EGR ventil má smysl kupovat novej?

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
llukass
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 343
Registrován: 09.08.2009 07:30

EGR ventil má smysl kupovat novej?

Příspěvek od llukass »

Ahoj blíží se mě konec STK, EGR dochcanej od oleje, baňka podtlaku se na tom hýbe, myslím, že přetěsnění nemá smysl už řešit teče to snad všude, otázka má smysl kupovat novej Wahler za 2500,-Kč? řešil už to někdo? na vraku chtějí 800,- což může být stav mýho, zlepší se kouřivost na volnoběh? momentálně když stojím déle a popojíždím - kouř s výfuku, sání s větším množstvím oleje, spotřeba motorového oleje cca 0,7l na 5000km (norma myslím 1l).

Uživatelský avatar
MikiDNV
Řidič
Řidič
Příspěvky: 83
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil má smysl kupovat novej?

Příspěvek od MikiDNV »

Dymivost a spotreba oleja nebude sposobena EGR. Skôr to vidím že púšťa turbo alebo netesne valce. Dym ak je čierny tak je to nafta a sú problém vstreky, modrý dym je spálený olej.

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: EGR ventil má smysl kupovat novej?

Příspěvek od majrek001 »

kouřivost se nezlepší spíš zhorší s funkčním egr..

pokud ti to hulí černě, tak tam máš málo vzduchu někde netěsnost v tlakové části vzduchu nebo turbo málo tlačí a nebo tam je nějaký prasácký čip..

spotřeba oleje na tdi je docela extrém - já mám do 0,75l na 15 000km (370tkm najeto)

v tvém případě si myslím, že odchází turbo to bude ta spotřeba oleje a možná i ten dým..

kdyby to byli vstřiky jak jsou zmíněny tak to kouří pořád bíle a smrdí naftou jak avie
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

llukass
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 343
Registrován: 09.08.2009 07:30

Re: EGR ventil má smysl kupovat novej?

Příspěvek od llukass »

no asi ten egr stejně koupím,jde mě hlavně o tekoucí olej z něho,co jsem se teď díval teče to asi po hřídelce klapky, je dochcanej od toho celej blok motoru,občasnou kouřivost řešit nebudu, po meste v zacpach moc nejezdim, auto jede až moc dobře, je ale pravda spotřebu oleje bych přisuzoval spíš turbu,je to nedobrej repas z turbocaru,olej uz mizel po vymene,turbo ma tak 130 tis najeto.,měl sem tankrát koupit nový. pamatuji si že i u nových aut s turbem v sáni olej byl.

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: EGR ventil má smysl kupovat novej?

Příspěvek od majrek001 »

přes ty odvětrávací otvory jde většinou je mlka, mě se dělají kapky zespoda na hadici od egr takže vyměna moc nepomůže - já jsem ho zaslepil plechama, hadičku podtlaku a do otvorů zalepil šroubky.. teď už to není tolik, když jsem měl daný odlučovač oleje na odvětrání hlavy tam dírky byli jen nepatrně mastné

tak pokud máš repas tak to nejspíš určitě půjde přes hřídelku na turbu je to docela častý problém a ještě jako bonus to bývá na spodku zdechlé



ps. :blush: jinak jak máš v popisce 8 airbagu se do passata B5.5 nikdy nemontovalo maximum je 6 bagu (volant+spolujezdec+levá sedačka a pravá a hlavové airbagy levý a pravá, který jde od A sloupku až po C sloupek
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

llukass
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 343
Registrován: 09.08.2009 07:30

Re: EGR ventil má smysl kupovat novej?

Příspěvek od llukass »

majrek001 píše:přes ty odvětrávací otvory jde většinou je mlka, mě se dělají kapky zespoda na hadici od egr takže vyměna moc nepomůže - já jsem ho zaslepil plechama, hadičku podtlaku a do otvorů zalepil šroubky.. teď už to není tolik, když jsem měl daný odlučovač oleje na odvětrání hlavy tam dírky byli jen nepatrně mastné

tak pokud máš repas tak to nejspíš určitě půjde přes hřídelku na turbu je to docela častý problém a ještě jako bonus to bývá na spodku zdechlé



ps. :blush: jinak jak máš v popisce 8 airbagu se do passata B5.5 nikdy nemontovalo maximum je 6 bagu (volant+spolujezdec+levá sedačka a pravá a hlavové airbagy levý a pravá, který jde od A sloupku až po C sloupek
no vidíš a já jich tam mám stejně 8, aspoň je to teda tak napsaný: volant a spolujezdec, levá a pravá sedačka, 2x A sloupek, 2x B sloupek

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: EGR ventil má smysl kupovat novej?

Příspěvek od M@ty »

Právě že jen osm nápisů. Fyzicky maximálně šest... :sharm:
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: EGR ventil má smysl kupovat novej?

Příspěvek od majrek001 »

to nemáš - to jsou jsou pouze nápisy nikoliv airbagy (airbag hlavový je jeden velký na každé straně od A sloupku až po C sloupek), takže máš zcela jistě 6 to je maximální výbava B5.5.. 8ks má jen A6 C5 stejné generace s B5.5 v zadním bočním obložení opěradel sedaček :) , ale autobazary to s oblibou píšou 8 je víc jak 6 :offtopic:
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

llukass
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 343
Registrován: 09.08.2009 07:30

Re: EGR ventil má smysl kupovat novej?

Příspěvek od llukass »

takže napíšu výsledek: provedena výměna EGR za nový (Wahler) a po tekoucím oleji ani památka Jupíí!! i chrochtání zmizelo.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: EGR ventil má smysl kupovat novej?

Příspěvek od majkl1 »

Životnost Egru (jeho těsnost) počítej tak cca 30-40 tisíc km. Takže záleží na tvém nájezdu, jak dlouho jupí vydrží. :wink:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“