2,5 tdi V6 150 koni kolisanie otáčok

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
25tdi
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 01.01.2009 21:35

2,5 tdi V6 150 koni kolisanie otáčok

Příspěvek od 25tdi »

chlapi, chcem sa spýtať, skoro vždy pri studenom štarte mi začnú kolísať otáčky od 800 do 1200, ale už pri teplom štarte mi to nerobí, čo to môže byť?

Uživatelský avatar
magmuss
Závodník
Závodník
Příspěvky: 513
Registrován: 29.10.2007 19:49

Re: 2,5 tdi V6 150 koni kolisanie otáčok

Příspěvek od magmuss »

Jj, něco podobného se děje mě. Při nastartování vymrzlého auta - ráno, mi "houpou" otáčky. Ručka otáčkoměru se hýbe o 1mm nahoru a dolů. Když vystoupím, je to slyšet. Po nějakém čase - než za sebou zavřu vrata, nasednu do auta - je slyšet jako kdyby relátko - cvaknutí a pak se otáčky ustálí a je to v pořádku. Během dne, kdykoli auto potom nastartuju, tak jsou otáčky v klidu.

Co by to mohlo být? Vstřik se snímačem zdvihu? Čerpadlo? ...

25tdi
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 01.01.2009 21:35

Re: 2,5 tdi V6 150 koni kolisanie otáčok

Příspěvek od 25tdi »

mne robí presne to isté, mám r.v. 2002 a motor AKN, známy mi poradil že žhaviče a druhý že cez počítač nastaviť vstreky do čerpadla, len teraz neviem za ktorým mám isť, pravdepodobne to tu nikto neriešil

škardík
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 25.12.2008 17:16

Re: 2,5 tdi V6 150 koni kolisanie otáčok

Příspěvek od škardík »

Dělá mi to taky. Žhavičky stejně musím vyměnit, tak pak uvidím..

Uživatelský avatar
Octava
Profík
Profík
Příspěvky: 1179
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: 2,5 tdi V6 150 koni kolisanie otáčok

Příspěvek od Octava »

mam taky AKN,tento problem nemam....
Naposledy upravil(a) Octava dne 22.01.2009 18:40, celkem upraveno 1 x.

25tdi
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 01.01.2009 21:35

Re: 2,5 tdi V6 150 koni kolisanie otáčok

Příspěvek od 25tdi »

mne to štartuje v pohode aj pri -15, len tie otáčky, auto mám pol roka a zatial vysoká spokojnosť,160 000 km r.v. 2002 len termostat musím vymeniť, kupoval som to od kamaráta, kupoval to ako nové, sú tam aj vymenené rozvody, len termostat tam nedali, všetko robené vo VW, dúfam že mi tento motor niečo vydrží, lebo ako tak čítam každy na tento motor nadáva, teda hlavne čerpadla, dúfam že to neni pravidlom že to odchádza na každom, ozaj a neni nejaká schéma jak sa na 2,5 tdi mení termostat, etku nemám a kamarát mi spomínal že by to tam mohlo byť, dik

Uživatelský avatar
Octava
Profík
Profík
Příspěvky: 1179
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: 2,5 tdi V6 150 koni kolisanie otáčok

Příspěvek od Octava »

taky ho budu muset menit,uz homam koupenej,je uplne stejnej jako ze Superba z motoru AYM 114KW,stal 560,-,jenze vymena je pekna piplacka,musi se dat celej predek dolu,nekdo rika ze rozvody se taky musi sundat nekdo ze ne,nasel jsem navod jak ho vymenit aniz yb se sundali rozvody,zde: http://audiklub.cz/prispevkylite19657-
Spravne by se mel menit i s rozvodama.... :wink:

25tdi
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 01.01.2009 21:35

Re: 2,5 tdi V6 150 koni kolisanie otáčok

Příspěvek od 25tdi »

jak tak čítam, tak nakoniec môžem byť rád že som nepokazil motor, jazdím na pokazenom termostate asi 7 mesiacov a spravil som cca 12 000 km, cez leto to bolo v poho, len teraz ma to sere, skoro to ani nekuri, inak ked autu slapem plny, tak vystúpi na 90, aspoň že reaguje a neni úplne mrtvi, existuje na tej etke ta schéma?

Uživatelský avatar
magmuss
Závodník
Závodník
Příspěvky: 513
Registrován: 29.10.2007 19:49

Re: 2,5 tdi V6 150 koni kolisanie otáčok

Příspěvek od magmuss »

No o tom, že by se sundavat rozvody nemusli nic nevím. Termostat sem nechal vyměnit s rozvodama, protože fungoval přesně jak tu někdo popisuje- resp. nefungoval. Takže při příští výměně rozvodů to nechám udělat asi stejně, než aby potom za měsíc odešel termostat u museli se shazovat zase rozvody. Servis za to má peníze - ikdyž to není nic příjemného, měnit to na 2,5ce tak si za to účtujou 2000kč :roll:

Uživatelský avatar
Octava
Profík
Profík
Příspěvky: 1179
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: 2,5 tdi V6 150 koni kolisanie otáčok

Příspěvek od Octava »

25tdi píše:jak tak čítam, tak nakoniec môžem byť rád že som nepokazil motor, jazdím na pokazenom termostate asi 7 mesiacov a spravil som cca 12 000 km, cez leto to bolo v poho, len teraz ma to sere, skoro to ani nekuri, inak ked autu slapem plny, tak vystúpi na 90, aspoň že reaguje a neni úplne mrtvi, existuje na tej etke ta schéma?
Mam uplne to stejny,kdyz to prislapnu,nebo v kopci tak to na tech 90 krasne vyleze,ale jak polevim tak tam je takovech 70-80stupnu,vlete je to docela v poho je tam 80 nekdy i 90 :wink:

Uživatelský avatar
pipek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 93
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kolín

Re: 2,5 tdi V6 150 koni kolisanie otáčok

Příspěvek od pipek »

Také mne čeká výměna rozvodů.Jestli chápu správně,tak se termostat mění současně s rozvody? :oops:

Uživatelský avatar
Octava
Profík
Profík
Příspěvky: 1179
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: 2,5 tdi V6 150 koni kolisanie otáčok

Příspěvek od Octava »

Ano,termostat se meni soucastne s rozvody,vodni pumpou a vsem ruznejma kladkama

Uživatelský avatar
magmuss
Závodník
Závodník
Příspěvky: 513
Registrován: 29.10.2007 19:49

Re: 2,5 tdi V6 150 koni kolisanie otáčok

Příspěvek od magmuss »

pipek píše:Také mne čeká výměna rozvodů.Jestli chápu správně,tak se termostat mění současně s rozvody? :oops:

Jj, je to tak. Sada rozvodů by se měla skládat: Napínací kladky, řemeny a protože vodní pumpa je pod rozvodama, tak se mění taky + termostat. Nejsou to cenově tak náročné položky a vyjde tě to levněji, než kdybys pak musel třeba za měsíc nechat znovu sundat rozvody, protože by ti odešla vodní pumpa nebo termostat :wink:

Uživatelský avatar
pipek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 93
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kolín

Re: 2,5 tdi V6 150 koni kolisanie otáčok

Příspěvek od pipek »

Díky.Ještě se ale zeptam.Jsou prý dvě sady rozvodů.
Malá - řemeny,kladka vodící,kladka napínací
Velká - řemeny,kladka vodící,kladka napínací,napínací páka,tlumič kmitů
K oběme + vodní pumpu + termostat
Musím kupovat tu napínací páku a tlumič kmitů.Říkali mi,že se mění jen při poškození a ne při pravidelné vyměně rozvodů.

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“