Studený start B5.5 1.9TDi 96kW

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
Mathyas
Profík
Profík
Příspěvky: 1012
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: PRAHA a celá ČR
Kontaktovat uživatele:

Studený start B5.5 1.9TDi 96kW

Příspěvek od Mathyas »

Ahoj kluci, koupil jsem B5.5 1.9TDi 96kW. A mám po radosti. Ráno přijdu k autu, točím jak blbej a nenaskočí, podruhé když to zkusím začne kuckat a napotřetí s velkým přemlouváním naskočí, za autem dým a motor si párkrát kopne. Cca po 20s běhu motor chcípnu a pak celej den startuje jakoby nic proste na drb. Přes noc stojí zase venku a ráno to samý divadlo.

Kde může být zakopaná fena a na co se soustředit, řešil to už někdo?
Auto má 145tis km, CZ servisku a rv 2004.

Má to nějakou RJ žhavení nebo něco? Ještě to nebylo píchnuté na VAG a zprvu jsem si myslel že by to mohly být žhaviče, ale to by špatně startovalo pak celej den, ne? Ale ono to dělá takovej bordel jen ráno když stojí přes noc. Nebo jestli nemůže být nějaký čidlo teploty špatný. Ale to by měl zahlásit VAG, ne?
Poradenská činnost v oblasti čištění vozidel

Pořádání tématických školení JAK NA TO.

Profesionální služby v oblasti rozleštění a ošetření vozidel

Nevíte si rady s péčí o Váš vůz? Kontaktujte mě

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Studený start B5.5 1.9TDi 96kW

Příspěvek od Bastard »

Žhaviče v háji... Přes noc ti to auto mnohem víc prochladne... Přes den startuješ po menších prodlevách a to motor ještě úplně nevychladne...

Uživatelský avatar
DejvX
Řidič
Řidič
Příspěvky: 152
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: South of Bohemia
Kontaktovat uživatele:

Re: Studený start B5.5 1.9TDi 96kW

Příspěvek od DejvX »

Od minuleho tydne resim to same, nebo podobne.....dobil jsem baterii a zadne zlepseni, taky to tipuju na zhavice.....jak nastartuju pak to chyta jak benzinak, ale po ranu kdyz je to promrzle docela dlouho zhavi, motor toci dobre ale chvilku to trva nez to naskoci, pak to trochu kucka jak kdyby bezel na dva tri valce :)

Co stoji zhavice?
:)

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Studený start B5.5 1.9TDi 96kW

Příspěvek od Bastard »

Cca 250-400Kč/ks...

Než je vyměníš, tak je můžeš proměřit... Odpojíš je a jeden po druhým změříš přes baterku ampérmetrem. A když je budeš měnit, tak nejlépe všechny najednou, i kdyby byl jeden dobrej...

Uživatelský avatar
Mathyas
Profík
Profík
Příspěvky: 1012
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: PRAHA a celá ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Studený start B5.5 1.9TDi 96kW

Příspěvek od Mathyas »

taky mi to ukazuje na žhaviče, žhavení svítí zatraceně dlouho a pak to stejně nechytne. Ale stejný problém jsme kdysi měli u Nissat Patrol 2.8TD, vyměnili jsme všechny žhaviče (cca 7000.-) a dělalo to znova. Pak to nakonec byla RJ žhavení 15 000.-.
Právě proto se ptám jestli to náhodou nemá čidlo, který může být taky v háji, nebo vadnou nějakou RJ na žhavení.
Uklidňuju se tím že za 4 roky jak je to auto staré a 145tis km ty žhaviče nikdo neměnil a jak se ví tak žhaviče jsou spotřebka. Kéž by to bylo nima...
Poradenská činnost v oblasti čištění vozidel

Pořádání tématických školení JAK NA TO.

Profesionální služby v oblasti rozleštění a ošetření vozidel

Nevíte si rady s péčí o Váš vůz? Kontaktujte mě

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Studený start B5.5 1.9TDi 96kW

Příspěvek od Bastard »

Když ty žhaviče vyměníš, tak to máš investici do 1500,- a motoru uděláš velkou službu... A nejspíš to pak bude i normálně startovat... Jak to mají Pašíci se žhavením přesně netuším, ale když vezmeš voltmetr a změříš napětí na žhavičích hned po otočení klíčkem, tak se dozvíš, jestli do nich jde proud... Pokud ano, tak je chyba v žhavičích, pokud ne, bude chyba v nějaké pojistce, relé nebo teplotní čidlo... Ale vzhledem k tomu, že žhavení svítí, tak bych se omezil jen na ty žhaviče.

Uživatelský avatar
Mathyas
Profík
Profík
Příspěvky: 1012
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: PRAHA a celá ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Studený start B5.5 1.9TDi 96kW

Příspěvek od Mathyas »

pojistka - nesvítilo by asi žhavení vůbec nebo furt(zkušenosti z GII)
relé - svítilo by furt dlouho a žhavení skoro žádný a problém při každým startu.
teplotní čidlo - příkládám mu stejně velkou váhu jako těm žhavičům.

pokud na PD není zase něco jinak oproti "normálu".

zítra jedu s autem do servisu, protože mi v bazaru slíbili opravu ložiska v převodovce který je docela hlučný, tak se zeptám i na tohle. Uvidím co mi k tomu řeknou, když na mě hoděj bobek, pujdu po tom sám.

Chtěl jsem jen slyšet že to nebude větší investice, pokud bych měl měnit nějakou RJ co mě bude stát 15K tak to bych už asi toho bazaristu začlapal do země. A chtěl po něm zase náhradu, a to už smrdí popotahovačkama.
Poradenská činnost v oblasti čištění vozidel

Pořádání tématických školení JAK NA TO.

Profesionální služby v oblasti rozleštění a ošetření vozidel

Nevíte si rady s péčí o Váš vůz? Kontaktujte mě

Uživatelský avatar
Chudej student
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4438
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Studený start B5.5 1.9TDi 96kW

Příspěvek od Chudej student »

Vymen ty zhavice..mam taky 04 a taky sem je menil...hlavne nekupuj Starline...
http://www.escape6.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Re: Studený start B5.5 1.9TDi 96kW

Příspěvek od Tomm »

Zhaveni ridi r.j. motoru, rele tam sice je, ale to malo kdy odchazi. Na cidle teploty vody HODNE zalezi, protoze podle nej urcuje r.j. jak dlouho se bude zhavit a taky jakou da startovaci davku. Lze ho zkontrolovat pres vag.

Zhavice doporucuju Bosch
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.

Uživatelský avatar
Hallo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 438
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: VWYSOČINA
Kontaktovat uživatele:

Re: Studený start B5.5 1.9TDi 96kW

Příspěvek od Hallo »

Zhaveni ridi r.j. motoru, rele tam sice je, ale to malo kdy odchazi. Na cidle teploty vody HODNE zalezi, protoze podle nej urcuje r.j. jak dlouho se bude zhavit a taky jakou da startovaci davku. Lze ho zkontrolovat pres vag.

Zhavice doporucuju Bosch

Jak to zkontroluju tim vagem ?

Uživatelský avatar
Hallo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 438
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: VWYSOČINA
Kontaktovat uživatele:

Re: Studený start B5.5 1.9TDi 96kW

Příspěvek od Hallo »

Když by bylo v haji čidlo teploty chladici kapaliny tak by me blbla raficka v budíkach ne?

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Re: Studený start B5.5 1.9TDi 96kW

Příspěvek od Tomm »

Hallo píše:Když by bylo v haji čidlo teploty chladici kapaliny tak by me blbla raficka v budíkach ne?
Ne, neblbla protoze to cidlo ma 2 okruhy, jeden pro budiky a jeden pro r.j.

Da se zkontrolovat podle toho co ukazuje, tj. plus minus musi ukazovat stejny udaje jako cidlo teploty nafty nebo teploty vzduchu - po dlouhym parkovani venku (mimo garaz).
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.

Uživatelský avatar
Chudej student
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4438
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Studený start B5.5 1.9TDi 96kW

Příspěvek od Chudej student »

Ale kdyz to auto stoji prez noc venku tak na to stejne nebude mit to cidlo vliv kdyz teplota motoru bude nulova a pak rikal ze uz to cely den startuje normalne,nebo je to jinak?
http://www.escape6.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Mathyas
Profík
Profík
Příspěvky: 1012
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: PRAHA a celá ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Studený start B5.5 1.9TDi 96kW

Příspěvek od Mathyas »

levny žhaviče nehrozí, Bosch je jasná volba, dobrý jsou ještě ze zkušeností s předchozími auty NGK. Ale taky za jinou cenovku než Bosch.

Vyměním je a nechám se překvapit. Pak mě ještě napadá to čidlo teploty. Uvidíme co provedou žhaviče...

Pořád mi ale vrtá hlavou to čidlo...
Poradenská činnost v oblasti čištění vozidel

Pořádání tématických školení JAK NA TO.

Profesionální služby v oblasti rozleštění a ošetření vozidel

Nevíte si rady s péčí o Váš vůz? Kontaktujte mě

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Studený start B5.5 1.9TDi 96kW

Příspěvek od Bastard »

Máš doma voltmetr? Nebo ampérmetr? Jestli jo, tak změř, jestli ti na ty žhaviče jde napětí... Tím vyloučíš to čidlo a nemusí ti vrtat hlavou...

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“