Stránka 1 z 1

Jak dostat vodu z posilovače brzd. (Návod)

Napsal: 20.01.2012 14:27
od radek.n
Příčina: ucpané odtoky pod baterkou a pod posilovačem brzd. Můžete si toho všimnout ještě dříve, než vám voda do posilovače nateče. Auto by se mělo dost potit/mlžit. Rybník vody pod baterkou dokáže věci.

Následek: po návštěvě myčky a následném sešlápnutí brzdy slyšíte "čvachtání". Natekla vám voda do posilovače brzd.

Jak to vyřešit?
- Jako první určitě vyčistěte ty ucpané odtoky :) .
- Koupit nový posilovač. Účinné, ale pracné a drahé.
- Posilovač vyndat a jakýmkoliv způsobem vysušit. Pracné.
- Posilovač vysušit bez demontáže.

Zkusil jsem tedy třetí způsob. Odpojil jsem gumovou hadici a pomocí injekce a hadičky ze zverimexu vysál vše, co šlo.

Posilovač z vnější strany zahřívám fénem, zvýším tedy teplotu uvnitř a zrychlím odpařování vody. Pomocí PC ventilátoru, trychtýře, izolepy, hadice a hřebíků jsem udělal výfuk, který vytvoří cirkulaci a odvádí vlhký vzduch pryč z posilovače. Hadice dokonale ucpala celý otvor, proto ty hřebíky.

Nevím, zda-li se jedná o nejlepší způsob, ale fungovat by to snad mohlo. Případně můžete vesele diskutovat o tom, jak je tento způsob špatný či jak jej vylepšit/zjednodušit. :) :drinks:

PS: Kdybych to tam měl půl roku a zjistil to až teď v zimě, vyměnil bych raději celý posilovač. Ale nateklo to tam před týdnem, ani jednou to nezmrzlo a koroze snad ještě nezačla působit.

Obrázek

Re: Jak dostat vodu z posilovače brzd. (Návod)

Napsal: 29.02.2012 08:37
od vwtom
Logický a levný nápad. Už mě také potkalo zaplavení posilovače vodou (kanálky je prostě potřeba preventivně čistit alespoň jednou ročně) a při prvních mrazech jsem slyše "křoupání" v posilovači.
Nijak jsem to neřešil a tuto zimu už se to neozývalo. Asi se nějak voda odpařila. Jen mě napadá otázka, jak ošetřit vnitřní prostor po vysušení. Jak zabránit případné korozi uvnitř ? "Naprášit" dovnitř mastnou mlhovinu nějakého antikorozního spreje ? Neublíží to membráně ?

Re: Jak dostat vodu z posilovače brzd. (Návod)

Napsal: 01.03.2012 19:29
od jirkaR
radek.n píše:Příčina: ucpané odtoky pod baterkou a pod posilovačem brzd. Můžete si toho všimnout ještě dříve, než vám voda do posilovače nateče. Auto by se mělo dost potit/mlžit. Rybník vody pod baterkou dokáže věci.

Následek: po návštěvě myčky a následném sešlápnutí brzdy slyšíte "čvachtání". Natekla vám voda do posilovače brzd.

Jak to vyřešit?
- Jako první určitě vyčistěte ty ucpané odtoky :) .
- Koupit nový posilovač. Účinné, ale pracné a drahé.
- Posilovač vyndat a jakýmkoliv způsobem vysušit. Pracné.
- Posilovač vysušit bez demontáže.

Zkusil jsem tedy třetí způsob. Odpojil jsem gumovou hadici a pomocí injekce a hadičky ze zverimexu vysál vše, co šlo.

Posilovač z vnější strany zahřívám fénem, zvýším tedy teplotu uvnitř a zrychlím odpařování vody. Pomocí PC ventilátoru, trychtýře, izolepy, hadice a hřebíků jsem udělal výfuk, který vytvoří cirkulaci a odvádí vlhký vzduch pryč z posilovače. Hadice dokonale ucpala celý otvor, proto ty hřebíky.

Nevím, zda-li se jedná o nejlepší způsob, ale fungovat by to snad mohlo. Případně můžete vesele diskutovat o tom, jak je tento způsob špatný či jak jej vylepšit/zjednodušit. :) :drinks:

PS: Kdybych to tam měl půl roku a zjistil to až teď v zimě, vyměnil bych raději celý posilovač. Ale nateklo to tam před týdnem, ani jednou to nezmrzlo a koroze snad ještě nezačla působit.

Obrázek

to je dobrý nápad!!! :potlesk: