Změna žhavení po technické

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Kachnicka82
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 30.03.2017 09:41

Změna žhavení po technické

Příspěvek od Kachnicka82 »

Ahojky, mám Passat 1.9 TDi, 81kW, rok 2002.
Ráno auto normálně několik vteřin žhaví (svítí kontrolka) a normálně nastartuje. Potom ale kontrolka žhavení při startu jenom problikne a to je všechno. Motor pokud je ještě teplý, tak po chvilce trápení baterky chytí, ale nechali jsme ho stát na novoroční vycházce na 5 hodin venku, vůz byl celý omrzlý a odpoledne už nechytil. Odvezli nás kamarádi a druhý den ráno motor zase normálně nažhavil a naskočil.
Zlobit to začalo po technické, kdy někdo stahoval diagnostiku, to vím podle toho, že krytka byla zahozená pod sedačkou a kromě jiného přestal chodit centrál. Nemám ve dveřích zámky, tak jsem to dala do servisu. Klíč mi spárovali a protože jim vyběhla závada čidla vody - termostat, tak mi ho vyměnili. Tímto opravili žhavení. Jenže termostat vyměnil už automechanik před technickou, jenom, neumí s počítačem. Zjistil to ne podle závady, ale podle toho, že se neohřeje voda.
Takže mne zajímá jak opravit tuto závadu, popř. jak nastavit diagnostiku, aby to žhavilo vždycky těch několik vteřin, jako to dělalo před technickou.
Potom ještě jak postupovat s reklamací v servisu ohledně zbytečné výměny dílu - dokonce mi automechanik říkal, že pokud mně bude do auta cokoli montovat, dá mi to nejdřív vědět, což neudělal. Ale to je vedlejší.
Díky za rady.
Kačka

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Změna žhavení po technické

Příspěvek od majrek001 »

na STK mají UNI diagnostiky, které nic stáhnout neumí max vyčtou/smažou chyby a vyčtou readiness kód a měřené hodnoty jako otáčky atd v motorovce.

čidlo teploty chladící kapaliny je něco jiného než termostat.. (pokud jsi měla termostat vadný, tak se ti výrazně déle ohříval motor - později i topilo než s novým - termostat je mechanická součástka, které otvírá zavírá malý a velký okruh chlazení ten ti na diagnostice nic nevypíše jelikož nic elektrického na něm není).

čidlo chladící kapaliny je čidlo, který měří teploty má většinou dva okruhy jeden pro motor a druhý pro budíky - když vadný okruh pro budíky, tak to např dělá, že za jízda spadne rafička teploty na nulu a pak zase naskočí.

čidlo chladící kapaliny mohl za to žhavení - podle něj určuje jednotka jestli má žhavit a jak dlouho..

takže nemáš moc co reklamovat jen to, že ti nezavolali max



p.s. a 1.9 81kW se v roce 2002 určitě do passatu už nedávala to už byli jen B5.5 a ta se dávala jen do B5 tedy rok 2000 modelák 2001
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Kachnicka82
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 30.03.2017 09:41

Re: Změna žhavení po technické

Příspěvek od Kachnicka82 »

No, mne ten rok 2002 taky v techničáku přeškrtli, údajně je ten můj stroj sestaven ze dvou kusů! Vůbec netuším, jakým způsobem dělal původní majitel technickou, že ji měl bez problémů.
Díky za vysvětlení pojmů. Já byla trošku naštvaná. Prvně mi byl vyměněn termostat a opravdu se neohříval motor. Nicméně závada na žhavení výměnou ani teplotního čidla odstraněna nebyla. Předtím auto žhavilo několik vteřin před každým startem, bez ohledu na jakékoliv teploty, a potom bez problémů naskočilo. A ten stav mi vyhovoval. I když, jak tady čtu, to není správný stav.
Takže moje otázka je: jak to udělat, co kde nastavit, aby motor zase žhavil - nejlépe pořád.
Díky za odpověď.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Změna žhavení po technické

Příspěvek od majkl1 »

Dát správné funkční teplotní čidlo, zkontrolovat funkčnost relé pro žhavení a funkčnost všech žhaviček.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Kachnicka82
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 30.03.2017 09:41

Re: Změna žhavení po technické

Příspěvek od Kachnicka82 »

Dobrá, já myslela, že to jde nastavit softwarově, aby prostě žhavil pokaždé.

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Změna žhavení po technické

Příspěvek od majrek001 »

to nejde.. u některých jednotek jde přidat čas na žhavení, ale vždy se žhavení řídí čidlem teploty chlad. kapaliny - když je vše v pořádku musí auto startovat na drc
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Kachnicka82
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 30.03.2017 09:41

Re: Změna žhavení po technické

Příspěvek od Kachnicka82 »

To právě původně dělalo, ale před startem žhavilo pořád, i za tepla, i při zahřátém motoru. Ale naskočilo hned. Teďka žhaví jenom ráno. Potom už kontrolka žhavení jenom problikne a nic. Když je motor ještě dost teplý, tak po chvilce trápení chytne. Díky za informace.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Změna žhavení po technické

Příspěvek od majkl1 »

To žhavení i za tepla je známkou špatného čidla teploty :wink:
Když je TDI jakž takž v cajku, tak musí bez žhavení startovat až do cca -5°C bez problémů.
U rotačky je při větším nájezdu km problém právě s teplými starty a nepomáhá ani nastavení vyšší startovací dávky přes Vag. Řeší se to buď úpravou softu nebo trošku složitěji dočasným odstavením čidla teploty při startu.
Takže pokud máš v cajku čidlo teploty, budeš potřebovat upravit tu startovací dávku. :wink:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“