Budu taky měnit,snad ho sundám.Bude to poprvé.. ,ale taky se optám jak poznám že se zacvaknul za to Cčko.Nemá někdo foto kde je to názorně k vidění.cotijedotoho píše:servis, ted jsem taky měnil kloub na levym kole a mam problem, dolu šel naprosto bez problémů, jenom jsem dotáhnul ten šroub ve středu, ale problem nastal s nasazením novýho, nasadil jsem ho na poloosu ale vůbec netušim jestli jsem ho zacvaknul za to Cčko, dával jsem do něj rány gumovou palicí, ale nikde žádný cvaknutí, jak teda poznám že jsem ho nasadil dobře? když jsem ho zkoušel vytáhnout rukou tak nešel vyndat, tak jsem přidělal manžetu a jel to projet, no a při zatáčení to tam jakoby dřelo, takže jsem to asi posral, má bejt ta konická podložka a ten gumovej kroužek na těsno, nebo tam má bejt mezera?
Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- galaher
- Závodník
- Příspěvky: 599
- Registrován: 27.10.2007 06:52
- Bydliště: Slezsko
Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu
Passat r.v. 2005 1.9 TDI PD 74kw
- wrot
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 17.11.2009 17:00
- Bydliště: Zličín blízké okolí
Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu
přesně jak psal Majkl zašroubovat původní šroub až vyskočí homokin proč rozebrat pul auta jen jsem mněl problém s manžetou ja koupil nějakou z termoplastu a průser ji nasadit druhej den jsem raději dojel koupit gumovou a nasazena za par minut stou termo jsem se sr..l skoro dve hodky a nesla
- galaher
- Závodník
- Příspěvky: 599
- Registrován: 27.10.2007 06:52
- Bydliště: Slezsko
Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu
jak poznám že se zacvaknul za to Cčko aby mi to někde nevyskočilo ?.. viz můj příspěvek víše.... v pátek to budu poprvé měnit,tak ať vím co čekatwrot píše:přesně jak psal Majkl zašroubovat původní šroub až vyskočí homokin proč rozebrat pul auta jen jsem mněl problém s manžetou ja koupil nějakou z termoplastu a průser ji nasadit druhej den jsem raději dojel koupit gumovou a nasazena za par minut stou termo jsem se sr..l skoro dve hodky a nesla
Passat r.v. 2005 1.9 TDI PD 74kw
-
- Pilot
- Příspěvky: 725
- Registrován: 29.01.2012 14:01
- Bydliště: ústí nad Labem
Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu
neznám nějaký přímý způsob jak to poznat, ale když jsem to měnil já, tak jsem to slyšel a pak jsem zkoušel zatáhnout zpět a už to nešlo
- wrot
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 17.11.2009 17:00
- Bydliště: Zličín blízké okolí
Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu
jen až budeš tím šroubem vytlačovat homokyneták tak musíš ho mít v ose s poloosou jinak by se ti to nepovedlo a možna by se něco mohlo pojeb..at nic složitého ten c pojistku dát novou a zatlačit ono to tam jde celkem v pohodě a kontrola už by to nemnelo jit vytáhnoutgalaher píše:jak poznám že se zacvaknul za to Cčko aby mi to někde nevyskočilo ?.. viz můj příspěvek víše.... v pátek to budu poprvé měnit,tak ať vím co čekatwrot píše:přesně jak psal Majkl zašroubovat původní šroub až vyskočí homokin proč rozebrat pul auta jen jsem mněl problém s manžetou ja koupil nějakou z termoplastu a průser ji nasadit druhej den jsem raději dojel koupit gumovou a nasazena za par minut stou termo jsem se sr..l skoro dve hodky a nesla
- hasmen
- Člen klubu
- Příspěvky: 962
- Registrován: 24.02.2011 22:49
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu
Včera jsem měnil vnější prachovku na pašíkovi.Odšrouboval jsem lebro od převodovky,přední část vytlačil ven a bylo to.Nebylo vůbec třeba ramena povolovat a těhlici vyklápět do strany.Zpátky to šlo stejným způsobem,čili dobře...
- mogwaycz
- Člen klubu
- Příspěvky: 952
- Registrován: 30.04.2008 13:20
- Bydliště: Boston, United Kingdom
Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu
Postup je úplně jednoduchý. Žádné mlácení kladivem, vytahování poloosy ven (schválně kolik z vás má ten hvězdičkovej klíč?) a podobné pí*oviny.
Potřebuji:
klíč 16 očko
gola ořech 16, 17, 27
delší nástavec na ráčnu
ráčna samozřejmě
menší kladívko
šoubovák
nůž
štípačky (štípací kleště)
"asimetrickou" trubku (prostě metrovou trubku)
pajzr (tyč s plochým koncem)
mozek
ruce
trochu síly
trpělivost
láhev piva
Postup:
1. povolit středový šroub - gola 27, asimetrická tyč
2. povolit šrouby kola - gola 17
3. auto nahoru a shodit kolo
4. povolit šroub na těhlici, který drží horní ramena a vyndat (pozor na závit!) - očko 16 a gola 16
5. vytáhnout čepy horních ramen z těhlice - šroubovák a kladívko a !lehce! klepat
6. povolit upevnění manžety (to větší) - šroubovák
7. vytáhnout poloosu s kloubem z ložiska - na stranu
8. našroubovat středový šroub zpět a dotahovat (s citem!) - gola 27
9. kloub sám vyleze ven z poloosy ven - no tohle?
Pro lepší přístup k poloose je po bodě 6 vhodné ještě shodit kotouč se třmenem - gola 17 s nástavcem, není ale nutné pokud máte "přítele k ruce".
Pokud měním jen manžetu, tak je lepší homokloub ještě pročistit od staré vazelíny. Kloub jde velmi lehce rozebrat a vyčistit. Já čistil toulenovým rozpouštědlem.
1. rozříznout manžetu a celou jí odstranit - nůž, šroubovák
2. očistit tisícihran poloosy hadrem (čistým!) - hadr
3. natáhnout manžetu a upevnit páskou (opatrně při natahování ať se neprotrhne) - šroubovák, štípačky
4. vazelínou lehce namazat tisícihran poloosy - prstem
5. nasadit homokloub (musí jakoby cvaknout) - rukou, ne kladivem!
6. nasadit manžetu na spodní polovinu homokloubu a horní mezerou vymačkat vazelínu do manžety a kloubu - sám se promaže
7. natáhnout manžetu na kloub a stáhnout páskou (pozor ať není manžeta přetočená, protože by jinak hned praskla) - štípačky, šroubovák
8. pokud byl dole kotouč se třmenem tak nasadit kotouč a přišroubovat třmen (stahovák na pístek není třeba pokud používám mozek - pajzr pomůže) - gola 17 s nástavcem
9. našroubovat středový šroub - gola 27
10. nasadit kolo a zašroubovat šrouby
11. auto dolů a dotáhnout šrouby + středový šroub - s citem! gola 17 a 27
12. zkušební jízda
13. dám si pivo
Potřebuji:
klíč 16 očko
gola ořech 16, 17, 27
delší nástavec na ráčnu
ráčna samozřejmě
menší kladívko
šoubovák
nůž
štípačky (štípací kleště)
"asimetrickou" trubku (prostě metrovou trubku)
pajzr (tyč s plochým koncem)
mozek
ruce
trochu síly
trpělivost
láhev piva
Postup:
1. povolit středový šroub - gola 27, asimetrická tyč
2. povolit šrouby kola - gola 17
3. auto nahoru a shodit kolo
4. povolit šroub na těhlici, který drží horní ramena a vyndat (pozor na závit!) - očko 16 a gola 16
5. vytáhnout čepy horních ramen z těhlice - šroubovák a kladívko a !lehce! klepat
6. povolit upevnění manžety (to větší) - šroubovák
7. vytáhnout poloosu s kloubem z ložiska - na stranu
8. našroubovat středový šroub zpět a dotahovat (s citem!) - gola 27
9. kloub sám vyleze ven z poloosy ven - no tohle?
Pro lepší přístup k poloose je po bodě 6 vhodné ještě shodit kotouč se třmenem - gola 17 s nástavcem, není ale nutné pokud máte "přítele k ruce".
Pokud měním jen manžetu, tak je lepší homokloub ještě pročistit od staré vazelíny. Kloub jde velmi lehce rozebrat a vyčistit. Já čistil toulenovým rozpouštědlem.
1. rozříznout manžetu a celou jí odstranit - nůž, šroubovák
2. očistit tisícihran poloosy hadrem (čistým!) - hadr
3. natáhnout manžetu a upevnit páskou (opatrně při natahování ať se neprotrhne) - šroubovák, štípačky
4. vazelínou lehce namazat tisícihran poloosy - prstem
5. nasadit homokloub (musí jakoby cvaknout) - rukou, ne kladivem!
6. nasadit manžetu na spodní polovinu homokloubu a horní mezerou vymačkat vazelínu do manžety a kloubu - sám se promaže
7. natáhnout manžetu na kloub a stáhnout páskou (pozor ať není manžeta přetočená, protože by jinak hned praskla) - štípačky, šroubovák
8. pokud byl dole kotouč se třmenem tak nasadit kotouč a přišroubovat třmen (stahovák na pístek není třeba pokud používám mozek - pajzr pomůže) - gola 17 s nástavcem
9. našroubovat středový šroub - gola 27
10. nasadit kolo a zašroubovat šrouby
11. auto dolů a dotáhnout šrouby + středový šroub - s citem! gola 17 a 27
12. zkušební jízda
13. dám si pivo
PAST > VW BORA GTTDI #VWBARBORA
PAST > VW PASSAT CC GT #VWCECIL
VW PASSAT 3C #VWVNCHY
PAST > VW PASSAT CC GT #VWCECIL
VW PASSAT 3C #VWVNCHY
- hasmen
- Člen klubu
- Příspěvky: 962
- Registrován: 24.02.2011 22:49
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu
Tímto způsobem to určitě taky jde,ale mým způsobem si ušetříš spoustu práce a času... ale když to někdo chce dělat podle tebe,proč nemogwaycz píše:Postup je úplně jednoduchý. Žádné mlácení kladivem, vytahování poloosy ven (schválně kolik z vás má ten hvězdičkovej klíč?) a podobné pí*oviny.
Potřebuji:
klíč 16 očko
gola ořech 16, 17, 27
delší nástavec na ráčnu
ráčna samozřejmě
menší kladívko
šoubovák
nůž
štípačky (štípací kleště)
"asimetrickou" trubku (prostě metrovou trubku)
pajzr (tyč s plochým koncem)
mozek
ruce
trochu síly
trpělivost
láhev piva
Postup:
1. povolit středový šroub - gola 27, asimetrická tyč
2. povolit šrouby kola - gola 17
3. auto nahoru a shodit kolo
4. povolit šroub na těhlici, který drží horní ramena a vyndat (pozor na závit!) - očko 16 a gola 16
5. vytáhnout čepy horních ramen z těhlice - šroubovák a kladívko a !lehce! klepat
6. povolit upevnění manžety (to větší) - šroubovák
7. vytáhnout poloosu s kloubem z ložiska - na stranu
8. našroubovat středový šroub zpět a dotahovat (s citem!) - gola 27
9. kloub sám vyleze ven z poloosy ven - no tohle?
Pro lepší přístup k poloose je po bodě 6 vhodné ještě shodit kotouč se třmenem - gola 17 s nástavcem, není ale nutné pokud máte "přítele k ruce".
Pokud měním jen manžetu, tak je lepší homokloub ještě pročistit od staré vazelíny. Kloub jde velmi lehce rozebrat a vyčistit. Já čistil toulenovým rozpouštědlem.
1. rozříznout manžetu a celou jí odstranit - nůž, šroubovák
2. očistit tisícihran poloosy hadrem (čistým!) - hadr
3. natáhnout manžetu a upevnit páskou (opatrně při natahování ať se neprotrhne) - šroubovák, štípačky
4. vazelínou lehce namazat tisícihran poloosy - prstem
5. nasadit homokloub (musí jakoby cvaknout) - rukou, ne kladivem!
6. nasadit manžetu na spodní polovinu homokloubu a horní mezerou vymačkat vazelínu do manžety a kloubu - sám se promaže
7. natáhnout manžetu na kloub a stáhnout páskou (pozor ať není manžeta přetočená, protože by jinak hned praskla) - štípačky, šroubovák
8. pokud byl dole kotouč se třmenem tak nasadit kotouč a přišroubovat třmen (stahovák na pístek není třeba pokud používám mozek - pajzr pomůže) - gola 17 s nástavcem
9. našroubovat středový šroub - gola 27
10. nasadit kolo a zašroubovat šrouby
11. auto dolů a dotáhnout šrouby + středový šroub - s citem! gola 17 a 27
12. zkušební jízda
13. dám si pivo
- mogwaycz
- Člen klubu
- Příspěvky: 952
- Registrován: 30.04.2008 13:20
- Bydliště: Boston, United Kingdom
Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu
To sice máš pravdu, ale ne každému se doma v garáži povaluje klíč na povolení poloosy u převodovky.hasmen píše:Tímto způsobem to určitě taky jde,ale mým způsobem si ušetříš spoustu práce a času... ale když to někdo chce dělat podle tebe,proč ne
PAST > VW BORA GTTDI #VWBARBORA
PAST > VW PASSAT CC GT #VWCECIL
VW PASSAT 3C #VWVNCHY
PAST > VW PASSAT CC GT #VWCECIL
VW PASSAT 3C #VWVNCHY
- till
- Řidič
- Příspěvky: 50
- Registrován: 05.05.2010 12:53
- Bydliště: tož su z moravy
Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu
Naposled se mi stalo při stahování homokyneťáku pomocí šroubu na autě, že praskl jak vajíčko, ten pojistnej kroužek ho prostě nepustil ani za prase, dotahoval jsem tak dlouho, až se ozvalo kovový prasknutí, zbytek jsem z poloosy odřezal flexou.. musím ale podotknout, že to nebyl orygo kloub a byl rok a čtvrt jetej, značku už nevím, ale rozhodně lepší, když se roztrh takhle než při předjíždění kamionu v kopci.. každej má svůj způsob, já poloosu nevytahuju, přijde mi jednodužší vytáhnout 2 ramena a čep řízení, navíc když to dávám pak zpátky, tak to celý promažu i šroub v těhlici, ten když tam zarezne, tak se opravdu blbě vytahuje.. to samé šroub co drží čep řízení. a při případné opravě něčeho jinýho nemusím používat kladivo
- napster
- VWmaniak
- Příspěvky: 6483
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kolem MB a nebo PHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu
ja koupil neorigo a po mesici gumovy prachovky mrtvy a klouby taky. zitra kupuju meyle klouby za 1200kc/ks a zase budu menit. jinak pokud je k dispozici zvedak, tak nejjednodussi je vyndat do na prevodovce myslim si, ze torx T50 za 50kc neni spatnej. ale pokud zvedak neni, tak doporucuju spodni ramena a cep rizeni se sundavat nemusi.
Lepší mrtvej,nez druhej!!!
Skoda Superb II TDI elegance 2010 125kw
čištění interieru,exterieru, pece o kozene interiéry, lesteni,korekce laku. Ochrana laku. Detailing Mlada Boleslav a okolí
Skoda Superb II TDI elegance 2010 125kw
čištění interieru,exterieru, pece o kozene interiéry, lesteni,korekce laku. Ochrana laku. Detailing Mlada Boleslav a okolí
- hasmen
- Člen klubu
- Příspěvky: 962
- Registrován: 24.02.2011 22:49
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu
Pokud je zvedák,tak je to brnkačka...Jde to i na heveru,když si to podšprajcuješ,aby tě to nepřikrylonapster píše:ja koupil neorigo a po mesici gumovy prachovky mrtvy a klouby taky. zitra kupuju meyle klouby za 1200kc/ks a zase budu menit. jinak pokud je k dispozici zvedak, tak nejjednodussi je vyndat do na prevodovce myslim si, ze torx T50 za 50kc neni spatnej. ale pokud zvedak neni, tak doporucuju spodni ramena a cep rizeni se sundavat nemusi.
Já to dělal na klasickejch kozičkách
- kub4n
- Člen klubu
- Příspěvky: 302
- Registrován: 29.08.2012 22:23
- Bydliště: Ml. Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu
teď jsem úplně v pohodě sklepal homokineťák s poloosou na autěVWPetr píše:Sorry , nečetl jsem to celé , ale tohle jsem dělal na autě
Takže tohle neplatí :
Zapomeňte na sundavání nebo sklepávání homokinetického kloubu přímo na vozidle. Není to možné.
eX VW Passat 3B6 2.5 TDi AKN by jirka briza, motor OFF
eX VW Caddy Maxi 3 FL. 2.0 TDi 103kw
VW Caddy 3 plechovka 2.0 SDi
eX VW Caddy Maxi 3 FL. 2.0 TDi 103kw
VW Caddy 3 plechovka 2.0 SDi
- RED_BULL
- Řidič
- Příspěvky: 89
- Registrován: 09.02.2010 22:57
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu
Zdravim klubaci ,taky me ceka vymena manzety na mem superbu a na youtube jsem nasel tohle to video je celkem dost prehledne a vymena vypada vcelku snadna v ramci moznosti
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 03.03.2012 15:06
Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu
Dík za postup,měnil sem celej kloub. Jde sundat bez odmontování poloosy, stačilomi do kyneťáku našrobovat středovej šroub do plnejch. Pak 5x ťuknout a byl dole.