Kolísání otaček na volnoběh
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- Broucinek
- Nový člen
- Příspěvky: 22
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Pardubický kraj
Kolísání otaček na volnoběh
Zdravím! Již druhou zimu mám se svým pašíkem menší problém - při poklesu venkovních teplot tak na 4°C a níže začínají kolísat otáčky na volnoběh (motor nezhasne, ale otáčky se sníží a zase sami automaticky zvýší - časové rozpětí je asi 1-3 sec.). Zejména to dělá při studeném motoru a větším odběru proudu (zapnutém ventilátoru climatronicu, ohřevu zadního skla apod.), ale nemusí to být vždy zapnuto. Často to dělá i při tom, když jsou všechny spotřebiče vypnuté a i zahřáté auto (90°C). Ráno, při studeném motoru to dělá téměř vždy. Měl jsem to na diagnostice, VAGu a neukazuje to vůbec nic - auto je absolutně OK. Na jaře, v létě a na podzim se tento problém absolutně neobjevuje - tankuji téměř pořád u stejné pumpy. Mám Passata 1.9TDI Variant, 85 kW, rok výroby 2000. Nevíte někdo, čím by to mohlo být? Předem moc díky.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 328
- Registrován: 22.11.2007 09:36
- Bydliště: KARVWINÁ
Re: Kolísání otaček na volnoběh
Me dělalo to samý ae na 1.8T ae vyčistil jsem klapu a udelal zakladni nastaveni tak už je vse OK ae newim jak je to u nafty .. ae tu klapu bych vyskousel je tam vždy hodně usazenin a ostatniho bordelu.
- Currahee
- VWexpert
- Příspěvky: 3692
- Registrován: 25.09.2007 10:11
- Bydliště: StoVWěžatá Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání otaček na volnoběh
Prvně zkontroluj čidlo teploty vody a jeho konektor. Může být vadné, ale nemusí se to na VAGu objevit. Pokud máš VAG u sebe, tak se připoj při studeném motoru a teplota musí být cca stejná jako okolní. Taky můžeš vzít ohmmetr a měřit odpor mezi pinem 3 a 4 podle obrázkuBroucinek píše:Zdravím! Již druhou zimu mám se svým pašíkem menší problém - při poklesu venkovních teplot tak na 4°C a níže začínají kolísat otáčky na volnoběh (motor nezhasne, ale otáčky se sníží a zase sami automaticky zvýší - časové rozpětí je asi 1-3 sec.). Zejména to dělá při studeném motoru a větším odběru proudu (zapnutém ventilátoru climatronicu, ohřevu zadního skla apod.), ale nemusí to být vždy zapnuto. Často to dělá i při tom, když jsou všechny spotřebiče vypnuté a i zahřáté auto (90°C). Ráno, při studeném motoru to dělá téměř vždy. Měl jsem to na diagnostice, VAGu a neukazuje to vůbec nic - auto je absolutně OK. Na jaře, v létě a na podzim se tento problém absolutně neobjevuje - tankuji téměř pořád u stejné pumpy. Mám Passata 1.9TDI Variant, 85 kW, rok výroby 2000. Nevíte někdo, čím by to mohlo být? Předem moc díky.
Passat kombi B7 2.0TDI CFGB 157kW by Motorpower DSG 4motion r.2013
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Kolísání otaček na volnoběh
Taky bych nejdřív zkusil vagem trochu zvednout volnoběh.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- naget88
- Nový člen
- Příspěvky: 36
- Registrován: 20.10.2008 22:03
- Bydliště: Jihlava, Vysočina
Re: Kolísání otaček na volnoběh
ještě když jsem měl oktávku 1,8T tak se mi stávalo, že jsem jel, dojel na křižovatku na červenou, stál na brzdě a z ničeho nic vyletěly otáčky, potom klesly ale když jsem zařadil jedničku, tak mi to zdechlo a tehdy pomohlo vyměnit svíčky.
Nevím jak je to u TDi, možná sem můj příspěvek nepatří...
Nevím jak je to u TDi, možná sem můj příspěvek nepatří...
VW ever, victory FOREVER !!!!!
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 27.09.2007 14:47
Re: Kolísání otaček na volnoběh
Mě dělalo to same nakonec to bylo termostatem