Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 91 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Homokinetický kloub
PříspěvekNapsal: 23.12.2009 12:14 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.09.2009

Příspěvky:

24

Bydliště:

Uherské Hraďiště

Zdravím víte někdo jaký je postup při výměně homokinetického kloubu chystám se na to a ještě jsem to nedělal?Předem dík

_________________
Passat TDI 96Kw


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Homokinetický kloub
PříspěvekNapsal: 23.12.2009 12:45 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

06.01.2008

Příspěvky:

46

Bydliště:

Slovakia, BY

zalezi ci vonkajsi alebo vnutorny, vonkajsi: musis povolit poloos a taktiez spodne rameno neviem ako si zrucny ale to odpojis nasledovne povolis maticu a kladivom trepnes (neboj sa udriet)na miesto kde je cap nie zospodu ale z boku a cap ti pekne vyskoci vytocis naplno otoc a vyberies homokinetak, ten sa dava s poloosi nasledovne pridrzis si poloos a kladivom jemnucko vyklepnes bo je tam taka zavlacka ktora ho drzi, samozrejme zhodis manzetu................ robil som to tymto sposobom a nic som nepokazil a funguje, montaz podobna jemnucko ho naklepnes naspat
vnutorny: postup ten isty akurat odpojis aj od prevodovky

teda neviem ako je to na nafte ale na benzine takto myslim ze je to rovnake

_________________
VW Passat B5 1,6 74kW


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Homokinetický kloub
PříspěvekNapsal: 23.12.2009 21:26 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.09.2009

Příspěvky:

24

Bydliště:

Uherské Hraďiště

aaligatorr píše:
zalezi ci vonkajsi alebo vnutorny, vonkajsi: musis povolit poloos a taktiez spodne rameno neviem ako si zrucny ale to odpojis nasledovne povolis maticu a kladivom trepnes (neboj sa udriet)na miesto kde je cap nie zospodu ale z boku a cap ti pekne vyskoci vytocis naplno otoc a vyberies homokinetak, ten sa dava s poloosi nasledovne pridrzis si poloos a kladivom jemnucko vyklepnes bo je tam taka zavlacka ktora ho drzi, samozrejme zhodis manzetu................ robil som to tymto sposobom a nic som nepokazil a funguje, montaz podobna jemnucko ho naklepnes naspat
vnutorny: postup ten isty akurat odpojis aj od prevodovky

teda neviem ako je to na nafte ale na benzine takto myslim ze je to rovnake



Díky za postup a tak ted nevím který kloub mam v prd.... jestli vnejší nebo venkovní asi ten venkovní když zatočím do leva plný rejt a rozjedu se tak to cvaká.

_________________
Passat TDI 96Kw


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Homokinetický kloub
PříspěvekNapsal: 23.12.2009 22:05 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.06.2008

Příspěvky:

270

Bydliště:

Třinec

Měl by to být vnější kloub u kola. Ten postup od kolegy výš je podle mých zkušeností špatný. Na zemi uvolni lehce šrouby kola a potom ten šroub co je uprostřed (Někdy to bývá imbus a někdy klasický šroub ale jsou to velké velikosti tak že si to poměř abys doma takový měl). Pak to hoď na zvedák, sundej kolo a uplně vyšroubj ten šroub homokineťáku uprostřed.
Příloha:
Clipboard02.jpg
Clipboard02.jpg [ 25.96 KiB | Zobrazeno 4841 krát ]

Na obrázku vidiš ramena. Musíš uvolnit ten šroub 1, pokud jsi nedávno neměnil ramena tak je to pěkná dřina nejlépe mít nějaký uzký dulčík nebo sřoub stejne nebo menší velikosti a vyklepat to ale jde to fakt špatně, pár sprostých slov u toho padne. (Když jsem ho dával zpět tak jsem ho pěkně promazal abych to nemusel opakovat). Když se ti podaří uvolnit ten sřoub tak lechce vyhodiš ramena pod číslem 2. Jiné ramena neuvolňuj jinak budeš muset jet na geometrii. Teď si pootočíš kola do správné pozice a celé to odklopíš ale to už uviidš a pokoušiš se vytahnou homokineťák z náboje je to trošku dřina bude to vypadat že to nejde ale jde to určitě. Ve dvou se to dělá lépe. Poté dřevěnou paličkou sklepneš kloub z poloosy. Drží na takové pojistce takové cečko které se dává na poloosu do takové dražky hned za zuby tu bys měl mít novou v sadě u nové kloubu tak ji vyměň. Nasadíš novou manžetu na polose už můžeš dát novou sponu dáš do manžetý tuk a kloub naklepneš na poloosu poté nasadíš mnžetu i na kloub a zajistiš stahovacím kroužkem. Teď kloub s osou zpátky vsuneš do náboje a přiměřeně dotáhneš ten šroub od kloubu. Zpátky by to mělo jít v pohodě kdyby ti nešly dát zpátky ty ramena dvě tak jsem to udělal tak že jsem si podložil celé to hlavní rameno a trošku to zpustil a šlo to. Nasadiš kolo, lehce dotáhneš, dáš dolu ze zvedáku, dotáhneš šrouby od kola a velký šroub kloubu. Finito. Snad jsem na nic důležitého nezapomněl. Kdyby jo tak mě tu někdo doplní :-).

_________________
VW Passat B5 1.8T


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Homokinetický kloub
PříspěvekNapsal: 24.12.2009 15:46 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9730

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Jen pro doplnění je dost dobré šroub č.1 dát stejně jak byl. Už jsem několikrát viděl, že ho někdo dal obráceně a pak přijdeš příště o možnost ho vyklepnout. :P
Ať klid, pohodu a kupu dárků nejen na pašíka najdete pod vánoční sekvojí, přeje Michal. :fly2:

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Homokinetický kloub
PříspěvekNapsal: 29.12.2009 20:01 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

101

Bydliště:

Ústí nad Labem

Zdravím ......
tak jsem to pěkně pohnojil
Včera jsem bezproblému vyměnil levý homokineťák podle návodu jak je tady na fóru a v knize (Jak na to).
Dnes jsem se pustil do pravýho.....vyndal jsem ten velkej šroub, povolil poloosu a pustil jsem se do vyndání ramen na obrázku pod číslem 2........ten šroub číslo 1 nešel a nešel vyklepnout........pak se mi ho podařilo ohnul a už se to se mnou vezlo.........napadlo mě ho odříznout flexou mezi těma štěrbinama u uchycení ramen. to se podařilo.....udělal jsem z něho tři kusy (hlavičku šroubu, tělo a závit), ramena jsem pak lehce vyťuk nahoru.
No jo, ale teď nemůžu z té těhlice(nebo jak se to jmenuje) vyndat ten kus toho šroubu. Na obrázku jsem nakreslil co tam zůstalo.
Klepal jsem do toho dulčíkem aspoň půl hodiny a ani se nehnul.

Nevíte někdo jak to dostat ven? odvrtat? nebo jinej způsob?

Budu rád za každou odpověď....děkuji


Přílohy:
Clipboard02.jpg
Clipboard02.jpg [ 28.01 KiB | Zobrazeno 4704 krát ]

_________________
VW Passat 1,9 TDI Variant, rok 1998, typ motoru AFN 81kW
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Homokinetický kloub
PříspěvekNapsal: 29.12.2009 20:18 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9730

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Nahřát. Nebo tam stříkni brzdovku a nech to chvíli působit. Nebo na ten šroub stříknout dusík. Ale nejjednodušší bude nahřát. Pokud máš venku čepy nehrozí spálení prachovek. Ve vyjímečných případech stačí dlouho nahřát horkovzdušnou pistolí.
Důlčík nepoužívej, roztahuješ ten šroub. Sežeň si kus kulatiny o vhodném průměru, nahřej toi, jak to půjde a pak jediným mocným úderem alespoň čtvrkilového (pulkilovka je lepší) kladiva vyrazíš jak ten šroub, tak palec na levé ruce. :twisted:

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Homokinetický kloub
PříspěvekNapsal: 29.12.2009 20:42 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

101

Bydliště:

Ústí nad Labem

Brzdovkou jsem to polil, zbalil nařadí a šel se ohřát domu. Necham ji působit do rána a pak to zkusím. Když to nepujde, tak to zkusím nahřát. Mám takovej ten malej vařič pod stan, tak snat to tím půjde......

Jinak děkuji za rychlou odpověď a za ten žert s tím palcem. aspoň jsem se poprvé usmál od té doby, co jsem byl už bezradnej

pro případ že to ani tak nepůjde, tak hledám po netu těhlici

_________________
VW Passat 1,9 TDI Variant, rok 1998, typ motoru AFN 81kW


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Homokinetický kloub
PříspěvekNapsal: 29.12.2009 21:34 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.09.2009

Příspěvky:

115

Bydliště:

Ostrava

Taky jsem se nasmál, ten Tvůj žertík s malým vařičem, to je teda psina ... :lol: :lol: :lol:

_________________
PASSAT VARIANT 3BG 2003 1.9TDI PD-96kW AWX


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Homokinetický kloub
PříspěvekNapsal: 29.12.2009 21:35 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9730

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Ještě můžeš vzít malej dlouhej vrták a prohulit to durch. Hodně ti to pomůže a nebudeš muset shánět těhlici. :wink:

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Homokinetický kloub
PříspěvekNapsal: 29.12.2009 21:48 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

101

Bydliště:

Ústí nad Labem

ovi píše:
Taky jsem se nasmál, ten Tvůj žertík s malým vařičem, to je teda psina ... :lol: :lol: :lol:

njn....autogen nemám a když by to mohlo jít horkovzduškou, tak vařič bude dobrej :wink:

_________________
VW Passat 1,9 TDI Variant, rok 1998, typ motoru AFN 81kW


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Homokinetický kloub
PříspěvekNapsal: 31.12.2009 18:41 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

101

Bydliště:

Ústí nad Labem

Tak nahřát vařičem pomohlo. Sice jsem nahřejval 20 minut, ale šroub je venku, homokineťák vyměněnej a už jezdím.

Tak ještě jednou děkuji za radu

_________________
VW Passat 1,9 TDI Variant, rok 1998, typ motoru AFN 81kW


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Homokinetický kloub
PříspěvekNapsal: 31.12.2009 19:14 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9730

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

S profi nářadím to dovede každej lempl, ale s vařičem, zubním kartáčkem nebo mokrým hadrem to dokáže jen machr. :twisted: :999:

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Homokinetický kloub
PříspěvekNapsal: 03.01.2010 09:11 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

03.01.2010

Příspěvky:

2

jaký závit ( pravý /levý) je na poloose pravého kola - hlavní venkovní šroub ?

díky


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Homokinetický kloub
PříspěvekNapsal: 03.01.2010 11:06 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9730

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Obyč , pravej. To chce jen delší nástavec. Naposled jsem to dělal metr a půl dlouhou trubkou. :twisted:

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 91 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group