výměna manžety
Moderátoři: standokan, rapid.direct
-
- Řidič
- Příspěvky: 154
- Registrován: 29.06.2009 22:34
Re: výměna manžety
no ja menim sice len tlmic ale ten sroub co drzi tie dve ramena nejde von ani po celom wdčku ani pol 3 hodinach busenia uz si neviem rady
-
- VWagenista
- Příspěvky: 1387
- Registrován: 07.07.2009 22:33
- Bydliště: Žďár nad Sázavou a kósek k tomu
Re: výměna manžety
tak snad už to jen náhřát,ale ty chceš dát ramena zpět a nahřátím je můžeš poničit.Skus použít místo WDečka brzdouvou kapalinu nebo rezojed(je též ve spreji) No a pokud byst to přeci nahříval,tak ty manžety skus zabalit do mokrého hadru.
Zdraví a sílu najdeš ve VW
- ameron
- VWagenista
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: výměna manžety
normalne vysroubovat matku na koniec srouby a dat jej poriadne kladivom to musi ist von. problem byvaju skor spodne ramena - tam sa pouziva stahovak ale to horne musi ist.
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: výměna manžety
Ono je hlavně problém tam, kde to nějakej ňouma dá obráceně a nejde do šroubu majznout.
Někdy pomůže sáhodlouhé ohřátí horkovzdušnou pistolí, nebo sehnat dusík ve spreji a nebo to prachobyčejně odvrtat (zeslabit šroub)
Někdy pomůže sáhodlouhé ohřátí horkovzdušnou pistolí, nebo sehnat dusík ve spreji a nebo to prachobyčejně odvrtat (zeslabit šroub)
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- ameron
- VWagenista
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: výměna manžety
nuz ked je to naopk tak je pruser, ale skusal by som pootocit koleso, a prinajhorsom odrezat hlavu srouby flexou
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: výměna manžety
Možná by to mohlo být řešení. Odříznout hlavu a zkusit dotahovat matku. Buď se protočí šroub nebo ho matka povytáhne a nebo přetrhne. Nic horšího se stát nemůže. Pak odvrtat a nazdar.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
-
- Řidič
- Příspěvky: 91
- Registrován: 08.07.2009 08:56
Re: výměna manžety
hosi stejny problem ............... otazka treba delat po tom wsem geometrii???ameron píše:A este dodam ze ked vytiahnes homokinetak z tehlice (na co je dobre aj vhodne pootocit volantom) tak treba z homokinetaku vytuknut poloos. Najlepsie je zobrat nejaku sestku-osmicku dlhu sroubu strcit do homokinetaku cez otvor po sroube co ho drzi na tehlici a tuknut kladivkom. Na poloose je taka pruzinka tak ta sa tymto vycvakne z homokinetaku a poloos vyjde von. Tuto pruzinku potom dat novu, byva sucastou sady manzety.
A este v sade byvaju nejake podlozky, ktore som ja nikdy nedaval lebo nikdy ked som zhodil homokinetak tam take ani neboli takze ich tam nedaval ani nikto predomnou Davate tam niekto tie podlozky ?
-
- VWagenista
- Příspěvky: 1387
- Registrován: 07.07.2009 22:33
- Bydliště: Žďár nad Sázavou a kósek k tomu
Re: výměna manžety
pokud si neměnil kuláky nebo řídící tyč,tak bys nemusel.
Zdraví a sílu najdeš ve VW
- FandaTDI
- VWjunior
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-západ
Re: výměna manžety
Tak mam za sebou premiéru bez asistence, sundaval jsem celou poloosu a nemusel jsem povolit žádný rameno (vytočený kola, auto na panence, ale těhlici to chce ještě trochu přizvednout, aby šel vnější kloub vystrčit celej, byl to trochu boj a skřípnout si tou hřídelí prst neni zrovna slast, ale šlo to ), naivně jsem si povolil těch 6 šroubů u převodovky předem (btw. jsou to "tisícihrany" - XZN 10) , že mi to pomůže, ale neni to kam vyklonit(aspoň na pravý straně) , aby poloosa zalezla víc dovnitř a vnější kloub šel ven snáz, takže tim jsem si moc nepomohl a musel jsem přizvednout tu těhlici a pak to šlo...
A neni mi moc jasný, proč sundavat kryt motoru? To pomůže snad jen pokud padaj šrouby od ruky, ne? Jen to chce dostatek prodlužovacích nástavců na golu (a to ať už je kryt motoru sundanej nebo ne, je lepší mít páku venku - ne pod autem - a i kdyby byl šroub utaženej na krev, v pohodě nasadíš tyč a lehce povolíš ...) a příp.baterku
No vzhledem k postupu (a k tomu, že jsem nechtěl ten kloub vyklepávat), jsem si asi nejvíc užil s aretací vyndaný poloosy (abych kloub vytlačil tim šroubem) a pak s tou malou stahovací sponou, dával jsem jí až na nasazenou manžetu a vůbec nebyla pr*el (se všim umaštěnym) chytit tu zarážku, ale nakonec se povedlo ...
No sice mi to trvalo asi dvě hodiny, ale všechno jsem dělal "pünktlich" a snaha o čistý ruce by byla marná i v rukavičkách (pokud by to nebyly takový ty "inseminátorský" )
A neni mi moc jasný, proč sundavat kryt motoru? To pomůže snad jen pokud padaj šrouby od ruky, ne? Jen to chce dostatek prodlužovacích nástavců na golu (a to ať už je kryt motoru sundanej nebo ne, je lepší mít páku venku - ne pod autem - a i kdyby byl šroub utaženej na krev, v pohodě nasadíš tyč a lehce povolíš ...) a příp.baterku
No vzhledem k postupu (a k tomu, že jsem nechtěl ten kloub vyklepávat), jsem si asi nejvíc užil s aretací vyndaný poloosy (abych kloub vytlačil tim šroubem) a pak s tou malou stahovací sponou, dával jsem jí až na nasazenou manžetu a vůbec nebyla pr*el (se všim umaštěnym) chytit tu zarážku, ale nakonec se povedlo ...
No sice mi to trvalo asi dvě hodiny, ale všechno jsem dělal "pünktlich" a snaha o čistý ruce by byla marná i v rukavičkách (pokud by to nebyly takový ty "inseminátorský" )
- ameron
- VWagenista
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: výměna manžety
Hlavne je ze sa vsetko podarilo Kazdy si zvoli postup ktory mu najlepsie vyhovuje Ja mam radsej ked mam dost miesta na manevrovanie a preto vzdy demontujem co sa da v konecnom dosledku sa mi to zatial vyplatilo, radsej povolim o sroubu naviac ako potom hodinu nadavat ze sa mi nieco neda nasadit
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: výměna manžety
Už se mi párkrát stalo, že nějakej ichtyl na kompletovací lince dal menší spony na manžetu (i v sadě INA!!!). Trvalo mi to asi půl hodiny než jsem přišel na to, že meloun do tenisáku nenarveš.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- FandaTDI
- VWjunior
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-západ
Re: výměna manžety
to jsem rád, že to slyšim, já se nechal přemluvit k Meyle (i proto jsem se dokopal ke koupi jedinýho imbusu za víc než dvě kila, ač pořádnýho - nebudu přece nasasovat trubku na ten delší konec, abych si ošoupal kolo nebo blatník, ne? ) a tam byla menší jak podložka, tak ta "skorosegrovka, tak jsem je nechal původní a začal o Meyle pochybovat, ale když se to stává i u origo, tak to snad nenasvědčuje v neprospěch kvality jejich manžet ... spony byly naštěstí správný velikosti, ale oproti origo nemaj ten středovej zářez/drážku a užší vnitřní konec, kterej do ní zajede, takže ten trochu "rejpe" do gumy, ale nezmáčkl jsem to na krev, tak to snad bude ok ...
a taky jsem při tý příležitosti zjistil, že mam v x let starý gola sadě Tona dva ořechy 26 místo 27 (ještě že mam i jinou sadu, s klíčem bych ten pův.šroub na kolech asi nepovolil) ... asi zkusim napsat přímo do Tony, jestli by to nevyměnili, když ten ořech neni ani opotřebenej ...
a taky jsem při tý příležitosti zjistil, že mam v x let starý gola sadě Tona dva ořechy 26 místo 27 (ještě že mam i jinou sadu, s klíčem bych ten pův.šroub na kolech asi nepovolil) ... asi zkusim napsat přímo do Tony, jestli by to nevyměnili, když ten ořech neni ani opotřebenej ...