2.R.T.P poslední šance kdo nepřijede bude litovat

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Uživatelský avatar
pásovec
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5487
Registrován: 25.03.2008 20:26
Bydliště: Praha

Re: Náš test pohonů torsen vs haldex

Příspěvek od pásovec »

Jinak opravdu jde poslat aktuální haldex pěkně na suché silnici zadní nápravou napřed. Na žádný prokluz to nečeká.
Dodo Juice,Microfiber Madness,Autoglym,Meguiars,Swissvax,Raceglaze,Carpro a další..
http://www.detailingclub.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázek

Uživatelský avatar
proche77
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 16.12.2008 18:13
Bydliště: pozořice JICH MoraVWy

Re: Náš test pohonů torsen vs haldex

Příspěvek od proche77 »

majkl1 píše:Tak na DP jsem dostal tyto info:
EDS jak u předokolky, ta u čtyřkolky ovládá pouze přední nápravu (zatraceně proč???). Dále EDS spíná až od určité rychlosti v závislosti od typu software (cca 18km/h), což je docela škoda. Avšak velkou výhodou oproti předokolce EDS u čtyřkolky funguje až do cca 80km/h.

Takže jsem to testnul. Opět jsem auto opřel zadkem o hromadu sněhu, dal zpátečku a pustil spojku. Zase se točilo pouze jedno kolo v předu a jedno vzadu. Pokud jsem však zvýšil rychlost dle tacho na cca 30 km/h, tak se auto rozjelo a projelo hromadou. Je však ale pravda, že na tuty se točily tři kola, to čtvrté (zadní) jen popocukávalo. Pumpa slyšet zase nebyla.

Pro případný zájem odkaz na toto téma na DP:http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... sc&start=0

A pro informaci, co se "zvýšené spotřeby" u stálé čtyřkolky týče: Rozdíl je naprosto zanedbatelný, protože jak u stálého náhonu (např. torsen), tak u připojitelného (haldex, visko) se musí otáčet stejné množství hmoty, všechny náplně v nápravovém diferenciálu, poloosy, tření v soukolí rozvodovky atd. atd. Takže spotřeba není vyšší. A myslím, že u stálého náhonu dochází aspoň k rovnoměrnému opotřebení všech 4 pneum takže se nemusí vyhazovat jen částečně sjeté zadní. :roll:
toto sem potřeboval slyšet,diky moc za snahu a napiš to někde hodně tučnym pismem,aby se o tom vědělo :wink:

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Náš test pohonů torsen vs haldex

Příspěvek od majkl1 »

V manuálu od auta jsem se dočetl, že EDS zasahuje až když je rozdíl otáček vyšší jak 100ot/min.
Teď jsem to byl znova testovat a EDS začalo působit až , když bylo na tacho 20km/h. Na zadní nápravu opravdu EDS není dělané. Nejsou ani na kostce vývody a uvnitř chybí ventily a další věci. Je škoda, že je to takhle nastavené, protože v těhle otáčkách se auto velice rychle zahrabe, když už stojí na místě. Osobně jsem zvyklý si pohrát s plynem - rozhoupání, ale tohle je prostě "hrrrrrr na něěěěěě!" Taky je nedomyšlené odpojování EDS kvůli přehřívání brzd. Nemá to žádný senzory, takže to jen sčítá čas, po který je EDS aktivní. Po chvilce ho řj ABS vypne a pak zas až po nějaký době zapne. Vůbec jí nezajímají moje vrtaný Zimmermanny. :evil: A ani to jestli jsem před tím brzdil a brzdy rožhavil do běla. Prostě zapne stopky a děj se vůle elektronická. :mad3:
Takže jak to tak vypadá, tak řj ABS s EDS je v podstatě stejná jak pro předohrab, tak pro čtyřkolku, liší se pouze rychlost, při které se vypíná. Takže asi jen kodováním.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
šimek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4502
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha - Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Náš test pohonů torsen vs haldex

Příspěvek od šimek »

Pěkně popsáno.

Uživatelský avatar
MKTech
Pilot
Pilot
Příspěvky: 855
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Slavkov

Re: Náš test pohonů torsen vs haldex

Příspěvek od MKTech »

šimek píše:Tak teď napadlo, takže jistě kopec seženeš, to nebude problém, jinak s tím zvedákem to je absolutní kravina, takové systémy se mají zkoušet v reálných podmínkách, jakmile nadzvedneš kolo, tak to všechno pobere diferák, kolo musí mít nějaký odpor a ne se točit nesmyslně bez odporu. Prostě vššechna čtyři kola pěkně na zemi, stoupnout si na svah, nemusí to být kopec jako kráva, stačí sněhová břečka, to je ještě neideálnější a rozjíždět se pěkně pod plynem, třeba na zrychlení. Jinak stačí zajet kamkoliv na zasněženou louku a máte hnedka přehled, každopádně si myslím, že ten, kdo to trošku zná, tak že nepotřebuje nic zkoušet, nejlepší v tom bude nejnivější verze Torsenu, ale Haldex 4 je teda taky bomba, mnohdy lepší jak právě Torsen, někdy až čumim jak se to krásně jemně chová a hlavně super na nezimní počasí, proč pořád s sebou takat všechna 4 kola?
Situace zastavíš jedním zadním kolem na ledu. Má to nějaký odpor ? Pokud nebudopu hřeby tak si ani neprdneš záchrana by byla elektronika EDS, ESP,ASR atd.
Hlavně o tom nediskutujte testněte to dejte sem video a pak můžete diskutovat. Mám to odzkoušeno tak vím o čem píšu.
Diagnostika -AUDI-VW-SKODA-SEAT,Dojezdy oken přes DO,Palubní PC dojezd na zbylé palivo,Air CRASH Data,Tachometry KM+Pin,Chiptuning Motorů.Montáž Climatronicu,Palubních PC, Tempomatů,Navigací

Uživatelský avatar
MKTech
Pilot
Pilot
Příspěvky: 855
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Slavkov

Re: Náš test pohonů torsen vs haldex

Příspěvek od MKTech »

SupermanXXX píše:
MKTech píše:Nemusíte ani nikam jezdit. Přizvedněte jedno zadní kolo pojízdným zvedákem sedněte do auta dejte za 1 a rozjeďte se bez plynu. A dejte videa Passtat ( Torsen ) vs. Golf IV 4 Motion nebo Bora 4 Motion nebo Octávia I 4x4. Typuju že se torsen ani nepohne a 4 Motion odjede.
jenže mě zajímají reálné situace, zasnežrný kopec, zapadlé auto ve sněhu atd. na zvedák prdim
To je reální situace jedno zadní kolo zůstane na ledu. Jinak svezení s 4 Motion je pocitově lepší auto se líp ovládá plynem. Torsen je takový utahaný lenivý.
Diagnostika -AUDI-VW-SKODA-SEAT,Dojezdy oken přes DO,Palubní PC dojezd na zbylé palivo,Air CRASH Data,Tachometry KM+Pin,Chiptuning Motorů.Montáž Climatronicu,Palubních PC, Tempomatů,Navigací

Uživatelský avatar
Prouza
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 307
Registrován: 07.01.2008 12:55
Bydliště: Znojmo - Dyjákovičky

Re: Náš test pohonů torsen vs haldex

Příspěvek od Prouza »

To majkl1:

Poslyš majku, asi sem vás tady špatně pochopil, ale... na těch vašich 3x4-kách nemáte ASR, nicméně kontrolka by ti taky měla blikat když to začne hrabat, a když budu předpokládat že má ASR stejnou citlivost jako si tu povídal, že EDS má citlivost 100ot/min, tak na 2X4 je krásně vidět kdy EDS, protože teoreticky by potom EDS spínalo v okamžiku, kdy se na palubovce rozpípá ASR... a z jednoduchýho početního úkonu: obvod kola X 100ot ti vyjde rychlost kol v metrech za minutu a hned víš(to nechám na tobě 8) ), kolik je minimální rozdílová rychlost kol na nápravě :wink:

To znamená že EDS ti nemusí jít ani v 80Km/h pokud nedosáhneš rozdílu X m/min na přední nápravě :!:

Uživatelský avatar
šimek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4502
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha - Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Náš test pohonů torsen vs haldex

Příspěvek od šimek »

Hlavně o tom nediskutujte testněte to dejte sem video a pak můžete diskutovat. Mám to odzkoušeno tak vím o čem píšu.

Přečti si výš na čem všem to mám odzkoušené já, mám někde i videa, ale k těm se teď nedostanu. Možná je doženu začátkem příštího týdne. Jinak kolo na ledu má odpor, kolo ve vzduchu ne, to je logické...

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Náš test pohonů torsen vs haldex

Příspěvek od majkl1 »

Prouza píše:To majkl1:

Poslyš majku, asi sem vás tady špatně pochopil, ale... na těch vašich 3x4-kách nemáte ASR, nicméně kontrolka by ti taky měla blikat když to začne hrabat, a když budu předpokládat že má ASR stejnou citlivost jako si tu povídal, že EDS má citlivost 100ot/min, tak na 2X4 je krásně vidět kdy EDS, protože teoreticky by potom EDS spínalo v okamžiku, kdy se na palubovce rozpípá ASR... a z jednoduchýho početního úkonu: obvod kola X 100ot ti vyjde rychlost kol v metrech za minutu a hned víš(to nechám na tobě 8) ), kolik je minimální rozdílová rychlost kol na nápravě :wink:

To znamená že EDS ti nemusí jít ani v 80Km/h pokud nedosáhneš rozdílu X m/min na přední nápravě :!:
Ono je krapet jinak.
Za prvé mi bylo jedním klubákem z DP, který má příručku Bosch k systému ABS (včetně EDS, ASR, AIDS apod) řečeno, že do čtyřkolek se ASR nemontuje. (nemám ověřeno, ale nevím o nikom v okolí, kdo ASR na syncru nebo 4motionu má).
Za druhé. O tom obvodu jsem taky přemýšlel, ale vyznělo to tak, že stejně jako ABS nechodí od nulové rychlosti (nikdy bys nezastavil), tak i EDS má softwarově ošetřenou jak spodní, tak horní hranici otáček, kdy je aktivní.
Citlivost EDS a ASR nemohu posoudit, ale asi nebudou úplně totožné. Myslím, že když vstupní signál (z čidla ABS) je pro oba systémy stejný, bude asi zastavení jednoho kola brzdou daleko rychlejší, než snížení kroutícího momentu motoru, který má díky své hmotnosti (myšleno klika, setrvačník, poloosy, kola) daleko větší setrvačnost. A možná taky ne. :mrgreen:

Navíc jsem z manuálu vypochopil, že ABS se aktivuje při rozdílu otáček kola vůči rychlosti čidla rychloměru, kdežto EDS při rozdílu otáček ze dvou čidel ABS.

Osobně ve všem nemám úplně jasno, takže se snažím shánět info jak se dá, ale nikdo nikdo mi není schopný dát jasnou odpověď a na netu jsem v češtině zatím nic zajímavýho nenašel.


Nicméně vzhledem k avizovanému oteplení na konci února by to chtělo již krapet šlápnout do pedálů co se testů týče. Místo zatím není určené, tak bych aspoň rád nadhodil termín. Co takhle příští sobota (20.2)?


to Prouza:
A teď jsem to počítal a nějak ty počty nesedí.
průměr 15''
otáčky 100/min
(2,54cm x 7,5) x (2 x 3,14)=+-120cm obvod
1,2m x 100ot/min = 120m/min = 7,2km/h /rychlost jednoho kola. Jaká je skutečná na snímači rychloměru nemohu vědět z důvodu, že nevím otáčky ostatních dvou kol na druhé nápravě.
Z toho usuzuji, že to opravdu musí být ošetřeno softwarově.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
m4xmili4n
Profík
Profík
Příspěvky: 1054
Registrován: 30.06.2008 17:29
Bydliště: zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Náš test pohonů torsen vs haldex

Příspěvek od m4xmili4n »

ten pán ví co říka..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=29&t=109778" onclick="window.open(this.href);return false;

Passat Variant SYNCRO B5 crashline 1.9TDI AFN, EGR off, MOTOR on, řidič off

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Náš test pohonů torsen vs haldex

Příspěvek od majkl1 »

Neví, jen to předstírá. Ale teď večer mám sspoň krapet více informací než ráno. :roll:
Tak teď jsem na netu koukal - nový Touaregy mají torsen! :999:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
pásovec
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5487
Registrován: 25.03.2008 20:26
Bydliště: Praha

Re: Náš test pohonů torsen vs haldex

Příspěvek od pásovec »

To je dobře, že ho Touaregy mají. Jinak je to jak píše Mktech. Haldex u mě v passátu je divočejší, progresivnější. Torsen, co jsem vyzkoušel je taková tichá síla, na kterou se můžeš vždy spolehnout, ikdyby jsi jel snad i bez baterky :-) Pro někoho může být torsen méně zábavný :-)

Mě termín asi vyhovuje.
Dodo Juice,Microfiber Madness,Autoglym,Meguiars,Swissvax,Raceglaze,Carpro a další..
http://www.detailingclub.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázek

Uživatelský avatar
MKTech
Pilot
Pilot
Příspěvky: 855
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Slavkov

Re: Náš test pohonů torsen vs haldex

Příspěvek od MKTech »

šimek píše:Hlavně o tom nediskutujte testněte to dejte sem video a pak můžete diskutovat. Mám to odzkoušeno tak vím o čem píšu.

Přečti si výš na čem všem to mám odzkoušené já, mám někde i videa, ale k těm se teď nedostanu. Možná je doženu začátkem příštího týdne. Jinak kolo na ledu má odpor, kolo ve vzduchu ne, to je logické...
A jaký ? Si to pleteš se zatížením ne s odporem.
Diagnostika -AUDI-VW-SKODA-SEAT,Dojezdy oken přes DO,Palubní PC dojezd na zbylé palivo,Air CRASH Data,Tachometry KM+Pin,Chiptuning Motorů.Montáž Climatronicu,Palubních PC, Tempomatů,Navigací

Uživatelský avatar
SupermanXXX
Profík
Profík
Příspěvky: 1160
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: střední čechy

Re: Náš test pohonů torsen vs haldex

Příspěvek od SupermanXXX »

MKtechu kuwa takovej chytrej chlap, samozrejme me kolo na ledu valivý odpor! fyzika základní školy. na ledu sem byl i s celym autem a normálně to jezdí, včera sem najel na strán az se mi jedno zadní kolo zvedlo zvedlo do vzduchu a auto se v pohodě rozjelo, akorát je cítit že jak se to kolo začne protáčet ve vzduchu tak ´klesne krouták a auto zpomalí

Uživatelský avatar
šimek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4502
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha - Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Náš test pohonů torsen vs haldex

Příspěvek od šimek »

Asi tak nějak jak píše SupermanXXX, to je normální fyzika.

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“