Stránka 2 z 3

Re: Lupnutí při rozjezdu u LP kola

Napsal: 13.02.2013 11:50
od klasek
Nejjednodušší,pokud neměníš tlumiče, je změřit si výšku středu kola (šroub poloosy) k blatníku. Po výměně ramen, to přizvedneš heverem na míru a můžeš dotáhnout.
K tomu šroubu, nejrychlejší a bez nervů stačí povolit ty zadní dva šrouby o drží nápravnici. Nic nezničíš a šroub můžeš použít znova. Geometrie se nerozhodí a nic neupadne (včetně teda toho krycího plechu), náprava se při ramenech nikdy nevyndavá.

Re: Lupnutí při rozjezdu u LP kola

Napsal: 13.02.2013 13:00
od xingisx
to se mi bude hodit. Supr rada

Re: Lupnutí při rozjezdu u LP kola

Napsal: 13.02.2013 14:16
od Fredy85
K vaším příspěvkům: O utahování ramen při poloze auta na zemi samozřejmě vím, na to si dám bacha. Nechci si přeci hned strhnout nový silentblok. Díky vám už vím i že není potřeba dělat geometrii, za což jsem jen rád. Jinak o Meyle HD jsem už četl že jsou v pohodě. Dost klubáků ale doporučuje Lemforder, ty ale, pokud se nepletu nejsou zesílené že?

Ještě mám pár otázek..
Opravdu mají starší Passaty čep 21mm a novější 16mm? Tipoval bych to spíš naopak, když od roku 2002 nápravu zesílili. Holt někde přidali, jinde ubrali :rofl: .
Když budu demontovat zadní spodní rameno a nepůjde mi hladce vymáčknout čep z těhlice a budu muset použít kladivo pro vyklepnutí, je lepší asi z těhlice toho co nejvíce odpojit ne? Jako např. homokloub, horní ramena a tak, aby se do nich zbytečně nepřenášeli rázy kladiva? Nebo je to blbost a většina dílů je už na podobné rázy zvyklých z provozu.??
:baseball:

Re: Lupnutí při rozjezdu u LP kola

Napsal: 13.02.2013 14:34
od Dymák
Fredy85 píše:
Opravdu mají starší Passaty čep 21mm a novější 16mm? Tipoval bych to spíš naopak, když od roku 2002 nápravu zesílili.

ano, je to tak - vyjímka je W8, která ač je B5,5 tak má ten větší spodní čep

Re: Lupnutí při rozjezdu u LP kola

Napsal: 13.02.2013 14:40
od DJ_blueFISH
Ty Lemforder budou taky v pohodě, ale prej už to není co to bývalo z prvovýroby a nevím o tom, že by Lemforder byly nějak zesílené, ale kvalitní jsou.
Jj starší do roku 2002 mají čep 21 mm a novější mají menší čep. Ale ono se to nelišilo jen průměrem toho čepu, ty novější ramena by měly být údajně z odolnějšího materiálu (tuším ocel), kdežto ty starší jsou vlastně z nějaké slitiny hliníku. Jinak ten průměr čepu se liší jen u spodního předního ramene (ten, co podepírá i tlumič), jinak by ty ramena měly být rozměrově stejné.
My jsme ten čep vždycky vymlátili větším kladivem, pořádné rány do těhlice v okolí čepu. Když se mu opravdu nechce jít ven, tak ho zkusit prostříkat třeba WD (třeba 10 minut počkat) a pak jej zkusit i páčit a klepat do těhlice (taky případně tu nápravu vytočit pro lepší přístup). V nejhorším případě nahřát těhlici a on pak líp půjde. Zatím jsme ostatní věci kvůli mlácení do těhlice odpojovat nemuseli (např. brzdy, kloub, jiná ramena - ty vibrace se vstřebají a něco to musí vydržet), ale možná bude lepší tu těhlici nečím podepřít (třeba špalkem), protože přece jenom je to občas hrubší násilí (rány jako z děla).
S pozdravem ><((('>

Re: Lupnutí při rozjezdu u LP kola

Napsal: 13.02.2013 14:50
od klasek
Průměr čepu je lepší zjistit podle originálního čísla, který ti řeknou podle vinu v každým autorizáku zadara.
K tomu vymlácení ramene, nemusíš odpojovat nic, jen pak zkus rukou zamáčknout snímač ABS, občas povyskočí ven. Bohatě stačí, když povolíš matici na kloubu, heverem to zvedneš za matici předního ramene.. Tím to napružíš a stačí 3-4 rány větším kladivem z boku do těhlice a zhora do ramene a čep ti odskočí z těhlice jedna báseň.

Re: Lupnutí při rozjezdu u LP kola

Napsal: 13.02.2013 21:14
od Fredy85
Pro Dj_BlueFISHe:
Zdar, prosím Tě jak jsi psal ohledně toho, že jsi měnil jen samotný silentbloky ramen a ne komplet ramena, tak si myslím, že i mě by to pomohlo. Podle mě jsou čepy v pořádku a není třeba je měnit. Zajímá mě, ohledně toho vylisování a zalisování silentbloku, zvládnu to když nemám autogen? Stačila by třeba svíčka pro nahřátí? :fire: A když budu chtít zalisovat nový silentblok, pomůže nahřátí ramene a podchlazení (v mrazáku) silentbloku? Je potřeba i potom vyvinout velký tlak pro zalisování? Pokud se nepletu, tak ten silentblok má vnější váleček kratší než ten vnitřní.. Takže při lisování můžu tlačit jen na hranu toho vnějšího válečku že? Když zatlačím axiálně na celou plochu silentbloku, tak ho zničím, žejo... Měl jsi na to zalisování nějaký speciální přípravek? A je tam nějaká značka kam až se má silentblok zastrčit? protože jak jsem koukal, tak očko toho ramene má třeba jen 30% délky celého silentbloku.. :old:
Díky za tvoje postřehy.

Rád bych udělal jen ty silentbloky.. Je rozdíl 1800 za rameno a 400 za silent :evil:

Re: Lupnutí při rozjezdu u LP kola

Napsal: 13.02.2013 23:50
od DJ_blueFISH
Fredy: Zdar, snad i bez toho autogenu by to mělo jít (alespoň to prošplíchat třeba WD), ale právě vylisování toho starého silenbloku je nejtěžší a my na to použili silné kladivo, takže jsme měli rameno chycené ve velkým svěráku, na silentblok jsme pak přiložili ořech a přes ten jsme ho vymlátili z ramene (to rameno jsme nahřívali autogenem, aby se to roztáhlo). Pro to zalisování jsme použili takový domácí lis, který měl sílu cca 8t. Pro samotné zalisování jsme právě vzali tu vnější hranu toho starého a zničeného silentbloku a tu přiložili na nový silentblok, takže síla působila rovnoměrně. Jinak jsme tu vnější stranu nového silentbloku namazali mazivem, aby šel lépe zalisovat. Taky bude potřeba nějaká šikovná podložka pod to rameno se silentblokem, protože silentblok prochází zkrz to rameno že jo, takže rameno musí být trochu ve vzduchu, aby silentblok mohl jít zkrz. Žádná značka kam až se to má zalisovat tam není, ale dělali jsme to podle ramene co bylo na druhé straně, takže jsme to odměřili a porovnávali ze všech stran, ale ve finále je to tak nějak uprostřed toho ramene, záleží z jaké strany se díváš.
Hlavně pozor, aby ten silentblok byl zalisován ve správném směru, na silentbloku je šipka, která tuším ukazuje k čepu a nebo se podívat podle starého silentbloku jak tam má být.
Pokud už jsi někdy lisoval třeba ložiska, tak tohle zmákneš, hlavně to chce ten lis. Hodně zdaru, s pozdravem ><((('>

Re: Lupnutí při rozjezdu u LP kola

Napsal: 14.02.2013 00:05
od Fredy85
OOuuu. Tak po přečtení Tvého příspěvku jsem upustil od plánu vyměnit jen silentblok :smoke: Nemám lis :fool: To bych s tím asi dlouho zápasil a nakonec to všecko rozbil :evil: Doufal jsem že to půjde nějak jednodušeji. Omyl.. No nevadí, tak koupím nejspíš celé rameno.. Bude to jistota, že mám i nový čep.. Díky za pomoc :)

Re: Lupnutí při rozjezdu u LP kola

Napsal: 14.02.2013 09:09
od DJ_blueFISH
Fredy: Zdar, tak je to škoda, tohle se ještě dá podomácku zmáknout, pro vydělání starého silentbloku lis potřeba není, jen pro to zalisování nového, protože je potřeba ho zalisovat přesně a při tom silentblok nepoškodit (třeba to pak někomu odnést, kdo to jenom zalisuje). Ale zas pokud je tam staré rameno, které už má za sebou stovky tisíc km, tak už ten čep stejně může být trochu vychozený a pak by mohlo být ve finále stejně potřeba celé rameno (a to je vždy se silentblokem). S pozdravem ><((('>

Re: Lupnutí při rozjezdu u LP kola

Napsal: 15.02.2013 21:45
od Fredy85
BLUE_Fish: Čau, no máš pravdu že když na to nemám lis, tak je blbost se o to vůvec pokoušet :good: A to jestli už jsou vychozený čepy se dá nějak zjistit? Když něco bouchá v nápravě, tak jsou to většinou silentbloky, žejo? Jakými zvuky se projevují vadné čepy? Mě to totiž nic jiného, naž to zmiňované bouchání do podlahy nedělá. Závěr bude takový, že na jaře vyměním to levé rameno za nové. Můžu sehnat FEBI za 1100, tak do toho půjdu. Když vydrží 20 000 km, tak to bude stačit, pač do té doby na českých silnicích zničím i těch zbylých 7 ramen :baseball: Takže pak půjde na řadu celá sada Meyle HD.

Díky moc za vaše rady a tipy.. Snad se montáž podaří :blush: Když si nebudu vědět s něčím rady, budu vás otravovat :tongue:

Re: Lupnutí při rozjezdu u LP kola

Napsal: 29.06.2013 22:27
od Fredy85
Ahoj pánové :lol: musím se vrátit k tomu, co jsme v tomto tématu řešili začátkem roku a sice bouchání u Passata B5 při rozjezdu a podřazení. Zdálo se mi, že je to od LP kola, proto jsem vyměnil homokloub a po domluvě s vámi i dolní zadní rameno. Nepřineslo to však žádnou změnu. Od té doby jsem na to rezignoval a snažil se to přeslýchat, až do včerejška. Zastavil jsem v kopci čumákem dolů, vypl motor, měl zařazenou jedničku a než jsem zatáhl ručku, sundal jsem nohu za spojky. Auto popojelo 20 cm z kopce a pak se zastavilo o motor. V tu chvíli se ozval přesně ten zvuk, to bouchnutí kov na kov. Tak jsem to zopakoval, pokaždé to udělalo. Hned mě napadly hydrolůžka motoru a silenty převodovky. Tak jsem na rovině otevřel kapotu, zaláhl ručku a zkoušel se prudce rozjet dopředu a dozadu. mezerou pod kapotou jsem koukal co dělá motor. Samozřejmě že se hýbal +- 2cm nahoru a dolů a v krajní poloze to bouchlo. Čili usuzuju na hydrolůžka a silenty. Souhlas? :thanks:
Připadně jakou značku hydrolůžek doporučujete? Prý se dnes jako náhrada vyrábí i obyč silentlůžko kov-guma-kov bez průžící kapaliny. Má to nějakou životnost? Co je lepší? Moc prosím o vaše zkušenosti..
Poraďte ještě pls jak se hydrolůžka mění.. Čím nadzvednu motor? Můžu zespoda heverem? Nebo musím shora hákem? Případně, našel by se někdo z okruhu 100 km od Prahy, kdo má s výměnou hydrolůžek zkušenost a byl by ochoten mi pomoci? Mám obavy, abych při manipulaci s motorem něco neutrhl, nebo neohnul (hadice, trubky, výfuk :( ). Samozřejmě na ceně bychom se domluvili :lol:
Díky moc za vaše rady :)

Re: Lupnutí při rozjezdu u LP kola

Napsal: 30.06.2013 13:08
od M@ty
Já je měnil na zvednutém autě a přizvedával jsem motor za vanu. Nejprve jsem úplně povolil přední doraz motoru. Oba silentbloky osvobodil vyšroubováním matek z obou konců. Na pravé straně u turba jsem ještě povolil celý držák, protože už se mi zdálo, že to zvedám moc a silentblok ještě něchtěl projít. A pak už jen prohození hydrolůžek. Po prostudování potíží s náhradami jsem vzal dva originály 8D0199379AE a z pravého jen přehodil gumu tepelné ochrany.

Re: Lupnutí při rozjezdu u LP kola

Napsal: 30.06.2013 13:21
od Fredy85
To jsem si právě nebyl jistej, jestli to jde zvedat za vanu, bál jsem se abych jí nepromáčkl.. Přeci jen je tenkostěnná. Na levé straně to určitě problém nebude, na to jsem už koukal, ale na straně u turba to asi bude horší no.. Měl jsi na mysli povolení držáku pod lůžkem (karoserie) nebo nad lůžkem (motor)? A jak jsi povolil přední doraz motoru? Ten je přece v kuse s tlakovou trubkou, které vede v masce, demontoval jsi masku do servisní polohy? A na kolik tě vyšly originály?

Díky moc za pomoc :drinks:

Re: Lupnutí při rozjezdu u LP kola

Napsal: 30.06.2013 13:32
od M@ty
Měl jsem pod vanou dřevo. Pravý držák jsem povolil dole u nápravnice. Přední doraz jsem jen odšrouboval z přední příčky a nesundával jsem ho. Jen abych mohl zvedal motor. 8D0199379AE mě vyšly na 1780,- za jeden.