Kolísání otáček + ESP a ASR

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
lukino76
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 15.02.2008 19:42
Bydliště: Severní morava

Kolísání otáček + ESP a ASR

Příspěvek od lukino76 »

Měl bych 2 dotazy:
1. Řešilo se tady zaslepení EGR ventilu a tím vyřešení(mimo jiných) problému s kolísáním otáček motoru na volnoběh.Tak sem se do toho pustil taky a po vytažení jsem zjistil že je ventil už dávno "tvrdý" a zavřený.Rozhýbal jsem ho,vyčistil,zaslepil a vrazil zpět.Je mi tedy jasné že když natočím studený motor a kolísají mi otáčky na volnoběh (+-150ot.,asi jen 30-60sek.,pak to přestane),tak to nebylo EGR ventilem.Čím to teda muže být?Vag na to nemá odpověd a říká že je všechno OK.
Osobně mi to až tak moc nevadí,ale přece jen by jsem se chtěl dopátrat proč to dělá.

2. Mám v autě ABS,ESP a ASR.Vag mi hlásí vadné čidlo ABS na kolech nebo vadnou jednotku ABS.Že mi nefunguje ESP a ASR jsem zjistil už při prvním sněhu kdy jsem si jel vyzkoušet 4motion.Auto si zvesela hrabalo a o nějaké stabilizaci do zatáček jsem si mohl nechat jen zdát.Na palubce se taky žádná kontrolka nerozsítila a počítač(polodot) taky mlčel.Zato udajně nefunkčí ABS tále funguje i když podle mého názoru jede jen na nějaký nouzový provoz.Koukal jsem se na ty čidla na kolech a vypadají že jsou ok.Je mi jasné že dokud nevyřeším problém s čidlama nebo jednotkou ABS tak nepošlape ani ESP a ASR.
Řekl bych že jednotka na ABS je OK když mi funguje,ale co s těma čidlama?Dá se to nějak vyčistit nebo otestovat které konkrétní čidlo to je?Nechce se mi vyhazovat zbytečně 1400kč za nové čidla.
Oby problémy se týkají auta VW PASSAT Variant 2.5tdi 110KW 4motion Tiptronic.
Předem díky za rady a pod.

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“