Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 545 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 37  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
PříspěvekNapsal: 11.02.2010 07:25 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

4502

Bydliště:

Praha - Chrudimsko

Tak teď napadlo, takže jistě kopec seženeš, to nebude problém, jinak s tím zvedákem to je absolutní kravina, takové systémy se mají zkoušet v reálných podmínkách, jakmile nadzvedneš kolo, tak to všechno pobere diferák, kolo musí mít nějaký odpor a ne se točit nesmyslně bez odporu. Prostě vššechna čtyři kola pěkně na zemi, stoupnout si na svah, nemusí to být kopec jako kráva, stačí sněhová břečka, to je ještě neideálnější a rozjíždět se pěkně pod plynem, třeba na zrychlení. Jinak stačí zajet kamkoliv na zasněženou louku a máte hnedka přehled, každopádně si myslím, že ten, kdo to trošku zná, tak že nepotřebuje nic zkoušet, nejlepší v tom bude nejnivější verze Torsenu, ale Haldex 4 je teda taky bomba, mnohdy lepší jak právě Torsen, někdy až čumim jak se to krásně jemně chová a hlavně super na nezimní počasí, proč pořád s sebou takat všechna 4 kola?

_________________
Já už prostě nevím...


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
PříspěvekNapsal: 11.02.2010 08:08 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

17.04.2008

Příspěvky:

3077

Bydliště:

Uplnej sever

na co tahat všechna 4 kola :?: prostě při výjezdu ze zatačky to oceníš daleko víc než haldex a ušetřenejch pár deci :roll:

_________________
w8 4.0 2004 variant čiping na 224kw


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
PříspěvekNapsal: 11.02.2010 08:15 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

4502

Bydliště:

Praha - Chrudimsko

standokan píše:
na co tahat všechna 4 kola :?: prostě při výjezdu ze zatačky to oceníš daleko víc než haldex a ušetřenejch pár deci :roll:


Tahal jsem to 2.5 roku a stačilo mi to, navíc pokud to je ve spojení s těžkým motorem jako jsem měl já, tak to byl docela vopruz, to auto jelo stejně jen rovně ze zatáčky... Jako pokud to je ve spojení s ESP, tak to je už lepší, ale já měl 2.8 a ještě Tiptrouš a neměl jsem ESP, jen EDS, takže takhle to bylo fakt na pikaču. Ale jinak spíš zastávám stálý pohon, sice to nevypadá, ale prostě 4M a Q je bomba...

_________________
Já už prostě nevím...


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
PříspěvekNapsal: 11.02.2010 08:53 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

07.09.2008

Příspěvky:

401

Bydliště:

Zlínsko

šimek píše:
standokan píše:
na co tahat všechna 4 kola :?: prostě při výjezdu ze zatačky to oceníš daleko víc než haldex a ušetřenejch pár deci :roll:


Tahal jsem to 2.5 roku a stačilo mi to, navíc pokud to je ve spojení s těžkým motorem jako jsem měl já, tak to byl docela vopruz, to auto jelo stejně jen rovně ze zatáčky... Jako pokud to je ve spojení s ESP, tak to je už lepší, ale já měl 2.8 a ještě Tiptrouš a neměl jsem ESP, jen EDS, takže takhle to bylo fakt na pikaču. Ale jinak spíš zastávám stálý pohon, sice to nevypadá, ale prostě 4M a Q je bomba...


Když si to auto do te zatáčky pošleš správně, tak ti to rovně nepojede.
Jinak kdyby takový to test probíhal někde na Moravě, tak se rád připojím. :)

_________________
VW Passat variant 2,8 V6 4motion 142 kw r.v. 1998, Ford Focus combi 1,8 TDDI 66 kw r.v. 1999


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
PříspěvekNapsal: 11.02.2010 09:00 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

4502

Bydliště:

Praha - Chrudimsko

fery.bee píše:
šimek píše:
standokan píše:
na co tahat všechna 4 kola :?: prostě při výjezdu ze zatačky to oceníš daleko víc než haldex a ušetřenejch pár deci :roll:


Tahal jsem to 2.5 roku a stačilo mi to, navíc pokud to je ve spojení s těžkým motorem jako jsem měl já, tak to byl docela vopruz, to auto jelo stejně jen rovně ze zatáčky... Jako pokud to je ve spojení s ESP, tak to je už lepší, ale já měl 2.8 a ještě Tiptrouš a neměl jsem ESP, jen EDS, takže takhle to bylo fakt na pikaču. Ale jinak spíš zastávám stálý pohon, sice to nevypadá, ale prostě 4M a Q je bomba...


Když si to auto do te zatáčky pošleš správně, tak ti to rovně nepojede.
Jinak kdyby takový to test probíhal někde na Moravě, tak se rád připojím. :)


Ono je něco jiného tam mít 4vál a těžký neohrabaný šestivál, pak když se svezeš v Subárku, který má uloženého boxera proklatě nízko, tak to je zase o něčem jiném...

_________________
Já už prostě nevím...


Naposledy upravil šimek dne 11.02.2010 10:06, celkově upraveno 1

Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
PříspěvekNapsal: 11.02.2010 09:36 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

07.09.2008

Příspěvky:

401

Bydliště:

Zlínsko

Já tam ale mám ten, jak říkáš, neohrabaný šestivál. Subaru je v chování v zatáčkách samozřejmě někde jinde.

_________________
VW Passat variant 2,8 V6 4motion 142 kw r.v. 1998, Ford Focus combi 1,8 TDDI 66 kw r.v. 1999


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
PříspěvekNapsal: 11.02.2010 09:54 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.06.2008

Příspěvky:

1054

Bydliště:

zlín

fery.bee píše:
šimek píše:
standokan píše:
na co tahat všechna 4 kola :?: prostě při výjezdu ze zatačky to oceníš daleko víc než haldex a ušetřenejch pár deci :roll:


Tahal jsem to 2.5 roku a stačilo mi to, navíc pokud to je ve spojení s těžkým motorem jako jsem měl já, tak to byl docela vopruz, to auto jelo stejně jen rovně ze zatáčky... Jako pokud to je ve spojení s ESP, tak to je už lepší, ale já měl 2.8 a ještě Tiptrouš a neměl jsem ESP, jen EDS, takže takhle to bylo fakt na pikaču. Ale jinak spíš zastávám stálý pohon, sice to nevypadá, ale prostě 4M a Q je bomba...


Když si to auto do te zatáčky pošleš správně, tak ti to rovně nepojede.
Jinak kdyby takový to test probíhal někde na Moravě, tak se rád připojím. :)


tak bude test v čechách a test na moravě..

_________________
viewtopic.php?f=29&t=109778

Passat Variant SYNCRO B5 crashline 1.9TDI AFN, EGR off, MOTOR on, řidič off


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
PříspěvekNapsal: 11.02.2010 10:07 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9848

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Tak na DP jsem dostal tyto info:
EDS jak u předokolky, ta u čtyřkolky ovládá pouze přední nápravu (zatraceně proč???). Dále EDS spíná až od určité rychlosti v závislosti od typu software (cca 18km/h), což je docela škoda. Avšak velkou výhodou oproti předokolce EDS u čtyřkolky funguje až do cca 80km/h.

Takže jsem to testnul. Opět jsem auto opřel zadkem o hromadu sněhu, dal zpátečku a pustil spojku. Zase se točilo pouze jedno kolo v předu a jedno vzadu. Pokud jsem však zvýšil rychlost dle tacho na cca 30 km/h, tak se auto rozjelo a projelo hromadou. Je však ale pravda, že na tuty se točily tři kola, to čtvrté (zadní) jen popocukávalo. Pumpa slyšet zase nebyla.

Pro případný zájem odkaz na toto téma na DP:http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=55984&postdays=0&postorder=asc&start=0

A pro informaci, co se "zvýšené spotřeby" u stálé čtyřkolky týče: Rozdíl je naprosto zanedbatelný, protože jak u stálého náhonu (např. torsen), tak u připojitelného (haldex, visko) se musí otáčet stejné množství hmoty, všechny náplně v nápravovém diferenciálu, poloosy, tření v soukolí rozvodovky atd. atd. Takže spotřeba není vyšší. A myslím, že u stálého náhonu dochází aspoň k rovnoměrnému opotřebení všech 4 pneum takže se nemusí vyhazovat jen částečně sjeté zadní. :roll:

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
PříspěvekNapsal: 11.02.2010 10:11 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.06.2008

Příspěvky:

1054

Bydliště:

zlín

majkl1 píše:

A pro informaci, co se "zvýšené spotřeby" u stálé čtyřkolky týče: Rozdíl je naprosto zanedbatelný, protože jak u stálého náhonu (např. torsen), tak u připojitelného (haldex, visko) se musí otáčet stejné množství hmoty, všechny náplně v nápravovém diferenciálu, poloosy, tření v soukolí rozvodovky atd. atd. Takže spotřeba není vyšší. A myslím, že u stálého náhonu dochází aspoň k rovnoměrnému opotřebení všech 4 pneum takže se nemusí vyhazovat jen částečně sjeté zadní. :roll:


sry za OT, ale myslim, že i zavěšení kol musí u torsena dostávat zabrat míň (myslím při prudkých rozjezdech atd.) protože výkon se ti přenáší na všechna kola, ne jen na předek..
pokud se pletu, tak do mě 8)

_________________
viewtopic.php?f=29&t=109778

Passat Variant SYNCRO B5 crashline 1.9TDI AFN, EGR off, MOTOR on, řidič off


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
PříspěvekNapsal: 11.02.2010 10:15 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

4502

Bydliště:

Praha - Chrudimsko

m4xmili4n píše:
majkl1 píše:

A pro informaci, co se "zvýšené spotřeby" u stálé čtyřkolky týče: Rozdíl je naprosto zanedbatelný, protože jak u stálého náhonu (např. torsen), tak u připojitelného (haldex, visko) se musí otáčet stejné množství hmoty, všechny náplně v nápravovém diferenciálu, poloosy, tření v soukolí rozvodovky atd. atd. Takže spotřeba není vyšší. A myslím, že u stálého náhonu dochází aspoň k rovnoměrnému opotřebení všech 4 pneum takže se nemusí vyhazovat jen částečně sjeté zadní. :roll:


sry za OT, ale myslim, že i zavěšení kol musí u torsena dostávat zabrat míň (myslím při prudkých rozjezdech atd.) protože výkon se ti přenáší na všechna kola, ne jen na předek..
pokud se pletu, tak do mě 8)


Jde o to, že dnešní Haldex spíná při rozjezdu, natočení kol, tažení přívěsu...Ne jako tomu bylo dřív že to seplo až při prokluzu, to bylo na pytel, uběhlo to pořádný kus cesty ke zdokonalení, takže nejde říci, že dostává něco víc a míň zabrat. Nesmíš myslet nad tím, že máš jedničkovou Octavii s prvním Haldexem, ale pěkně nového pásovce.

_________________
Já už prostě nevím...


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
PříspěvekNapsal: 11.02.2010 10:21 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9848

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Jasný, ale v čem ty vidíš nevýhodu stálého náhonu?

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
PříspěvekNapsal: 11.02.2010 10:25 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.06.2008

Příspěvky:

1054

Bydliště:

zlín

šimek píše:

Jde o to, že dnešní Haldex spíná při rozjezdu, natočení kol, tažení přívěsu...Ne jako tomu bylo dřív že to seplo až při prokluzu, to bylo na pytel, uběhlo to pořádný kus cesty ke zdokonalení, takže nejde říci, že dostává něco víc a míň zabrat. Nesmíš myslet nad tím, že máš jedničkovou Octavii s prvním Haldexem, ale pěkně nového pásovce.



já myslím jen na svý syncro s torsenem

_________________
viewtopic.php?f=29&t=109778

Passat Variant SYNCRO B5 crashline 1.9TDI AFN, EGR off, MOTOR on, řidič off


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
PříspěvekNapsal: 11.02.2010 10:27 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

4502

Bydliště:

Praha - Chrudimsko

majkl1 píše:
Jasný, ale v čem ty vidíš nevýhodu stálého náhonu?


Já abych řekl pravdu, tak to je v dnešní době fakt těžká otázka, pokud vezmu nejaktuálnější 4Matic, tak tam to je bezkonkurenční malá hmotnost, jinak co se týče výhody stálého pohonu? Tak asi jedině v tom, že je všechno mechanické, bez zbytečné elektroniky, která kdykoliv může vypovědět službu, průser tam je, že všechno jde pomocí ABS čidel, takže jakmile je zavalíš sněhem, tak je funkčnost pryč, ověřeno nespočetkrát.

_________________
Já už prostě nevím...


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
PříspěvekNapsal: 11.02.2010 10:37 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9848

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

To však neodpovídáš na otázku, v čem vidíš nevýhodu stálého náhonu.
Jak Haldex, tak Torsen při řj s ESP, jsou závislé na info z čidel. :roll:

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
PříspěvekNapsal: 11.02.2010 10:46 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

4502

Bydliště:

Praha - Chrudimsko

majkl1 píše:
To však neodpovídáš na otázku, v čem vidíš nevýhodu stálého náhonu.
Jak Haldex, tak Torsen při řj s ESP, jsou závislé na info z čidel. :roll:


Jasný, ale Torsen je prostě machanický a v tom vidím jeho výhodu, ne nevýhodu, co se týče čidel, tak se bavíme o EDS a ASR, to je už věc navíc. Když vyndáš všechna čidla z auta, které má Torsen, tak bude prostěb pořád všechnohrabka, Haldex nikoliv...

_________________
Já už prostě nevím...


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 545 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 37  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Originál a repas turbo Volkswagen
Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group