Ze sportovniho podvozku na normalni...

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Jirka88
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 26.03.2011 13:52

Ze sportovniho podvozku na normalni...

Příspěvek od Jirka88 »

Zdravim,prosim vas potreboval bych pomoct a poradit ohledne podvozku.Poridil jsem si Pasika a byl na nem sportovni podvozek od bilsteinu a s ohledem na nase silnice to neni mozne mit na aute.Tak jsem koupil uplne novy podvozek(tlumice,pruziny) od Kayaby a cekal jsem ze se auto zvedne do originalni vysky.Ale bohuzel je auto porad o 3cm v predu i vzadu nizsi nez original.Tak bych potreboval poradit jestli muze byt jeste neco upravene na napravach nebo cim by to mohlo byt a jak to udelat aby se to zvedlo a bylo to klidne i vyssi nez original. Predem dekuji za nejake rady a tipy :wink:

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Ze sportovniho podvozku na normalni...

Příspěvek od M@ty »

Tak předně by bylo dobré napsat co máš za motor, převodovku, pohon a karoserii. Po výměně pružin a tlumičů se ti to zvedlo? Podle čeho soudíš že máš auto stále o 30mm snížené? Myslím podle jakého vozu to porovnáváš. Může mít výbavu pro horší cesty a tudíž je výš standartní Passat. Máš někde opsané (např. na faktuře) typ. čísla těch tvých použitých pružin? A ještě jen tak orientačně: Jakou máš mezeru mezi lemem blatníku a pneu kola? Máš foto?
Také bojuji s výškou auta po snížení o 30mm. Bylo to totiž ve finále spíš 60mm a to už je příliš. Takže jsem zhruba měsíc ležel na internetu a koumal co použít. Na výrobním štítku (popř. podle VIN) jsou uvedeny hmotnostní třídy př. a zadní nápravy. Je to třída se kterou se auto vyrobilo (podle motoru, převodovky, výbavy) a podle nich se pak dají sehnat pružiny. U druhovýroby je ovšem problém, že pružiny mají u sebe vedeno víc OEM čísel a tudíž podle toho jsou zastoupené ve vícero hmotn. třídách.
Já mám zase problém sehnat př. pružiny k mým vyšším zadním tak, aby auto bylo v rovině a nebyl předek nebo zadek výš/níž.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Jirka88
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 26.03.2011 13:52

Re: Ze sportovniho podvozku na normalni...

Příspěvek od Jirka88 »

tak motor je 1,9TDI,manual,predokolka a variant.Ano po vymene se to trochu zvedlo ale ne o moc,hlavne je to mekci nez na tom sportovnim.Soudim to podle toho ze jsem to meril podle kamose passata a ma uplne to same jen ma 15ky kola a ja 17ky.Ameril jsem to od zeme k lemu blatniku.Bohuzel nemam opsane cislo tech pruzin.Mezeru mezi lemem apneu nevim tu jsem nemeril.

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Ze sportovniho podvozku na normalni...

Příspěvek od M@ty »

Tak že to je měkčí je normální pokud tam byl původně nějaký tvrdý sport. podvozek. Pokud to chceš víc zvednout, tak musíš použít pružiny na vyšší hmotn. třídu. Typuji vpředu 8D0411105AT nebo 8D0411105BA. Pod zadní pak dát podložky nebo je též vyměnit. Pokud vozíš těžší věci v kufru, tak použít zesílené pružiny HD.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Jirka88
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 26.03.2011 13:52

Re: Ze sportovniho podvozku na normalni...

Příspěvek od Jirka88 »

a kdyz bych tam teda dal jine ty pruziny na tu vyssi hmotnostni tridu tak se auto urcite zvedne? a nebude to pak moc tvrde? protoze ja jakoze nevozim nejak tezke veci v aute.Me jde hlavne o to ze kdyz je to takhle vysoke po te vymene tak si kolikrat po meste i skrtnu o spodek takze bych potreboval aby to bylo prave vyssi a i mekky. Abych to nezvedl a nebylo to pak tvrde a neskakalo to jak koza :D

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Ze sportovniho podvozku na normalni...

Příspěvek od M@ty »

Já ti úplně přesně neporadím. Vím pouze to, že Passat má podle motoru a převodovky asi 14 hmotn. tříd. 1.9TDI má vpředu asi 7 - 10.
Měl jsem vpředu 8D0411105BA - tř. 10 než mi jedna praskla. Nebylo to tvrdé ale celkem vysoké. Nejspíš kvůli čtyřkole. Možná paket pro horší cesty. Zadek ti neporadím. Mám úplně jiné pružiny (vlastně celou nápravu). Je to dost alchymie se trefit tak, aby zadek nebyl níž či výš než předek. V každém případě pak ještě záleží na výrobcích, jak se drží dané "normy", protože klidně každá značka pružin může být trochu jiná, i když budou mít stejné OEM číslo.
Ještě mě napadlo: když jsi to porovnával s tím druhým autem a tam byl originál podvozek, tak se podívej na barevné označení na pružinách a napiš to sem. Třeba to má ten paket na horší cesty a ty teď hledáš chybu kde není. To by skoro odpovídalo těm 30mm.
Jinak je možné že máš na autě pružiny z jiné motorizace. Např. benzin. čtyřválce budou méně zatěžovat předek auta než litinová 1.9TDI

Měřil jsem výšku horní hrany lemu blatníku a vpředu 64cm, vzadu 66cm. Opakuji že mám snížený podvozek -30/-30mm oproti standartnímu a tak cca -60/-60mm proti původnímu z paketu pro horší cesty.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Ze sportovniho podvozku na normalni...

Příspěvek od M@ty »

Rád bych se také vrátil s výškou nahoru, ale měnil jsem kvůli prasklé př. pružině. Koupil jsem přední pružiny Monroe SP3333, což podle údajů k nim je OEM č. 8D0411105AT (hm. tř. 9) a délka nestlačené pružiny byla o 10mm delší něž mé původní originály 8D0411105BA (tř. 10), ale průměr materiálu namísto 14mm pouze 13mm. Tak jsem usoudil, že tudy cesta nevede. Také by se mi předek o moc nezvedl oproti nynějším pružinám Weitec -30. Už začínám uvažovat, že místo jedné prdlé originální zkusím sehnat druhou stejnou (použitou - unavenou) do páru. Nebo pokud má někdo lepší zkušenost s druhovýrobou, nechám si rád poradit.
K tvému problému: Nejspíš ty pružiny použité tvým mechanikem nemají parametry pro tvé auto. Buď chyba mechanika při výběru (např na 1.8 benzín a sedan) nebo chyba výrobce který uvedl, že pružiny sedí na tvůj vůz - 1.9TDI Variant.
Přílohy
04062013124.jpg
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Jirka88
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 26.03.2011 13:52

Re: Ze sportovniho podvozku na normalni...

Příspěvek od Jirka88 »

ok.diky moc za radu.Nejspis to zkusim vyreklamovat pokud to pujde a pri nejhorsim sezenu jine ty pruziny.

Uživatelský avatar
Buresmil
Závodník
Závodník
Příspěvky: 697
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: JZ od Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Ze sportovniho podvozku na normalni...

Příspěvek od Buresmil »

Ja mam origo od lemu do strdu kola cca 38.5 cm Pred vymenou tlumicu jsem mel o 0.5cm niz. Predtim tam byly origo tet bilstein.
Kdo brzdí Ten prohrává.

VWshop.cz
Člen klubu
Příspěvky: 671
Registrován: 05.04.2012 19:00

Re: Ze sportovniho podvozku na normalni...

Příspěvek od VWshop.cz »

Ještě můžeš mít pružiny na jiný motor. TDI je těžší a bylo by níž.
Jezdíš ve VW a neznáš VWshop.cz?

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“