Dodělání tlumiče řízeni
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Dodělání tlumiče řízeni
Nedělal jste už někdo dodělávku tlumiče řízení na převodku, která je bez tlumiče?
Mám oba druhy, ale bohužel funkční je ta bez tlumiče a po pravdě řečeno, je to velký rozdl v řízení a to pochopitelně kvalitativně směrem k Š120.
Pokud jsem položil an zemi obě převodky vedle sebe, byly naprosto stejné. Jediný rozdíl byl v tom, že na tej bez tlumiče v místě kde se přišroubovává tlumič na její tělo není v tom nálitku vyřízlý závit (viz obr malý kroužek) a na druhé straně pochopitelně chybí druhá prachovka a držák tlumiče (obr. velký kroužek).
Má otázka tedy je, zda stačí do toho nálitku vyvrtat díru a vyříznout závit a zda na konec převodky jde bez problému přidělat onen držák i s těmi podložkami a těsnícími kroužky po obou jeho stranách, které jsou oproti převodce bez tlumiče, navíc. Nevím, zda pak není axiální táhlo u tlumiče kratší nebo jinačí i když dle ETKY je vše stejné. Pro ty, co mi s tím chtějí pomoci jde v etce o zobrazení:
s tlumičem: 422-41
bez: 422-42
Jedná se o passat syncro r.v.98.
Mám oba druhy, ale bohužel funkční je ta bez tlumiče a po pravdě řečeno, je to velký rozdl v řízení a to pochopitelně kvalitativně směrem k Š120.
Pokud jsem položil an zemi obě převodky vedle sebe, byly naprosto stejné. Jediný rozdíl byl v tom, že na tej bez tlumiče v místě kde se přišroubovává tlumič na její tělo není v tom nálitku vyřízlý závit (viz obr malý kroužek) a na druhé straně pochopitelně chybí druhá prachovka a držák tlumiče (obr. velký kroužek).
Má otázka tedy je, zda stačí do toho nálitku vyvrtat díru a vyříznout závit a zda na konec převodky jde bez problému přidělat onen držák i s těmi podložkami a těsnícími kroužky po obou jeho stranách, které jsou oproti převodce bez tlumiče, navíc. Nevím, zda pak není axiální táhlo u tlumiče kratší nebo jinačí i když dle ETKY je vše stejné. Pro ty, co mi s tím chtějí pomoci jde v etce o zobrazení:
s tlumičem: 422-41
bez: 422-42
Jedná se o passat syncro r.v.98.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- SupermanXXX
- Profík
- Příspěvky: 1160
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: střední čechy
Re: Dodělání tlumiče řízeni
jájsme nedávno měnil řízení s tlumčem na řízení normální a žádnej rozdíl jsem tam teda nepoznal. naopak ten tlumič u s¨¨toho starýho měl už vyčochtaný "polohy" a kravilo to. do novějších aut 2000 a vejš se snad už ani nedával tak to taky o něčem svědčí
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Dodělání tlumiče řízeni
Kam se dává nebo ne, to sice nevím, ale rozdíl je markantní, alespoň na hrbolech a ty jsou bohužel na našich silnicích skoro všude. Rozdíl jsi nepoznal možná proto, že jsi ten tlumič měl už vyběhaný.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- SupermanXXX
- Profík
- Příspěvky: 1160
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: střední čechy
Re: Dodělání tlumiče řízeni
čéče ja to řízení mám z novější audiny, nechceš mi říct že třeba moje B5ka 98 měla lepší řízení nežli audi 2002 jinak i na hrbolech mi to sedí jako přibitý
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Dodělání tlumiče řízeni
Já to mám teď taky ze supa a je to o 6 let mladší převodka než je auto a sedí to dobře. Jen na hrbolech (a jejich požehnaně) to bez tlumiče daleko víc přenáší vybrace do volantu (a to tam není žádná vůle). Nemyslím nějaký zvukový projevy, ale v ruce je to znát a když už to poznala i moje manželka tak to mluví za vše, ne?
Jinak audi 2002 má úplně tu samou převodku co B5 nebo Superb nebo A6 a je fuck zda 2hrab nebo 4hrab. Mrkni do ETKY a zjistíš že snad u všech modelů jsou obě možnosti. Jak s tlumičem tak bez. A dle mně vždy bude lepší řízení (bavíme se o normál mechanickým hřebenovým s hydro stálým posilovačem) s tlumičem jak bez něj.
Je to sice trochu mimo mísu ale princip je stejný jen tam působí větší síly - měl jsi možnost někdy řídit např. traktor bez tlumiče řízení?
Samozřejmě ty otřesy jdou krapet omezit přitáhnutím převodu, ale zas pak daleko víc kňučí servo.
Jinak audi 2002 má úplně tu samou převodku co B5 nebo Superb nebo A6 a je fuck zda 2hrab nebo 4hrab. Mrkni do ETKY a zjistíš že snad u všech modelů jsou obě možnosti. Jak s tlumičem tak bez. A dle mně vždy bude lepší řízení (bavíme se o normál mechanickým hřebenovým s hydro stálým posilovačem) s tlumičem jak bez něj.
Je to sice trochu mimo mísu ale princip je stejný jen tam působí větší síly - měl jsi možnost někdy řídit např. traktor bez tlumiče řízení?
Samozřejmě ty otřesy jdou krapet omezit přitáhnutím převodu, ale zas pak daleko víc kňučí servo.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- SupermanXXX
- Profík
- Příspěvky: 1160
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: střední čechy
Re: Dodělání tlumiče řízeni
měse nic do volantu fakt nepřenáší. nemáš tam KO ještě něco jiného? nebo neti to řízení KO?
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Dodělání tlumiče řízeni
Uvidíme co to bude dělat až tam ten tlumič nabuším.
Jinak včera jsem byl na geometerii. Když viděli čtyřkolku, tak se křižovali a věděli proč. Ani jeden šroub nešel povolit. Nejdřív jsme to mázli nějakým uvolňovákem - nic. Potom jsme to zkusili kapalným dusíkem - nic. Nakonec se to nahřívalo - nic. Tak jsme to ukroutili. Samosebou ten excentrickej šroub jsme neměli, tak jsme tam foukli origo z přední nápravy. Po geomterii, kdy jedno zadní kolo bylo brutálně odkloněný a sbíhavý se jízdní vlastnosti natolik změnily, že jsem jízdou okouzlen i když jsem zjistil vysypaný silenbloky na zadním stabilizátoru a polorozsypaný vnitřní kloub na pravý poloose, páč je tam prasklá manžeta a asi tam nalítal bordel.
Po dvou dnech ježdění mě už se*ou ostatní auta, který nyní pro mně z nepochopitelných důvodů před každou zatáčkou brzdí, kdežto syncro si tam žádá pár hltů nafty navíc.
Jinak včera jsem byl na geometerii. Když viděli čtyřkolku, tak se křižovali a věděli proč. Ani jeden šroub nešel povolit. Nejdřív jsme to mázli nějakým uvolňovákem - nic. Potom jsme to zkusili kapalným dusíkem - nic. Nakonec se to nahřívalo - nic. Tak jsme to ukroutili. Samosebou ten excentrickej šroub jsme neměli, tak jsme tam foukli origo z přední nápravy. Po geomterii, kdy jedno zadní kolo bylo brutálně odkloněný a sbíhavý se jízdní vlastnosti natolik změnily, že jsem jízdou okouzlen i když jsem zjistil vysypaný silenbloky na zadním stabilizátoru a polorozsypaný vnitřní kloub na pravý poloose, páč je tam prasklá manžeta a asi tam nalítal bordel.
Po dvou dnech ježdění mě už se*ou ostatní auta, který nyní pro mně z nepochopitelných důvodů před každou zatáčkou brzdí, kdežto syncro si tam žádá pár hltů nafty navíc.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- SupermanXXX
- Profík
- Příspěvky: 1160
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: střední čechy
Re: Dodělání tlumiče řízeni
když já jsem scháněl auto a podmínkou byla čtyřkola, všichni kamarádi si klepali na čelo a říkali "na co" "k čemu ti to bude" pak se s tím párkrát svezli a polovina z nich koupila jako další auto taky 4x4 a ta druhá polovina lituje a závidí v zimě i v létě ale komu není rady tomu .... syncro nepatří
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Dodělání tlumiče řízeni
To léto mi letos připadá nějaký nechutně dlouhý. Už aby zase ráno rámusily sněžný frézy.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)