převodovka jak jezdit s automatem

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

marcel110
Závodník
Závodník
Příspěvky: 534
Registrován: 30.05.2008 20:01

Re: převodovka jak jezdit s automatem

Příspěvek od marcel110 »

prassat píše:
marcel110 píše:Vyhoda Tiptronicu. Staci prepnut na "manual". Ma to vyhodu aj v tom, ze v tom "manuale" pri prudkom pridani nepodraduje (teda pokial nejde az KD).
Tak na to bych se díval spíš jako nevýhodu, pokud prudce přidám, tak očekávám prudké zrychlení, ne?

U 2.5 TDi 110 kW KickDown nema vyznam. Vtedy je to skor brzda, aspon ja to tak vnimam. Dost zalezi od otacok. Uz som sa tak neraz "vycvicil", ked som potreboval poriadne pridat a namiesto toho len vyleteli otacky na otackomere ale zrychlenie sa nekonalo.
Passat 2.5 TDi AFB,Octavia 1.9 TDi AGR,Audi 100 2.3 NF,Fabia 1.4 TDi BNV

lukino76
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 15.02.2008 19:42
Bydliště: Severní morava

Re: převodovka jak jezdit s automatem

Příspěvek od lukino76 »

Takže dle manuálu:Jízdní program:Vozidlo je vybaveno ruznými jízdnímy programy.Podle řidiče nebo podle jízdní situace se volí tzv "ekonomický",tj usporný nebo "sportovní"program.
Program se volí automaticky podle ovládání ovládání plynu.
Při pomalém nebo normálním přidání plynu se snižuje spotřeba pohonných tím,že automatická převodovka dříve zařadí vyšší převodový stupen a později na nižší.
"Sportovní" zpusob jízdy se volí při rychlém přidání plynového pedálu.Pedál se nemusí prošlápnout až do bodu ve kterém se zapíná tzv. "kick down"(o rychlost dolu)
Čísla 4,3,2, znamenají zablokování rychlosti nad dané číslo.Když zařadím za 2 automat bude používat jen převodové stupně číslo 1 a 2 atd.
P - parkovačka - zablokuje hnanou nápravu(při parkování z kopce doporučuji zařadit P a pomalu pouštět brzdu.
R - zpátečka
N - neutrál
D - trvalá jízda v před
+ rychost nahoru - manuální řazení
- rychlost dolu - manuální řazení
NIKDY neřadte za jízdy volbu P a R!!
Při jízdě na "manuál" převodovka řadí nahoru (automaticky i režimu na manuál((neověřeno prakticky))až po dosažení max.otáček motoru a podřazuje při dosažení otáček volnoběhu.

Uživatelský avatar
magmuss
Závodník
Závodník
Příspěvky: 513
Registrován: 29.10.2007 19:49

Re: převodovka jak jezdit s automatem

Příspěvek od magmuss »

Pravda - při "manuálním" řazení zařadí další stupeň, jakmile je fakt maximum otáček a podřazuje, když zapomenu volící páku v režimu manual a pomalu přibržďuju na křižovatce, tak podřazuje sám :wink:

Uživatelský avatar
Fandy
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 337
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Chrudimsko

Re: převodovka jak jezdit s automatem

Příspěvek od Fandy »

marcel110 píše:
prassat píše: Tak na to bych se díval spíš jako nevýhodu, pokud prudce přidám, tak očekávám prudké zrychlení, ne?

U 2.5 TDi 110 kW KickDown nema vyznam. Vtedy je to skor brzda, aspon ja to tak vnimam. Dost zalezi od otacok. Uz som sa tak neraz "vycvicil", ked som potreboval poriadne pridat a namiesto toho len vyleteli otacky na otackomere ale zrychlenie sa nekonalo.
Pak je něco špatně,já naopak kick používám docela často právě kvůli tomu zrychlení který je velmi slušný :D

Mr.Wu
Řidič
Řidič
Příspěvky: 91
Registrován: 09.09.2009 18:02
Bydliště: Turnov

Re: převodovka jak jezdit s automatem

Příspěvek od Mr.Wu »

prassat píše:
marcel110 píše:Vyhoda Tiptronicu. Staci prepnut na "manual". Ma to vyhodu aj v tom, ze v tom "manuale" pri prudkom pridani nepodraduje (teda pokial nejde az KD).
Tak na to bych se díval spíš jako nevýhodu, pokud prudce přidám, tak očekávám prudké zrychlení, ne?

Já tady souhlasím s "marcel110". Používám manuální mód hlavně na dálnici, často nechávám zařazenou pětku. Obzvlášť u diesela se to hodí - když to nechám na automatu, podřazuje na čtyřku a zbytečně ho vytáčí... Přitom mě obvykle naprosto postačí rovnoměrný zátah dejme tomu od 2000-2500 otáček na pětku. Nehledě na to, že podřazení na čtyřku, nafťák v maximálních otáčkách a následný zařazení na pětku možná může trvat tak stejně dlouho jako když se zrychluje rovnou na pětku. Samozřejmě záleží i konkrétním motoru...
Passat 3BS, 2001, 4m Tiptr
exPassat 3BG, 2004 2.5TDi BAU (Abt 150kW) 4m Tiptr
exPassat 3C, 2006, 2.0TDi BMP (103kW) 6st man.
exPassat 3BG, 2001, 2.8 4m Tiptr
exPassat B5, 2000, 1.9TDi(85kW)Tiptr

gygabajtek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 62
Registrován: 18.03.2012 23:40
Bydliště: Třebíč

Re: převodovka jak jezdit s automatem

Příspěvek od gygabajtek »

lukino76 píše:Takže dle manuálu:Jízdní program:Vozidlo je vybaveno ruznými jízdnímy programy.Podle řidiče nebo podle jízdní situace se volí tzv "ekonomický",tj usporný nebo "sportovní"program.
Program se volí automaticky podle ovládání ovládání plynu.
Při pomalém nebo normálním přidání plynu se snižuje spotřeba pohonných tím,že automatická převodovka dříve zařadí vyšší převodový stupen a později na nižší.
"Sportovní" zpusob jízdy se volí při rychlém přidání plynového pedálu.Pedál se nemusí prošlápnout až do bodu ve kterém se zapíná tzv. "kick down"(o rychlost dolu)
Čísla 4,3,2, znamenají zablokování rychlosti nad dané číslo.Když zařadím za 2 automat bude používat jen převodové stupně číslo 1 a 2 atd.
P - parkovačka - zablokuje hnanou nápravu(při parkování z kopce doporučuji zařadit P a pomalu pouštět brzdu.
R - zpátečka
N - neutrál
D - trvalá jízda v před
+ rychost nahoru - manuální řazení
- rychlost dolu - manuální řazení
NIKDY neřadte za jízdy volbu P a R!!
Při jízdě na "manuál" převodovka řadí nahoru (automaticky i režimu na manuál((neověřeno prakticky))až po dosažení max.otáček motoru a podřazuje při dosažení otáček volnoběhu.
Napsáno dobře, ale nesouhlasím s -
1. při parkování z kopce doporučuji zařadit P a pomalu pouštět brzdu --- Když zařadíš P a pustíš brzdu tak si auto sedne na brzdu v převodovce a to je potom rána při vyřazování P. Hodně rychle pošleš převodovku do věčných lovišť. Proč by se jinak dávala vůbec do auta s automatem ručka? Aby se používala a nepadalo auto na brzdu převodovky.
2. Řazení R při jízdě. Vůbec není problém zařadit R při jízdě dopředu. Jakmile zastavíš, převodovka tam lupne R a můžeš couvat :)

Citace z manuálu: Parkování
– Sešlápněte brzdový pedál.
– Zatáhněte pevně ruční brzdu.
– Stiskněte blokovací tlačítko, nastavte volicí páku do polohy P a tlačítko
uvolněte.
Motor můžete startovat pouze v polohách P nebo N ⇒ strana 96.
Parkujete-li na rovině, nastavte volicí páku do polohy P. Na skloněné vozovce
nejprve pevně zatáhněte ruční brzdu a teprve potom nastavte volicí páku do parkovací
polohy. Tím se zmenší zatížení blokovacího mechanizmu a později Vám to
usnadní vyřazení volicí páky z polohy P.
Konečně páša 81kW :)

wolf88
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 22.08.2016 18:04

Re: převodovka jak jezdit s automatem

Příspěvek od wolf88 »

Dobrý den .Nedávno jsem si koupil VW Passat CC 125kw DSG Tiptronic 4 Motion.r.v.2010 s nájezdem 200.tis.
Nedávno jsem zpozoroval když se studeným motorem dojíždím ke křižovatce a pouze zlehka přibržduji ,že když už v podstatě stojím tak od převodovky která vyřadí proběhne takové lehké cuknutí -nakopnutí.
Toto se neděje pokud jedu rychleji a taky prudčeji brzdím až dobrzdím na nulu ,pouze při tom lehce dobržďovaném dojezdu.
V předávacím protokolu v Auto Jarov byla spojka označená za funkční ,ale přesto doporučení ke kontrole a servisu.
Potřeboval bych teda vědět jestli jde o nějakou začínající zavadu spojky nebo DSG převodovky a jak rychle reagovat?Děkuji...doposavad jsem DSG neměl .Takže nedokážu sám odhadnout o co jde
.Díky za fundované odpovědi

trhac
Profík
Profík
Příspěvky: 995
Registrován: 09.01.2011 21:41

Re: převodovka jak jezdit s automatem

Příspěvek od trhac »

Mrkni spíš do sekce 3c.odsud tě tam pošle každej :D

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“