Kolísání otaček na volnoběh

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Uživatelský avatar
Broucinek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Pardubický kraj

Kolísání otaček na volnoběh

Příspěvek od Broucinek »

Zdravím! Již druhou zimu mám se svým pašíkem menší problém - při poklesu venkovních teplot tak na 4°C a níže začínají kolísat otáčky na volnoběh (motor nezhasne, ale otáčky se sníží a zase sami automaticky zvýší - časové rozpětí je asi 1-3 sec.). Zejména to dělá při studeném motoru a větším odběru proudu (zapnutém ventilátoru climatronicu, ohřevu zadního skla apod.), ale nemusí to být vždy zapnuto. Často to dělá i při tom, když jsou všechny spotřebiče vypnuté a i zahřáté auto (90°C). Ráno, při studeném motoru to dělá téměř vždy. Měl jsem to na diagnostice, VAGu a neukazuje to vůbec nic - auto je absolutně OK. Na jaře, v létě a na podzim se tento problém absolutně neobjevuje - tankuji téměř pořád u stejné pumpy. Mám Passata 1.9TDI Variant, 85 kW, rok výroby 2000. Nevíte někdo, čím by to mohlo být? Předem moc díky.

jangeltner
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 328
Registrován: 22.11.2007 09:36
Bydliště: KARVWINÁ

Re: Kolísání otaček na volnoběh

Příspěvek od jangeltner »

Me dělalo to samý ae na 1.8T ae vyčistil jsem klapu a udelal zakladni nastaveni tak už je vse OK ae newim jak je to u nafty .. ae tu klapu bych vyskousel je tam vždy hodně usazenin a ostatniho bordelu.

Uživatelský avatar
Currahee
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3692
Registrován: 25.09.2007 10:11
Bydliště: StoVWěžatá Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání otaček na volnoběh

Příspěvek od Currahee »

Broucinek píše:Zdravím! Již druhou zimu mám se svým pašíkem menší problém - při poklesu venkovních teplot tak na 4°C a níže začínají kolísat otáčky na volnoběh (motor nezhasne, ale otáčky se sníží a zase sami automaticky zvýší - časové rozpětí je asi 1-3 sec.). Zejména to dělá při studeném motoru a větším odběru proudu (zapnutém ventilátoru climatronicu, ohřevu zadního skla apod.), ale nemusí to být vždy zapnuto. Často to dělá i při tom, když jsou všechny spotřebiče vypnuté a i zahřáté auto (90°C). Ráno, při studeném motoru to dělá téměř vždy. Měl jsem to na diagnostice, VAGu a neukazuje to vůbec nic - auto je absolutně OK. Na jaře, v létě a na podzim se tento problém absolutně neobjevuje - tankuji téměř pořád u stejné pumpy. Mám Passata 1.9TDI Variant, 85 kW, rok výroby 2000. Nevíte někdo, čím by to mohlo být? Předem moc díky.
Prvně zkontroluj čidlo teploty vody a jeho konektor. Může být vadné, ale nemusí se to na VAGu objevit. Pokud máš VAG u sebe, tak se připoj při studeném motoru a teplota musí být cca stejná jako okolní. Taky můžeš vzít ohmmetr a měřit odpor mezi pinem 3 a 4 podle obrázku
Přílohy
AVF odpor cidlo.jpg
Passat kombi B7 2.0TDI CFGB 157kW by Motorpower DSG 4motion r.2013
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Kolísání otaček na volnoběh

Příspěvek od majkl1 »

Taky bych nejdřív zkusil vagem trochu zvednout volnoběh. 8)
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
naget88
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 36
Registrován: 20.10.2008 22:03
Bydliště: Jihlava, Vysočina

Re: Kolísání otaček na volnoběh

Příspěvek od naget88 »

ještě když jsem měl oktávku 1,8T tak se mi stávalo, že jsem jel, dojel na křižovatku na červenou, stál na brzdě a z ničeho nic vyletěly otáčky, potom klesly ale když jsem zařadil jedničku, tak mi to zdechlo a tehdy pomohlo vyměnit svíčky.
Nevím jak je to u TDi, možná sem můj příspěvek nepatří... :)
VW ever, victory FOREVER !!!!!

karnas
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 27.09.2007 14:47

Re: Kolísání otaček na volnoběh

Příspěvek od karnas »

Mě dělalo to same nakonec to bylo termostatem

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“