Stránka 1 z 1

CO TO KUR**A JE? CO TO AUTO ZASE DĚLÁ???

Napsal: 20.04.2009 01:41
od Cyp_the_trestacz
Chlapi, mám u Passata B5/81kW AFN novou přední nápravu (komplet) od Mooga, vpředu nový tlumiče Kayaby. Zadní tlumiče jsou dávaný na podzim 2006, ale auto pak rok stálo a po návratu jsem s nim nijak extra nejezdil. Jsou to Bilsteiny. Kola mám 235/40/18. Podvozek je sníženej pružinama Weitec o 3cm na obouch nápravách, ale vzadu mám 1cm podložky, takže zadek šel dolu jen o 2cm.

Když jsem teď vyměnil ten předek, tak se to auto super zklidnilo a sedělo na silnici, jako přibitý se zimákama 17kama. Zavlnilo se jen minimálně (ale přece). Když jsem na léto přezul na 18ky, tak si připadám, jako bych měl zadní tlumiče KO. Auto se šíleně vlní, odskakuje.. Ve 180km/h když projedu nějakej malinkatej hup, tak se auto zavlní, až se zahejbe volant. Když projedu cca kolem kila nějakej výraznější hup, tak to zhoupne dolu a ne, že by se to pak pomalu vracelo, ale odskočí hned nahoru a kola, jako by se chtěli odlepit od země.. Na nerovnostech zadek jakoby odskakuje do strany.

Ptám se vás: Můžou bejt tlumiče už v hajzlu, když netečou a nemaj najeto přes 50 000??
Můžou to dělat gumy/kola? Jsem po geometrii.
Může to bejt něco na předku, že to dělá se zadkem takovej bordel?
Dělá vám to taky někomu?

Když jezdim BMW E39 5er 2001, tak ty hupy vůbec nezaregistruju a můj passat chce málem ze silnice... Hrozně mi to vadí..

Nápady?

Re: CO TO KUR**A JE? CO TO AUTO ZASE DĚLÁ???

Napsal: 20.04.2009 06:15
od standokan
já bych v první řadě zajel zkontrolovat ty tlumiče na testru a jakou máš značku pneu?

Re: CO TO KUR**A JE? CO TO AUTO ZASE DĚLÁ???

Napsal: 20.04.2009 10:14
od Albion
Na 100 bohov sú tlmiče KO.

Re: CO TO KUR**A JE? CO TO AUTO ZASE DĚLÁ???

Napsal: 20.04.2009 11:01
od Cyp_the_trestacz
Že by už zase? Jako je to samozřejmě to první, co mě napadlo, ale nemaj vůbec nic najeto.. Že by je ty 18ky tak odrovnaly? Ach jo..

Re: CO TO KUR**A JE? CO TO AUTO ZASE DĚLÁ???

Napsal: 21.04.2009 08:49
od N-o-r-a
přední tlumiče!! a nemusí být v prdeli jako takhle, ale můžou mát jen jiné hodnoty útlumu a ty velké těžké kola je dostanou za hranici svých možností, dej tam 15 na zkoušku a nic se dít nebude. Už jsem se s tím párkrát setkal. Při klidné pomalé jízdě OK, ale dynamika jim nesvědčí.

Re: CO TO KUR**A JE? CO TO AUTO ZASE DĚLÁ???

Napsal: 21.04.2009 09:16
od Cyp_the_trestacz
N-o-r-a píše:přední tlumiče!! a nemusí být v prdeli jako takhle, ale můžou mát jen jiné hodnoty útlumu a ty velké těžké kola je dostanou za hranici svých možností, dej tam 15 na zkoušku a nic se dít nebude. Už jsem se s tím párkrát setkal. Při klidné pomalé jízdě OK, ale dynamika jim nesvědčí.
Vepředu mám fungl nový Kayaby :-( Myslíš, že by to neutahaly?? Co s tim?

Re: CO TO KUR**A JE? CO TO AUTO ZASE DĚLÁ???

Napsal: 21.04.2009 10:53
od N-o-r-a
Jinou značku tlumičů, nebo lehčí kola. tyto pošli na reklamaci. Dej tam buď Bilstein, nebo levné a tuhé Al-KO.

Re: CO TO KUR**A JE? CO TO AUTO ZASE DĚLÁ???

Napsal: 21.04.2009 13:10
od majkl1
Polemika, polemika, polemika. Dojeď na test tlumičů a pak můžem řešit, co dál. Jestli ti uskakuje zadek, budou v čudu zadní. Taky nato snížení bys měl asi použít i odpovídající tlumiče. Klasika bude mít jinej průběh útlumu než tlumiče určené na sníženej podvozek. :roll:

Re: CO TO KUR**A JE? CO TO AUTO ZASE DĚLÁ???

Napsal: 21.04.2009 13:39
od Cyp_the_trestacz
A v čem se prosimtě liší tlumič na sníženej podvozek? Leda, že má kratší pístnici. Nebo je tvrdší a to přesně nechci. Stačej ty tvrdý pružiny a kola.

Re: CO TO KUR**A JE? CO TO AUTO ZASE DĚLÁ???

Napsal: 21.04.2009 13:41
od Cyp_the_trestacz
standokan píše:já bych v první řadě zajel zkontrolovat ty tlumiče na testru a jakou máš značku pneu?
No jenomže test tlumičů bude za pětikilo a já mam za litr oba zadní tlumiče, takže možná rači koupim i zadní Kayaby a pak teprve uvidim.. Jinak ty Kayaby kluci tady na fóru hodně chválej.. A do Octávek se dávaj třeba od výroby..

Re: CO TO KUR**A JE? CO TO AUTO ZASE DĚLÁ???

Napsal: 21.04.2009 13:53
od majkl1
Test tlumičů stají cca 200 všechny. Tlumiče pro sníženej podvozek mívají jiný průběhy tlumení. Mohou být stavěný např. tak, že na drobných nerovnostech jsou měkčí a při větších "ztvrdnou". A taky trochu si odporuješ. Podvozek snížíš, dáš 18tky kola a chceš měkkej podvozek. To asi nebudeš moci vybírat tlumiče "dle ceny" :roll: :P
Tím že zkrátíš pístnici "nenatuníš" tlumič :P

Re: CO TO KUR**A JE? CO TO AUTO ZASE DĚLÁ???

Napsal: 21.04.2009 14:44
od Cyp_the_trestacz
Tak já mam progresivní pružiny, takže na malejch nerovnostech jsou relativně měkký a tvrdnou při větším propružení, takže by mi měl stačit normální tlumič. Jinak já nechci měkkej podvozek.. Tim, že mam 18ky a tužší pružiny, tak s origo tlumičema je to ideální kombinace a nechci už tvrdší.. Někde musí bejt chyba, protože 2 roky to nedělal na seriovejch tlumičích. Pak se vymlátily zadní a po výměně za bilsteiny a lepší, ale furt žádný hifi. Je klidně možný, že už šly taky sr*t, protože my měli uplně novou B5 1.8T 16" kola a po 70 000 km šly zadní tlumiče stejně do kytek..

Re: CO TO KUR**A JE? CO TO AUTO ZASE DĚLÁ???

Napsal: 22.04.2009 07:32
od majkl1
Na dnešních silnicích tlumiče uděláš klidně za měsíc :twisted: