Stránka 1 z 1

Naklánění v zatáčkách

Napsal: 03.05.2013 09:01
od lukaspol
Ahoj,

mám takovej maličkej problém se svým Passatkem, při průjezdu zatáčkou na jednu stranu auto drží jako přibité a na druhou se nakláni.

Vyměnil jsem na radu mechanika všechny tlumiče, sice je to lepší ale stále do levé zatáčky to sedí skoro bez náklonu a do pravé zatáčky se naklání a celkově nedrží dobře. Jako bych jel do levé zatáčky s porsche a do pravé ve škoda 105 :)

Asi nějakej kříženec :)

Nevíte co s tím? nebo čím by to mohlo být?

Děkuju :)

Passat B5
Sedan
1.9 Tdi
81 Kw
97 ročník :)

Re: Naklánění v zatáčkách

Napsal: 03.05.2013 14:38
od skanzen
A co takto vymenit pruziny, to ti neporadil? Tlmice by som menil ako druhe, lahko zistis ci su KO.

odoslane z SGS2

Re: Naklánění v zatáčkách

Napsal: 03.05.2013 15:16
od M@ty
Nemůže být každá pružina jiná? Myslím tvrdost. A stabilizátor drží v pohodě?

Re: Naklánění v zatáčkách

Napsal: 03.05.2013 17:33
od lukaspol
No ty pružiny nevím, ja nad tím neuvažoval, dal jsem to do servisu at s tim neco udelaji. Zkusim teda vyměnit a uvidime.

Na stabilizator koukal a prej v pohodě.

Uvidíme po výměně pružin :) Díky za tip.

Re: Naklánění v zatáčkách

Napsal: 03.05.2013 22:00
od M@ty
No tak snad ti v servisu jen slepě nevymění pružiny a dají vědět, kde byla příčina náklonu. Dej pak vědět, jakpak jsi dopad.

Re: Naklánění v zatáčkách

Napsal: 27.09.2013 00:20
od Fredy85
Tohle by mě taky zajímalo. Můj Passat se v zatáčkách dost naklání. Když jsem jel s kolegyninou A4 se stejným motorem jako mám já, tak ta seděla nádherně žádný náklon. Ona měla sice najeto 140, já 230. Ale že by to byl takový rozdíl? Podvozky mají přeci obě auta stejné ne? Co určuje tedy tuhost auta v zatáčce? Tlumič, nebo pružina? Přijde mi, že každý tvrdí něco jiného :roll:
Co je tedy potřeba vyměnit, aby bylo auto tvrdší aniž bych ho snižoval? Pokud se nepletu, záleží i na stabilizátoru, ne?

Re: Naklánění v zatáčkách

Napsal: 27.09.2013 00:29
od Dymák
náklon určuje pružina a uložení stabíku (stabilizátor jako takovej lze samo taky použít tvrdší - větší průměr, ale obecně je únava stabíku minimální oproti pružinám)
Tlumič pouze brzdí vracení odlehčené pružiny, nikoliv její stisk..

Re: Naklánění v zatáčkách

Napsal: 27.09.2013 17:30
od Fredy85
Aha, takže pokud chci, aby se Passat v zatáčkách méně nakláněl a byl stabilnější, postačí mi vyměnit pouze pružiny? Když koukám po E-shopech, tak pružin mají spoustu, ale dá se nějak zjistit její charakteristika? Jestli je nějaká tužší a jiná měkčí? Bojím se, abych nekoupil nějaké, které nebudou o moc lepší než současné. Co třeba koupit pružiny z A4? myslíš, že jsou stejné jako na Passata, nebo tvrdší?
A jak jsi to myslel s těmi pouzdry stabíku? Dají se koupit pouzdra, která stabilizátor víc přiškrtí a nedovolí mu tolik se natáčet?

Re: Naklánění v zatáčkách

Napsal: 27.09.2013 17:53
od Dymák
druhovýrobní pružiny z eshopů nedoporučuju - výrobce pomalu noname a kvalita podle toho vypadá...
s tou charakteristikou asi taky nepochodíš a jaký má audina v sérii, to fakt nemám tušení.
já bych volil nějakýho renomovanějšího výrobce sportovních pružin - weitec, kw, vogtland, ap, apod..... kde se dá uvedený tuhosti opravdu věřit

jinak uložení stabíku je prakticky kus gumy, která se pomalu vyžvejkne a stabík v tom kloktá - takže vyměnit za novej kus

Re: Naklánění v zatáčkách

Napsal: 27.09.2013 18:24
od Rouballik
Dymák píše:náklon určuje pružina a uložení stabíku (stabilizátor jako takovej lze samo taky použít tvrdší - větší průměr, ale obecně je únava stabíku minimální oproti pružinám)
Šel bych po stabilizátoru. Nefunkční stabilizátor se projevuje šíleným kloněním vozidla. Pocit jako by se mělo auto převrátit.
Unavená pružina by byla jasně znatelná na výšce vozu. Pružina staví výšku a zlomená nebo utahaná pružina se projevuje hlavně tím, že auto sedí.
Dymák píše:Tlumič pouze brzdí vracení odlehčené pružiny, nikoliv její stisk..
To je kravina. Tlumič funguje obousměrně. Stisk brzdí zhruba 50% silou co roztažení.
Nástup tlumiče je okamžitý -> čím větší síla tím větší odpor, kdežto pružina klade odpor řekněme spíše s lineárně stoupající křivkou.

Re: Naklánění v zatáčkách

Napsal: 27.09.2013 19:18
od Dymák
to už je slovíčkaření....
ok - tlumič tlumí PRIMÁRNĚ při zdvihu pružiny, aby omezil kmitání a tím stabíkem bylo myšleno jeho ULOŽENÍ - na železný štangli se téměř nemá co měnit (pokud vlivem dlouhodobýho přetěžování nevypadá jako luk)

jinak unavená pružina je při zatížení samozřejmě víc stlačená a zároveň jí stačí menší síla k dalšímu stlačení...
taky záleží, co tam vůbec je za pružiny - origo, neorigo, buhví z čeho?

Re: Naklánění v zatáčkách

Napsal: 30.09.2013 17:20
od Rouballik
Neber to jako slovíčkaření. Jen uvádim komplet informace, aby bylo vše jasné. :)