Stránka 4 z 4

Re: Pašík nad 120kmh třepe

Napsal: 03.08.2011 17:38
od ales.mart
Ahoj hoši, tak z té vaší konverzace snažím něco načerpat, ale nějak se nedaří. Nechci tím říct, tady melete blbosti. To fakt ne. :-) Mám obdobný problém, ale s malinko jinýmy příznaky. Jen s tím rozdilem, ze se mi auto ve 130km/h taky lehce rozvibruje, ale asi tak na 5-7 sekund, pak dalších 5-7 sekund klid, no a tak to jde porad dokola. Jezdím často dálky po dálnici a po pár stech km si připadám jako u Chocholouška v ordinaci. Předem díky, za jakekoliv myšlenky.

Re: Pašík nad 120kmh třepe

Napsal: 03.08.2011 22:48
od DMS
mě tohle dělalo, když jsme při výměně z plecháčů na 7,5J hlinikáče nedali jednu vyvažovací podložku dovnitř hliníkáče.
Ale jinak pašíci se už nějak moc serou, v posl. době 3x odtahovka :(

Re: Pašík nad 120kmh třepe

Napsal: 04.08.2011 16:35
od ace_rimmer
ales.mart píše:Ahoj hoši, tak z té vaší konverzace snažím něco načerpat, ale nějak se nedaří. Nechci tím říct, tady melete blbosti. To fakt ne. :-) Mám obdobný problém, ale s malinko jinýmy příznaky. Jen s tím rozdilem, ze se mi auto ve 130km/h taky lehce rozvibruje, ale asi tak na 5-7 sekund, pak dalších 5-7 sekund klid, no a tak to jde porad dokola. Jezdím často dálky po dálnici a po pár stech km si připadám jako u Chocholouška v ordinaci. Předem díky, za jakekoliv myšlenky.
Tohle mi dělaly zadní pneu, nenapadlo mě že to bude kvůli takové blbosti jako je rozdílný tlak, v levé jsem měl 1.5 a v druhé 2 a divně to brnělo, jakmile jsem je dal obě na 2 tak je to mnohem lepší. Je to taková blbost, ale překvapilo mě to, nemyslel jsem, že by to mohlo dělat takový bordel, holt asi v té rychlosti už se to tak mele, že je poznat každá maličkost. A to jsem ještě předtím očistil dosedací plochy všech kol (jak na kolech tak na autě) ocelákem nasazeným na vrtačku úplně dohladka - žádná změna. Až jako druhá věc mě napadlo změřit ten tlak, kola totiž vypadaly na první pohled stejně a dostatečně nafoukané, ale skutečnost byla jiná.

Re: Pašík nad 120kmh třepe

Napsal: 05.08.2011 22:41
od ales.mart
ace_rimmer píše:
ales.mart píše:Ahoj hoši, tak z té vaší konverzace snažím něco načerpat, ale nějak se nedaří. Nechci tím říct, tady melete blbosti. To fakt ne. :-) Mám obdobný problém, ale s malinko jinýmy příznaky. Jen s tím rozdilem, ze se mi auto ve 130km/h taky lehce rozvibruje, ale asi tak na 5-7 sekund, pak dalších 5-7 sekund klid, no a tak to jde porad dokola. Jezdím často dálky po dálnici a po pár stech km si připadám jako u Chocholouška v ordinaci. Předem díky, za jakekoliv myšlenky.
Tohle mi dělaly zadní pneu, nenapadlo mě že to bude kvůli takové blbosti jako je rozdílný tlak, v levé jsem měl 1.5 a v druhé 2 a divně to brnělo, jakmile jsem je dal obě na 2 tak je to mnohem lepší. Je to taková blbost, ale překvapilo mě to, nemyslel jsem, že by to mohlo dělat takový bordel, holt asi v té rychlosti už se to tak mele, že je poznat každá maličkost. A to jsem ještě předtím očistil dosedací plochy všech kol (jak na kolech tak na autě) ocelákem nasazeným na vrtačku úplně dohladka - žádná změna. Až jako druhá věc mě napadlo změřit ten tlak, kola totiž vypadaly na první pohled stejně a dostatečně nafoukané, ale skutečnost byla jiná.
Přesně můj problém. Přešel jsem z 15'' na 17'' 7,5J. Auto nemám dlouho a před tím jsem to nevypozoroval. Jen mi bylo divný, že se to tak pravidelně opakuje. Zkusím překontrolovat ten tlak popř převážit. Pak se uvidí. Jinak díky.

Re: Pašík nad 120kmh třepe

Napsal: 10.08.2011 20:51
od lososjun
Me se to zacalo trepat po vymene brzdovych desticek a kotoucu. Take pri 120 km/h se to zacne trepat, ale pokud v teto rychlosti dam plny plyn, tak se to uklidni a zacne to zas az v dobe, kdy sundam nohu z plynu. Uklidni se to zase az kdyz pridam, nebo pri tech kritickych 120km/h. Tez jsem nechaval kontrolovat kola, tlumice, silenbloky. A nic. Take nevim. Pomooooc

Re: Pašík nad 120kmh třepe

Napsal: 10.08.2011 21:04
od lososjun
TOTO jsem se docetl jinde:

Odpověď: Tento typ závady není až tak neobvyklý. Projevuje se hlavně u novějších typů automobilů, které mají složitější spojkový mechanizmus. Spojka u automobilu přenáší čím dál větší kroutící moment, který musí být přenášen plynule, ne trhavě. K tomu slouží podle typů spojek jednotlivé tlumící prvky. Může to být pryž, ocelové pružiny nebo nějaké předpružené plechy, které slouží jako listová pružina u automobilů. Pokud se nám tyto tlumící a zároveň pružící díly nějak poškodí, vzniká tato závada. Auto pak vibruje a nebo se trhavě rozjíždí. Důsledků může být několik. Jedno je asi jasné, jde o závadu, která vznikla důsledkem poškozeného dílu, který se otáčí tzn. spojka nebo poloosa. Co se týče poloosy tak to je asi první věc, na kterou bych se podíval a na co bych se zaměřil. Je to díl, který vidíte, aniž by jste něco musel rozebírat. Vzpomínám si, že se mi stalo u jednoho Citroenu r.v. 2007, že v určitých otáčkách se jemně chvěl. Bylo to zvláštní vzhledem k tomu, že auto mělo najeto cca 25000 km. Po důsledné kontrole v originál servise zjistili, že je křivá poloosa, která způsobovala toto chvění.

odstranění zavady spojky: pokud vyloučíme závadu poloosy, tak bych se určitě podíval na spojku. Pokud bude poškozená tak jediné jakým způsobem odstranit závadu je výměna celé spojky. Může tam být dvouhmotnostní setrvačník, tam je cena cca 20 000 Kč za neoriginál a nebo náhrada, sada komplet spojky tzn. přítlačný kotouč, lamela, ložisko a tam je cena cca 8 500 Kč.

odstranění závady poloosy: jediné jak odstranit vybrace poloosy je její výměna. Bohužel podle mých zdrojů se jako neoriginál dělají jen klouby, čímž závadu neodstraníte. Celá poloosa je k dispozici jen jako originál díl a tam odhaduji cenu přes 10 000 Kč.
Autor: Jiří Matwiov

Re: Pašík nad 120kmh třepe

Napsal: 15.08.2011 13:09
od Calibra
Caute lidicky jsem automechanik a vzdycky kdyz jsem resill tento problem byly silentbloky ramen uplne na žvejkačky. To zpusobovalo ze auto pri vysoke rychlosti v uvozovkách klepe nebo vibruje.

Re: Pašík nad 120kmh třepe

Napsal: 15.08.2011 15:09
od Treviss
Calibra píše:Caute lidicky jsem automechanik a vzdycky kdyz jsem resill tento problem byly silentbloky ramen uplne na žvejkačky. To zpusobovalo ze auto pri vysoke rychlosti v uvozovkách klepe nebo vibruje.
A muzu si je nejak sam doma zkontrolovat ci poznat jestli jsou fakt spatne?

Re: Pašík nad 120kmh třepe

Napsal: 05.10.2011 15:29
od svincik
mám tenhle problém taky a nedočetl jsem se jak jste to vyřešili... Díky za poznatky.

Re: Pašík nad 120kmh třepe

Napsal: 09.11.2011 17:52
od Danny89
zdravím. Mi to dělalo taky a po výměně spodního krytu motoru a podběhů klid. Byly už značně jeté a při 120 se rozvibrovaly celé auto. Ve 150 se to uklidnilo. po výměně klid

Re: Pašík nad 120kmh třepe

Napsal: 10.11.2011 00:36
od ace_rimmer
to je přesně ten problém,který mě na autech nejvíc štve, člověk polemizuje co všechno v motoru a podvozku není špatné a nakonec jsou to pitomé podběhy, kde s tím nikdo nepočítá..