brzdy
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- svincik
- Řidič
- Příspěvky: 185
- Registrován: 24.02.2006 21:02
brzdy
ahoj, potřebuji poradit. téměř mě nebrzdí ruční brzda i zadní kotouče jsou za zenitem. Prej je potřeba vyměnit lanovody, nejdou nějak promazat, případně jak je náročná výměna? To samé bych se chtěl zeptat jak je náročné vyměnit kotouče + desky na zadních kolech. Dá se to zvládnout jenom za pomocí heveru svépomocí? Je rozumné dávat nějaké starší?
- proche77
- VWagenista
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 16.12.2008 18:13
- Bydliště: pozořice JICH MoraVWy
Re: brzdy
no da se to vyměnit,ale abys posunul brz.valec na novy desky,musiš ho stlačet a zaroveň snim pootačet,nejlepši je truhlařska spona a sikovky,bacha jen na poničeni prachovky u valce,jinak to jde celkem gut,kotouče kup novy i z deskami,jinak to nebude dělat dobrotu.tady maš odkaz na dostupny cenyhttp://www.cc-autodily.cz/brzdova-soustava?bra ... del=PASSAT" onclick="window.open(this.href);return false;svincik píše:ahoj, potřebuji poradit. téměř mě nebrzdí ruční brzda i zadní kotouče jsou za zenitem. Prej je potřeba vyměnit lanovody, nejdou nějak promazat, případně jak je náročná výměna? To samé bych se chtěl zeptat jak je náročné vyměnit kotouče + desky na zadních kolech. Dá se to zvládnout jenom za pomocí heveru svépomocí? Je rozumné dávat nějaké starší?
sou tam i desky,tak pohledej a nešpekuluj, levněji a kvalitněji neseženeš
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: brzdy
Ruční brzda se seřizuje, je možné že bude chtít kousek zkrátit lanovody. Nebo je máš zerezlé a pak už leda výměna.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: brzdy
Jde jen o zatlačení pístku, protože je v něm samoštel kvůli ruční brzdě, tak to nejde samo jako v předu. Pístek má na sobě dva zářezy. Buď si seženeš origo přípravek a pak je to sranda, nebo si vyrobíš v pásoviny pomůcku na rozhýbání pístku. Vyřízneš tak, aby zapadl do těch zářezů a snažíš se rozhýbat pístek (kolem své osy). Když to půjde relativně snadno (bude ho brzdit těsnící kroužek), tak zkusíš šroubovat a zároveň tlačit dovnitř. Když to nebude stačit, použiješ truhlářskou svorku. Vždy zatlačíš a pak pootočíš pístek (ve směru hodinových ručiček). Toť vše. Pokud se budeš nudit, lze si přípravek vyrobit. Stačí tak 20 čísel závitové tyče (cca průměr 12 a více). Dvě pásoviny a dvě matky. Na jednu pásovinu třeba navaříš tvrdokov a pak ho zbrousíš, aby zapadl do zářezů v pístku a přívaříš na konec závitové tyče. Pak dáš jednu matku a nad ní umístíš druhou destičku (velikost tak aby se vešla do třmenu naproti pístku. Nakonec tyče přijde navařit matka, díky které budeš otáčet pístkem. Toť vše. Nasadíš a vnitřní matkou, co je před druhou destičkou pootáčením zatlačuješ pístek a navařenou matkou na konci závitovky zároveň pootáčíš pístkem.
Na hrubou představu tady:
Na hrubou představu tady:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)