Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 89 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ramena - postup vymeny - vymeneno - PROBLEMY :(
PříspěvekNapsal: 01.06.2009 12:07 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

2278

Bydliště:

OpavWa

tak ty momenty v datech nejsou pro srandu že :P
(china i origo sady) :lol:


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ramena - postup vymeny - vymeneno - PROBLEMY :(
PříspěvekNapsal: 01.06.2009 12:27 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9730

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

A je snad něco víc jednoduššího než vzít očkovej klíč č. 18 a zkusit to dotáhnout? :P

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ramena - postup vymeny - vymeneno - PROBLEMY :(
PříspěvekNapsal: 01.06.2009 13:29 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

18.03.2008

Příspěvky:

652

Bydliště:

OstraVWa

majkl1 píše:
A je snad něco víc jednoduššího než vzít očkovej klíč č. 18 a zkusit to dotáhnout? :P

jasne jasne, ja jen nemel rano vubec cas, valil jsem do prace. tak jsem to tu napsal a premyslel ci to muze byt a doufal, ze treba takove tukani znaci jeden jediny problem, na ktery se hned po praci zamerim. abych byl jako pripraveny s vasimi poznatky a opravil to na prvni sup.

_________________
moje instruktážní videa!
-->KAT-OFF
-->EGR-OFF
-->MAF-OFF
-->výroba dvojité koncovky výfuku
dejte vědět jak se líbily! :)

_________________
VW Passat Variant B5, r.v.1999, AFN, 140PS, 325Nm


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ramena - postup vymeny - vymeneno - PROBLEMY :(
PříspěvekNapsal: 01.06.2009 18:38 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

18.03.2008

Příspěvky:

652

Bydliště:

OstraVWa

tak byla spatne utazena spodni ramena u tehlice, takze se ty kuzelovite cepy hybaly a vrazely do te tehlice.
zatim to vypada ze je to ok. asi si to ale pro jistitu tak za tyden zkontroluju vsechno zase. pri vymene manzety :)

_________________
moje instruktážní videa!
-->KAT-OFF
-->EGR-OFF
-->MAF-OFF
-->výroba dvojité koncovky výfuku
dejte vědět jak se líbily! :)

_________________
VW Passat Variant B5, r.v.1999, AFN, 140PS, 325Nm


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ramena - postup vymeny - vymeneno - hotovo, zda se :)
PříspěvekNapsal: 01.06.2009 19:09 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

2278

Bydliště:

OpavWa

ještě že tak :wink:


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ramena - muzou upadnout? - POSTUP VYMENY prosim
PříspěvekNapsal: 04.06.2009 13:15 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.05.2009

Příspěvky:

1

majkl1 píše:
Tady ti pružina nemůže vyrazit zuby, páč je na tlumiči a ten demontovávat samotný nemusíš.
Není to nic složitýho. Je asi celkem jedno jakej zvolíš postup.
Já osobně nejdřív vyměním horní.
Sundám spodní kryt motoru.
Nejdříve šplíchnu na všechny šrouby konkor a než se k nim dostanu, tak z toho nejhoršího to povolí. Pak odšroubuju a vyndám a to je asi nejhorší bod celé výměny šroub, co drží čepy horních ramen. Pokud se ti protočí již během povolování, máš vyhráno. Když ne, tak potom použít velké kladivo. Když ani to ne, musíš si pomoci autogenem a nahřát ho trochu (zatím mě to nepotkalo :wink: ). Vyndáš oba čepy. Následuje odšroubování tlumiče dole od spodního ramene. Pak v motorovým prostoru odšroubuju tři šrouby, co drží celý držák tlumiče. Teď můžeš vyndat komplet tlumič s pérem, držákem a oběma horníma ramenama. Ty si v klídku vyměníš na ponku (já bohužel na trávě :evil: ). Potom se vrhnu na spodní ramena. Oddělám "céčka" a očkovým 18kou klíčem odšroubuju matky spodních čepů. Rameno, co se vytlouká směrem dolů vyndám tak, že pod náboj vrazím třeba kovadlinu (aby nemohl pružit) a pak ho mocným úderem (bacha na lem) osvobodím. Druhé rameno - kovadlinu vrazím pod závit čepu a dalším máchnutím kyje udeřím na plochu náboje, co je hned vedle. Jo abych nezapomněl, je dobré dávat majzla na čidlo ABS a kabelu k němu. Potom vyšroubuju přední rameno z nápravnice a nastane pro mně největší zdržení, páč u zadního mám ten problém, že mi ve vyndání šroubu překáží různé palivové a brzdové hadičky, takže musím povolit zadní silentblok nápravnice, čímž celá klesne krapet dolů. Pak již není problém. Čep řízení nebývá větším problémem, pokud máš sadu vhodných klíčů (tuším 14 + 18 :roll: ). Tím je demontáž hotova. Při montáži postupuj obráceně, jen dávej pozor na prachovky čepů. Všechny šrouby si osobně potírám vazelínou, nemám pak příště problém s povolováním. Jen jeden postřeh - dej správně "céčka" a vyměň silentbloky torzní tyče, stojí asi 120kč a máš klid v duši. Zkontroluj ještě i axiální táhlo, zda není s vůlí. Mohou se vyskytnout drobnosti, které jdou vyřešit montpákou a ještě větším kyjem. :twisted:
Lovu zdar!!!


Kde vezmu ten návod na výměnu ramen? Dík :wink:


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ramena - muzou upadnout? - POSTUP VYMENY prosim
PříspěvekNapsal: 04.06.2009 13:42 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

18.03.2008

Příspěvky:

652

Bydliště:

OstraVWa

Martin 2P píše:
majkl1 píše:
Tady ti pružina nemůže vyrazit zuby, páč je na tlumiči a ten demontovávat samotný nemusíš.
Není to nic složitýho. Je asi celkem jedno jakej zvolíš postup.
Já osobně nejdřív vyměním horní.
Sundám spodní kryt motoru.
Nejdříve šplíchnu na všechny šrouby konkor a než se k nim dostanu, tak z toho nejhoršího to povolí. Pak odšroubuju a vyndám a to je asi nejhorší bod celé výměny šroub, co drží čepy horních ramen. Pokud se ti protočí již během povolování, máš vyhráno. Když ne, tak potom použít velké kladivo. Když ani to ne, musíš si pomoci autogenem a nahřát ho trochu (zatím mě to nepotkalo :wink: ). Vyndáš oba čepy. Následuje odšroubování tlumiče dole od spodního ramene. Pak v motorovým prostoru odšroubuju tři šrouby, co drží celý držák tlumiče. Teď můžeš vyndat komplet tlumič s pérem, držákem a oběma horníma ramenama. Ty si v klídku vyměníš na ponku (já bohužel na trávě :evil: ). Potom se vrhnu na spodní ramena. Oddělám "céčka" a očkovým 18kou klíčem odšroubuju matky spodních čepů. Rameno, co se vytlouká směrem dolů vyndám tak, že pod náboj vrazím třeba kovadlinu (aby nemohl pružit) a pak ho mocným úderem (bacha na lem) osvobodím. Druhé rameno - kovadlinu vrazím pod závit čepu a dalším máchnutím kyje udeřím na plochu náboje, co je hned vedle. Jo abych nezapomněl, je dobré dávat majzla na čidlo ABS a kabelu k němu. Potom vyšroubuju přední rameno z nápravnice a nastane pro mně největší zdržení, páč u zadního mám ten problém, že mi ve vyndání šroubu překáží různé palivové a brzdové hadičky, takže musím povolit zadní silentblok nápravnice, čímž celá klesne krapet dolů. Pak již není problém. Čep řízení nebývá větším problémem, pokud máš sadu vhodných klíčů (tuším 14 + 18 :roll: ). Tím je demontáž hotova. Při montáži postupuj obráceně, jen dávej pozor na prachovky čepů. Všechny šrouby si osobně potírám vazelínou, nemám pak příště problém s povolováním. Jen jeden postřeh - dej správně "céčka" a vyměň silentbloky torzní tyče, stojí asi 120kč a máš klid v duši. Zkontroluj ještě i axiální táhlo, zda není s vůlí. Mohou se vyskytnout drobnosti, které jdou vyřešit montpákou a ještě větším kyjem. :twisted:
Lovu zdar!!!


Kde vezmu ten návod na výměnu ramen? Dík :wink:

tohle je ten navod :) krom utahovacich momentu je tam snad vsechno co budes potrebovat.
jo a pro me jeste bylo dobre se podivat na obrazek a vycist z toho co je to tehlice, stabilizator, apod :)

_________________
moje instruktážní videa!
-->KAT-OFF
-->EGR-OFF
-->MAF-OFF
-->výroba dvojité koncovky výfuku
dejte vědět jak se líbily! :)

_________________
VW Passat Variant B5, r.v.1999, AFN, 140PS, 325Nm


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ramena - postup vymeny - vymeneno - hotovo, zda se :)
PříspěvekNapsal: 04.06.2009 13:49 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9730

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Prosím vás jakej návod? Když jste ještě srali do dětskej tepláků, potřebovali jste na stavebnice taky nějaký návody? :twisted:

Když nejde něco sundat, tak je to ptoro, že je to přidělaný. Takže mrknu a vidím: Hle šroub a támhle druhý. Co na to použiju? Vařečku ne. Takže pokud máte:
- očkový klíč č. 18 (spodní dva čepy)
- 16+18+17+13+14 ořech (ostatní šrouby a šroubky)
- otevřený klíč č. 18 (matka silentbloků spodních ramen)
- Kladivo
- hever
- šroubovák + 10 klíč na sundání krytu motoru
- velkou sílu (na to, co nejde malou silou) :P
tak není co řešit!!!

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ramena - postup vymeny - vymeneno - hotovo, zda se :)
PříspěvekNapsal: 19.03.2010 19:13 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.06.2008

Příspěvky:

270

Bydliště:

Třinec

Tak jsem se dneska konečně do toho pustil. Pakárna jak cyp. majkl1:jestli jednu stranu uděláš za 2 hodiny tak jsi u mě machr, a budu ti muset posla řád zlaté vařečky tééda očkového klíče. Ja mám zatím časový pruběh 7 hodin na jednu stranu :-D. Největší zádrhel byl vybít ty spodní ramena z té ojnice u toho jsem rostl. Asi po sto ranách kilovým kladivem povolilo. Skoro mi vrkly slzy blahem jak to vypadlo. Každy šroub zahryznutý jak prase, ke spodním ramenům šílený přistup. Rada od majkl1 s uvolněním celé napravý bylo pro mě nezbytné u zadního ramene za to ti děkuju asi by mě to nenapadlo. Jinák asi to tu nezaznělo tak do přílohy přídávám obrázek pod jakým uhlem by měly být horní ramena dotahnuty k tlumiči. A ještě dotahovat spodní ramena až po zatížení nápravy. Stačí změřit fugu mezi nábojem a blatníkem při zatížení a potom si to přizvednout zvedákem do správne výšky. A dotáhnout. jo A ještě jsem semtam použival i 19 klič tak že tak a originály byli febi.
Příloha:
Clipboard0200.jpg
Clipboard0200.jpg (37.63 KiB) Zobrazeno 613 krát


_________________
VW Passat B5 1.8T


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ramena - postup vymeny - vymeneno - hotovo, zda se :)
PříspěvekNapsal: 19.03.2010 19:50 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9730

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Pokud ten náboj podložíš něčím echt (já mám 30kg kovadlinu), co nepruží, tak stačí jedna, maximálně dvě rány palicí (800g) a spodní čepy letí ven. U druhého zase podložím čep a řachnu do těhlice. Mě vždy nejdéle trvá vyndat šroub ze silenbloku spodního zadního ramene. Na pravé straně mi tam překáží palivové trubky. Minule jsem je zkusil sundat z té origo úchytky a pak jsem jí půl hoďiny dával do kupy.

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ramena - postup vymeny - vymeneno - hotovo, zda se :)
PříspěvekNapsal: 19.03.2010 20:03 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.06.2008

Příspěvky:

270

Bydliště:

Třinec

JJ to zadní rameno jsem povolil to uložení nebo co je takovy ten trojuhelník a pak ten šroub šel krásně ven ani to nějak moc nezdržovalo. Kovadlinu nemám tak že mi posloužil starý přední kotouč jako podpěra a fungovalo to krasně ale ani za boha to nešlo vybít, musím tu dát fotku jak je to rameno domlacené od toho kladiva to přední rameno jsem prostě vybil tak že jsem prostě vší silou udeřil ze spodu na ten šroub a vypadlo. Dělal jsem to v trošku stisněné garáži tak že jsem zmuchlany jak hadr od toho jak furt člověk u toho sedí, leží,klečí. Taky je duležité kvalitní nářadí protože jsem použil prvně nějakou 19 co už mám dlouho asi z nějakého marketu a mám z toho banán, nevím asi to odlivají z olova. Doborou zkušenost mám s nářadím TONA to je nesmrtelné. Jsem 21letý človíček co má 2 roky auto. A předtím jsem měl maximalně kolo tak že nářadí postupně doplňuju jak se dá tak že tak.

_________________
VW Passat B5 1.8T


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ramena - postup vymeny - vymeneno - hotovo, zda se :)
PříspěvekNapsal: 21.03.2010 21:32 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

181

Bydliště:

Olomouc

Jak se tu řešilo na začátku,ramena mám Herzog, je to tak 2 roky co jsem je měnil, najeto 23tisic a už klepe leví strana(pokud to není něco jiného), k nasraní, tenkrát stály 5500,-. Takže co tak pozoruji a čtu tady ,velké ohlasy sklízí SWAG, Majkle těch 40tisíc tedy vydržely bez újmy jo?

_________________
A la hůůůůůůů

_________________
Passat B5 1999, 1.9TDi 81kW AFN


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ramena - postup vymeny - vymeneno - hotovo, zda se :)
PříspěvekNapsal: 22.03.2010 07:33 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9730

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Minulá sada po 70tisicích byla jako nová. Čepy jsem oddělal a zkoušel rukou. Šlo s nima hýbat až kombinačkama. Pak jsem auto prodal, takže nevím kolik vydrží.

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ramena - postup vymeny - vymeneno - hotovo, zda se :)
PříspěvekNapsal: 22.03.2010 23:23 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

07.07.2009

Příspěvky:

1387

Bydliště:

Žďár nad Sázavou a kósek k tomu

majkl1 píše:
Minulá sada po 70tisicích byla jako nová. Čepy jsem oddělal a zkoušel rukou. Šlo s nima hýbat až kombinačkama. Pak jsem auto prodal, takže nevím kolik vydrží.

jestli myslíš tvoje minulí ,jako moje nynější,tak zatím OK

_________________
Zdraví a sílu najdeš ve VW

_________________
VW Passat Variant 1.9TDi 81kw


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ramena - postup vymeny - vymeneno - hotovo, zda se :)
PříspěvekNapsal: 23.03.2010 07:38 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9730

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Jo to jsou oni. Takže pořád drží? To rád slyším. Dával jsem na nynějšího draka zase stejný, tak uvidíme. :mrgreen:

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 89 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group