Lupnutí při rozjezdu u LP kola

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
Fredy85
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 30.01.2013 15:50
Bydliště: Praha

Lupnutí při rozjezdu u LP kola

Příspěvek od Fredy85 »

Ahoj chlapi. Jsem tu nový, v srpnu jsem si koupil Passata B5 1.9 TDI-PD 115HP motor ATJ 6kvalt, z německa, rok 8/2000 poslední verze před faceliftem na B5.5. Postupem času přicházím na první závady a nezbývá mi nic jiného, než požádat v několika otázkách o radu vás - zkušené :)
V tomto tématu bych se vás chtěl zeptat, zda by někdo nevěděl, co může způsobovat takové lupnutí, bouchnutí u LP kola při rozjezdu. Mimo rozjezd mi to dělá i při podřazení. Pokusím se to popsat detalněji: Když se rozjíždím z 0 (a nemusím ani šlápnout na plyn, stačí jen zhoupnout spojku) ozve se od LP kola lupnutí, ne příliš hlasité, ale je znát, dokonce se jeho vibrace trochu přenáší i do karoserie (cítím to v podlaze pod nohama). Udělá to jen jednou a je fuk jesti mám kole rovně, nebo plný rejd. Při řazení na 2 to už neudělá. Dále jsem si všiml že to udělá u podřazování (brždění motorem před semaforama) na 3 i na 2 v okažiku, kdy pustím spojku a brzdící síla motoru se začne přes poloosy přenášet na kola. Udělá to hlavně když podřadím *jako v autoškole* že rychle sundám nohu ze spojky, nenechám otáčky plynule vyrovnat, auto cukne a ozve se to lusknutí. Dělal jsem pokus, že jsem se klidně rozjel na 1, udržoval cca 1300 otáček a následně pak rychle sundal nohu z plynu (bouchlo to) nechal jsem otáčky padnout na 1000 a šlápnul prudce do plynu (bouchlo to znovu), zase jsem znovu nohu ostře sundal a zase ostře přidal, pokaždé mi to bouchlo. Prostě vždy, když se změní působení obvodové síly polosy (rozjezd x podřazení),(přidání plynu x ubrání plynu). Samozřejmě to dělá i při rozjedu na zpátečku. Zkrátka vždy, když se na kola přenáší ráz kroutícího momentu.
Nepapadlo by prosím někoho něco? Díky moc :good:
VW Passat Variant 2.0 TDI-PD 140HP DSG HIGHLINE

Uživatelský avatar
Fredy85
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 30.01.2013 15:50
Bydliště: Praha

Re: Lupnutí při rozjezdu u LP kola

Příspěvek od Fredy85 »

Co jsem udělal jako první, že jsem vyměnil homokloub, nepomohlo to. Myslel jsem že v něm bude vůle a trošku to při záběru vždy poskočí, bohužel :( . Dále mě napadly pověstný ramena nápravy, jenže náprava je na nerovnostech úžasně tichá, nic netluče ani na dírách ani na retardérech, tak se mi zdá že ramena to nebudou :| . Dělal jsem pokus na vůli ramen, hlavně spodního zadního (toho zahnutýho) jestli bouchne nebo ne. Najel jsem autem podélně k obrubníku (asi 60 cm od něj) vytočil plný rejd, prudce se rozjel a nechal kolem narazit do obrubníku. Auto se jen měkce odrazilo zpátky a nic nikde nebouchlo (což se mi zdá, kdyby byly v pytli ramena, že by bouchly).. Zkusil jem to na 1 i na zpátečku, vše potichu, žádná rána. Proto si myslím že ramena to nejsou. Dále mě napadl čep řízení, ale copak ten by mohl hrát roli při rozjezdu a podřazování? Asi blbost. Mimoto při otáčení kol z jednoho rejdu do druhýho nic nebouchne a jde lehce, když pustím volant ve 130, auto nikam netáhne, jede krásně rovně a volant nevibruje. Čepy řízení asi teda ne:(. Co by ještě mohlo dělat? Ložisko kola? Může tam být taková vůle, že to bouchá? Ale jinak za jízdy nic nehučí, neklepe se, pohoda, tak ani ložisko se mi nezdá.. Na foru jsem se dočetl že to někdy dělá i silentblok motoru a převodovky, ale tohle je vyloženě slyšet od kola. Nedělá to prostě při nerovnostech a dírách, ale jen při záběru poloosy. Jednou mi to udělalo i při otáčení volantem na místě, ale od té doby už ne.

Kdybyste někdo měl nějakou radu, sem s ní prosím :roll:
VW Passat Variant 2.0 TDI-PD 140HP DSG HIGHLINE

Uživatelský avatar
Dymák
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2797
Registrován: 02.07.2011 09:22
Bydliště: Praha

Re: Lupnutí při rozjezdu u LP kola

Příspěvek od Dymák »

těžko soudit, dal bych přední kolo do vzduchu a přes kvalt s ním hejbal, jestli to bude zlobit a zkusil najít problém... já bych řekl, že to bude čep spodního ramene (co jde do těhlice)
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress

Bora variant PD115

Uživatelský avatar
Fredy85
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 30.01.2013 15:50
Bydliště: Praha

Re: Lupnutí při rozjezdu u LP kola

Příspěvek od Fredy85 »

Asi mi nic jinýho nezbyde. Čekám až se oteplí, pak zvednu předek a budu zkoušet se vším hejbat a přijít na to :pleasantry: . Jen nevím jestli bude dostatečný cloumat tím kolem rukama natolik silně aby se ten čep ozval. Přeci jen si myslím, že jestli je čep načlej, tak jen trošku.. Ozývá se to tak 8 tejdnů, dřív nic.. A jestli je načlej jen trošku, tak se obávám, že při cloumání rokou se neozve :negative: Myslels to tak, že mám zvednou předek, nechat kvalt a zabrat kolem sem tam a poslouchat, viď.? No a pokud zjistím že je to čepem ramene, jak jsem se tu dočetl, jste většinou pro to vyměnit komplet ramena celý nápravy, hm? Pravděpobodně nemá cenu udělat jen 2 spodní ramena levý strany žejo. Půl roku na to by mi určitě odešli i ty horní :laugh:
VW Passat Variant 2.0 TDI-PD 140HP DSG HIGHLINE

Uživatelský avatar
Dymák
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2797
Registrován: 02.07.2011 09:22
Bydliště: Praha

Re: Lupnutí při rozjezdu u LP kola

Příspěvek od Dymák »

jj, tak jsem to myslel - jinak zalezi jaky mas moznosti (slevy)
cela kvalitni sada vyjde na 10tis, samotny jedno rameno se da poridit za 1500
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress

Bora variant PD115

palacinka
Člen klubu
Příspěvky: 158
Registrován: 12.10.2011 22:07
Bydliště: Napajedla

Re: Lupnutí při rozjezdu u LP kola

Příspěvek od palacinka »

delalo me to neco podobneho, po testech na heveru zjisteno, ze to dela dolni-zadni rameno, po vymene ramena v pohode
Passat B5.5 Variant 2001 1.8T Tiptronic + Ford Galaxy 1.9TDI Ghia 2002

Uživatelský avatar
Fredy85
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 30.01.2013 15:50
Bydliště: Praha

Re: Lupnutí při rozjezdu u LP kola

Příspěvek od Fredy85 »

Tyjo tak to by potvrzovalo, co jsem si myslel já. :baseball:
Díky za příspěvek. Ještě se zeptám, jak je náročné vyměnit to dolní zadní rameno? Někde na fóru jsem četl, že se stává, že ten šroub, který drží přes silentblock rameno v nápravnici bejvá z výroby montovanej naopak a nedá se na autě povolit, proto se musí povolit a svěsit celá nápravníce :sml: Je to pravda? nemůžu tímhle "svěšením" z***vit i uchycení nápravnice? Díky za pomoc. :pleasantry:
VW Passat Variant 2.0 TDI-PD 140HP DSG HIGHLINE

Uživatelský avatar
DJ_blueFISH
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 217
Registrován: 20.01.2010 16:01
Bydliště: Brno

Re: Lupnutí při rozjezdu u LP kola

Příspěvek od DJ_blueFISH »

Fredy85 píše:Tyjo tak to by potvrzovalo, co jsem si myslel já. :baseball:
Díky za příspěvek. Ještě se zeptám, jak je náročné vyměnit to dolní zadní rameno? Někde na fóru jsem četl, že se stává, že ten šroub, který drží přes silentblock rameno v nápravnici bejvá z výroby montovanej naopak a nedá se na autě povolit, proto se musí povolit a svěsit celá nápravníce :sml: Je to pravda? nemůžu tímhle "svěšením" z***vit i uchycení nápravnice? Díky za pomoc. :pleasantry:
Ahoj, ten šroub se dostává celkem těžko ven i se blbě pak při montáži nasazuje nový šroub, ale dá se to udělat i na autě - sám jsem to dělal. Ta karosérie je totiž zkosená dolů a tak ten šroub musíš pak tlačit ven (i dolů) a zároveň šroubovat (tím se taky poškodí závity toho starého šroubu), navíc se tam prakticky nedá dostat s klasickou ráčnou ale jen s klíčem (nejlépe mít ráčnový trhák).
Podle mě je teda lepší si s tím šroubem trochu pohrát než demontovat celou nápravnici. S pozdravem ><((('>

Uživatelský avatar
Fredy85
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 30.01.2013 15:50
Bydliště: Praha

Re: Lupnutí při rozjezdu u LP kola

Příspěvek od Fredy85 »

Ahoj. Děkuju za tip :P To docela rád slyším, že se nemusí spustit celá nápravnice. Takže ať je tam šroub jakkoli (z jedný nebo druhý strany) dá se "vypáčit" bez hýbání s nápravnicí ??? Pochopil jsem, z toho jak jsi psal, že demontáží se starý šroub zničí. A co ten nový šroub? Abych ho nezničil, tak ho budu muset montovat z druhé strany, to znamená obráceně než ten původní? Hm?
VW Passat Variant 2.0 TDI-PD 140HP DSG HIGHLINE

Uživatelský avatar
DJ_blueFISH
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 217
Registrován: 20.01.2010 16:01
Bydliště: Brno

Re: Lupnutí při rozjezdu u LP kola

Příspěvek od DJ_blueFISH »

Fredy85 píše:Ahoj. Děkuju za tip :P To docela rád slyším, že se nemusí spustit celá nápravnice. Takže ať je tam šroub jakkoli (z jedný nebo druhý strany) dá se "vypáčit" bez hýbání s nápravnicí ??? Pochopil jsem, z toho jak jsi psal, že demontáží se starý šroub zničí. A co ten nový šroub? Abych ho nezničil, tak ho budu muset montovat z druhé strany, to znamená obráceně než ten původní? Hm?
Zdar, hele tam je to udělané tak, že ten šroub nasuneš pouze z jedné strany a to z té vnější a druhý konec je jakoby už v karoserii, ale je tam otvor pro nasazení matky a pro klíč na tu matku (nejlépe mít zase klíč trhák, tuším vel 18 nebo 16). Hýbání s nápravnicí není třeba, je spousta lidí co ta ramena mění přímo na autě. Tam jde o to, že ten šroub se vyšroubuje i zašroubuje pod úhlem a ten starý šroub už většinou bývá měkčí, proto se jeho závity trochu poškodí. Vím, že se prodává sada těch šroubů na ta ramena, ale rozměry tohoto šroubu už nevím, ale tipuju délku 140 mm. Nejhorší je dostat ten starý šroub ven, ale ten nový už tam jde líp, hlavně pomáhá kvedlat s ramenem během vytahování šroubu, takže je lepší nejdřív vyhodit čep toho ramene z těhlice (což někdy bývá taky porod a je potřeba silné kladivo). S pozdravem ><((('>

palacinka
Člen klubu
Příspěvky: 158
Registrován: 12.10.2011 22:07
Bydliště: Napajedla

Re: Lupnutí při rozjezdu u LP kola

Příspěvek od palacinka »

jak píše DJ, je to opruz, ale jde to, vyhodit čep ramene z těhlice, pak to půjde lépe, nápravnice se svěsit nemusí, chce to jen vydržet a nenervovat se u toho :-) a co nejde kladivem, tak jde ještě větším kladivem :-) a šroub se většinou poškodí, ale dá se koupit nový, takže to bych až tak neřešil

edit: pokud by nebyl šrou přímo u ramene, což se dle výrobce taky stává, tak dle Etky je to číslo dílu
90625902 sroub s sestihrannou hlavou s cepem M12x1,5x120x80
matice ke sroubu: 10106402 matice sestihranna s nakruzkem samojistici M12x1,5
matice pro zajištění čepu je: 4D0407644A matice sverna M12x1,5
vše cca za 200,-
Passat B5.5 Variant 2001 1.8T Tiptronic + Ford Galaxy 1.9TDI Ghia 2002

Uživatelský avatar
Fredy85
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 30.01.2013 15:50
Bydliště: Praha

Re: Lupnutí při rozjezdu u LP kola

Příspěvek od Fredy85 »

Zdravím Palačinku a DJ BLUE Fishe :lol: Chlapi díky za vaše tipy a příspěvky. Už teda počítám s tím, že je na vině zmiňované dolní zadní rameno. Což není tak strašný problém. Fredy má najeto 235 000. 12 let jezdil v Německu u prvního majitele, já ho mám půl roku. A jak je vidět, český silnice mu nesvědčej :evil: Souhlasím, že je nejlepší udělat komplet celou přední nápravu, ale 10 000 teď do toho dát nemůžu a ani nechci, protože celá náprava je jinak fakt tichá. Ať přejedu přes cokoli, nic nebouchne. Auto neplave, nic nevibruje, holt mládi ztrávené v SRN :tongue: Takže budu měnit jen dolní zadní rameno na levé straně. V souvislosti s tím se chci zepat, jakou značku mám koupit? Značky, které tu doporučujete, prodávají, pokud se nepletu, jen po celých sadách (Lemforder apod..) V podstatě mám na výběr jen Febi, Delphi, a tak podobně.. Co byste mi doporučili..? A druhá otázka: Je nutné po výměně 1 ramene udělat geometrii? A ještě bych se zeptal Palačinky, ten šroub a matice, jak jsi psal, kde je koupím? Není u nově koupeného ramene i šroub.?? Asi ne co :lol:

Budu se těšit na další příspěvky, zatím díky moc..
VW Passat Variant 2.0 TDI-PD 140HP DSG HIGHLINE

palacinka
Člen klubu
Příspěvky: 158
Registrován: 12.10.2011 22:07
Bydliště: Napajedla

Re: Lupnutí při rozjezdu u LP kola

Příspěvek od palacinka »

Jo, český rádoby silnice tomu určitě nesvědčí. Tak geometrie by neměla být potřeba, já ji nedělal a taky žádný problém potom nenastal, dodatečně jsem ji dělal až po výměně gum a bylo to v poho. Jakou značku ramene ti ani moc neporadím, já koupil na netu rameno za cca 950,- s DPH, má to být Made in UK, ale stejně je to vše čína. Ono se nejedná ani tak o to rameno, ale o ten silentblok který je v tom v háji, ten se dá dokonce i vylisovat a nalisovat nový, ale mě se s tím nechtělo babrat a neměl jsem na to čas.
Ten šroub a matice s těma číslama dílů jsou originál, já to beru ze servisu Škoda, mám tam nějakou slevu, tak to vychází cenově dobře, některé drobnosti je lepší kupovat v originále. U některých ramen, zejména těch dražších ten šroub a matice jsou, u těch levnějších mnohdy nejsou.
Passat B5.5 Variant 2001 1.8T Tiptronic + Ford Galaxy 1.9TDI Ghia 2002

Uživatelský avatar
DJ_blueFISH
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 217
Registrován: 20.01.2010 16:01
Bydliště: Brno

Re: Lupnutí při rozjezdu u LP kola

Příspěvek od DJ_blueFISH »

Zdar, nemáš zač, hele já bych ti doporučil výrobce Meyle HD, protože dělá zesílené silentbloky a celkově je kvalita někde jinde (záruka je tímto výrobcem na 4 roky). Rovnou bych ti doporučil to koupit od klubáka Hanzy, který má i svůj web s díly:
http://www.hanza-autodily.cz/rameno-pre ... q/d-71605/" onclick="window.open(this.href);return false;

Prodává i ten silentblok Meyle HD za necelých 400 (na webu ho uveden přímo nemá, ale stačí mu napsat e-mail), ten silentblok má OEM číslo 4D0407183AC, já je od něj bral pro obě strany. Akorát se musí vylisovat starý silentblok (před tím nahřát rameno třeba autogenem) a pak opatrně nalisovat nový, takže je to trošku piplačka, ale dá se to zmáknout. Záleží, jestli máš u toho spodního ramene v háji jen ten silentblok nebo i čep toho ramene. Jinak Hanza by ti možná dodal i ten šroub s maticí, celkově je schopný zajistit většinu dílů.
Jinak geometrii opravdu není nutné seřizovat, jen je potřeba při dotahování toho šroubu co drží rameno mít nápravu ve správné poloze, tedy jakoby kolo sedělo na silnici (většinou stačí přizvednout těhlici třeba pomocí heveru).
Jinak teď jak je střídavá zima (mrazy, teplo), tak u nás na jižní Moravě jsou ty silnice teď v nejhorším stavu co si pamatuji, doslova vytrhané kusy asfaltu.
S pozdravem ><((('>

palacinka
Člen klubu
Příspěvky: 158
Registrován: 12.10.2011 22:07
Bydliště: Napajedla

Re: Lupnutí při rozjezdu u LP kola

Příspěvek od palacinka »

jj, rameno úplně dotahovat nejlépe s posazeným autem na kolech nebo to aspoň přizvednout heverem, jinak by to šlo brzo opět do háje

a silnice tady na zlínsku jsou taky pěkný humus, je to doslova kličkovaná po tankodromu
Passat B5.5 Variant 2001 1.8T Tiptronic + Ford Galaxy 1.9TDI Ghia 2002

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“