Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Passat B5 - opravná sada, mám to tam vůbec dávat. OREZLÉ!
PříspěvekNapsal: 23.11.2010 23:23 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3193

Bydliště:

Praha

Ahoj chlapi,

tak jsem se pustil do výměny manžet a těsnících gumiček ve třmenech u Passata 1.9TDI 81kW 1999.
Nejdřív jsem dolil brzdovku, pak ucpal víčko, aby byl podtlak a nevytékala mi, vyšlapal zadní pístky, vložil nové těsnění a prachovku, odvzdušnil.. Vše se zdálo být OK..

Pak jsem rozdělal předek a hle - na jedné straně polovina destiček a na druhé netknuté.

Dotaz A) Vadí něčemu, když na každou stranu dám jednu tu novou a jednu tu poloviční??? Já myslim, že by nemuselo, když ty třmeny jsou plovoucí, ale raději se zeptám. Konkrétně by byla na jedné straně tlustá s uchycením do pístku a na druhé straně naopak (takže ani ne symetricky :-( )

Dále mě ale vypekla další věc.. Pístek je decentně orezlej na kraji a má několik malejch fleků i v ploše..
B) Mám to cenu to tam dávat - viz foto?, nebo to budou jen problémy? Kolik stojí pístek?

Poslední problém byl, že opravná sada na předek nesedí stejně jako na zadku.. Všechno je o chloupek menší, takže když vezmu starej těsnící kroužek a novej, tak se mi skoro vejdou do sebe. Navíc když jsem to vložil do toho žlábku, tak mi dole ležel v pořádku na dně a nahoře mi trochu visel (to u zadků nebylo). No a výslednej efekt byl ten, že když jsem tam dal pístek na zkoušku, tak jsem to těsnění pístkem přecvak. Dělám něco blbě, nebo mám špatnou opravnou sadu? U zadků totiž byly velikosti starýho těsnění a novýho témeř identický. Na předku se lišej.. Tak jestli se mám snažit to udělat jinak, nebo běžet pro další opravnou sadu?

No a nakonec dotaz tento: Když to nechám přes noc s tím podtlakem (utěsněné víčko nádržky) - zavzdušní se mi ABS? Může se to stát? Co se pak dá dělat?

Díky moc za rady.. Je to peklo.. Ten zadek šel tak hezky :-(


Přílohy:
23112010771_resize.jpg
23112010771_resize.jpg (144.55 KiB) Zobrazeno 861 krát

23112010775_resize.jpg
23112010775_resize.jpg (180.35 KiB) Zobrazeno 853 krát


_________________
Passat B5 AFN , Corrado
Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Passat B5 - opravná sada, mám to tam vůbec dávat. OREZLÉ!
PříspěvekNapsal: 24.11.2010 09:01 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

11.03.2008

Příspěvky:

82

Bydliště:

Košice

Je mozne ze mas opravnu sadu na 54mm piestik a v pasate su 57mm piestiky tie 54mm su na golfoch, oktach a leonoch :wink:.

_________________
VW Passat variant 1,9 Tdi AFN - KW var.1, brzdy 312x25/269x22, dva IC z 2.5tdi, turbo VB, Sprint 764 bez softu.


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Passat B5 - opravná sada, mám to tam vůbec dávat. OREZLÉ!
PříspěvekNapsal: 24.11.2010 13:31 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3193

Bydliště:

Praha

komin píše:
Je mozne ze mas opravnu sadu na 54mm piestik a v pasate su 57mm piestiky tie 54mm su na golfoch, oktach a leonoch :wink:.


To bude ONO... Nikde jsem to nenašel.. Děkuju!!!!!! a co ten pístek? Mám raději koupit novej?

_________________
Passat B5 AFN , Corrado


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Passat B5 - opravná sada, mám to tam vůbec dávat. OREZLÉ!
PříspěvekNapsal: 24.11.2010 13:39 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

09.08.2009

Příspěvky:

331

Cyp_the_trestacz píše:
komin píše:
Je mozne ze mas opravnu sadu na 54mm piestik a v pasate su 57mm piestiky tie 54mm su na golfoch, oktach a leonoch :wink:.


To bude ONO... Nikde jsem to nenašel.. Děkuju!!!!!! a co ten pístek? Mám raději koupit novej?


Když už to máš tak rozdělaný, tak pístek kup novej (pokud máš peněz dost tak bych rovnou kopil a vyměnil oba dva. Pokud jsou na každé straně jinak sjetý desky, tak právě bude nejspíš problém v tom pístku. Desky bych dal taky nový, pokud jsou nerovnoměrně obržděný - riziko, že by jedna strana mohla víc přibržďovat.

_________________
VW PASSAT B5,5 Variant TDI 96 kW AVF, ESP, 8 Airbag, AC KLIMA, CENTRÁL DO, CONSTRUCT,


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Passat B5 - opravná sada, mám to tam vůbec dávat. OREZLÉ!
PříspěvekNapsal: 24.11.2010 13:43 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3193

Bydliště:

Praha

llukass píše:
Cyp_the_trestacz píše:
komin píše:
Je mozne ze mas opravnu sadu na 54mm piestik a v pasate su 57mm piestiky tie 54mm su na golfoch, oktach a leonoch :wink:.


To bude ONO... Nikde jsem to nenašel.. Děkuju!!!!!! a co ten pístek? Mám raději koupit novej?


Když už to máš tak rozdělaný, tak pístek kup novej (pokud máš peněz dost tak bych rovnou kopil a vyměnil oba dva. Pokud jsou na každé straně jinak sjetý desky, tak právě bude nejspíš problém v tom pístku. Desky bych dal taky nový, pokud jsou nerovnoměrně obržděný - riziko, že by jedna strana mohla víc přibržďovat.


Blbý je, že teď absolutně nemam prache a kupoval jsem desky zimmermann drahý jak pes k vrtanejm kotoučům. Naví by to asi mělo bejt jedno, ne? Protože si to sedne tak daleko, jak to bude chtít - tzn někde blíž a někde dál a pak už to bude brzdit stejným tlakem na všechny destičky, ne?

_________________
Passat B5 AFN , Corrado


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Passat B5 - opravná sada, mám to tam vůbec dávat. OREZLÉ!
PříspěvekNapsal: 24.11.2010 13:55 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9730

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

To nerovnoměrné opotřebení destiček mívají na svědomí i zarezlé vodící tyčky. Rozhodně bych nedával new destičky jen na jednu stranu.
Řešil jsem to samé (ale na zadku) minulý týden. Vnější destička skoro jako v den, kdy jsem jí tam dával a vnitřní byla smetená až do půlky nosného plechu plus vydřený kotouč. Jezdím denně, prachovky byly v pořádku a přitom byly vodící tyčky tak zarezlé, že pomohlo až brutální násilí. I pístek nešel zamáčknout ani s originál nástrojem k tomu určenýmu. Zohýbal jsem ho jak párátko. Takže pístek ven. Nejhorší je, že ani důsledné odvzdušnění nebylo 100%. Když se koukneš do zadního pístku, je dutý s všelijakýma záhybama kvůli samoštelu a za nějakýma právě zůstávaj bublinky. Proto doporučuju odvzdušnit, projet a zase odzdušnit. Mě až na čtvrté odvzdušnění přestaly jít bublinky. Taky když jsem si už myslel, že nejde žádný vzduch, stačilo poklepat na třmen a hle - další vzduch.
Ty prachovky a těsnění musí sedět, takže opravdu máš asi sadu na jiné brzdy.
Na promazání a ošetření pístků a prachovek používej jen přípravky k tomu určené. Rozhodně ne, žádné WD spreje apod. Při brždění vznikají až několikaset stupňové teploty a běžná vazelína se speče.
Firma TRW vyrábí takovou kapalinu na ošetření všech součástek přicházející do styku s agresivní kapalinou. Vypadá to jako oční kapky. To vždy nakapu pod prachovky. Dále TRW dělá vazelínu na vodící tyčky - v takových sáčcích jak od na prezervativy. Stojí to pár korun, ale už to není úplně k sehnání, prej se to přestává distribuovat. :roll:

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Passat B5 - opravná sada, mám to tam vůbec dávat. OREZLÉ!
PříspěvekNapsal: 24.11.2010 14:04 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3193

Bydliště:

Praha

majkl1 píše:
To nerovnoměrné opotřebení destiček mívají na svědomí i zarezlé vodící tyčky. Rozhodně bych nedával new destičky jen na jednu stranu.
Řešil jsem to samé (ale na zadku) minulý týden. .................................:


Aha s tim odvzdušněním bude ještě legrace.
Ale k těm destičkám.. Vodící čepy mám v pořádku, ale pístek špatně chodil, takže PP kolo jak nové LP kolo poloviční desky. TZN: Musim fakt kupovat nový desky? Nebo to můžu nechat jak to je? Já myslel, že bych prohodil jednu desku z leva do prava a naopak, takže by v každým třmenu byla jedna nová a jedna poloviční. Jako než to vyhodit, to je raději ubrousím na půlku i ty nový :-(

Jinak pístek se musí mazat? myslel jsem že je mazanej zevnitř brzdovkou.. To mám ty zadky zase rozebrat, abych je namazal pod manžetou? To mi neříkej..

_________________
Passat B5 AFN , Corrado


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Passat B5 - opravná sada, mám to tam vůbec dávat. OREZLÉ!
PříspěvekNapsal: 24.11.2010 14:10 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9730

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Pokud jsou desky aspoň poloviční, tak bych je tam na nějakej čas asi dal, ale hlavně neprohazuj a dej je tam tak, jak byly!!!
A stím mazáním? Hele, mazaný to je jenom zevnitř, ale co je za těsnícímkroužkem je přístupné pro vzduch, a ta vazelína či kapalina udělá vrstvičku právě aby ti nevznikaly ty fleky na pístku. Takže je to na tobě. Sundat kolo, povolit dva šrouby na vodících tyčkách, odklopení brzdiče a kápnutí pod prachovku je práce na 5 minut. :wink:

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Passat B5 - opravná sada, mám to tam vůbec dávat. OREZLÉ!
PříspěvekNapsal: 24.11.2010 14:13 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3193

Bydliště:

Praha

majkl1 píše:
Pokud jsou desky aspoň poloviční, tak bych je tam na nějakej čas asi dal, ale hlavně neprohazuj a dej je tam tak, jak byly!!!
A stím mazáním? Hele, mazaný to je jenom zevnitř, ale co je za těsnícímkroužkem je přístupné pro vzduch, a ta vazelína či kapalina udělá vrstvičku právě aby ti nevznikaly ty fleky na pístku. Takže je to na tobě. Sundat kolo, povolit dva šrouby na vodících tyčkách, odklopení brzdiče a kápnutí pod prachovku je práce na 5 minut. :wink:

Stejně to budu odvzdušňovat, tak je to jedno.. Díky chlape - já Tě nemít..

_________________
Passat B5 AFN , Corrado


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Passat B5 - opravná sada, mám to tam vůbec dávat. OREZLÉ!
PříspěvekNapsal: 24.11.2010 14:21 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9730

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Já s teď sehnal průhlednout hadičku (tuším 4mm vnitřní průměr) a malou petlahev s tím zacvakávacím uzávěrem. Vyvrtal přesnou díru a zasunul tu hadičku. Drží fest. Teď už je odvzdušnění hračka. Vidím, co z toho leze, nic nezaprasím a nakonec mohu zmáčknutím té lahve nahrnout kapalinu zpět. Mě obyčejně stačí, jen povolit odvzdušňovák, tlakem kapaliny se to odvzdušňuje samo. Sice pomalu, ale jde to. Jen musí být pochopitelně lahev níž než je nádobka. Jediný, co neumím je odvzdušnit ABS. Prý tam jsou taky odvzdušňováky, ale žádný jsem nenašel. Takže když jsem potřeboval odvzdušnit ABS, tak jsem povolil ty horní hadičky. Vše je ale potom poblitý. :oops:
Moje verze vagu (304)mi nedovolí odvzdušnění touto cestou.

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Passat B5 - opravná sada, mám to tam vůbec dávat. OREZLÉ!
PříspěvekNapsal: 24.11.2010 14:40 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3193

Bydliště:

Praha

majkl1 píše:
Já s teď sehnal průhlednout hadičku (tuším 4mm vnitřní průměr) a malou petlahev s tím zacvakávacím uzávěrem. Vyvrtal přesnou díru a zasunul tu hadičku. Drží fest. Teď už je odvzdušnění hračka. Vidím, co z toho leze, nic nezaprasím a nakonec mohu zmáčknutím té lahve nahrnout kapalinu zpět. Mě obyčejně stačí, jen povolit odvzdušňovák, tlakem kapaliny se to odvzdušňuje samo. Sice pomalu, ale jde to. Jen musí být pochopitelně lahev níž než je nádobka. Jediný, co neumím je odvzdušnit ABS. Prý tam jsou taky odvzdušňováky, ale žádný jsem nenašel. Takže když jsem potřeboval odvzdušnit ABS, tak jsem povolil ty horní hadičky. Vše je ale potom poblitý. :oops:
Moje verze vagu (304)mi nedovolí odvzdušnění touto cestou.


No, to mě hádám čeká taky :-(

_________________
Passat B5 AFN , Corrado


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Passat B5 - opravná sada, mám to tam vůbec dávat. OREZLÉ!
PříspěvekNapsal: 24.11.2010 14:47 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

11.03.2008

Příspěvky:

82

Bydliště:

Košice

Co sa tyka toho mazania tak kup medenu vazelinu predava sa aj v spreji nestoji to moc a je to odolne do 1200stupnov a namaz tym jak tie vodiace tycky tak prachovky z vnutra a bude po probleme :wink:

_________________
VW Passat variant 1,9 Tdi AFN - KW var.1, brzdy 312x25/269x22, dva IC z 2.5tdi, turbo VB, Sprint 764 bez softu.


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Passat B5 - opravná sada, mám to tam vůbec dávat. OREZLÉ!
PříspěvekNapsal: 24.11.2010 15:06 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3193

Bydliště:

Praha

komin píše:
Co sa tyka toho mazania tak kup medenu vazelinu predava sa aj v spreji nestoji to moc a je to odolne do 1200stupnov a namaz tym jak tie vodiace tycky tak prachovky z vnutra a bude po probleme :wink:


Mám jakousi průhlednou sračku od ATE přímo na brzdy.. Takže líp to snad už nejde ;-) Loni jsem to koupil a byla to tuba jak vemeno pro nějaký velkoservisy, takže můžu mazat a mazat :-) Ale díky za tip.. měděná je super, ale upřímně, do brzd bych jí nedával.. má dost velký částečky tý mědi v sobě a myslim, že to může fungovat i jako abrazivo..

_________________
Passat B5 AFN , Corrado


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Passat B5 - opravná sada, mám to tam vůbec dávat. OREZLÉ!
PříspěvekNapsal: 24.11.2010 15:52 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

11.03.2008

Příspěvky:

82

Bydliště:

Košice

myslel som na tu cast piestika ktora ti dnu nezachadza to jest presne ta co mas hrdzave na tom starom. :mrgreen: ta sracka bude urcite nieco podobne asi grafitova.

_________________
VW Passat variant 1,9 Tdi AFN - KW var.1, brzdy 312x25/269x22, dva IC z 2.5tdi, turbo VB, Sprint 764 bez softu.


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Passat B5 - opravná sada, mám to tam vůbec dávat. OREZLÉ!
PříspěvekNapsal: 24.11.2010 15:54 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3193

Bydliště:

Praha

komin píše:
myslel som na tu cast piestika ktora ti dnu nezachadza to jest presne ta co mas hrdzave na tom starom. :mrgreen: ta sracka bude urcite nieco podobne asi grafitova.

Ahááá, tak to jasný :-)

_________________
Passat B5 AFN , Corrado


Nahoru
 ICQ   Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group