Vlnovec a nouzák?

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
Currahee
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3692
Registrován: 25.09.2007 10:11
Bydliště: StoVWěžatá Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlnovec a nouzák?

Příspěvek od Currahee »

Tak, tak, teplotu i tlak :lol:
Passat kombi B7 2.0TDI CFGB 157kW by Motorpower DSG 4motion r.2013
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!

Uživatelský avatar
kemo
Závodník
Závodník
Příspěvky: 579
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Reichenberg

Re: Vlnovec a nouzák?

Příspěvek od kemo »

To by mohlo být ono. V leťe sice párkrát do nouzáku spadl, ale opravdu jen vyjímečně. Docela jsem ten motor protáhl a přestalo to na nějakou dobu dělat. Dokud nezačala zima. Teď mi padne do nouzáku každý den.
EX Passat Variant Syncro B5 , 1.9 AFN 81kw (lenochod)
EX T3 Caravelle, 1,9 Wasserboxer DG 57 kW (rv.1985)
VW Lupo 1.4 TDI & BMW X5 E53 3.0D
----- Ein Volk, ein Reich, ein Wagen -----

Uživatelský avatar
AlešB5
Řidič
Řidič
Příspěvky: 87
Registrován: 09.02.2009 11:59
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlnovec a nouzák?

Příspěvek od AlešB5 »

Já měl to samé vyčistil jsem to čidlo a v pohodě ale pak se to začlo opakovat a stále častěji a asi před rokem už stačilo trochu víc sešlápnout za studena a už tam byl nouzák zase jsem vyčistil a chvilku v pohodě a pak světe div se odešlo turbo to byla velká paráda určitě zkontroluj i to je lepší to podchytit v začátku a nechat ho repasovat to není až zas tak nákladné zkontroluj vůle na rotoru a uvidíš sám mě se rozlítaly lopatky po celým sání a teda musím říct nic moc

Uživatelský avatar
kemo
Závodník
Závodník
Příspěvky: 579
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Reichenberg

Re: Vlnovec a nouzák?

Příspěvek od kemo »

AlešB5 píše:Já měl to samé vyčistil jsem to čidlo a v pohodě ale pak se to začlo opakovat a stále častěji a asi před rokem už stačilo trochu víc sešlápnout za studena a už tam byl nouzák zase jsem vyčistil a chvilku v pohodě a pak světe div se odešlo turbo to byla velká paráda určitě zkontroluj i to je lepší to podchytit v začátku a nechat ho repasovat to není až zas tak nákladné zkontroluj vůle na rotoru a uvidíš sám mě se rozlítaly lopatky po celým sání a teda musím říct nic moc
Kolik stojí taková repase? 5k? Možná ji budu potřebovat, koukal jsem že ty roury od turba jsou uvnitř docela zamaštěný od oleje.
EX Passat Variant Syncro B5 , 1.9 AFN 81kw (lenochod)
EX T3 Caravelle, 1,9 Wasserboxer DG 57 kW (rv.1985)
VW Lupo 1.4 TDI & BMW X5 E53 3.0D
----- Ein Volk, ein Reich, ein Wagen -----

Uživatelský avatar
Currahee
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3692
Registrován: 25.09.2007 10:11
Bydliště: StoVWěžatá Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlnovec a nouzák?

Příspěvek od Currahee »

Zamaštěný roury jsou OK, teda v mezích normy (1litr oleje na 15tis.km) a díky tomu čidlu řídí elektronika ventil N75 a ten potom turbo. Všechno spolu souvisí, tak pokud bude to čidlo nějaký nakoplý, tak ho rovnou vyměň. To by mohl být totiž do budoucna důvod ke zničení turbíny.
Passat kombi B7 2.0TDI CFGB 157kW by Motorpower DSG 4motion r.2013
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!

Uživatelský avatar
kemo
Závodník
Závodník
Příspěvky: 579
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Reichenberg

Re: Vlnovec a nouzák?

Příspěvek od kemo »

Takže, čidlo jsem vyndal z autí a dneska ho s chlapama z práce proměřil. Ani mezi jedním pinem není udávanej odpor. Byli jsme v místnosti mohlo být tak 22 stupňů. Odpor žádný. Nekonečno. Zkoušeli jsme všechny kombinace a několikrát. Nic. Tudíž odhaduju že čidlo je v pr***i. Proč ale VAG nenahlásí nějakou chybu?
EX Passat Variant Syncro B5 , 1.9 AFN 81kw (lenochod)
EX T3 Caravelle, 1,9 Wasserboxer DG 57 kW (rv.1985)
VW Lupo 1.4 TDI & BMW X5 E53 3.0D
----- Ein Volk, ein Reich, ein Wagen -----

Uživatelský avatar
Currahee
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3692
Registrován: 25.09.2007 10:11
Bydliště: StoVWěžatá Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlnovec a nouzák?

Příspěvek od Currahee »

U vadného čidla teploty vody většinou taky VAG nic nehlásí, protože si řj "myslí", že je auto na Sibiři při -50°C. Předpokládám, že jsi nechal v místnosti to čidlo minimálně 2 hodiny temperovat, aby se ohřálo na těch zmíněných 22°C. Vzal bych si měřák s sebou až pojedeš shánět nové čidlo a rovnou si ho přeměřil, aby byla jistota :wink:
Passat kombi B7 2.0TDI CFGB 157kW by Motorpower DSG 4motion r.2013
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!

Uživatelský avatar
kemo
Závodník
Závodník
Příspěvky: 579
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Reichenberg

Re: Vlnovec a nouzák?

Příspěvek od kemo »

Hmm.. to jsem si myslel. Nevíš ještě náhodu na jakejch pinech se to měří? Mohla by bejt tohle příčina těch nouzáků? Já jen doufám že to neposlalo turbo do háje...
EX Passat Variant Syncro B5 , 1.9 AFN 81kw (lenochod)
EX T3 Caravelle, 1,9 Wasserboxer DG 57 kW (rv.1985)
VW Lupo 1.4 TDI & BMW X5 E53 3.0D
----- Ein Volk, ein Reich, ein Wagen -----

Uživatelský avatar
kemo
Závodník
Závodník
Příspěvky: 579
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Reichenberg

Re: Vlnovec a nouzák?

Příspěvek od kemo »

Mě ještě napadlo že ta teplota by měla být někde ve VAGU. Asi Motor- Blok naměřeným hodnot. Je to tak?
EX Passat Variant Syncro B5 , 1.9 AFN 81kw (lenochod)
EX T3 Caravelle, 1,9 Wasserboxer DG 57 kW (rv.1985)
VW Lupo 1.4 TDI & BMW X5 E53 3.0D
----- Ein Volk, ein Reich, ein Wagen -----

Uživatelský avatar
Currahee
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3692
Registrován: 25.09.2007 10:11
Bydliště: StoVWěžatá Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlnovec a nouzák?

Příspěvek od Currahee »

Už jsem ti to psal na předchozí straně, že se má měřit mezi pinem 1 a 2 na čidle odpor a to je pro čidlo teploty vzduchu. Potom voltmetrem změř, při zapnutém zapalování, napětí mezi minus polem baterky a pinem 3 v konektoru. Mělo by tam být 5V a to je pro senzor tlaku v sání.
Passat kombi B7 2.0TDI CFGB 157kW by Motorpower DSG 4motion r.2013
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!

Uživatelský avatar
kemo
Závodník
Závodník
Příspěvky: 579
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Reichenberg

Re: Vlnovec a nouzák?

Příspěvek od kemo »

Asi jsem to prehlidnul. :oops: Tak kazdopadne teplota je v ******. Zejtra zmerim ten tlak.
Diky moc.
EX Passat Variant Syncro B5 , 1.9 AFN 81kw (lenochod)
EX T3 Caravelle, 1,9 Wasserboxer DG 57 kW (rv.1985)
VW Lupo 1.4 TDI & BMW X5 E53 3.0D
----- Ein Volk, ein Reich, ein Wagen -----

Uživatelský avatar
Currahee
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3692
Registrován: 25.09.2007 10:11
Bydliště: StoVWěžatá Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlnovec a nouzák?

Příspěvek od Currahee »

Tlak nezměříš, ale jenom napětí k senzoru. Pokud by tam nebylo, tak budeš muset propísknout dráty od konektoru až k řj. Tlak zjistíš VAGem. Při vypnutém motoru mrkni na plnící tlak a měl by být stejný jako okolní, ale už bych to neřešil a prostě zajel na vrakáč, půjčil proti záloze čidlo a zkusil to. Když koupíš rovnou nové a nebude to ono, tak už ho budeš těžko vracet 8)
Passat kombi B7 2.0TDI CFGB 157kW by Motorpower DSG 4motion r.2013
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!

Uživatelský avatar
kemo
Závodník
Závodník
Příspěvky: 579
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Reichenberg

Re: Vlnovec a nouzák?

Příspěvek od kemo »

Currahee píše:Tlak nezměříš, ale jenom napětí k senzoru. Pokud by tam nebylo, tak budeš muset propísknout dráty od konektoru až k řj. Tlak zjistíš VAGem. Při vypnutém motoru mrkni na plnící tlak a měl by být stejný jako okolní, ale už bych to neřešil a prostě zajel na vrakáč, půjčil proti záloze čidlo a zkusil to. Když koupíš rovnou nové a nebude to ono, tak už ho budeš těžko vracet 8)
Na konkurenčním fóru jsem ho sehnal nové za 500,- tak ho vezmu. Tady v Liberci máme jen dva vrakáče. Jeden je předraženej a druhej předraženej a ještě se tam na tebe tvářej jak kdybys je otravoval. Kdysi jsem tam sháněl altík na G2, a když mu říkam že by jsme si ho tam namontovali, zkusili a že podle toho by jsme ho vzali, tak mě poslal do pr**le. Tak mu ríkam jestli si aspoň můžu odšrobovat tu krytku, abych veděl jestli tam není stejná závada jako na mém. Na to mi řekl, buď si ho vezmeš nebo jdi jinam. Nazdar. Takže na vrakáče nejezdím moc rád. :evil:
EX Passat Variant Syncro B5 , 1.9 AFN 81kw (lenochod)
EX T3 Caravelle, 1,9 Wasserboxer DG 57 kW (rv.1985)
VW Lupo 1.4 TDI & BMW X5 E53 3.0D
----- Ein Volk, ein Reich, ein Wagen -----

Uživatelský avatar
Currahee
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3692
Registrován: 25.09.2007 10:11
Bydliště: StoVWěžatá Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlnovec a nouzák?

Příspěvek od Currahee »

Tak pak dej vědět, ale za 500,- ho vem :wink:
Passat kombi B7 2.0TDI CFGB 157kW by Motorpower DSG 4motion r.2013
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!

Uživatelský avatar
kemo
Závodník
Závodník
Příspěvky: 579
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Reichenberg

Re: Vlnovec a nouzák?

Příspěvek od kemo »

OK. Ještě poslední dotázek. Jak se dá otestovat N75, kromě testu akčních členů?
EX Passat Variant Syncro B5 , 1.9 AFN 81kw (lenochod)
EX T3 Caravelle, 1,9 Wasserboxer DG 57 kW (rv.1985)
VW Lupo 1.4 TDI & BMW X5 E53 3.0D
----- Ein Volk, ein Reich, ein Wagen -----

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“