2.R.T.P poslední šance kdo nepřijede bude litovat
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- šimek
- VWexpert
- Příspěvky: 4502
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha - Chrudimsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
Tak teď napadlo, takže jistě kopec seženeš, to nebude problém, jinak s tím zvedákem to je absolutní kravina, takové systémy se mají zkoušet v reálných podmínkách, jakmile nadzvedneš kolo, tak to všechno pobere diferák, kolo musí mít nějaký odpor a ne se točit nesmyslně bez odporu. Prostě vššechna čtyři kola pěkně na zemi, stoupnout si na svah, nemusí to být kopec jako kráva, stačí sněhová břečka, to je ještě neideálnější a rozjíždět se pěkně pod plynem, třeba na zrychlení. Jinak stačí zajet kamkoliv na zasněženou louku a máte hnedka přehled, každopádně si myslím, že ten, kdo to trošku zná, tak že nepotřebuje nic zkoušet, nejlepší v tom bude nejnivější verze Torsenu, ale Haldex 4 je teda taky bomba, mnohdy lepší jak právě Torsen, někdy až čumim jak se to krásně jemně chová a hlavně super na nezimní počasí, proč pořád s sebou takat všechna 4 kola?
- standokan
- Moderátor
- Příspěvky: 3077
- Registrován: 17.04.2008 11:59
- Bydliště: Uplnej sever
Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
na co tahat všechna 4 kola prostě při výjezdu ze zatačky to oceníš daleko víc než haldex a ušetřenejch pár deci
w8 4.0 2004 variant čiping na 224kw
- šimek
- VWexpert
- Příspěvky: 4502
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha - Chrudimsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
Tahal jsem to 2.5 roku a stačilo mi to, navíc pokud to je ve spojení s těžkým motorem jako jsem měl já, tak to byl docela vopruz, to auto jelo stejně jen rovně ze zatáčky... Jako pokud to je ve spojení s ESP, tak to je už lepší, ale já měl 2.8 a ještě Tiptrouš a neměl jsem ESP, jen EDS, takže takhle to bylo fakt na pikaču. Ale jinak spíš zastávám stálý pohon, sice to nevypadá, ale prostě 4M a Q je bomba...standokan píše:na co tahat všechna 4 kola prostě při výjezdu ze zatačky to oceníš daleko víc než haldex a ušetřenejch pár deci
- fery.bee
- Jezdec
- Příspěvky: 401
- Registrován: 07.09.2008 13:42
- Bydliště: Zlínsko
Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
Když si to auto do te zatáčky pošleš správně, tak ti to rovně nepojede.šimek píše:Tahal jsem to 2.5 roku a stačilo mi to, navíc pokud to je ve spojení s těžkým motorem jako jsem měl já, tak to byl docela vopruz, to auto jelo stejně jen rovně ze zatáčky... Jako pokud to je ve spojení s ESP, tak to je už lepší, ale já měl 2.8 a ještě Tiptrouš a neměl jsem ESP, jen EDS, takže takhle to bylo fakt na pikaču. Ale jinak spíš zastávám stálý pohon, sice to nevypadá, ale prostě 4M a Q je bomba...standokan píše:na co tahat všechna 4 kola prostě při výjezdu ze zatačky to oceníš daleko víc než haldex a ušetřenejch pár deci
Jinak kdyby takový to test probíhal někde na Moravě, tak se rád připojím.
- šimek
- VWexpert
- Příspěvky: 4502
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha - Chrudimsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
Ono je něco jiného tam mít 4vál a těžký neohrabaný šestivál, pak když se svezeš v Subárku, který má uloženého boxera proklatě nízko, tak to je zase o něčem jiném...fery.bee píše:Když si to auto do te zatáčky pošleš správně, tak ti to rovně nepojede.šimek píše: Tahal jsem to 2.5 roku a stačilo mi to, navíc pokud to je ve spojení s těžkým motorem jako jsem měl já, tak to byl docela vopruz, to auto jelo stejně jen rovně ze zatáčky... Jako pokud to je ve spojení s ESP, tak to je už lepší, ale já měl 2.8 a ještě Tiptrouš a neměl jsem ESP, jen EDS, takže takhle to bylo fakt na pikaču. Ale jinak spíš zastávám stálý pohon, sice to nevypadá, ale prostě 4M a Q je bomba...
Jinak kdyby takový to test probíhal někde na Moravě, tak se rád připojím.
Naposledy upravil(a) šimek dne 11.02.2010 09:06, celkem upraveno 1 x.
- fery.bee
- Jezdec
- Příspěvky: 401
- Registrován: 07.09.2008 13:42
- Bydliště: Zlínsko
Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
Já tam ale mám ten, jak říkáš, neohrabaný šestivál. Subaru je v chování v zatáčkách samozřejmě někde jinde.
- m4xmili4n
- Profík
- Příspěvky: 1054
- Registrován: 30.06.2008 17:29
- Bydliště: zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
tak bude test v čechách a test na moravě..fery.bee píše:Když si to auto do te zatáčky pošleš správně, tak ti to rovně nepojede.šimek píše: Tahal jsem to 2.5 roku a stačilo mi to, navíc pokud to je ve spojení s těžkým motorem jako jsem měl já, tak to byl docela vopruz, to auto jelo stejně jen rovně ze zatáčky... Jako pokud to je ve spojení s ESP, tak to je už lepší, ale já měl 2.8 a ještě Tiptrouš a neměl jsem ESP, jen EDS, takže takhle to bylo fakt na pikaču. Ale jinak spíš zastávám stálý pohon, sice to nevypadá, ale prostě 4M a Q je bomba...
Jinak kdyby takový to test probíhal někde na Moravě, tak se rád připojím.
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=29&t=109778" onclick="window.open(this.href);return false;
Passat Variant SYNCRO B5 crashline 1.9TDI AFN, EGR off, MOTOR on, řidič off
Passat Variant SYNCRO B5 crashline 1.9TDI AFN, EGR off, MOTOR on, řidič off
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10095
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
Tak na DP jsem dostal tyto info:
EDS jak u předokolky, ta u čtyřkolky ovládá pouze přední nápravu (zatraceně proč???). Dále EDS spíná až od určité rychlosti v závislosti od typu software (cca 18km/h), což je docela škoda. Avšak velkou výhodou oproti předokolce EDS u čtyřkolky funguje až do cca 80km/h.
Takže jsem to testnul. Opět jsem auto opřel zadkem o hromadu sněhu, dal zpátečku a pustil spojku. Zase se točilo pouze jedno kolo v předu a jedno vzadu. Pokud jsem však zvýšil rychlost dle tacho na cca 30 km/h, tak se auto rozjelo a projelo hromadou. Je však ale pravda, že na tuty se točily tři kola, to čtvrté (zadní) jen popocukávalo. Pumpa slyšet zase nebyla.
Pro případný zájem odkaz na toto téma na DP:http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... sc&start=0
A pro informaci, co se "zvýšené spotřeby" u stálé čtyřkolky týče: Rozdíl je naprosto zanedbatelný, protože jak u stálého náhonu (např. torsen), tak u připojitelného (haldex, visko) se musí otáčet stejné množství hmoty, všechny náplně v nápravovém diferenciálu, poloosy, tření v soukolí rozvodovky atd. atd. Takže spotřeba není vyšší. A myslím, že u stálého náhonu dochází aspoň k rovnoměrnému opotřebení všech 4 pneum takže se nemusí vyhazovat jen částečně sjeté zadní.
EDS jak u předokolky, ta u čtyřkolky ovládá pouze přední nápravu (zatraceně proč???). Dále EDS spíná až od určité rychlosti v závislosti od typu software (cca 18km/h), což je docela škoda. Avšak velkou výhodou oproti předokolce EDS u čtyřkolky funguje až do cca 80km/h.
Takže jsem to testnul. Opět jsem auto opřel zadkem o hromadu sněhu, dal zpátečku a pustil spojku. Zase se točilo pouze jedno kolo v předu a jedno vzadu. Pokud jsem však zvýšil rychlost dle tacho na cca 30 km/h, tak se auto rozjelo a projelo hromadou. Je však ale pravda, že na tuty se točily tři kola, to čtvrté (zadní) jen popocukávalo. Pumpa slyšet zase nebyla.
Pro případný zájem odkaz na toto téma na DP:http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... sc&start=0
A pro informaci, co se "zvýšené spotřeby" u stálé čtyřkolky týče: Rozdíl je naprosto zanedbatelný, protože jak u stálého náhonu (např. torsen), tak u připojitelného (haldex, visko) se musí otáčet stejné množství hmoty, všechny náplně v nápravovém diferenciálu, poloosy, tření v soukolí rozvodovky atd. atd. Takže spotřeba není vyšší. A myslím, že u stálého náhonu dochází aspoň k rovnoměrnému opotřebení všech 4 pneum takže se nemusí vyhazovat jen částečně sjeté zadní.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- m4xmili4n
- Profík
- Příspěvky: 1054
- Registrován: 30.06.2008 17:29
- Bydliště: zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
sry za OT, ale myslim, že i zavěšení kol musí u torsena dostávat zabrat míň (myslím při prudkých rozjezdech atd.) protože výkon se ti přenáší na všechna kola, ne jen na předek..majkl1 píše:
A pro informaci, co se "zvýšené spotřeby" u stálé čtyřkolky týče: Rozdíl je naprosto zanedbatelný, protože jak u stálého náhonu (např. torsen), tak u připojitelného (haldex, visko) se musí otáčet stejné množství hmoty, všechny náplně v nápravovém diferenciálu, poloosy, tření v soukolí rozvodovky atd. atd. Takže spotřeba není vyšší. A myslím, že u stálého náhonu dochází aspoň k rovnoměrnému opotřebení všech 4 pneum takže se nemusí vyhazovat jen částečně sjeté zadní.
pokud se pletu, tak do mě
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=29&t=109778" onclick="window.open(this.href);return false;
Passat Variant SYNCRO B5 crashline 1.9TDI AFN, EGR off, MOTOR on, řidič off
Passat Variant SYNCRO B5 crashline 1.9TDI AFN, EGR off, MOTOR on, řidič off
- šimek
- VWexpert
- Příspěvky: 4502
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha - Chrudimsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
Jde o to, že dnešní Haldex spíná při rozjezdu, natočení kol, tažení přívěsu...Ne jako tomu bylo dřív že to seplo až při prokluzu, to bylo na pytel, uběhlo to pořádný kus cesty ke zdokonalení, takže nejde říci, že dostává něco víc a míň zabrat. Nesmíš myslet nad tím, že máš jedničkovou Octavii s prvním Haldexem, ale pěkně nového pásovce.m4xmili4n píše:sry za OT, ale myslim, že i zavěšení kol musí u torsena dostávat zabrat míň (myslím při prudkých rozjezdech atd.) protože výkon se ti přenáší na všechna kola, ne jen na předek..majkl1 píše:
A pro informaci, co se "zvýšené spotřeby" u stálé čtyřkolky týče: Rozdíl je naprosto zanedbatelný, protože jak u stálého náhonu (např. torsen), tak u připojitelného (haldex, visko) se musí otáčet stejné množství hmoty, všechny náplně v nápravovém diferenciálu, poloosy, tření v soukolí rozvodovky atd. atd. Takže spotřeba není vyšší. A myslím, že u stálého náhonu dochází aspoň k rovnoměrnému opotřebení všech 4 pneum takže se nemusí vyhazovat jen částečně sjeté zadní.
pokud se pletu, tak do mě
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10095
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
Jasný, ale v čem ty vidíš nevýhodu stálého náhonu?
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- m4xmili4n
- Profík
- Příspěvky: 1054
- Registrován: 30.06.2008 17:29
- Bydliště: zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
šimek píše:
Jde o to, že dnešní Haldex spíná při rozjezdu, natočení kol, tažení přívěsu...Ne jako tomu bylo dřív že to seplo až při prokluzu, to bylo na pytel, uběhlo to pořádný kus cesty ke zdokonalení, takže nejde říci, že dostává něco víc a míň zabrat. Nesmíš myslet nad tím, že máš jedničkovou Octavii s prvním Haldexem, ale pěkně nového pásovce.
já myslím jen na svý syncro s torsenem
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=29&t=109778" onclick="window.open(this.href);return false;
Passat Variant SYNCRO B5 crashline 1.9TDI AFN, EGR off, MOTOR on, řidič off
Passat Variant SYNCRO B5 crashline 1.9TDI AFN, EGR off, MOTOR on, řidič off
- šimek
- VWexpert
- Příspěvky: 4502
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha - Chrudimsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
Já abych řekl pravdu, tak to je v dnešní době fakt těžká otázka, pokud vezmu nejaktuálnější 4Matic, tak tam to je bezkonkurenční malá hmotnost, jinak co se týče výhody stálého pohonu? Tak asi jedině v tom, že je všechno mechanické, bez zbytečné elektroniky, která kdykoliv může vypovědět službu, průser tam je, že všechno jde pomocí ABS čidel, takže jakmile je zavalíš sněhem, tak je funkčnost pryč, ověřeno nespočetkrát.majkl1 píše:Jasný, ale v čem ty vidíš nevýhodu stálého náhonu?
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10095
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
To však neodpovídáš na otázku, v čem vidíš nevýhodu stálého náhonu.
Jak Haldex, tak Torsen při řj s ESP, jsou závislé na info z čidel.
Jak Haldex, tak Torsen při řj s ESP, jsou závislé na info z čidel.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- šimek
- VWexpert
- Příspěvky: 4502
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha - Chrudimsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
Jasný, ale Torsen je prostě machanický a v tom vidím jeho výhodu, ne nevýhodu, co se týče čidel, tak se bavíme o EDS a ASR, to je už věc navíc. Když vyndáš všechna čidla z auta, které má Torsen, tak bude prostěb pořád všechnohrabka, Haldex nikoliv...majkl1 píše:To však neodpovídáš na otázku, v čem vidíš nevýhodu stálého náhonu.
Jak Haldex, tak Torsen při řj s ESP, jsou závislé na info z čidel.