Extrémní povadnutí brzd!

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
mecek1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 12.10.2009 19:20
Bydliště: Husova 2754

Re: Extrémní povadnutí brzd!

Příspěvek od mecek1 »

Tenhle problem mam i ja....bylo mi receno,ze to je vyveva......staci,aby tesneni uprostred netesnilo a jznat ubytek brzdne energie znat.Jeste jsem to nevymenil,ale brzdovku jsem menil,dal jsem daval nove pistky na trmenech,odvzdusnil se zapnutym klickem.....trochu se to zlepsilo,ale neni to co to byvalo.

Uživatelský avatar
G3-lower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3599
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ostrava

Re: Extrémní povadnutí brzd!

Příspěvek od G3-lower »

Kluci mám stejný problém a jsem zklamaný, že jsem zde nenašel snad nikoho kdo by to vyřešil. To všichni jezdíte s brzdama, které nejsou schopné reagovat v krizové situaci a jezdíte s tím, že musíte předpokládat co se před Vámi děje?

Passat B5,5 AVF 1,9TDI 96kw

Jedu jedu, brzdím plynule, v pohodě.
Jedu jedu, sešlápnu víckrát pedál za sebou: poprvé zabrzdí normálně, podruhé "ztuhne" do půlky a trochu brzdí pak ztuhne úplně nahoře a už nejde sešlápnout ani kousek a nebrzdí vůbec a jedu dál
Pustím pedál, nechám mu čas a opět jde lehčeji a normálně.
Jedu jedu, brzdím plynule v pohodě.

Nová brzdovka, odvzdušněno, nový posilovač brzd, výměna hadic za jiné z jiného vozu na test, výměněná vývěva za jinou z auta co jezdilo, ale s vůli na náustku - možna je to ten problém - nová vývěva po slevě cca 8tis kč takže bych to nechtěl měnit neopodstatněně, ale asi nebude jiná možnost.

Vyřešil to teda někdo? Díky

Uživatelský avatar
talec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2134
Registrován: 02.05.2010 11:54

Re: Extrémní povadnutí brzd!

Příspěvek od talec »

Jestli myslíš tandem, tak ten jsem měnil a mechoš mi sehnal BOSCH, najeto 20tis. km, byl tuším z octávky TOUR a stál kolem 3tis a jak nový

Uživatelský avatar
amavet
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4166
Registrován: 11.02.2008 07:50
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Extrémní povadnutí brzd!

Příspěvek od amavet »

G3-lower píše:Kluci mám stejný problém a jsem zklamaný, že jsem zde nenašel snad nikoho kdo by to vyřešil. To všichni jezdíte s brzdama, které nejsou schopné reagovat v krizové situaci a jezdíte s tím, že musíte předpokládat co se před Vámi děje?

Passat B5,5 AVF 1,9TDI 96kw

Jedu jedu, brzdím plynule, v pohodě.
Jedu jedu, sešlápnu víckrát pedál za sebou: poprvé zabrzdí normálně, podruhé "ztuhne" do půlky a trochu brzdí pak ztuhne úplně nahoře a už nejde sešlápnout ani kousek a nebrzdí vůbec a jedu dál
Pustím pedál, nechám mu čas a opět jde lehčeji a normálně.
Jedu jedu, brzdím plynule v pohodě.

Nová brzdovka, odvzdušněno, nový posilovač brzd, výměna hadic za jiné z jiného vozu na test, výměněná vývěva za jinou z auta co jezdilo, ale s vůli na náustku - možna je to ten problém - nová vývěva po slevě cca 8tis kč takže bych to nechtěl měnit neopodstatněně, ale asi nebude jiná možnost.

Vyřešil to teda někdo? Díky

Tak tandem Novy fungl pietburg , zmena jen ve startu , krasny cisty , bez krapani a ve vykonu , jede o dost lip . Novy fungl posilovac sem musel dat ven a vratit opet stary , brzdy ucinek uplne vymyzel , na asfaltu neslo do smyku . se starim brzdny ucinek o dost lepsi . komplet hadice dany z A4 B6 tdi 96kw predohrab stejne motorizace a vybavy a zadna zmena . porad treti slapnuti tupe , nezabrzdi auto . pedal je tvrdy jak kdybych vypl motor ....
VW golf 2 GTI 16V 95kw , odtah pastika variant B5.5 2.8 V6 4motion 777539977 , Golf 4 2,8 V6 4motion , Honda CBR 600 F3

PawellCZ
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 12.02.2013 11:40

Re: Extrémní povadnutí brzd!

Příspěvek od PawellCZ »

Taky mam podobny problem - po par km klidne jizdy (Passat 01 1.9.TDi 96kW) se po šlápnutí na brzdu dostavil max 30% učinek s bržděním jakoby jen leveho předního kola a tvrdy pedal, hlavně za mokra. Měl jsem ucpany odtok, tak zrejme posilovac nasaval vodu, po vycisteni to bylo ok. Od te doby to hlidam, ale parkrat se mi za deště stalo to same. Když ale kouknu na posilovač je suchý, tak mi nějak pořád nedochází spojitost s vodou..na destičky to nevidim, protože když před bržděním, kde očekávám že to zas příjde, podřadím (tudíž zvýším otáčky = podtlak) tak je jsou brzdy OK.
Taky jsem se chtěl zeptat, jestli je normální, že když zaparkuju a vrátím se k autu po 20minutach a více, tak automaticky šlápnu spojka + brzda a startuju, jenže brzda je tak tvrda, že ani na to první sešlápnutí není schopna v uplně mírném kopci udržet auto stát. Z předchozích aut jsem zvyklý, že aspoň na to první šlápnutí tam nějaký podtlak zůstal, ale tady ne. Je to dost napínavé když nedám ručku a při startování se blížím k vedle zaparkovanému autu s očekáváním, že už by ten posilovač každou chvíli fakt mohl začít fungovat..

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Extrémní povadnutí brzd!

Příspěvek od M@ty »

Tak vicemene sis odpovedel sam - mas maly podtlak v posilovaci brzd. Ted jeste musis zjistit zda ti podtlak utika nebo mas vadny/utopeny posilovac a nebo uz tandem neni to co byval a chtel by alespon kouknout na tesneni. Nejsnaze zkontrolujes podtlakove vedeni. Hlavne vyvod z tandemu - nesmi se hybat a pruchodku v pozarni pricce za motorem. Netece ti z tandemu nafta? Zkus na to vsechno kouknout a dej vedet.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

PawellCZ
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 12.02.2013 11:40

Re: Extrémní povadnutí brzd!

Příspěvek od PawellCZ »

No je to poslední co asi zůstáva.. Protože podtlakové hadičky jsou vyměněné komplet i s tlumítkem, které bylo prasklé. Vývěva změřena a v porovnání s tou samou na Octavii je vše ok. Co jsem ale pořád nikde nezjistil je, jakou to má souvislost s deštěm?!! To, že když sednu do auta a brzda před startem je nepoužitelná bych i pochopil, ale proč když třeba dva měsíce lítam a vše ok, pak zaprší a brzda na první šlápnutí ko..??? :? :? :? Uvažuju, že požádám kamaráda mechanika, ať zapojíme podtlakoměr do okruhu a vyvedeme to někde dovnitř..pak budu čekat na déšť a sledovat podtlak..

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Extrémní povadnutí brzd!

Příspěvek od M@ty »

Pokud zustava voda kolem posilovace vinou ucpanych odtokovych kanalku, muze se podtlakem dostat do posilovace a utopit ho. To by byl pedal tvrdy - bez posileni. Pokud zabira normalne a jen ucinek na mokru je pri prvnim brzdeni mizerny, tak mas brzdove desticky co nesnasi mokro a nezbyde ti nez je nahradit nejakou kvalitnejsi nahradou.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
magmuss
Závodník
Závodník
Příspěvky: 513
Registrován: 29.10.2007 19:49

Re: Extrémní povadnutí brzd!

Příspěvek od magmuss »

prosím vás, co je to "tlumítko" ?

Uživatelský avatar
magmuss
Závodník
Závodník
Příspěvky: 513
Registrován: 29.10.2007 19:49

Re: Extrémní povadnutí brzd!

Příspěvek od magmuss »

Znovu sem procházel celou soustavu.
Brzdovka vyměněná, kotouče a desky nové komplet předek i zadek,
třmeny krásně fungují - plovou, nikde nic zarezlého,
hadičky na podtlak vyměněný, zbytek hadic na podtlak seříznuté a pevně nasazené,
ventil který má udržet podtlak ok, kolínka vyměněný za pevné,
posilovač je suchej - odtokový gumový harmoniky už někdo vytrhnul předemnou.. a tak se budu soustředit na gumovou průchodku v požární příčce, jak je tu psáno.
O tom se tu totiž kromě mě a a pana M@tyho nikdo nezmínil a nevěnoval pozornost.
Další věc je ta zelená čepička, nevím co má za funkci, ale vím že když tam není, podtlak utíká.
Třeba je už ta průchodka vytahaná, vyklepaná, netěsní.. nevim jakou silou a jak moc má tahle věc udržet podtlak, jestli někde nefuní kolem trubky vedoucí do posilovače. Ale pokud nepomůže ani tohle, tak vycuknu vývěvu a bude hotovo.

Taky mě štve, že to ještě nikdo nerozlousknul a je tolik případů na vadnoucí brzdy.
Ale je fakt, že kluci popsali tandem.. Logicky, když je vše ostatní ok, musí to být ta věc, co vytváří podtlak :D .. jen si to nechci stále připustit, protože je to zrovna opět nečekaně ta nejdražší věc od VW, vždycky to směřuje při závadě k tomu nejdražšímu dílu :D

PawellCZ
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 12.02.2013 11:40

Re: Extrémní povadnutí brzd!

Příspěvek od PawellCZ »

Tlumitko je tohle....http://www.cc-autodily.cz/tlumitko-zpetneho" onclick="window.open(this.href);return false; Je to schovane kousek od turba a jeste to má takový alobalový obal. Já, když jsem auto koupil, tam měl zlomenou takovou tu trubičku na kterou se nasazuje podtlaková hadička. Ta byla mimochodem od nějakého italského frajera předemnou, zaslepena šroubkem s min. centimetrovými prasklinami na obou koncích. Tehdy jsem vyměnil všechny hadičky (a že byly fest popraskané) s nadějí, že se to ztrácí tam, ale nic.

Brzdy mám v plánu měnít co nejdříve, kdybych v pátek nevzal díru na cestě a nemusel bych kupovat 3 nové pneu, tak bych je už měl..:( Tady na foru, u doporučené kombinace Brembo + Textar, bylo párkrat zmíněno právě náchylnost ke špatné účinnosti za mokra, takže z toho mám trochu obavy..

Na desky to ale nevidim...proc by byl tvrdy pedal, to nedava smysl..maximalne by to stahovalo nebo by byla slaba učinnost, ale ne tvrdy pedal uplně od shora. Navíc se mi to stalo i po vyjetí z parkoviště, kdy se brzdy neměli možnost namočit (stál jsem před tím pár minut nastartovaný, ale bylo to ještě před vyčištěním kanálků). V zimě, po té co jsem vyčistil kanálky, se mi to stalo taky a jel jsem zrovna serpentiny na horach v mrholeni a byla tam přímá uměra k otáčkám motoru. Když jsem podřazoval tak ok, ale když bych jen vyřadil a chtěl brzdit, tak vyletím z cesty. Takže buď mám už KO posilovač nebo se prostě někde ještě dostává vlhkost.

Ještě jsem se chtěl zeptat, jak se rozebírá ta protipožární průchodka a jak se odpojuje podtlaková hadice z posilovače?

Sedlo01
Závodník
Závodník
Příspěvky: 625
Registrován: 02.09.2012 13:32
Bydliště: České Budějovice

Re: Extrémní povadnutí brzd!

Příspěvek od Sedlo01 »

jak se dá opravit ta vaklající hadička která vede z tandemu? Stačí to zalejt třeba dvousložkovým epoxidem nebo tak něco? Předpokládám že když to sundám abych to opravil tak musim dát nový těsnení. Případně je tam nějaká další věc na kterou bych si měl dát bacha?
Passat B5.5 variant Highline, 9/2001, 1.9TDI-PD AVF 4motion @ GaragePower by Lubosk, FMIC, EGR OFF, KAT OFF, hybrid GT1752V, jednohmota s HDS
Obrázek Spotřeba VOLKSWAGEN Passat B5,5 1.9 TDI 96 kW / 130 HP

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Extrémní povadnutí brzd!

Příspěvek od M@ty »

Jak jde tandem dolů, tak vždy nové těsnění. Je možnost že se v tom někdo šťoural a nechal původní a teď to netěsní. Mě tudy tekla nafta, podtlak dobrý, ale to bylo spíš starým těsněním. Rozebrané to nikdo asi něměl. Ta trubka z tandemu jde zalepit epoxidovým lepidlem, tekutým kovem, prostě něčím co vymezí její vůli, nevydrolí se a fakt drží. Ty plastové kusy potrubí se nesmí viklat. Pak si to přisává a zmenšuje se podtlak. Možná by se to dalo dotěsnit nějakým kaučukovým lepidlem co zůstává pořád měkké nebo silikonem - jen úvaha.
Tandem není až tak drahý díl. Nový 6000,- a repas 3000,- na vrakáči do 2000,-
Brzdové kotouče Brembo a destičky Brembo/Textar (měly by být shodné) mám odzkoušené a za mě dobrý. Na Preseti mám ještě v Reichu osazeny na předku haněné TRW kot. i dest. a taky není problém. A ty brzdy u mě dostávají na pr**l. Rozhodně to je část auta, kterou jsem nikdy nešetřil a také se o ní vzorně starám. Repas brzdičů - nové prachovky a manžety, měněné orezlé pístky, promazané silikonovou vazelínou. Takže na STK vždy stejný účinek L/P.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
magmuss
Závodník
Závodník
Příspěvky: 513
Registrován: 29.10.2007 19:49

Re: Extrémní povadnutí brzd!

Příspěvek od magmuss »

V protipožární přepážce je opravdu jen gumová průchodka, a v ní spojení trubek od vývěvy a od posilovače.
Trubky vytahni a průchodka je nasazená za hranu plechu, vytlačíš jí prstem.

Trubka co vede do posilovacího válce, je nasazená úplně stejně. Je v gumovém lůžku.



-- tandem se mi neviklá, tlumítko si ani vůbec nevybavuju, že bych nějaké potkal.
nenapadá mě nic jiného, než posilovač, nebo vývěva.
Kolem ní suché, motor sem umyl abych mohl sledovat.. takže těsnění taky ok.
Tlumítko motor 2.5Tdi nemá.
Trubku od posilovače sem omotal teflonovou páskou, aby byla fakt na fest a průchodku sem stahnul páskou. Žádný rozdíl.
Přílohy
20130531_193423.jpg

Sedlo01
Závodník
Závodník
Příspěvky: 625
Registrován: 02.09.2012 13:32
Bydliště: České Budějovice

Re: Extrémní povadnutí brzd!

Příspěvek od Sedlo01 »

Neni náhodou tlumítko zásobník podtlaku na turbu? To bys měl mít ne?
Passat B5.5 variant Highline, 9/2001, 1.9TDI-PD AVF 4motion @ GaragePower by Lubosk, FMIC, EGR OFF, KAT OFF, hybrid GT1752V, jednohmota s HDS
Obrázek Spotřeba VOLKSWAGEN Passat B5,5 1.9 TDI 96 kW / 130 HP

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“