Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: PASSAT 4MOTION, 1.9 TDI, 96 kW, r. v. 2002
PříspěvekNapsal: 12.10.2010 08:58 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1401

Currahee píše:
No řešení by to mělo. Velký plocháč se čtyřma dírama našroubovat na přírubu a přivařit k podlaze :jok: :drv: ale co provede špéra v Torsenu bude překvapení na závěr :mrgreen:


No mna by zaujimalo ci by to slo lebo to by som si v sezone ked 4x4 nepotrebujem takto prasacky znizil spotrebu o najmenej liter :). A zhodit kardan je otazka 1/2 mozno hodiny je to asi 12 imbusov pokial sa nemylim :old:

_________________
VW Touareg V6, 3.2, A6 ; VW Passat Kombi 1,9 TDI 81kW M5 synchro :-) 4/1998 ; Pred tym: VW Passat Kombi 1.8 92kW automat 12/1997


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PASSAT 4MOTION, 1.9 TDI, 96 kW, r. v. 2002
PříspěvekNapsal: 12.10.2010 11:09 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.02.2008

Příspěvky:

5134

Bydliště:

Mám, PV

Tak rovnou tam můžeš dávat na léto jinou převodovku ne? Ale nemyslím, že by se ti moc snížila spotřeba, vzadu stejně diferák poloosy atd zůstane, tudíš tam budou setrvačné síly, které ti spotřebu budou zvedat.

_________________
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...

_________________
Passat B2; B3; B4; B5; B5,5 V6 4motion; Jetta II is lost ;-(


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PASSAT 4MOTION, 1.9 TDI, 96 kW, r. v. 2002
PříspěvekNapsal: 12.10.2010 12:00 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1401

no vymenit prevodovku to uz chvilu trva, ale zhodit kardan to neni problem inak ked uz by to bolo odpojene tak neni problem zhodit aj poloosi z torsenu :) akurat nejako zakryt otvory po homokinetakoch nech tam nejde do tehlice bordel hahahaha

_________________
VW Touareg V6, 3.2, A6 ; VW Passat Kombi 1,9 TDI 81kW M5 synchro :-) 4/1998 ; Pred tym: VW Passat Kombi 1.8 92kW automat 12/1997


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PASSAT 4MOTION, 1.9 TDI, 96 kW, r. v. 2002
PříspěvekNapsal: 12.10.2010 14:13 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9729

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Tady se zase někdo nudí. I kdybys udělal tu krávovinu a torsen "zavařil", tak nesnížíš spotřebu ani o "ň". Vše se bude točit stejně jako před tím, pouze hmota kardanu (co já vím 10 kg?) bude na autě chybět. V běžné jízdě se torsen netočí a nevzniká v něm žádný odpor, tudíž na spotřebu nemá vliv. Pouze ve chvílích, kdy je rozdílný kroutící moment na nápravách se spotřeba zvýší, protože z principu torsenu tam dochází ke značnému tření šnekového soukolí a tím k přesunu kroutícího momentu na "zatíženější"(s vyšší adhezí) nápravu.
Při zavaření torsenu by se ti jednak spotřeba rapidně zvýšila (stále aktivní torsen - tření soukolí) a jednak bys ho po pár desítkách km odrovnal - uhřál.
Pro snížení spotřeby bys musel mimo tuto kravinu i vyměnit komplet celou zadní nápravu z předohraba.

PS: Tohle nechápu. V létě nájezd cca 20 tisíc? Tzn. 200 x 15kč (půl litru nafty) = 3000kč rozdíl na naftě oproti předohrabu. Za trojku ti v dnešní době nikdo pomalu ani auto nezvedne na hever, natož nějaká demontáž kardanu a vyfikundace s torsenem (2x ročně).
To je jako dotazy na BMW klubu v sekci X5 typu "A kolik má spotřebu 4,8i?". Když chci auto 4x4, tak se vším všudy. :old:

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PASSAT 4MOTION, 1.9 TDI, 96 kW, r. v. 2002
PříspěvekNapsal: 12.10.2010 14:57 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1401

majkl ty si to nepochopil, samozrejme ze si nikto nebude zhovadovat 4x4 na predohrab ved to je priam svatokradez :). Chlap sa ale pytal ci je to mozne tak sme len tak uvazovali ze ci nahodou nie je nejaka moznost.
My sme sa bavili ze ci by nepomohlo zafixovat medzinapravovy diferencial ktory je na prevodovke. Ale ja to skusat nebudem.
A to ze sa torsen pri beznej jazde netoci tak to sa mi nezda ale nebudem sa hadat lebo neviem. Este jedna vec sa mi nezda ze pises ze by to nepomohlo na spotrebu. Preco ma potom 4x4 papierovo vyssiu spotrebu? Myslis si ze je to len hmotnostou kardanu a torsenu?

_________________
VW Touareg V6, 3.2, A6 ; VW Passat Kombi 1,9 TDI 81kW M5 synchro :-) 4/1998 ; Pred tym: VW Passat Kombi 1.8 92kW automat 12/1997


Naposledy upravil ameron dne 12.10.2010 15:09, celkově upraveno 1

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PASSAT 4MOTION, 1.9 TDI, 96 kW, r. v. 2002
PříspěvekNapsal: 12.10.2010 15:04 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1401

majkl1 píše:
V běžné jízdě se torsen netočí a nevzniká v něm žádný odpor, tudíž na spotřebu nemá vliv.


Majkl pravdepodobne nemas pravdu hned prvy clanok o torsene ktory som nasiel pise
http://clanky.katalog-automobilu.cz/slo ... erencialy/
"Při přímé jízdě a stejné adhezi kol se otáčí diferenciál jako celek, otáčky klece a obou planetových kol jsou stejné a na každé kolo se přenáší stejný točivý moment."
Neviem ako inak sa to da chapat ako ze sa torsen proste toci a toci zadnymi kolesami uz pri beznej jazde teda sa toci vzdy.
Ale mozno si to myslel inak ako si napisal a zle si sa vyjadril.

_________________
VW Touareg V6, 3.2, A6 ; VW Passat Kombi 1,9 TDI 81kW M5 synchro :-) 4/1998 ; Pred tym: VW Passat Kombi 1.8 92kW automat 12/1997


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PASSAT 4MOTION, 1.9 TDI, 96 kW, r. v. 2002
PříspěvekNapsal: 12.10.2010 18:00 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9729

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Jenže ty píšeš o klasickýnm otevřeným difu jako je na zadní nápravě. Torsen je konstrukčně něco jiného.
Co se spotřeby týče, tak to ber takto. Jednak má čtyřkolec větší váhu, ale co je hlavní, tak je velká ztráta výkonu již v převodovce, kde je o pár koleček navíc, dále v kardanu a všech součátek, které se otáčejí (poloosy,klouby, zadní diferenciál). Dále velkou ztrátou je i změna směru přenosu kroutícího momentu o 90° v zadním diferenciálu. A je úplně jedno, zda máš torsen (stálý pohon) nebo haldex (vypínatelný). Ony součástky se točí a jak už to od vzniku vesmíru je, tak každý pohyb hmoty potřebuje přísun energie (odpor, tření, gravitace atd.)
Jak jsem říkal, že v případě zavaření torsenu se spotřeba ještě zvýší, tak je to takto: poloosy, dif a ostatní rotující součástky energii budou "pohlcovat" stejně jako u aktivního torsenu, ale jelikož v danou chvíli bude torsen v podstatě reagovat tak jako kdyby paradoxně přední náprava podkluzovala, bude většinu kroutícího momentu stejně posílat na zavařený vývod k zadní nápravě a z tohoto důvodu bude vlivem velkého tření šnků v torsenu spotřeba o dost vyšší.
Už je krapet ruzumnět tomu, co chtěl básník říci? :P

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PASSAT 4MOTION, 1.9 TDI, 96 kW, r. v. 2002
PříspěvekNapsal: 12.10.2010 21:41 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1401

ale hej hej jasne asi mas pravdu musel by vymenit celu prevodovku aby to malo zmysel, jasne ze je to somarina, inak tu su celkom zaujimave videa o medzinapravovom differenciale je to velmi domyselne vymyslene
http://www.youtube.com/watch?v=L9Le6Mvqez8
http://www.youtube.com/watch?v=JykT6ovtC_Q
http://www.youtube.com/watch?v=fvocsePIg4M
http://www.youtube.com/watch?v=tZ2Rk32z43c&NR=1

dokonca je lego s torsenom:
http://www.youtube.com/watch?v=osKLMzYxyyw

_________________
VW Touareg V6, 3.2, A6 ; VW Passat Kombi 1,9 TDI 81kW M5 synchro :-) 4/1998 ; Pred tym: VW Passat Kombi 1.8 92kW automat 12/1997


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group