Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 64 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu
PříspěvekNapsal: 29.08.2012 06:17 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.10.2007

Příspěvky:

588

Bydliště:

Slezsko

cotijedotoho píše:
servis, ted jsem taky měnil kloub na levym kole a mam problem, dolu šel naprosto bez problémů, jenom jsem dotáhnul ten šroub ve středu, ale problem nastal s nasazením novýho, nasadil jsem ho na poloosu ale vůbec netušim jestli jsem ho zacvaknul za to Cčko, dával jsem do něj rány gumovou palicí, ale nikde žádný cvaknutí, jak teda poznám že jsem ho nasadil dobře? když jsem ho zkoušel vytáhnout rukou tak nešel vyndat, tak jsem přidělal manžetu a jel to projet, no a při zatáčení to tam jakoby dřelo, takže jsem to asi posral, má bejt ta konická podložka a ten gumovej kroužek na těsno, nebo tam má bejt mezera?


Budu taky měnit,snad ho sundám.Bude to poprvé.. :roll: ,ale taky se optám jak poznám že se zacvaknul za to Cčko.Nemá někdo foto kde je to názorně k vidění.

_________________
Passat r.v. 2005 1.9 TDI PD 74kw


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu
PříspěvekNapsal: 29.08.2012 12:12 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.11.2009

Příspěvky:

715

Bydliště:

Zličín blízké okolí

přesně jak psal Majkl zašroubovat původní šroub až vyskočí homokin proč rozebrat pul auta jen jsem mněl problém s manžetou ja koupil nějakou z termoplastu a průser ji nasadit druhej den jsem raději dojel koupit gumovou a nasazena za par minut stou termo jsem se sr..l skoro dve hodky a nesla


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu
PříspěvekNapsal: 29.08.2012 19:11 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.10.2007

Příspěvky:

588

Bydliště:

Slezsko

wrot píše:
přesně jak psal Majkl zašroubovat původní šroub až vyskočí homokin proč rozebrat pul auta jen jsem mněl problém s manžetou ja koupil nějakou z termoplastu a průser ji nasadit druhej den jsem raději dojel koupit gumovou a nasazena za par minut stou termo jsem se sr..l skoro dve hodky a nesla


jak poznám že se zacvaknul za to Cčko aby mi to někde nevyskočilo ?.. :oops: viz můj příspěvek víše.... :wink: v pátek to budu poprvé měnit,tak ať vím co čekat

_________________
Passat r.v. 2005 1.9 TDI PD 74kw


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu
PříspěvekNapsal: 30.08.2012 10:28 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.01.2012

Příspěvky:

724

Bydliště:

Telnice

neznám nějaký přímý způsob jak to poznat, ale když jsem to měnil já, tak jsem to slyšel a pak jsem zkoušel zatáhnout zpět a už to nešlo

_________________
Passat B5 1,9 TDI 81KW AFN

Nezastavitelný, vznětlivý pašík


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu
PříspěvekNapsal: 30.08.2012 18:40 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.11.2009

Příspěvky:

715

Bydliště:

Zličín blízké okolí

galaher píše:
wrot píše:
přesně jak psal Majkl zašroubovat původní šroub až vyskočí homokin proč rozebrat pul auta jen jsem mněl problém s manžetou ja koupil nějakou z termoplastu a průser ji nasadit druhej den jsem raději dojel koupit gumovou a nasazena za par minut stou termo jsem se sr..l skoro dve hodky a nesla


jak poznám že se zacvaknul za to Cčko aby mi to někde nevyskočilo ?.. :oops: viz můj příspěvek víše.... :wink: v pátek to budu poprvé měnit,tak ať vím co čekat


jen až budeš tím šroubem vytlačovat homokyneták tak musíš ho mít v ose s poloosou jinak by se ti to nepovedlo a možna by se něco mohlo pojeb..at nic složitého ten c pojistku dát novou a zatlačit ono to tam jde celkem v pohodě a kontrola už by to nemnelo jit vytáhnout


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu
PříspěvekNapsal: 09.09.2012 18:03 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

24.02.2011

Příspěvky:

962

Bydliště:

Mladá Boleslav

Včera jsem měnil vnější prachovku na pašíkovi.Odšrouboval jsem lebro od převodovky,přední část vytlačil ven a bylo to.Nebylo vůbec třeba ramena povolovat a těhlici vyklápět do strany.Zpátky to šlo stejným způsobem,čili dobře... :mrgreen:

_________________
hasič


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu
PříspěvekNapsal: 18.03.2013 10:12 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

30.04.2008

Příspěvky:

946

Bydliště:

Boston, United Kingdom

Postup je úplně jednoduchý. Žádné mlácení kladivem, vytahování poloosy ven (schválně kolik z vás má ten hvězdičkovej klíč?) a podobné pí*oviny. :evil:

Potřebuji:
klíč 16 očko
gola ořech 16, 17, 27
delší nástavec na ráčnu
ráčna samozřejmě
menší kladívko
šoubovák
nůž
štípačky (štípací kleště)
"asimetrickou" trubku (prostě metrovou trubku)
pajzr (tyč s plochým koncem)
mozek
ruce
trochu síly
trpělivost
láhev piva

Postup:
1. povolit středový šroub - gola 27, asimetrická tyč
2. povolit šrouby kola - gola 17
3. auto nahoru a shodit kolo
4. povolit šroub na těhlici, který drží horní ramena a vyndat (pozor na závit!) - očko 16 a gola 16
5. vytáhnout čepy horních ramen z těhlice - šroubovák a kladívko a !lehce! klepat
6. povolit upevnění manžety (to větší) - šroubovák
7. vytáhnout poloosu s kloubem z ložiska - na stranu
8. našroubovat středový šroub zpět a dotahovat (s citem!) - gola 27
9. kloub sám vyleze ven z poloosy ven - no tohle? :mrgreen:
Pro lepší přístup k poloose je po bodě 6 vhodné ještě shodit kotouč se třmenem - gola 17 s nástavcem, není ale nutné pokud máte "přítele k ruce".

Pokud měním jen manžetu, tak je lepší homokloub ještě pročistit od staré vazelíny. Kloub jde velmi lehce rozebrat a vyčistit. Já čistil toulenovým rozpouštědlem.

1. rozříznout manžetu a celou jí odstranit - nůž, šroubovák
2. očistit tisícihran poloosy hadrem (čistým!) - hadr
3. natáhnout manžetu a upevnit páskou (opatrně při natahování ať se neprotrhne) - šroubovák, štípačky
4. vazelínou lehce namazat tisícihran poloosy - prstem
5. nasadit homokloub (musí jakoby cvaknout) - rukou, ne kladivem!
6. nasadit manžetu na spodní polovinu homokloubu a horní mezerou vymačkat vazelínu do manžety a kloubu - sám se promaže
7. natáhnout manžetu na kloub a stáhnout páskou (pozor ať není manžeta přetočená, protože by jinak hned praskla) - štípačky, šroubovák
8. pokud byl dole kotouč se třmenem tak nasadit kotouč a přišroubovat třmen (stahovák na pístek není třeba pokud používám mozek - pajzr pomůže) - gola 17 s nástavcem
9. našroubovat středový šroub - gola 27
10. nasadit kolo a zašroubovat šrouby
11. auto dolů a dotáhnout šrouby + středový šroub - s citem! gola 17 a 27
12. zkušební jízda
13. dám si pivo

_________________
VW BORA GTTDI #VWBARBORA
VW PASSAT CC GT #VWCECIL
VW PASSAT 3C #VWPRASAK
Obrázek
www.xxxrande.cz


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu
PříspěvekNapsal: 18.03.2013 11:02 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

24.02.2011

Příspěvky:

962

Bydliště:

Mladá Boleslav

mogwaycz píše:
Postup je úplně jednoduchý. Žádné mlácení kladivem, vytahování poloosy ven (schválně kolik z vás má ten hvězdičkovej klíč?) a podobné pí*oviny. :evil:

Potřebuji:
klíč 16 očko
gola ořech 16, 17, 27
delší nástavec na ráčnu
ráčna samozřejmě
menší kladívko
šoubovák
nůž
štípačky (štípací kleště)
"asimetrickou" trubku (prostě metrovou trubku)
pajzr (tyč s plochým koncem)
mozek
ruce
trochu síly
trpělivost
láhev piva

Postup:
1. povolit středový šroub - gola 27, asimetrická tyč
2. povolit šrouby kola - gola 17
3. auto nahoru a shodit kolo
4. povolit šroub na těhlici, který drží horní ramena a vyndat (pozor na závit!) - očko 16 a gola 16
5. vytáhnout čepy horních ramen z těhlice - šroubovák a kladívko a !lehce! klepat
6. povolit upevnění manžety (to větší) - šroubovák
7. vytáhnout poloosu s kloubem z ložiska - na stranu
8. našroubovat středový šroub zpět a dotahovat (s citem!) - gola 27
9. kloub sám vyleze ven z poloosy ven - no tohle? :mrgreen:
Pro lepší přístup k poloose je po bodě 6 vhodné ještě shodit kotouč se třmenem - gola 17 s nástavcem, není ale nutné pokud máte "přítele k ruce".

Pokud měním jen manžetu, tak je lepší homokloub ještě pročistit od staré vazelíny. Kloub jde velmi lehce rozebrat a vyčistit. Já čistil toulenovým rozpouštědlem.

1. rozříznout manžetu a celou jí odstranit - nůž, šroubovák
2. očistit tisícihran poloosy hadrem (čistým!) - hadr
3. natáhnout manžetu a upevnit páskou (opatrně při natahování ať se neprotrhne) - šroubovák, štípačky
4. vazelínou lehce namazat tisícihran poloosy - prstem
5. nasadit homokloub (musí jakoby cvaknout) - rukou, ne kladivem!
6. nasadit manžetu na spodní polovinu homokloubu a horní mezerou vymačkat vazelínu do manžety a kloubu - sám se promaže
7. natáhnout manžetu na kloub a stáhnout páskou (pozor ať není manžeta přetočená, protože by jinak hned praskla) - štípačky, šroubovák
8. pokud byl dole kotouč se třmenem tak nasadit kotouč a přišroubovat třmen (stahovák na pístek není třeba pokud používám mozek - pajzr pomůže) - gola 17 s nástavcem
9. našroubovat středový šroub - gola 27
10. nasadit kolo a zašroubovat šrouby
11. auto dolů a dotáhnout šrouby + středový šroub - s citem! gola 17 a 27
12. zkušební jízda
13. dám si pivo

Tímto způsobem to určitě taky jde,ale mým způsobem si ušetříš spoustu práce a času... ale když to někdo chce dělat podle tebe,proč ne :wink:

_________________
hasič


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu
PříspěvekNapsal: 18.03.2013 12:20 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

30.04.2008

Příspěvky:

946

Bydliště:

Boston, United Kingdom

hasmen píše:
Tímto způsobem to určitě taky jde,ale mým způsobem si ušetříš spoustu práce a času... ale když to někdo chce dělat podle tebe,proč ne :wink:


To sice máš pravdu, ale ne každému se doma v garáži povaluje klíč na povolení poloosy u převodovky. :mrgreen:

_________________
VW BORA GTTDI #VWBARBORA
VW PASSAT CC GT #VWCECIL
VW PASSAT 3C #VWPRASAK
Obrázek
www.xxxrande.cz


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu
PříspěvekNapsal: 10.04.2013 09:26 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

05.05.2010

Příspěvky:

40

Bydliště:

tož su z moravy

Naposled se mi stalo při stahování homokyneťáku pomocí šroubu na autě, že praskl jak vajíčko, ten pojistnej kroužek ho prostě nepustil ani za prase, dotahoval jsem tak dlouho, až se ozvalo kovový prasknutí, zbytek jsem z poloosy odřezal flexou.. musím ale podotknout, že to nebyl orygo kloub a byl rok a čtvrt jetej, značku už nevím, ale rozhodně lepší, když se roztrh takhle než při předjíždění kamionu v kopci.. každej má svůj způsob, já poloosu nevytahuju, přijde mi jednodužší vytáhnout 2 ramena a čep řízení, navíc když to dávám pak zpátky, tak to celý promažu i šroub v těhlici, ten když tam zarezne, tak se opravdu blbě vytahuje.. to samé šroub co drží čep řízení. a při případné opravě něčeho jinýho nemusím používat kladivo :)

_________________
Pjasat B5 AFN 81kW egr-off, kat-off


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu
PříspěvekNapsal: 12.04.2013 02:22 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

6246

Bydliště:

Kolem MB a nebo PHA

ja koupil neorigo a po mesici gumovy prachovky mrtvy a klouby taky. zitra kupuju meyle klouby za 1200kc/ks a zase budu menit. jinak pokud je k dispozici zvedak, tak nejjednodussi je vyndat do na prevodovce myslim si, ze torx T50 za 50kc neni spatnej. ale pokud zvedak neni, tak doporucuju spodni ramena a cep rizeni se sundavat nemusi.

_________________
Lepší mrtvej,nez druhej!!!
Skoda Superb II TDI elegance 2010 125kw
čištění interieru,exterieru, pece o kozene interiéry, lesteni,korekce laku. Ochrana laku. Detailing Mlada Boleslav a okolí

_________________
MÁTE ŠTĚSTÍ,ŽE JDU KOLEM! V TÝHLE ZNAČCE SE ZROVNA VYZNÁM.................


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu
PříspěvekNapsal: 12.04.2013 09:45 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

24.02.2011

Příspěvky:

962

Bydliště:

Mladá Boleslav

napster píše:
ja koupil neorigo a po mesici gumovy prachovky mrtvy a klouby taky. zitra kupuju meyle klouby za 1200kc/ks a zase budu menit. jinak pokud je k dispozici zvedak, tak nejjednodussi je vyndat do na prevodovce myslim si, ze torx T50 za 50kc neni spatnej. ale pokud zvedak neni, tak doporucuju spodni ramena a cep rizeni se sundavat nemusi.

Pokud je zvedák,tak je to brnkačka...Jde to i na heveru,když si to podšprajcuješ,aby tě to nepřikrylo :wink:
Já to dělal na klasickejch kozičkách :smoke:

_________________
hasič


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu
PříspěvekNapsal: 06.06.2013 14:23 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

29.08.2012

Příspěvky:

299

Bydliště:

Ml. Boleslav

VWPetr píše:
Sorry , nečetl jsem to celé , ale tohle jsem dělal na autě :wink:
Takže tohle neplatí :
Zapomeňte na sundavání nebo sklepávání homokinetického kloubu přímo na vozidle. Není to možné.

teď jsem úplně v pohodě sklepal homokineťák s poloosou na autě

_________________
eX VW Passat 3B6 2.5 TDi AKN by jirka briza, motor OFF
Audi A6 Avant 2.5 TDi AFB


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu
PříspěvekNapsal: 13.07.2013 18:26 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

09.02.2010

Příspěvky:

89

Bydliště:

OSTRAVA!!!

Zdravim klubaci ,taky me ceka vymena manzety na mem superbu a na youtube jsem nasel tohle to video je celkem dost prehledne a vymena vypada vcelku snadna v ramci moznosti :-)





Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu
PříspěvekNapsal: 21.09.2013 10:41 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

03.03.2012

Příspěvky:

1

:yahoo: Dík za postup,měnil sem celej kloub. Jde sundat bez odmontování poloosy, stačilomi do kyneťáku našrobovat středovej šroub do plnejch. Pak 5x ťuknout a byl dole.


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 64 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group