2.R.T.P poslední šance kdo nepřijede bude litovat
Moderátoři: standokan, rapid.direct
-
- Řidič
- Příspěvky: 97
- Registrován: 12.02.2010 19:06
Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
Můžem to dohodnout i s ubytováním Ještě by to šlo do Mimoně na letiště, ale tam 60cm sněhu , přátelé pojdmě něco vymyslet, jinak to fakt neklapne
Ze Zruče pod Sázavou to je do Pertoltic 203km. Vše co sebude pohybovat Praha, Bělá je 5.-10.tisíc na půl dne Přímo Bělá ta má úplně vše , ale jedna dráha na hodinu/autí 1000kč
Ze Zruče pod Sázavou to je do Pertoltic 203km. Vše co sebude pohybovat Praha, Bělá je 5.-10.tisíc na půl dne Přímo Bělá ta má úplně vše , ale jedna dráha na hodinu/autí 1000kč
- pásovec
- Moderátor
- Příspěvky: 5487
- Registrován: 25.03.2008 20:26
- Bydliště: Praha
Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
Jo ty Pertoltice by mohly klapnout
Dodo Juice,Microfiber Madness,Autoglym,Meguiars,Swissvax,Raceglaze,Carpro a další..
http://www.detailingclub.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.detailingclub.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- MKTech
- Pilot
- Příspěvky: 855
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Slavkov
Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
Jo tohle všechno beru ale v tomto případě ti pomohla elektronika nebo se pletu ? Samo pokud bude auto komplet na ledu tak pojede. Já jen poukazuju na to že torsen má jednu malou chybyčku oproti haldexu u kterého i jeho selhání nefunkčnost stále zůstává síla na předních nebo jednom předním kole. U torsnu se to pohádá v mezinápravovém diferáku.SupermanXXX píše:MKtechu kuwa takovej chytrej chlap, samozrejme me kolo na ledu valivý odpor! fyzika základní školy. na ledu sem byl i s celym autem a normálně to jezdí, včera sem najel na strán az se mi jedno zadní kolo zvedlo zvedlo do vzduchu a auto se v pohodě rozjelo, akorát je cítit že jak se to kolo začne protáčet ve vzduchu tak ´klesne krouták a auto zpomalí
Na toto téma toho bylo napsáno dost ale dost lidí to z textu nepochopí je potřeba obě auta podrobně prozkoumat hlavně převodovky jak je vyřešeno propojení pro kardan a hned je jasno.
Diagnostika -AUDI-VW-SKODA-SEAT,Dojezdy oken přes DO,Palubní PC dojezd na zbylé palivo,Air CRASH Data,Tachometry KM+Pin,Chiptuning Motorů.Montáž Climatronicu,Palubních PC, Tempomatů,Navigací
- ZALL
- Jezdec
- Příspěvky: 290
- Registrován: 11.05.2008 20:55
- Bydliště: Okr. Trutnov (Královehradecký kraj - Východní Čechy)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
Doufám, že v tuto brzkou ranní hodinu něco ve svém vyjádření nepomotám Kdyžtak předem prosím o milostMKTech píše:Jo tohle všechno beru ale v tomto případě ti pomohla elektronika nebo se pletu ? Samo pokud bude auto komplet na ledu tak pojede. Já jen poukazuju na to že torsen má jednu malou chybyčku oproti haldexu u kterého i jeho selhání nefunkčnost stále zůstává síla na předních nebo jednom předním kole. U torsnu se to pohádá v mezinápravovém diferáku.SupermanXXX píše:MKtechu kuwa takovej chytrej chlap, samozrejme me kolo na ledu valivý odpor! fyzika základní školy. na ledu sem byl i s celym autem a normálně to jezdí, včera sem najel na strán az se mi jedno zadní kolo zvedlo zvedlo do vzduchu a auto se v pohodě rozjelo, akorát je cítit že jak se to kolo začne protáčet ve vzduchu tak ´klesne krouták a auto zpomalí
Na toto téma toho bylo napsáno dost ale dost lidí to z textu nepochopí je potřeba obě auta podrobně prozkoumat hlavně převodovky jak je vyřešeno propojení pro kardan a hned je jasno.
Podle mých laických a převážně z textů vyčtených znalostí, tomu autu s jedním kolem ve vzduchu / na ledu nemusí pomahat žádná elektronika (zvláště když majkl již zjistil, že zadní nápravu EDS stejně ovládat neumí), nýbrž samosvorná na mechanickém principu založená funkce mezi nápravového diferenciálu torsen. Jakmile přední kola "stojí" a zadní by se měla protočit (byť přes diferák jen jedno) tak se torsen "zamkne" a pošle o to větší točivý moment na přední nápravu (funguje to samozřejmě i obráceně pokud točivý moment přebývá na přední nápravě a kola by se měla protáčet tak torsen zajistí aby šlo dostatek toč. momentu i na zadní nápravu) to vše funguje bez elektroniky, jen tím, že torsen je konstruovaný tak, že se neumí točit jen jedna z poháněných hřídelí jako tomu je u obyčejného diferenciálu.
Tak to alespoň chápu já, tak mi tu iluzi neberte
Haldex by pak měl umět úplně to samé, akorát řízené elektronicky. Po zjištění rozdílných otáček prostě přední a zadní nápravu spojí přes spojku. Podle míry spojení se také určí procento toč. momentu na té které nápravě (zjednodušeně jako když mi spojkou regulujeme množství toč. momentu pro rozjezd)
Zbylé jízdní vlastnosti jak již bylo zmíněno závisí na konstrukci ostatních prvků pohonu.
torsen a haldex jsou oba jen mezi nápravami a co se děje na té které nápravě s nimi už nemá tolik společného, za to mohou přední a zadní diferák, jejich svornosti případně elektronické systémy které svornost suplují jako je EDS, které ale u B5 jak již majkl zjistil pomáhá jen na přední nápravě.
Pokud třeba u 3C umí EDS pomoci i na zadku pak by to mělo průchodnost ještě vylepšit. Jenže jak jsme již viděli ve videu z USA tak to také není tak zcela pravda.
Srovnávat jízdní vlastnosti s Haldexem a torsenem jde také ztěží, protože u passatů se tyto systémy nepotkali v jedné generaci.
Elektronický haldex je jistě možné naučit více věcí než torsen, když jeho programátor bude chtít, tak vás s ním klidně naučí driftovat na výjezdu z dálnice aniž by jste o to měli sebemenší zájem a naopak pokud na nějakou variantu jízdní situace pan programátor opomene tak vás může haldex zaskočit v tu nejhorší chvíli. V extrému by se dokonce dalo přemýšlet, zda se jízdní vlastnosti haldexu neliší kus od kusu dle nainstalovaného fimwaru tak jako to je v mobilech To vše je samozřejmě jen sranda a teorie, v praxi to je už do mrtě vyzkoušené... Obvzláště po všech těch předchozích generacích které už má systém za sebou
Nicméně test passatů jako takových, s tím že ve dvou generacích (3B a 3BG) jsou samosvorné torseny a v té další (3C ) jsou dvě poslední generace haldexu je určitě zajímavý, jen si musíme dát pozor na to, co s čím vlastně srovnáváme, určitě ne pouze torsen s haldexem, ale i řadu dalších konstrukčních prvků tvořících celý vůz.
Sám jsem velmi zvědavý na výsledek
PASSAT VARIANT 3BG 2003 1.9TDI PD-96kW AVF + Chiptuning by Motorpower
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
Souhlasím. Pokud bychom chtěli zkoumat účinost obou systémů, musely by se odpojit veškeré dalši podpůrné sytémy - ESP, EDS, ABS. Je zcela jasné, že novější software (Céčkový passat, tudíž haldex) bude daleko citlivěji a pohotověji reagovat na danou situaci než řj ABS v B5. To je prostě fakt. Pokud nám jde jen o systém rozdělení kroutícího momentu na obě nápravy, tak se pravdu nedozvíme, protože haldex bez informací z čidel chodit nebude.
Takže testem zjistíme pouze "průchodnost" sněhem auta jako celku, takže test nebude o srovnání systémů, ale aut.
Jinak pro rejpali a odpůrce mechaniky udělám na jaře video, kdy postupně zvednu jedno, pak dvě a možná i tři kola (jednou na přední a pak na zadní nápravě) do vzduchu a uvidíme, jak se rozjedou(nerozjedou). Mezi námi děvčaty, jedno kolo mám už otestované a syncro v pohodě mi ze špalku sjelo. Jelikž už tuším jak systém funguje, tak pevně věřím tomu, že auto i v případě, že bude mít na zemi pouze jedno jediné (přední kolo) na zemi, tak s autem za použití fíglu minimálně pohnu a dost možná ho i ze špalků srazím.
Jen musím vymyslet, jak to udělat, abych si něco dole nepoškodil. Kdyby měl někdo válce, bylo by to úplně nejjednodušší.
Led zkoušet nebudu, páč by to bylo určitě od leckoho napadnutelný, že zrovna můj led nebyl až tak kluzkej nebo ledovatej apod.
Takže testem zjistíme pouze "průchodnost" sněhem auta jako celku, takže test nebude o srovnání systémů, ale aut.
Jinak pro rejpali a odpůrce mechaniky udělám na jaře video, kdy postupně zvednu jedno, pak dvě a možná i tři kola (jednou na přední a pak na zadní nápravě) do vzduchu a uvidíme, jak se rozjedou(nerozjedou). Mezi námi děvčaty, jedno kolo mám už otestované a syncro v pohodě mi ze špalku sjelo. Jelikž už tuším jak systém funguje, tak pevně věřím tomu, že auto i v případě, že bude mít na zemi pouze jedno jediné (přední kolo) na zemi, tak s autem za použití fíglu minimálně pohnu a dost možná ho i ze špalků srazím.
Jen musím vymyslet, jak to udělat, abych si něco dole nepoškodil. Kdyby měl někdo válce, bylo by to úplně nejjednodušší.
Led zkoušet nebudu, páč by to bylo určitě od leckoho napadnutelný, že zrovna můj led nebyl až tak kluzkej nebo ledovatej apod.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- SupermanXXX
- Profík
- Příspěvky: 1160
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: střední čechy
Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
btw ja nikdy neslyšel zvuk jako ABS tak nevim jestli mi to EDS funguje
- Cyp_the_trestacz
- VWexpert
- Příspěvky: 3192
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
Já měl passata B5 1.8T 1997 a když seplo EDS, tak se vždycky ozvalo takový syčení a cinkání o kotouč. Jednou napršelo a zamrzlo a celá Praha stála a já nemoh vyjet od baráku, tak jsem se jednim kolem pověsil do trávy a s půlkou plynu čekal až to něco udělá. Hrabalo kolo na ledu a já se nehnul. Za cca 5 sekund to začalo syčet a cinkal kotouč, jak EDS přibržďovalo tu stranu na ledu a posunul jsem se o cca 15m. Pak to zastavilo a opět začalo hrabat druhý kolo na ledu. Za pár sekund zase seplo EDS a takhle jsem za chvíli vyjel. EDS určitě slyšet bylo, hodně specificky a podobalo se trochu zvuku ABS, ale bez toho prdění do pedálu. Ovšem samozřejmě jen u předokolky. Jak to je u 4koly nevim.SupermanXXX píše:btw ja nikdy neslyšel zvuk jako ABS tak nevim jestli mi to EDS funguje
- fery.bee
- Jezdec
- Příspěvky: 401
- Registrován: 07.09.2008 13:42
- Bydliště: Zlínsko
Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
Promiň ale myslím, že předohrab EDS nemá.
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
Promiň, ale předohraby klidně EDS mít mohou (součástí ESP).
Jinak prý záleží na autu, zda je slyšet aktivní EDS, či nikoliv. Čím novější, tím je tišší. Já ho neslyším teda vůbec a to mám starou "kraksnu".
Jinak prý záleží na autu, zda je slyšet aktivní EDS, či nikoliv. Čím novější, tím je tišší. Já ho neslyším teda vůbec a to mám starou "kraksnu".
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- SupermanXXX
- Profík
- Příspěvky: 1160
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: střední čechy
- pásovec
- Moderátor
- Příspěvky: 5487
- Registrován: 25.03.2008 20:26
- Bydliště: Praha
Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
A co ten termín a místo konání chlapi??
Dodo Juice,Microfiber Madness,Autoglym,Meguiars,Swissvax,Raceglaze,Carpro a další..
http://www.detailingclub.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.detailingclub.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- sss601
- Pilot
- Příspěvky: 723
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
tak co chlapáci jak to teda bude musim říct když koukám na ty petroltice tak pěkný pěkný je tam snad vše co se hledalo tak necháme do pondělka čas na rozmyšlenou a pak dáme hlasovat ne já osobně bych byl pro ale zaleží to hlavně na vás
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
Video od Supermana: jak z cizí planety.
Video od Pásovce: To první jsem si včera zkusil a vlastní kůži. (ostuda až na půdu ) a to druhý je typicky účelová reklama.
Video od Pásovce: To první jsem si včera zkusil a vlastní kůži. (ostuda až na půdu ) a to druhý je typicky účelová reklama.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- SupermanXXX
- Profík
- Příspěvky: 1160
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: střední čechy
Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
první videio od pásovce, je jasný že když se auto pověsí na břicho tak uvízne, v tu chvíli to autu odpustím za předpokladu že hrabe všema čtyřma protože dělá !vše co může". na tom prvním videu bych musel vidět co dělají kola na druhé straně auta
- fery.bee
- Jezdec
- Příspěvky: 401
- Registrován: 07.09.2008 13:42
- Bydliště: Zlínsko
Re: Náš test pohonů torsen vs haldex
OK tak teď už to vím.majkl1 píše:Promiň, ale předohraby klidně EDS mít mohou (součástí ESP).
Jinak prý záleží na autu, zda je slyšet aktivní EDS, či nikoliv. Čím novější, tím je tišší. Já ho neslyším teda vůbec a to mám starou "kraksnu".
Já to moje EDS taky neslyším.