapaliny
PříspěvekNapsal: 12.09.2018 12:09 
Offline
VWjunior
VWjunior

Hodnost:

VWjunior

Registrován:

11.09.2016

Příspěvky:

323

Co to proboha je v té expanzce?
A to těsnění pod hlavou byl originál nebo něco levnějšího?


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Únik chladící kapaliny
PříspěvekNapsal: 12.09.2018 15:41 
Offline
VWjunior
VWjunior
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWjunior

Registrován:

21.06.2016

Příspěvky:

583

Bydliště:

Nový Jičín

Těsnění mohlo být ok, ale pokud dal původní šrouby, tak to mohlo povolit. Už jsem slyšel od svého mechanika, že s tím má své zkušenosti a od jisté doby je dává automaticky nové, bez nich neručí za výsledek.
Po revizi hlavy jsem viděl v kapalině zbytky oleje, které při další výměně vymizely. Podle fotky to vypadá, že tam prolínají spaliny s olejem. Asi bude třeba jezdit a sledovat změny.
Btw ta teplota 70°C není ok. Je ten termostat ok?

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk

_________________
VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), červená metalíza, jezdí na LPG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Únik chladící kapaliny
PříspěvekNapsal: 12.09.2018 16:33 
Offline
VWagenista
VWagenista

Hodnost:

VWagenista

Registrován:

14.03.2017

Příspěvky:

9

Zda měnil šrouby nevím, ale těsnění dával originál. S passatem jsem najezdil 50t km a termostat jsem ještě neměnil, ale před zimou se na to ještě chystám. Ty spaliny se tam začaly vytvářet až při cestě do Chorvatska.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Únik chladící kapaliny
PříspěvekNapsal: 13.09.2018 08:24 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

21.06.2010

Příspěvky:

404

Bydliště:

Karviná

Pokud by to byl jen olej mohlo by to byt i chladicem oleje.

_________________
Passat B5 variant 1,9Tdi 81Kw AFN, r.v. 1999, EGR off, Rear 3cm UP, AHD...
Obrázek


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Originál a repas turbo Volkswagen
Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group