Naklánění v zatáčkách

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
lukaspol
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 37
Registrován: 03.05.2013 08:51

Naklánění v zatáčkách

Příspěvek od lukaspol »

Ahoj,

mám takovej maličkej problém se svým Passatkem, při průjezdu zatáčkou na jednu stranu auto drží jako přibité a na druhou se nakláni.

Vyměnil jsem na radu mechanika všechny tlumiče, sice je to lepší ale stále do levé zatáčky to sedí skoro bez náklonu a do pravé zatáčky se naklání a celkově nedrží dobře. Jako bych jel do levé zatáčky s porsche a do pravé ve škoda 105 :)

Asi nějakej kříženec :)

Nevíte co s tím? nebo čím by to mohlo být?

Děkuju :)

Passat B5
Sedan
1.9 Tdi
81 Kw
97 ročník :)

Uživatelský avatar
skanzen
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 23.10.2012 16:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Naklánění v zatáčkách

Příspěvek od skanzen »

A co takto vymenit pruziny, to ti neporadil? Tlmice by som menil ako druhe, lahko zistis ci su KO.

odoslane z SGS2
VW Golf V 1,9TDI - ex
BMW 530dA - ex
VW Passat 1,9TDI - ex
Opel Vectra 1,8l 16V LPG Power - ex
Seat Cordoba 1,4i - ex

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Naklánění v zatáčkách

Příspěvek od M@ty »

Nemůže být každá pružina jiná? Myslím tvrdost. A stabilizátor drží v pohodě?
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

lukaspol
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 37
Registrován: 03.05.2013 08:51

Re: Naklánění v zatáčkách

Příspěvek od lukaspol »

No ty pružiny nevím, ja nad tím neuvažoval, dal jsem to do servisu at s tim neco udelaji. Zkusim teda vyměnit a uvidime.

Na stabilizator koukal a prej v pohodě.

Uvidíme po výměně pružin :) Díky za tip.

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Naklánění v zatáčkách

Příspěvek od M@ty »

No tak snad ti v servisu jen slepě nevymění pružiny a dají vědět, kde byla příčina náklonu. Dej pak vědět, jakpak jsi dopad.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
Fredy85
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 30.01.2013 15:50
Bydliště: Praha

Re: Naklánění v zatáčkách

Příspěvek od Fredy85 »

Tohle by mě taky zajímalo. Můj Passat se v zatáčkách dost naklání. Když jsem jel s kolegyninou A4 se stejným motorem jako mám já, tak ta seděla nádherně žádný náklon. Ona měla sice najeto 140, já 230. Ale že by to byl takový rozdíl? Podvozky mají přeci obě auta stejné ne? Co určuje tedy tuhost auta v zatáčce? Tlumič, nebo pružina? Přijde mi, že každý tvrdí něco jiného :roll:
Co je tedy potřeba vyměnit, aby bylo auto tvrdší aniž bych ho snižoval? Pokud se nepletu, záleží i na stabilizátoru, ne?
VW Passat Variant 2.0 TDI-PD 140HP DSG HIGHLINE

Uživatelský avatar
Dymák
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2797
Registrován: 02.07.2011 09:22
Bydliště: Praha

Re: Naklánění v zatáčkách

Příspěvek od Dymák »

náklon určuje pružina a uložení stabíku (stabilizátor jako takovej lze samo taky použít tvrdší - větší průměr, ale obecně je únava stabíku minimální oproti pružinám)
Tlumič pouze brzdí vracení odlehčené pružiny, nikoliv její stisk..
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress

Bora variant PD115

Uživatelský avatar
Fredy85
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 30.01.2013 15:50
Bydliště: Praha

Re: Naklánění v zatáčkách

Příspěvek od Fredy85 »

Aha, takže pokud chci, aby se Passat v zatáčkách méně nakláněl a byl stabilnější, postačí mi vyměnit pouze pružiny? Když koukám po E-shopech, tak pružin mají spoustu, ale dá se nějak zjistit její charakteristika? Jestli je nějaká tužší a jiná měkčí? Bojím se, abych nekoupil nějaké, které nebudou o moc lepší než současné. Co třeba koupit pružiny z A4? myslíš, že jsou stejné jako na Passata, nebo tvrdší?
A jak jsi to myslel s těmi pouzdry stabíku? Dají se koupit pouzdra, která stabilizátor víc přiškrtí a nedovolí mu tolik se natáčet?
VW Passat Variant 2.0 TDI-PD 140HP DSG HIGHLINE

Uživatelský avatar
Dymák
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2797
Registrován: 02.07.2011 09:22
Bydliště: Praha

Re: Naklánění v zatáčkách

Příspěvek od Dymák »

druhovýrobní pružiny z eshopů nedoporučuju - výrobce pomalu noname a kvalita podle toho vypadá...
s tou charakteristikou asi taky nepochodíš a jaký má audina v sérii, to fakt nemám tušení.
já bych volil nějakýho renomovanějšího výrobce sportovních pružin - weitec, kw, vogtland, ap, apod..... kde se dá uvedený tuhosti opravdu věřit

jinak uložení stabíku je prakticky kus gumy, která se pomalu vyžvejkne a stabík v tom kloktá - takže vyměnit za novej kus
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress

Bora variant PD115

Uživatelský avatar
Rouballik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1050
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jilemnice

Re: Naklánění v zatáčkách

Příspěvek od Rouballik »

Dymák píše:náklon určuje pružina a uložení stabíku (stabilizátor jako takovej lze samo taky použít tvrdší - větší průměr, ale obecně je únava stabíku minimální oproti pružinám)
Šel bych po stabilizátoru. Nefunkční stabilizátor se projevuje šíleným kloněním vozidla. Pocit jako by se mělo auto převrátit.
Unavená pružina by byla jasně znatelná na výšce vozu. Pružina staví výšku a zlomená nebo utahaná pružina se projevuje hlavně tím, že auto sedí.
Dymák píše:Tlumič pouze brzdí vracení odlehčené pružiny, nikoliv její stisk..
To je kravina. Tlumič funguje obousměrně. Stisk brzdí zhruba 50% silou co roztažení.
Nástup tlumiče je okamžitý -> čím větší síla tím větší odpor, kdežto pružina klade odpor řekněme spíše s lineárně stoupající křivkou.

Uživatelský avatar
Dymák
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2797
Registrován: 02.07.2011 09:22
Bydliště: Praha

Re: Naklánění v zatáčkách

Příspěvek od Dymák »

to už je slovíčkaření....
ok - tlumič tlumí PRIMÁRNĚ při zdvihu pružiny, aby omezil kmitání a tím stabíkem bylo myšleno jeho ULOŽENÍ - na železný štangli se téměř nemá co měnit (pokud vlivem dlouhodobýho přetěžování nevypadá jako luk)

jinak unavená pružina je při zatížení samozřejmě víc stlačená a zároveň jí stačí menší síla k dalšímu stlačení...
taky záleží, co tam vůbec je za pružiny - origo, neorigo, buhví z čeho?
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress

Bora variant PD115

Uživatelský avatar
Rouballik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1050
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jilemnice

Re: Naklánění v zatáčkách

Příspěvek od Rouballik »

Neber to jako slovíčkaření. Jen uvádim komplet informace, aby bylo vše jasné. :)

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“