Tiptronic zlobí

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
lukino76
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 15.02.2008 19:42
Bydliště: Severní morava

Tiptronic zlobí

Příspěvek od lukino76 »

Do nedávna jezdil bez problému,řadil v "eko" jízdě při 1600ot/min,prostě všechno v pohodě.
Po poslední dálkové jízdě ještě šlapal,ale po víkendu to přišlo.
Rozjezdy - už neřadí pravidelně při "eko" od 1600ot/min,ale 1-2-3(1800).4-5(1900-2000) a to nejmín.
Při zařazení D jízdě bez plynu(po rovince) se rozjede jen na 1ku a 10km.Dřív si zařadil ještě dvojku a "plazil" se kolem 20ky.Ted si přeradí jen kdyz lehce klepnu na pedál a otáčky povyskočí na chvilku alespon na 1100.
Jízda - př:Dřív jsem jel na D na 3ku 50km/hod 1600ot,sešlápnul jsem plyn auto zabralo,otáčky povyskočily na 1800 a postupně se plynule zvyšovaly třeba k 2500 tak jak se zvyšovala rychlost auta pak teprve bylo další řazení na 4ku,atd.Prostě jak s manuálem a bylo jedno jestli je naložené nebo ne.
Dneska - ten samý příklad: D-3ka-50km-1600ot,ALE sešlápnu pedál otáčky vyskočí podle toho jak zmáčknu plyn(takže třeba na 2500) motor zabere ale auto se začne rozjíždět jakoby s prokluzující spojkou.Takže je nutné držet otáčky tak dlouho až se auto rozjede na určitou rychlost a až pak si teprve automat řekne že přeřadí.To znamená že třeba 5ku to nezařadí dřív než se auto rozjede na min. 70km/hod. a je jedno jestli budu mít na otáčkoměru 2500 nebo 4000ot.To samé platí i pro manuální řazení.

Pročetl jsem si témata o automatech a něco na internetu a doporučuje se napřed vyměnit olej a pak teprve řešit další možnost poruchy.
Tak jsem ho vyměnil.Napřed jsem ho jen vypustil cca 3 litry ,ale žádná změna,tak jsem ho měnil dneska znova ale i s filtrem cca 5 litru(Dextron III),víc mi nevyteklo,ale zase nic problém pořád přetrvává.Na spodu víka převodovky je 6 magnetu a všechny byli od kovového "prachu"(prostě jak černá vazelína)

A ted potřebuju vaše doporučení co mám zkusit dál.Na vagu jsem to ještě neměl,ale napíchnu to v sobotu a uvidím.Předpokládám že zřejmě bude v háji hydroměnič.Pokud máte nějaký kontakt kde koupit nový nebo kde je nějaký slušný servis na sev.moravě(opava,ostrava,atp.)ale at za něj zase nenechám maijlant tak bych byl vděčný.Pokud možno napište mi nějaké přibližné ceny za díly i servis at vím kolik mě ta sranda asi bude stát.
Všechno se to týká Passatu 2.5TDI 110Kw Tiptronic(5st.) 4 motion,najeto cca 190 000km
Olej už byl min.1x měměný od bývalého majitele,(bylo vidět že jsou poškozené nějaké šrouby na vaně a znova přetěsno)ale nevím v kolika km ani kde.jestli servis nebo doma.Každopádně až po skončení záruky protože v servisce není žádný záznam a je vedena až do 140tis km.Do té doby byl jen autor.servis VW.

Předem díky za rady.Kdyby jste měly nějaké otázky tak se ptejte.

marcel110
Závodník
Závodník
Příspěvky: 534
Registrován: 30.05.2008 20:01

Re: Tiptronic zlobí

Příspěvek od marcel110 »

Mne radi tiez pri tych 1700 otackach, podraduje pri asi 1100. Myslim, ze je to normalne. S tym "presmykavanim", hmm, mam taky dojem, ze sa mi to uz tiez kedysi stalo, ale po prejdeni kusku cesty a novom starte uz to prestalo. Nemyslim, ze by si mal prevodovku v haji. Pokial radi hladko, bez skubania. Skor tam bude nieco s eletrikou, nejaky bug. A vag to neviem ci ti povie viac, pretoze v pripade nejakej chyby ide prevodovka do nudzaku.
Passat 2.5 TDi AFB,Octavia 1.9 TDi AGR,Audi 100 2.3 NF,Fabia 1.4 TDi BNV

lukino76
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 15.02.2008 19:42
Bydliště: Severní morava

Re: Tiptronic zlobí

Příspěvek od lukino76 »

Převodovka zatím řadí hladce.Žádný rázy ani škubání.Ale podle mě i kdyby spadla do nouzáku tak se bude pořád rozjíždět a zrychlovat stejně,jen by možná řadila v jiných otáčkách.
Mě podřazuje až při dosažení volnoběžných otáček.Takže něco kolem 800ot/min.

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“